www.lancia-bg.com
https://www.lancia-bg.com/forum/

Проблем с парното
https://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=14340
Страница 1 от 10

Автор:  dzver [ 09 Ное 2008, 11:53 ]
Заглавие:  Проблем с парното

Колеги, не ми работи клапата за обръщане от студено на топло на едната зона на климатроника. Постоянно е в положение на изстудяване и през лятото проблеми нямаше но през зимата явно ще е кофти. Вероятно се е скапало моторчето и е за смяна. Въпроса ми е следният. Дали на някой ст вас му се е случвала вече тази щуротия и успял ли е да го отремонтира. Притиснявам се че не знам как да разглобява таблото за да достигна до този модул. Ако някой го е разглобявал да каже как, или пък да даде координати на сервиз в който са правили ремонта.
Предварително благодаря на всеки който се опита да помогне със съвет.

Автор:  Alex_BS_NEW [ 09 Ное 2008, 15:47 ]
Заглавие: 

Трябва да отидеш на диагностика, за да ти кажат дали ти работят моторчетата.
Ако проблема е в тях се сменят сравнително лесно.
Лошото е ако проблема е в самата клапа, тогава трябва да махнеш цялото табло за да стигнеш до нея.
В Ямбол при Христо са правили ремонт такъв.

Автор:  dzver [ 09 Ное 2008, 15:58 ]
Заглавие: 

След преглед в сервиз ми казаха че е моторчето, но понеже го нямаше в наличност, въпроса ми е дали ако намеря евентоално втора ръка ще успея сам да си го сменя. Та казвай ако знаеш как става щото "сравнително лесно" с нищо не ми помага за момента, а Христо ми е на 300 километра.

Автор:  Alex_BS_NEW [ 09 Ное 2008, 16:09 ]
Заглавие: 

Не знам как става точно. Само съм виждал да ги сменят без да махат нищо по таблото.

Автор:  richi [ 09 Ное 2008, 18:48 ]
Заглавие: 

Като го купиш ми званни и ще отидем при мойте жичкаджий да го сменят :wink: .

Автор:  TheMadMax [ 30 Апр 2009, 11:20 ]
Заглавие: 

Здравейте, и аз имам същият проблем клапата е трудно достъпна, но не е нужно разглобяване на табло намира се над педала за газта и по посока на към таблото. Та като си навра ръката и я размърдам леко започва да работи значи моторчето е здраво, но много често "спича" и не сменя пробвах с един спрей, но е мн трудно да се пръсне на точното място, защото както казах не е мн лесно достъпно. Някой справял ли се е с подобен проблем?

Автор:  radiboev82 [ 30 Апр 2009, 20:18 ]
Заглавие:  Мога да ти продам моторчето и клапата

0888/402224 Радо ако искаш ще раглобим таблото заедно и ще го свалим, моето тало и ще прцениш дали можеш да си го смениш.

Автор:  radiboev82 [ 30 Апр 2009, 20:20 ]
Заглавие:  Само кажи колко пари са ти искали за ново

За да не стане пак че не съм коректен и тем подобни!!!!!!!!!!!!!

Автор:  Zarini [ 30 Апр 2009, 22:29 ]
Заглавие:  Проблем с парното

Колеги, някой случайно може ли да покаже схема, чертеж на това, по парното /климата/ коя клапа къде се намира и как действа?
Аз също имам подобен проблем - всичките ми духалки от средната линия са умрели, хич не духат - сигурно някаква клапа ги е затворила и хич не мърда, а пичовете с компа в специализиран сервиз викат - грешка не дава и за да открием проблема, ще трябва да разглобяваме таблото :evil: , а аз хабер си нямам кое къде се намира :oops: Хелп!

Автор:  dzver [ 01 Май 2009, 07:26 ]
Заглавие: 

Колега, Zarini, проблема при теб може и наистина да се окаже че може да се разреши само с яко разчастване на таблото. Мисля че мотора (2) е на клапата която позиционира въздушния поток към духалките. Но няма гаранция че само това може да е причина да не обръща въздуха. При мен се беше прецакало и управлението.
Тук са ти всички схеми: http://www.lancia-bg.com/manuals/Lancia ... 20Italian/

Аа...ето и схема на централата:

Прикачени файлове:
clima lybra.jpg
clima lybra.jpg [ 55.89 KiB | Прегледано 15087 пъти ]

Автор:  tisho [ 01 Май 2009, 08:39 ]
Заглавие: 

Моторчето има три болчета и се сваля много лесно,Мисляче имам едно чисто ново и едно 2ра рака,

Автор:  Zarini [ 04 Май 2009, 18:43 ]
Заглавие: 

dzver написа:
Тук са ти всички схеми: http://www.lancia-bg.com/manuals/Lancia ... 20Italian/
Аа...ето и схема на централата:


Сърдечно благодаря!
Почвам да чета - да се ограмотя поне малко :P и след това ще пипам.... Ще пиша, ако имам развитие по проблема, може би ще е от полза и за други колеги!

Автор:  TheMadMax [ 06 Май 2009, 20:29 ]
Заглавие: 

Колеги как да пусна само вентилатор без да е включена климата?

Автор:  atanas_93 [ 06 Май 2009, 21:16 ]
Заглавие: 

Има един бутон ECON. Натискаш го и като светне зелено си готов. Имаш вентилатор и парно без да работи компресора на климатика.

Автор:  jamesdavidso [ 06 Май 2009, 22:39 ]
Заглавие: 

atanas_93 написа:
Има един бутон ECON. Натискаш го и като светне зелено си готов. Имаш вентилатор и парно без да работи компресора на климатика.


Не трябваше ли да светне в оранжево?

Автор:  Zarini [ 06 Авг 2009, 17:23 ]
Заглавие: 

tisho написа:
Моторчето има три болчета и се сваля много лесно


Оказа се, че не е точно така /или аз съм доста некадърен/! Пиша по темата с клапите и моторчетата, щото тези дни я разчанчих моята, за да оправя средните духалки, които си стояха постоянно затворени. Разглобих цялата средна колона, жабката и пак ги виждах частично тия двигателчета, щото над тях е пълно с метални колонки, втора пластмасова черупка - цяла с таблото, сума ти кабели, тръби и ..... к`вот се сетиш :mrgreen: Абсурд да извадя двигателчето без поразии! Успях да развия само две болтчета от общо 3-те /без да счупя нищо :lol: / , издърпах малко двигателчето, лостовата системка се освободи и Ооооо - чудо, врътнах я и клапите се отвориха! Мъдро реших, че съм свършил отлична работа, оставих ги и четирите централни дюзи постоянно отворени, но при нужда могат да се затварят на ръка поединично, а всички други си работят от управлението. За ефекта от тази операция върху климатизацията на купето е излишно да говоря, сега климатикът се усеща почти веднага /духа ми направо в носа 8) /, почна да духа и на задната седалка, а преди това му трябваше поне половин час на максимум.

Та ей така побългарих блокиралия двузонов климатроник!

Автор:  chaveto [ 12 Авг 2009, 20:06 ]
Заглавие: 

Изтрито

Автор:  Zarini [ 13 Авг 2009, 01:24 ]
Заглавие: 

Ами при мен заялото моторче е отдясно, близо до ръба на жабката, абе до лявото коляно на пътника отпред, и няма вадене, щото плътно над него има поцинкована вертикална гредичка, масивна пластмаса и сума ти кабели, част от тях от ония жълтите, дето не трябва да се пипат :evil:. Дори не може да се види от тях! Ти явно говориш за двигателче от шофьорската страна - явно там е съвсем различно дереджето...

Автор:  chaveto [ 13 Авг 2009, 08:27 ]
Заглавие: 

Изтрито

Автор:  Zarini [ 21 Авг 2009, 19:12 ]
Заглавие: 

chaveto написа:
Колега разглоби самият мотор и го почисти от вътре, при мен се оказа колектора и четките (зацапани) Разглобих, почистих смазах и отново го сглобих и тръгна, за всеки случаи напръсках и с контактен спрей потенциометъра. Самият ел.мотор доста трудно се отваря, направен е от доста дебела ламарина корпуса и е играчка докато му обърнеш двете зъбчета.


Благодаря за съветите, колега Chaveto! Свалих го и го отворих по твоите заръки и изненадаааааа - вътре чисто, но изобщо няма четки, в смисъл няма дори и остатък от графитни четки, стоят си само тройните пластинки, едни такива нежни, леко почернели накрая - или от нагарче, или остатък от графит, а колектора съвсем чист. Така ли беше при тебе?

Страница 1 от 10 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/