Автор |
Съобщение |
dzver
|
Заглавие: Проблем с парното Публикувано на: 09 Ное 2008, 11:53 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
Колеги, не ми работи клапата за обръщане от студено на топло на едната зона на климатроника. Постоянно е в положение на изстудяване и през лятото проблеми нямаше но през зимата явно ще е кофти. Вероятно се е скапало моторчето и е за смяна. Въпроса ми е следният. Дали на някой ст вас му се е случвала вече тази щуротия и успял ли е да го отремонтира. Притиснявам се че не знам как да разглобява таблото за да достигна до този модул. Ако някой го е разглобявал да каже как, или пък да даде координати на сервиз в който са правили ремонта.
Предварително благодаря на всеки който се опита да помогне със съвет.
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
Alex_BS_NEW
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 15:47 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 01 Юни 2008, 19:47 Мнения: 167 Местоположение: Бургас
|
Трябва да отидеш на диагностика, за да ти кажат дали ти работят моторчетата.
Ако проблема е в тях се сменят сравнително лесно.
Лошото е ако проблема е в самата клапа, тогава трябва да махнеш цялото табло за да стигнеш до нея.
В Ямбол при Христо са правили ремонт такъв.
|
|
|
|
|
dzver
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 15:58 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
След преглед в сервиз ми казаха че е моторчето, но понеже го нямаше в наличност, въпроса ми е дали ако намеря евентоално втора ръка ще успея сам да си го сменя. Та казвай ако знаеш как става щото "сравнително лесно" с нищо не ми помага за момента, а Христо ми е на 300 километра.
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
Alex_BS_NEW
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 16:09 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 01 Юни 2008, 19:47 Мнения: 167 Местоположение: Бургас
|
Не знам как става точно. Само съм виждал да ги сменят без да махат нищо по таблото.
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Публикувано на: 09 Ное 2008, 18:48 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
Като го купиш ми званни и ще отидем при мойте жичкаджий да го сменят .
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
TheMadMax
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Апр 2009, 11:20 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2009, 19:38 Мнения: 65 Местоположение: Ямбол
|
Здравейте, и аз имам същият проблем клапата е трудно достъпна, но не е нужно разглобяване на табло намира се над педала за газта и по посока на към таблото. Та като си навра ръката и я размърдам леко започва да работи значи моторчето е здраво, но много често "спича" и не сменя пробвах с един спрей, но е мн трудно да се пръсне на точното място, защото както казах не е мн лесно достъпно. Някой справял ли се е с подобен проблем?
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V + LPG
|
|
|
|
|
radiboev82
|
Заглавие: Мога да ти продам моторчето и клапата Публикувано на: 30 Апр 2009, 20:18 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 24 Дек 2008, 19:49 Мнения: 57 Местоположение: София
|
0888/402224 Радо ако искаш ще раглобим таблото заедно и ще го свалим, моето тало и ще прцениш дали можеш да си го смениш.
|
|
|
|
|
radiboev82
|
Заглавие: Само кажи колко пари са ти искали за ново Публикувано на: 30 Апр 2009, 20:20 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 24 Дек 2008, 19:49 Мнения: 57 Местоположение: София
|
За да не стане пак че не съм коректен и тем подобни!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Проблем с парното Публикувано на: 30 Апр 2009, 22:29 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
Колеги, някой случайно може ли да покаже схема, чертеж на това, по парното /климата/ коя клапа къде се намира и как действа?
Аз също имам подобен проблем - всичките ми духалки от средната линия са умрели, хич не духат - сигурно някаква клапа ги е затворила и хич не мърда, а пичовете с компа в специализиран сервиз викат - грешка не дава и за да открием проблема, ще трябва да разглобяваме таблото , а аз хабер си нямам кое къде се намира Хелп!
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
dzver
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Май 2009, 07:26 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30 Мнения: 1261 Местоположение: София
|
Колега, Zarini, проблема при теб може и наистина да се окаже че може да се разреши само с яко разчастване на таблото. Мисля че мотора (2) е на клапата която позиционира въздушния поток към духалките. Но няма гаранция че само това може да е причина да не обръща въздуха. При мен се беше прецакало и управлението.
Тук са ти всички схеми: http://www.lancia-bg.com/manuals/Lancia ... 20Italian/
Аа...ето и схема на централата:
Прикачени файлове: |
clima lybra.jpg [ 55.89 KiB | Прегледано 15062 пъти ]
|
_________________ Comfortronic
|
|
|
|
|
tisho
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Май 2009, 08:39 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 21 Ное 2007, 23:03 Мнения: 57 Местоположение: Шумен
|
Моторчето има три болчета и се сваля много лесно,Мисляче имам едно чисто ново и едно 2ра рака,
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Май 2009, 18:43 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
dzver написа: Тук са ти всички схеми: http://www.lancia-bg.com/manuals/Lancia ... 20Italian/ Аа...ето и схема на централата:
Сърдечно благодаря!
Почвам да чета - да се ограмотя поне малко и след това ще пипам.... Ще пиша, ако имам развитие по проблема, може би ще е от полза и за други колеги!
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
TheMadMax
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Май 2009, 20:29 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2009, 19:38 Мнения: 65 Местоположение: Ямбол
|
Колеги как да пусна само вентилатор без да е включена климата?
_________________ Lancia Lybra 2.0 20V + LPG
|
|
|
|
|
atanas_93
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Май 2009, 21:16 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 03 Яну 2008, 13:39 Мнения: 94 Местоположение: Русе
|
Има един бутон ECON. Натискаш го и като светне зелено си готов. Имаш вентилатор и парно без да работи компресора на климатика.
_________________ Lancia Lybra 1,9 JTD
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Май 2009, 22:39 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
atanas_93 написа: Има един бутон ECON. Натискаш го и като светне зелено си готов. Имаш вентилатор и парно без да работи компресора на климатика.
Не трябваше ли да светне в оранжево?
_________________
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Авг 2009, 17:23 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
tisho написа: Моторчето има три болчета и се сваля много лесно
Оказа се, че не е точно така /или аз съм доста некадърен/! Пиша по темата с клапите и моторчетата, щото тези дни я разчанчих моята, за да оправя средните духалки, които си стояха постоянно затворени. Разглобих цялата средна колона, жабката и пак ги виждах частично тия двигателчета, щото над тях е пълно с метални колонки, втора пластмасова черупка - цяла с таблото, сума ти кабели, тръби и ..... к`вот се сетиш Абсурд да извадя двигателчето без поразии! Успях да развия само две болтчета от общо 3-те /без да счупя нищо / , издърпах малко двигателчето, лостовата системка се освободи и Ооооо - чудо, врътнах я и клапите се отвориха! Мъдро реших, че съм свършил отлична работа, оставих ги и четирите централни дюзи постоянно отворени, но при нужда могат да се затварят на ръка поединично, а всички други си работят от управлението. За ефекта от тази операция върху климатизацията на купето е излишно да говоря, сега климатикът се усеща почти веднага /духа ми направо в носа /, почна да духа и на задната седалка, а преди това му трябваше поне половин час на максимум.
Та ей така побългарих блокиралия двузонов климатроник!
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Авг 2009, 20:06 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:21, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Авг 2009, 01:24 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
Ами при мен заялото моторче е отдясно, близо до ръба на жабката, абе до лявото коляно на пътника отпред, и няма вадене, щото плътно над него има поцинкована вертикална гредичка, масивна пластмаса и сума ти кабели, част от тях от ония жълтите, дето не трябва да се пипат . Дори не може да се види от тях! Ти явно говориш за двигателче от шофьорската страна - явно там е съвсем различно дереджето...
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 13 Авг 2009, 08:27 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:21, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Авг 2009, 19:12 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
chaveto написа: Колега разглоби самият мотор и го почисти от вътре, при мен се оказа колектора и четките (зацапани) Разглобих, почистих смазах и отново го сглобих и тръгна, за всеки случаи напръсках и с контактен спрей потенциометъра. Самият ел.мотор доста трудно се отваря, направен е от доста дебела ламарина корпуса и е играчка докато му обърнеш двете зъбчета.
Благодаря за съветите, колега Chaveto! Свалих го и го отворих по твоите заръки и изненадаааааа - вътре чисто, но изобщо няма четки, в смисъл няма дори и остатък от графитни четки, стоят си само тройните пластинки, едни такива нежни, леко почернели накрая - или от нагарче, или остатък от графит, а колектора съвсем чист. Така ли беше при тебе?
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
|