Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 01:49 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 11 Мар 2009, 21:23
Мнения: 23
Местоположение: Враца
колеги ... замисляте ли се че има една опция :) която до сега незнам някой да е казвал че я е правил ! преди да сменяте посоките (в стъкло ,крака и към шофьора) да намалите силата на 1 примерно и тогава да сменяте посоката .. аз смазвах какво правих сега пак съм без парно ... наистина човек да откачи .. при мен всичко си работи но когато взема да настройвам температурата се прецаква ... Италианска му работа .. Колата е перфектна но с това парно и тая стаб. щанга нямам думи .. Аз днес ще правя всичко отначало ако намеря нещо нередно ще съобщавам .. Приятни почивни дни :)

_________________
Lancia Lybra 2.4jtd

§^Nai_Sladkiq^§


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 08:17 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 10:31 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 25 Ное 2009, 20:52
Мнения: 32
Местоположение: София
Опцията AUTO е хубаво нещо ама нали се сещаш зимата на ауто как ще си оправиш предния прозорец?? Или пък лятото колко време трябва да изчакаш да ти охлади през духалките в краката!!!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 14:05 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 11 Мар 2009, 21:23
Мнения: 23
Местоположение: Враца
nai_Sladkiq написа:
колеги ... замисляте ли се че има една опция :) която до сега незнам някой да е казвал че я е правил ! преди да сменяте посоките (в стъкло ,крака и към шофьора) да намалите силата на 1 примерно и тогава да сменяте посоката .. аз смазвах какво правих сега пак съм без парно ... наистина човек да откачи .. при мен всичко си работи но когато взема да настройвам температурата се прецаква ... Италианска му работа .. Колата е перфектна но с това парно и тая стаб. щанга нямам думи .. Аз днес ще правя всичко отначало ако намеря нещо нередно ще съобщавам .. Приятни почивни дни :)



Умник :) Казвам да се намали силата на духане преди да се сменя посоката ... Защото да не би при силното духане да мъчи моторчето което отваря и затваря клапите и в резултат на това то да забива ;) не че нещо но знам опция ауто какво прави ;) но благодаря все пак :)

_________________
Lancia Lybra 2.4jtd

§^Nai_Sladkiq^§


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 16:58 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 19:41 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 11 Мар 2009, 21:23
Мнения: 23
Местоположение: Враца
виждам че си голям професор :) аз пиша какво правя та ако някой се чуди и незнае откъде да започне като прочете да има някаква представа ...

_________________
Lancia Lybra 2.4jtd

§^Nai_Sladkiq^§


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 20 Ное 2010, 19:56 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 21 Ное 2010, 10:40 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 11 Мар 2009, 21:23
Мнения: 23
Местоположение: Враца
p_plamen написа:
Аз още продължавам да се боря с този проблем. Смених въпросния мотор и сглобих нещата. Работи един месец и почна пак да прави същите номера :( Като променям посоката се чува как се движи моторчето но не успява да спре потока към краката(поради което струята към предното стъкло я няма никаква) на централните духалки пак няма никой. Разглабяне на ново и пак без проблемно ползване няколко дни!! Навсякаде духа да те отвее,на след 10-дни същия ефект... :( :( :( Направо да откачи човек...


Гледам тук колегата е описал че го е сменил но след месец пак не работи . Професоре какво ще ни посъветваш тук... то като гледам много от либрите страдат от този проблем. Остави си някакъв номер и адрес да идваме при теб майсторе да ни изкъпеш колите щото ние само ги почешваме.


Придържай се към добрият тон и колегиалността към колегите.
Нарицателни и подигравателни обръщения не се толерират!

_________________
Lancia Lybra 2.4jtd

§^Nai_Sladkiq^§


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 07 Яну 2011, 10:45 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 13:20
Мнения: 438
Местоположение: Плевен
Да Ви се оплача.Лятото си оправих въпросните клапи за посоката на въздуха и всичко си работеше до преди три дни.Сега ми духа само в стъклата/което е малкия дявол поне за зимата/.Моторчето си работи и затваря клапата на въздуха,но духалките и в краката не зацепват.Явно проблема по скоро е в лостовата система,която управлява клапите.Предния път се оправи като побутнах клапите,че бяха нещо запецнали,при свалено моторче разбира се.Ще изкарам зимата и като се стопли сначале разглабяне.Ще го оправя и ще го оставя в краката и в стъклото да духа и няма да го пипам въобще,че ми писва вече.

_________________
Fiat Croma 1.9mJET
Lancia DEDRA SW 1.8-16V 131к.с.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 30 Май 2011, 17:33 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
Днес успях да сваля шибаното моторчр номер 3. Поизмъчих се доволно, но спокойно мога да кажа че и 2-та винта намиращи се на шибано място могат да се развият. Аз свалих само единият, а другият го разхлабих и избутах мотора.

За съжаление не успях да отворя малкото моторче вътре - Chaveto беше прав че е доста корава гадната ламарина.
Довечера ще го мъча в къщи.
Лостовата систеама е добре. Чак се изненадах колко лесно се местят клапите.
След като извадих моторчето , преди да разкача кабела го тествах - работи неговата мама и си мести оста.
Ама работи като го разглобиш.....

На пръв поглед е мисията невъзможна, но след като си подговтен- нищо сложно, просто е малко пипкава работата.
Благодарско на Bo за изработката на "специаният ключ" и н Chaveto за инструкциите :)

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 31 Май 2011, 06:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10
Мнения: 1229
Изтрито


Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 22:23, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 31 Май 2011, 09:37 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
Снощи успях да отворя шибаното малко моторче..
Самата ос на ротора беше чиста, но по четките имаше доста нагар. Изчистих ги внимателно колкото можах с финно ножче. Сложих малко прясна грес по зъбните колела и почистих потенциометъра със спирт.
Тази сутрин го закачих на колата за проба, без да затварям корпуса - работи на импулси, спира си в крайна позиция.
Сега остава да успея да го наместя - ще пробвам в обедната почивка.

Надявам се да изкара поне 1 година. Все пак му направих жертвоприношение с кръв img181
Маменцето му и скапано дребно моторче, тея от Бош определено не са го правили да се отваря.

=====================================

След 45 минути мъки и борба сагата приключи.
Големият зор както вече беше споменато по-горе е да се намести моторчрто спрямо 2-те оси.
За сега работи, да го видим до кога.

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 28 Сеп 2011, 11:31 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 14 Апр 2011, 14:06
Мнения: 21
Клуба на проблемните моторчета се увеличава.

Днес от страната на шофьора отказа да духа парно и духа само студено. Към пасажера си има парно.
Като намаля градусите - гасне парното към пасажера и минава на студено - в зависимост какво е зададено, външен въздух или въртене на вътрешен.

От схемата на моторчетана се вижда че от двете страни на конзолата има по един мотор означен с 1 - което би трябвало да означва че са еднакви и имат еднаква функция. Тоест, за зоната на водача, клапана за регулация на въздуха през радиатора се намира от към водача. И съответно от страната на пасажера - пак такова моторче. Когато от конзолата на климатика е избрана опция "MONO" (еднакви градуси за двете зони), двата мотора трябва да работят едновременно и еднакво, поне така си мисля.

Или клапана е заял или моторчето от страната на водача не работи.

До сега в темата всички разглабяния се случваха от страната на пасажера. Някой знае ли как се прави от страната на водача, зада се стигне до въпросното моторче?

И още - някой каза в началото на темата че може да се раздвижи или поремести клапана на ръка. Клапана се намирал някъде в таблот над педала за газта, в посока към централната конзола.
Някой опитвал ли е така, поне да закърпя положението, докато стигна до мотора?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 10:13 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Здравеите, от около 2 месеца съм собственик на Либра 1,8. Форума много ми помогна по някои въпроси. Не искам да правя нова тема затова ще попитам тук. Когато дам колата на контакт се чува странно бръмчене (жужене) зад жабката за около 5-10сек, след което спира, след 1мин. пак се чува, пак спира и така се повтаря периодично. Призапален автомобил е същото. При включен климатроник пак си се чува периодичното бръмчене. т.е. няма значение какво се прави с колата на всяка минута за около 10сек се чува този щум зад жабката. Мислех да не е от моторчетата на клапите на климата, ама шума го има при изкл. климатроник. Та вапроса ми е:
1. При либрата има ли температурен датчик на климатроника, като при капа мисля че четох, дето се обдухва от перка. Да не би тя да се завърта перидично.
2. Имате ли някаква идея какво може да бръмчи зад жабката така периодично.
3. Някъде около кутията на вентилатора на парното има ли нещо като моторче което да бръмчи периодично, защото там като си сложа ръката чуствам натоварване при започване на бръмченето.

Предварително благодаря!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 10:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
1. Датчика за температура вътре в купето е на самият панел на климатроника -има там една секция със много наброй мънички дупки.

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 12:30 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Благодаря за отговора, значи 1 отпада.
А по 2 и 3 някакво мнение?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 13:14 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 14 Апр 2011, 14:06
Мнения: 21
Здравейте колеги,

Продължавам мъчението с духалките от към страната на водача, които не искат да духат топло.

Вчера разгледах внимателно как мога да разглобя малко кората в дясно по волана, за да стигна до страничаната част на средната конзола, където е моторчето 1. Не постигнах нищо особено.

Опитах с ръка да бръкна зад корите нагоре - без малко да се заклещя, нищо не се получи.

Ако не ми просветне, как се разглабя кората, или ако някой от вас не ме светне - ще заминавам на сервиз, какво да се прави, идва зима.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 13:35 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 13:20
Мнения: 438
Местоположение: Плевен
msex10mini написа:
Благодаря за отговора, значи 1 отпада.
А по 2 и 3 някакво мнение?

Това според мен е клапата за рециркулация на входящия въздух.При някой моторчета се изронват зъбните колелца и пръплъзват постоянно.Това е само предположение,може да греша.Като промениш от бутона положението на клапата има ли някаква промяна,т.е. може да почва да отваря или затваря и като стигне в краино положение да почва да приплъзва?Може и въобще да не тръгва клапата,а моторчето да се върти.

_________________
Fiat Croma 1.9mJET
Lancia DEDRA SW 1.8-16V 131к.с.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 03 Окт 2011, 15:20 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
msex10mini написа:
Здравеите, от около 2 месеца съм собственик на Либра 1,8. Форума много ми помогна по някои въпроси. Не искам да правя нова тема затова ще попитам тук. Когато дам колата на контакт се чува странно бръмчене (жужене) зад жабката за около 5-10сек, след което спира, след 1мин. пак се чува, пак спира и така се повтаря периодично. Призапален автомобил е същото. При включен климатроник пак си се чува периодичното бръмчене. т.е. няма значение какво се прави с колата на всяка минута за около 10сек се чува този щум зад жабката. Мислех да не е от моторчетата на клапите на климата, ама шума го има при изкл. климатроник. Та вапроса ми е:
1. При либрата има ли температурен датчик на климатроника, като при капа мисля че четох, дето се обдухва от перка. Да не би тя да се завърта перидично.
2. Имате ли някаква идея какво може да бръмчи зад жабката така периодично.
3. Някъде около кутията на вентилатора на парното има ли нещо като моторче което да бръмчи периодично, защото там като си сложа ръката чуствам натоварване при започване на бръмченето.

Предварително благодаря!



И аз заключавам че бръмченето ще да е само от моторчето за клапата за рециркулация само не мога да си отговоря на следните въпроси:
1. Защо се появява периодично - предполагам че се опитва да спре някакъв приток на въздух при спрян климатроник, или си прави някакви настройки на клапата при пуснат.
2. как да го намеря - откъм зад жабката ли е или откъм филтъра отпред. Ако някои го е свалял да каже лесно ли е или трудно и каде точно се намира.
3. защо си бръмчи периодично независимо от това как е натиснат бутона за рециркулация.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
 Мнение Публикувано на: 18 Окт 2011, 16:37 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
Aми застуди се и веднага реши да си покаже магарията.
Днес ми изчезна топлото.

Снощи си работеше , днес - гредица.

Задавам максимална температура, и като го пусна да духа на 1 се усеща едвам едвам топличко при затворена клапа за циркулация. Обаче като го усиля си е хладно.

Пробвах 2-те зони на климатроника - работят си , от едната страна пуснах климатика и духа студено а от дугата се мъчи да изкара топло.

Маркучите на радиатора които са в двигателния отсек ... горния пари а долния почти студен.
Е то бива каръщна ама чак пък толкова.
Какъв е шанса да се е запушил радиатора?

Колата си се кара с антифриз, няма видими отлагания по съдовете и маркучите.
Загадка...

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 4 от 10 [ 186 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов