www.lancia-bg.com
https://www.lancia-bg.com/forum/

Алфа Ромео 33 1.5 i.e. - Реставрация.
https://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=14257
Страница 2 от 5

Автор:  Dedra 2.0 [ 05 Дек 2008, 08:39 ]
Заглавие: 

Абе Асене ти друга работа нямаш ли си :D Като свършиш с този проект (Успех) ще ти дам да реставрираш и една куца Дедра :)

Автор:  racer666 [ 05 Дек 2008, 14:22 ]
Заглавие: 

Цитат:
Това подчертаното ми звучи като митове и легенди


Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.

Автор:  ici [ 05 Дек 2008, 17:08 ]
Заглавие: 

racer666 написа:
Цитат:
Това подчертаното ми звучи като митове и легенди


Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.

Ами материала на блока е чугун и няма значение колко се разстъргва диаметъра, защото материала си е единакъв в дълбочина.
Петната сигурно са от някакви отлагания, глазиране и хонинга вероятно не се вижда вече или се е поизносил.

Автор:  koinov_bg [ 05 Дек 2008, 19:20 ]
Заглавие: 

Успех и от мене

Автор:  ludavoda [ 05 Дек 2008, 22:24 ]
Заглавие: 

Внимателно изчетох - това с шлайфането на блока ми се струва ужасно... Успех така или иначе...

Автор:  VET [ 06 Дек 2008, 11:10 ]
Заглавие: 

Значи блока на Асен е при мен, аз го меря и откривам какво всъщност е правено. Не съм съгласен с Ици че чугуна има еднакъв строеж в цялата си дълбочина. От стари майстори съм чувал, че заводски цилиндрите на готовия блок се обработват по някакъв начин, предполагам че е някакъв процес подобен на циментация или азотиране. Това всъщност обяснява факта защо един заводски блок издържа 400 000 км и тогава се износва, а след като се шлайфа на ремонт, свършва за 100-150 000 км, а да не говорим за втори ремонт-сегментите направо го ядат. При блока на Асен, след като е свален с 3 мм в диаметър, това е вече суров материал, той направо си е готов за ризи, но пък ни липсва това което е отнето на шлайф от челото на блока.
В момента си правя експерименти с азотиране на блок и колянов вал от една Алфа. За блока съм сигурен че ще стане ,но за коляновия вал съм леко притеснен да не се изкриви при азотирането - все пак си е топлинна обработка. Но това ще го видим следващата седмица.

Асене като идваш днес да мерим новия блок, звънни един тел преди това, че ще ходя да гледам една кола по някое време, и да не се разминем.

Лек и успешен

Автор:  ici [ 06 Дек 2008, 16:46 ]
Заглавие: 

Аз на слухове предавани от старите майстори много не вярвам :wink:
По принцип се циментират само стомани, защото чугуна няма нужда от допълнително въглерод, а и не се подлага на закаляване, достатъчно си е крехък в целият си обем.
Азотиране не знам да се прави на чугун, примерно стоманен колянов вал - получава се голяма повърхностна твърдост, като се запазва еластичността на стоманата в дълбочина.
Ако ще азотираш нещо извън заводските условия на производителя, най вероятно е да се получат деформации, а още по-неприятни ще са микропукнатините.
Това намаляване на износоустойчивостта на цилиндрите, ако не е причинено от по-твърди сегменти или липса на хонинг, си мисля че може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка.

Автор:  ivanko_rs [ 06 Дек 2008, 18:20 ]
Заглавие: 

Бах м...у ,тука стана като лекция от Материалознание 1 и 2 8O

Иначе секта Успех punk

Автор:  VET [ 07 Дек 2008, 00:46 ]
Заглавие: 

Значи все пак е възможно това с различния строеж в дълбочина - "може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка." Иначе нямам обяснение за тези петна по цилиндрите на Асен - излеждат точно така, като че ли различни структури се преливат една в друга. И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори :wink:

Лека вечер

Автор:  chenkette [ 07 Дек 2008, 19:35 ]
Заглавие: 

offtopic Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана :wink:

Автор:  ici [ 07 Дек 2008, 22:13 ]
Заглавие: 

chenkette написа:
offtopic Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана :wink:

Не ве дядкис :D :wink: Най-добрите валове са от кована стомана, примерно двулитровия к.в. :wink:
На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка, иначе някой чугуни може да се нитрират, но не се прави за да е евтинко.
Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал.
Има и стоманени разпр. валове, но те не са заводски, там може да се ползва циментация и нитриране.
Заводските са от чугун, който на повърхността си е от типа бял заради бързото охлаждане на отливката и е с много висока твърдост, а вътрешността се получава във вид на сив чугун.
А иначе циментацията е обогатяване на повърхностният слой на детайл от нисковъглеродна стомана с въглерод, за да може след това да се закали само повърхностно, а и да е по-евтино отколкото ако вала беше от високовъглеродна стомана.

VET написа:
И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори :wink:

ми мистерия някаква :lol: Сигурно ще е заради различната твърдост на отливката в дълбочина :roll:
Иначе батките казват че цилиндъра може да се разстърже до +2мм , като се съобразяват само със запазване на достатъчна якост.

Автор:  mitaka_cs [ 08 Дек 2008, 00:22 ]
Заглавие: 

racer666, ще щракнеш ли някоя снимка на бутало в ГМТ?
Просто не вървам, че буталата са ходели до ръба на блока на този мотор :lol:
То по мои сметки излиза, че на ширина така да се каже са осакатили блока с цели 2 х 4,8mm=9,6mm, за да ходят до горе буталата

1) За инфо оригинално 1.5 боксер мотора е с обем 1490ccm:
Бутала 84mm; Ход 67,2mm и степен на сгъстяване 9,5:1 и то с недоход 4,8mm + бутала с вдлъбнати чела. Главите му са равни и горивната камера е изцяло формирана от недохода + вдлъбнатите бутала = на около 50ccm !

2) От инфото от темата, моторът свален от 33-ката има обем 1598ccm:
Бутала 87mm; Ход 67,2mm ; Буталата стигат до ръба на блока ; главите са равни и обемът на горивната камера е равна на обемът, който е отнет от буталата на снимките от предишните страници, за да бъдат те вдлъбнати :mrgreen:

Та кажете ми каква теоретична степен на сгъстяване да сложим на мотор "2)" ....Аз казвам 15:1, а Вие :?:

Автор:  VET [ 08 Дек 2008, 00:27 ]
Заглавие: 

Тука май всички четем Гай Крофт :D " микро пукнатини при нитриране", "Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал".
"На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка" - Ици знаш ли колко му трябва на един суров вал да стопи лагерите - точно 5 минути. Или искаш да кажеш че 1,6 двигателя работи на по-ниски обороти и на доста по-ниска компресия :D . Пак Гай Крофт пише, че задължително се прави термо обработка на вала особено ако се шлайфа след втори ремонт. По дяволите, 4 вала стопих на Типото и мога със сигурност да кажа че коляновите валове на италиянките не носят ремонт. Скоро продадох едно Купе на Павката-pugsy и се усъмних че нещо вала не е наред, защото уреда за маслото нещо се колебаеше в различните обороти, отворих картера и отворих биелните лагери които се оказаха чисто нови, също и основните. Успокоен затворих картера и продадох колата. Точно след триста километра вала изтрещя - оказа се че биелните лагери са били 3-ти ремонт, най вероятно от дизел. Просто вала е бил вече в суровото и се стопи за нула време. Незнам дали чугуна се азотира/не ми и това специалността/, но в Фирма Йонитех предлагат азотиране на чугунени разпределителни и колянови валове, както и на цилиндрови ризи.

Но да се върнем на 33-ката на Асен, днес я премерихме и се оказа че вала е в перфектна кондиция, както и цилиндрите, а буталата имаха между една и две стотни износване. Така че едни новички сегменти и стандартни лагери и двигателчето става звяр - ехх спомени спомени с тези 33-ки, само педалите им да не бяха толкова близо един до друг :D

mitaka cs ще ти го щракна блока, ама ще е утре или вдруги ден, че нещо немога да смогна с времето.

Автор:  racer666 [ 16 Дек 2008, 23:35 ]
Заглавие: 

Тази вечер реших да сглобя блока и почти успях, ама счупих единия маслен сегмент... и сега трябва да се купи ново комплектче за това бутало. Интересното е , че при всичко стандартно сегментите са с ключ 0.40мм всичките, ама явно това е виждането на Гьотце по въпроса.

Прикачени файлове:
S4030391.JPG
S4030391.JPG [ 440.09 KiB | Прегледано 12652 пъти ]
S4030390.JPG
S4030390.JPG [ 488.76 KiB | Прегледано 12663 пъти ]
S4030389.JPG
S4030389.JPG [ 525.23 KiB | Прегледано 12666 пъти ]
S4030388.JPG
S4030388.JPG [ 443.84 KiB | Прегледано 12642 пъти ]
S4030387.JPG
S4030387.JPG [ 517.22 KiB | Прегледано 12673 пъти ]

Автор:  racer666 [ 16 Дек 2008, 23:38 ]
Заглавие: 

Още снимки...

Прикачени файлове:
S4030395.JPG
S4030395.JPG [ 529.42 KiB | Прегледано 12648 пъти ]
S4030393.JPG
S4030393.JPG [ 515.91 KiB | Прегледано 12661 пъти ]
S4030392.JPG
S4030392.JPG [ 477.76 KiB | Прегледано 12655 пъти ]

Автор:  boneti69 [ 17 Дек 2008, 02:42 ]
Заглавие: 

Здрасти рацере ,аз предлагам да си смениш ника на МАЙСТОР666 .
Aсене имам и една DELTA HF за ремонт като свьршиш с тая. :D

Автор:  racer666 [ 19 Дек 2008, 20:00 ]
Заглавие: 

Ааа!Неща да ми викат Майстор щот не ми знаят името.... :lol:

Автор:  racer666 [ 20 Дек 2008, 17:11 ]
Заглавие: 

Айде и последното бутало си е на мястото. Сега обаче чакам да дойдат семерингите за коляновия вал и нищо друго не мога да правя до тогава.

Прикачени файлове:
DMC_0006.JPG
DMC_0006.JPG [ 172.68 KiB | Прегледано 12606 пъти ]

Автор:  racer666 [ 22 Дек 2008, 22:30 ]
Заглавие: 

Задния семеринг на коляновия вал се оказа ,че е с обратна посока на въртене и сега ще се издирва. A предния вече си е на мястото с няколко други джунджурийки около него.

Прикачени файлове:
DMC_0002.JPG
DMC_0002.JPG [ 190.98 KiB | Прегледано 12587 пъти ]

Автор:  Dezki [ 22 Дек 2008, 23:56 ]
Заглавие: 

Адаш, боядисай моторетката после. Аз тькь ньпрьвих и веки път като отворя капака се кефа на чистичкото.

Страница 2 от 5 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/