Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 10:40 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25
Мнения: 17
Местоположение: Варна 01 Одесос
Здравейте колеги.Имам много странен проблем,а в търсачката не открих нищо по въпроса.А именно,от както смених маслото на колата,през няколко дена компютъра ми дава предупреждение,че нивото на маслото ми е ниско.2-3 пъти бях паркирал колата под наклон и помислих,че е от това,вчера и днес вече колата си е на равно и пак като дам на контакт ми дава същото.За сега обаче се доверявам на щеката и не доливам масло,понеже тя ми показва ,че нивото е добро.Ще съм благодарен,ако някой е имал същия проблем,да сподели.Дали е някаква грешка натрупана в компа или има основане за притеснение.Все пак си е стряскащо,особено,както често пътувам на дълъг път и нямам нерви,всеки ден преди да тръгна,като комшията с москвича да вадя щеката.

_________________
ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25
Мнения: 2036
Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата)
Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната
Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
ако мога да допълня въпроса на колегата .
Може ли някъде по софта на колата да се нулират сервизните интервали, както при немски марките?

_________________
Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата)
Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa
Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:26 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25
Мнения: 17
Местоположение: Варна 01 Одесос
www_ написа:
ако мога да допълня въпроса на колегата .
Може ли някъде по софта на колата да се нулират сервизните интервали, както при немски марките?

не знам,дали ще съм ти полезен,но скоро бях на елкон,майстора каза ,че така,както е закачен може да оправлява всичко по колата,да прави всякакви настройки,да изключва и включва всичко,аирбеци,стъкла,заключване и т.н.,дори да сменя и актуализира софтуера.

_________________
ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:33 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Сеп 2004, 21:59
Мнения: 633
Местоположение: Пловдив
И при мен понякога се появяват тези гадни съобщения за нивото на маслото, а на щеката всико си е ОК. Много дразни.
Когато съм към края на живота на маслото се появява съобщението доста често. Но днес пак ми се появи, а маслото ми е на 1 000 км :?

_________________
FORD FOCUS ST 2.0 EcoBoost 250 hp, 13'
LANCIA DELTA III 1.9 Twin Turbo Multijet 190+ hp. 844A1000 EXECUTIVE 10`
ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 140+ hp. 839A6000 EXECUTIVE 02`
ex. LANCIA LYBRA 2.4 jtd 150+ hp. 841C.000 EXECUTIVE 03`
ex. ALFA ROMEO 156 1.6TS 16V, AR67601, ГИ 97`
ex. LANCIA DEDRA 1.6 835A1000 90`


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:48 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Може да се оправи тази грешка ,но трябва да се закаче на компютар за диагностика.От него маже да се поправи всичко шо е софтоерно!

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 11:57 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25
Мнения: 2036
Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата)
Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната
Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
нека говорим конкретко. как се казва софт с който се оправят сервизните интервали?
Кое е менюто което се отнася за нивото на маслото?
Ако искате да сте полезни , отговаряхте конкретно.
Във FiatEcu Scan не съм виждал така опция за сервизни интервали. как се казва софта които го прави ?

_________________
Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата)
Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa
Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 18 Авг 2010, 15:22 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39
Мнения: 945
Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
Софта с които работим Габрово е на "adia" стакъв тестер за коли работи и софтуера е оригинален(така си мисля).

_________________
http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858
www.avtostil.info

Да караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 19 Авг 2010, 00:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27
Мнения: 1055
Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
И при мен го прави. Това е електронната щека за маслото.
При мен се е случвало няколко пъти, когато колата е налконена на дясно дори е давало червена лампа на ИЦС-а за много ниско ниво на маслото. Аз винаги си гледам нивото по щека, понеже на Темпрата също имах електронна щека (там е само лампа без скала) и там също имах такива проблеми.
Според мен е липса на контакт някъде по "мрежата".
Някой от вас знаят, че имах проблеми и с лампата на въздушната възглавница и с АСР/ЕСП-то. И в двата случя се оказаха куплонзи с лош контакт.

_________________
Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 19 Авг 2010, 04:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 23 Авг 2010, 18:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Проблемът е в самия нивомер, който работи на принципа на закона на Бернули - едната му част е потопена в картера (тръбичка), която с времето се позадръства и започва да изкривява закона на Бернули :mrgreen: , т.е. нивото в тръбичката на нивомера не е същото като това в картера... и лампата светва. Ако някой хептен го дразни - срещу 130 лева го подменя. Просто датчика става малко по-сензитивен към нивото.
От друга страна дизелът си подхарчва по малко масълце - има-няма до 1 литър на смяна е възможно да смъкне.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2010, 09:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27
Мнения: 1055
Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
D. Stanev написа:
От друга страна дизелът си подхарчва по малко масълце - има-няма до 1 литър на смяна е възможно да смъкне.
Тук не съм съгласен с теб!

_________________
Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2010, 12:21 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25
Мнения: 17
Местоположение: Варна 01 Одесос
окончателно спирам да вярвам на електрониките,ектронни пробки........,простотии,ами ако е някоя мацка дето не разбира от щеки,масла и т.н.,значи гаси и пътна помощ...... .като сме подхванали темата,накой знае ли,точно колко масло побира 2,4 jtd.На мен все ми сипват на око около 5 литра,за 18 000 км,долях към 500-600 ml масло,така и не разбрах гори ли го или просто не е било достатъчно още в началото.

_________________
ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2010, 17:53 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 24 Авг 2010, 18:30 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 29 Мар 2009, 21:25
Мнения: 17
Местоположение: Варна 01 Одесос
chaveto написа:
До колкото знам първо показва индикация с чертички колко е нивото. Когато падне на МИН излиза червена индикация на която показва, че трябва да се долее масло.
До колкото знам 2.4 го дават 5.5л да събере. Аз винаги сипвам 6л и на пръчката си е на МАКС.
Този път сипах пълна синтетика и засега не го е барнала, вече гоня 4к. Да чукана на дърво, че като я похваля и все се сърди wallbash

ако си прав за 5,5 литра,може и компа затова при най малкия наклон на колата да ми показва "ниско ниво",със сигурност имам точно 5 литра наляти. на щеката е малко под макс.знаеш ли ,дали мога да долея масло 5w40(имам старо останало),сега съм с 10w40.там където го сменяха ми казаха,че може,но пък всички приятели ми казват да не рискувам за 20 лева..........

_________________
ИЗНЕВЕРЯВАМ НА ЖЕНА СИ САМО С ИТАЛИЯНКИ: АЛФА 155 1,7 TS(бивша),АЛФА 166 2,4 JTD(бивша), ЛИБРА 2,4 JTD(настояща)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 09 Сеп 2010, 00:03 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47
Мнения: 497
Местоположение: Лисабон
Това с нивото на маслото е някакъв всеобщ проблем. Аз го имах с дедъра редовно лъжеше, че няма масло и като загася и запаля се оправяше и така всеки път. Сега лагуната ми мери нивото и доста добре се справя точно показва и не лъже, но това не и пречи да го гори ма.ка и.
Аз обаче да взема да попитам как аджеба мери тоз датчик нивото по закона на Бернули, че нещо не си го представям.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 09 Сеп 2010, 18:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
sivia написа:
Това с нивото на маслото е някакъв всеобщ проблем. Аз го имах с дедъра редовно лъжеше, че няма масло и като загася и запаля се оправяше и така всеки път. Сега лагуната ми мери нивото и доста добре се справя точно показва и не лъже, но това не и пречи да го гори ма.ка и.
Аз обаче да взема да попитам как аджеба мери тоз датчик нивото по закона на Бернули, че нещо не си го представям.

Принципът е прост - нивото на кой да е флуид в скачен съд с еднакъв диаметър е едно и също при еднакво налягане. Тази проста техника се ползва много успешно от строители когато искат да фиксират някакво ниво - това става с маркуче пълно с вода - когато водата на точка "Х" е на необходимото ниво, то в произволна друга точка "У" нивото на флуида в маркуча е същото... дали го обясних правилно (?!) :roll:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 09 Сеп 2010, 22:46 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47
Мнения: 497
Местоположение: Лисабон
С това съм ок и става дума за принципа на скачените съдове с едно уточнение,че не е задължително двата съда да са с еднакъв диаметър, защото ако спазим това тръбичката на датчика трябва да е със сечението на картера. Въпросът е, че този принцип сам по себеси не бе могъл да измери нищо. Вероятно ако има нещо такова част от маслото отива в някаква допълнителна тръба където с поплавък или по друг начин се отчита нивото. Всичко това обаче пък няма нищо общо със закона на Бренули, който разглежда течението на флуид през тръба с различно сечение и описва съвсем други неща. За това казвам, че не си го представям какво общо би имал при покой на маслото когато се отчита нивото.
Пиша това без да се заяждам в никакъв случай колега, просто обичам нещата да се изясняват и по този начин човек може да научи нещо cheers.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 10 Сеп 2010, 09:10 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Самият сензор се намира в тръбичка, която пък влиза в картера та затова става въпрос. Сензорът е обикновен хидростатичен... (нещо като пръчка с дупчици :mrgreen: )


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 10 Сеп 2010, 15:26 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 25 Апр 2008, 23:57
Мнения: 406
Местоположение: Sachsen, Deutschland
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd
Говорим за хидростатика, не за хидродинамика (ако скоростта в уравнението на Бернули = 0), демек хидростатичното и статичното налягане = const
Сори за спама ама не се сдържах img189

_________________
Lybra 1.9 jtd и тя много гори!
Карам на Stanev Либрата - 1.9 jtd - много гори ... (открадната)
Lancia Dedra 1,8 V.V.T SW. Натокано комби на газ - много върви...
EX VW Lupo на жената колата замина за една либра
ЕХ Fiat Uno 1.4 с клима[/color]


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: проблем с нивото на маслото
 Мнение Публикувано на: 10 Сеп 2010, 19:56 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 20 Фев 2008, 16:47
Мнения: 497
Местоположение: Лисабон
Добре, съгласих се. Ако се измери налягането на стълба масло в покой извади се атмосферното налягане и приемем плътноста му за за някаква усреднена стойност с извество приближение може да се сметне по формулата за хидростатичното налягане. Друг е въпроса дали наистина така се мери. cheers


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 3 [ 47 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов