Не знам до колко е официално и споделям само линк към статията.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... a-v-polshaСъдбата на легендарната италианска марка Lancia от години наред е сред срамните тайни на концерна FCA, като още при ръководството на Серджо Маркионе брандът беше оставен да вегетира с един-единствен модел – градското возило Ypsilon.
Съюзът на FCA с PSA даде надежди на почитателите на Lancia, че любимата им марка може и да се възроди, като дори се появиха рендъри на легендата Delta, но като SUV, въпреки че реалността ще е малко по-различна.
През пролетта се появи информация, че следващото поколение на популярния Opel Mokka може да се появи и като модел на Lancia – италианците планират да съживят името Musa, но вече като субкомпактен SUV, а не като семейно ванче.
Засега проектът носи неофициално името Lancia B-SUV, а включването и на италианската марка на постоянно растящия пазар на SUV модели и кросоувъри е повече от логично. Все пак, в последните години Lancia продава само в Италия и има само един модел, след като босовете на FCA се отказаха от това ребрандират модели на Chrysler като Lancia.
Най-вероятно производството на новата Musa ще е в Тихи, Полша, където FIAT и след това FCA разполагат със сериозни производствени мощности.
Също така, вече е почти сигурно, че Ypsilon, която е базирана на FIAT Panda, ще има следващо поколение и дори може би ще стъпи и някои европейски пазари.
Производството на Musa SUV трябва да стартира през 2022 година, като се предполага, че преди това официално ще бъде даден и рестартът на Lancia.
Снимка: Motori
и още
Lancia е жива, пусна първия си хибридИталианският автомобилен производител Lancia е жив. И не само това, но започна да се развива. През 2019 г. брандът, който има само един модел гамата си (Ypsilon), изпревари Alfa Romeo по продажби в Европа - 58 900 срещу 53 900 бройки. При все това, че по-прочутата компания има 5 модела в гамата си, сред които хечбеци, седани и кросоувъри, както и техните спортни версии.
Сега Lancia показа първия хибрид в своята история, с което обявиха, че нямат никакво намерение да се окажат поредната автомобилна марка, слязла от сцената. Името на модела е Ypsilon Hybrid EcoChic. Той е "мек" хибрид, който взима задвижването от бензино-електрическия Fiat 500.
На другите модификации на хечбека Ypsilon са монтирани 0,9-литров двуцилиндров двигател (70 коня, 135 Нм) и 1,2-литров четирицилиндров (69 коня, 102 Нм). Хибридният вариант има 1-литров трицилиндров двигател (70 коня, 92 Нм) от семейството FireFly, който работи в тандем с 6-степенна механична трансмисия.
Италианците подчертават, че хибридът има тапицерия Seaqual Yarn, която е направена от рециклирани пластмасови бутилки, уловени от Средиземно море, и някои естествени влакна, получени чрез същата обработка.
Системата включва още 12-волтов стартов генератор с ремъчно задвижване и 11-амперчасова литиева батерия, а рекуперацията на енергията може да съхрани в батерията 3,6 киловата. Такава схема на задвижването е позволила емисиите на въглероден диоксид да бъдат намалени с 24% и Ypsilon да отговаря на екологичния стандарт Евро-6d.
Lancia Ypsilon се произвежда от юни 1995 г. и в първите две поколения бе с три врати. Третата генерация, която се предлага от 2011 г., е само с пет врати. От модела досега са продадени над 3 милиона бройки по целия свят.
Ypsilon Hybrid EcoChic излиза на пазара в специалната версия Maryne, която се отличава с оригиналния син цвят на каросерията Mary Maryne и черно гланцово покритие в салона. Поръчките за модела в Италия вече се приемат, а базовата цена е 16 400 евро.
Снимки: Lancia