Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация




 Страница 1 от 1 [ 16 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)
 Мнение Публикувано на: 02 Юли 2006, 14:12 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Откакто дядо ми ми завеща семейното Жигули започнах да се замисмям как аджеба да вземе да понавървява малко повече... започнах да се интересувам и чета книги , запознах се с много хора от Лада клуба и от дума на дума разбрах откъде идват Жигулите (Фиат 124) и сходността им с малко по-късните култови фиатови, ланчови и алфови резачки. Започнах още по-усърдно ровене и четене и намирането на 2.0 ТС мотор ми стана фикс идея... Това бе преди около 2 години - бях на 15 и като за начало започнах да я привеждам в малко по-добър вид.
Минаха се около две години в търсене на добър "донор" за умиращото вече 1300 кубиково сърчице на старата бабичка, през това време започнах работа и кътах финанси , продължавайки да търся.
Преди около месец (бе точно месец си беше - 1.06.2006 :) - сега съм на 17)приятел на мой колега спомена за подобен на неговата Арджента Фиат комби , който се продавал и бил 2000 кубика , намирал се някъде в Герман. Разпитах го горе-долу къде се намира , разбрах , че бил при някакъв тенекеджия на име Емил. Звъннах на приятели оттам и се качих в Герман да я видя. Еto какво открих там - Фиат 131 Панорама 2000 (Комби). Казах си , че ТОВА ще е донорът за баба Лада. Взех колата за 500 лв и я завлякох надолу към работата ми(Горубляне). Започнах работа. За около два дни купето изглеждаше така и така. Свалих скоростите и мотора. Оказа се , че е сглобка за Швеция със системи за рециркулация на изгорелите газоре и нагревател за охладителната течност за топъл старт, поради тази причина и климатика е пропуснат :) .
Когато отворих мотора се оказа истина това , което ми каза собственика - мотора е късал ремък и е на няколко часа работа от основен ремонт - нови бутала , сегменти , лагери , всмукателни клапани.
Щом видях главата и ми стана лошо - при трошенето на клапаните горивните камери са били начукани доста, затова започнах работа по главата - изравняване и полиране повърхностите на камерата , както и "освобождаване на клапаните". В днешни дни главата изглежда така , скоро ще карам главата и блока да ги челосат.
Същевременно купето вече е подредено и изправено до една ограда :mrgreen:
Започнах работа и по блока . Търках , търках и след малко боя изглежда вече подобаващо . Цилиндрите нямат ръб - `арно бре, `Танасе.

Ето цялото албумче със снимките.


Засега толкова...
Замисли вбъдеще - олекотяване на маховика и последващ баланс, портване на главата и изработка на колектор(тръби де) за двойни карбуратори , както и закупуването на такива. Бутала 84,20 мм от Ритмо 1.6 - с изпъкнало чело са, както и шлайфане на блока по тях (в момента е на 84.00), изравняване по тегло до около 1/2 грам на буталата и мотовилките по отделно. Изработка на custom изпускателна система 4-2-1 със среден резонатор и крайно резонаторно гърне. Инсталиране на задния мост и скоростите от фиата (имам и още едни скорости с remote shifter,впоследствие ще видя с кои е по-добре) на ладата - по-здрав заден мост , комби е => е по-къс.

Малко молби - на някой да му се намира електронна везна? :)
А някой да си търси нови бутала със сегменти с плоско чело на 84 мм(не са български)? :)

To be continued...


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 02 Юли 2006, 15:41 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Апр 2006, 19:07
Мнения: 1423
Местоположение: София/Перник
Колега, вкарал си се в страхотно приключение...направо ти завиждам на ентусиазма! :idea:
За везна...ще проверя, но нищо не обещавам. :?

Успех по-нататък! :mrgreen:
:P

_________________
== Fiat Stilo 1.6 (103 hp) ==


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 02 Юли 2006, 19:42 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 27 Мар 2005, 01:54
Мнения: 124
Епа везна такава имам :-)
А новите 84 бутала искам да ги видя.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 04 Юли 2006, 19:22 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Днес заработих по главата , но не направих и един порт докрай... засега ;)
Трябваше да затваряме вече , забързах се да стигна до Сточна Гара да си купя бутала ,ама нъцки - били хората до 18:00...
Гледкайте в албумчето снимките най-отдолу :)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Юли 2006, 10:29 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 19 Окт 2005, 21:41
Мнения: 529
Местоположение: Варна
евала за ентусиазма... :D ,дано я стегнеш в най-скоро време :wink:

_________________
FORZA LANCIA


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 11 Юли 2006, 20:59 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Яката закъсвация за бутала и карбуратори :(
Колеги , помагайте... трябват бутала нови или втора употреба с размер поне 84.2 мм , стават от Ритмо 1.6 2 вала , Регата 100S и подобни (буталото е с фаски за клапаните /може и да няма , ще се изкопаят нови/ и изпъкнало чело)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юли 2006, 00:44 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Хоп , чифте Weber DCOE 45 у джоба :mrgreen:
Снимки като си дойде брат ми от морето.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юли 2006, 01:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
The_Machine написа:
Хоп , чифте Weber DCOE 45 у джоба :mrgreen:
Снимки като си дойде брат ми от морето.


От де ги изкопахте бе, баси пича!:)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 15 Юли 2006, 17:29 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Много благодарности на Jamie - той ми ги намери , 250 пара... продължавам напред!


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 27 Юли 2006, 22:47 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Ето малко снимки от първа ръка :)
Некадърното сглабяне на двигателя е довело до удара на мотовилка на 2-ри цилиндър със оста , задвижваща маслената и бензинова помпа - снимка

Двамата големи Weber-ски ДЗВЕРА :twisted:

Разните му там ролки , щитчета , планки ... всичко лъснато и/или боядисано :)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 28 Юли 2006, 09:40 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25
Мнения: 736
Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
:respect: очертава се страшна машина!!!

Всички тръпнем да я видим по пътищата! Евала за ентусиазма!

_________________
Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 01 Авг 2006, 17:25 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Дойде ми главата от шлайф - добри новини , само са изчистили остатъците от гарнитурата - идеално права :mrgreen:
Дойдоха ми и буталата с изпъкнало чело , които замених за моите с плоско чело - на АЕ са , но за съжаление са на 84 мм и няма да има шлайф на блока - нови никъде няма :(


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 10 Ное 2006, 22:48 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
Тук скоро не съм писал...
Пейст от някой и друг форум:

Цитат:
Ето някои нови дреболии:
дойде ми коланче от Щатите.
А ето с какво се занимавах днес - обших от едната страна гредата с телоподаващото и подсилих чашката на амортисьора на лявата страница , както и я изтърках от транспортния грунд и измазах с Протекта (снимки ТУК , малко надолу)

Онзи ден си накупих всичко необходимо за коша , а именно вече имам: лява и дясна страници , калници , предна маска , гредата , свързваща отпред роговете , магарето на предния мост , кутийките вътре в купето.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Такаааам...
Времето позастудя и реших да се захващам за работа - коша и тръбите отпадат за напролет...
Сглобих пробно блока с новите бутала и старите лагери - е не съм очаквал да е толкова добре :roll: :) - фаските за буталата са от правилната страна (мислех , че са за ревърсед порт) , буталата идват на около 0.5 мм под ръба на блока... абе перфектни са :)
Тези дни ще се разтърся за водачи на клапаните и започвам пластелин тунинг на буталата :P
Ето малко снимки:
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491386875000.JPG
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491528593750.JPG
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491708750000.JPG
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491810468750.JPG - някой да помага - искам да запълня тез дупки във изпускателните портове :roll:
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983493403750000.JPG
http://bgphoto.net/photos/9559/o632983493850625000.JPG


Бронзови водачи на изпускателните водачи - Тема турбо
Нови лагери

Още снимки на мотора ТУК
На работата по купето ТУК

Ама... парите яко свършихаа :( Набирам волни пожертвувания... :mrgreen:

Иначе нещо удрям на камък с доста от частите... - водачите на всмукателните ми клапани са +0.20 в диаметър заради счупени клапани някъде в миналото, та такива оувърсайз не мога да намеря - айде , това един приятел стругар ще ми помогне и ще ги направим от бронз или по-добре фосфорен бронз :)
Водна помпа... е нещо не намирам , лагери за оста , движеща маслената и бензинова помпа, хубав фул гаскет кит - да НЕ е Гласиер... Спесо да речем ще ме радва - това май го намерих , ама пара няма... сегменти все имали номинал- аз пък искам 1-ви ремонт и да си пренапасна ключа - по-хубаво уплътняват...
Колкото и тривиално да звучи - 4 зегерки за буталата - при размяната с един познат изгубих моите 4 , пък те отделно без болтове и бутала не се продават...


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2007, 02:26 
Offline

Регистриран на: 18 Фев 2007, 11:35
Мнения: 3
Местоположение: София
Здравей, видях че си нарязал купето, и предполагам че части като фаровете от пред са ти останали предполагам, ако са останали моляте драсни някои ред и ми кажи дали ги продаваш и ако ги даваш какви пари им търсиш

_________________
fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2007, 11:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09
Мнения: 2559
Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT
Piaggio mp3 250ie
S203 OM612
zastava_gt55 написа:
Здравей, видях че си нарязал купето, и предполагам че части като фаровете от пред са ти останали предполагам, ако са останали моляте драсни някои ред и ми кажи дали ги продаваш и ако ги даваш какви пари им търсиш


Не знам дали колегата влиза тук, за това погледни темата му при лададжиите :wink:
http://forum.ladaclub-bg.com/viewtopic.php?t=7620

_________________
Non e una macchina, e un Integrale.
Изображение
Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Апр 2007, 11:24 
Offline
Чел списания
Чел списания
Аватар

Регистриран на: 20 Окт 2005, 13:36
Мнения: 69
Местоположение: София
0883 353 299 , доста части ми седят :)


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 16 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов