Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация




Автор Съобщение
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2008, 08:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Абе Асене ти друга работа нямаш ли си :D Като свършиш с този проект (Успех) ще ти дам да реставрираш и една куца Дедра :)

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2008, 14:22 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Цитат:
Това подчертаното ми звучи като митове и легенди


Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2008, 17:08 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35
Мнения: 287
Местоположение: Русе
racer666 написа:
Цитат:
Това подчертаното ми звучи като митове и легенди


Е тук импровизирах на база на наблюдението но по друг начин не успявам да си обясня петната.

Ами материала на блока е чугун и няма значение колко се разстъргва диаметъра, защото материала си е единакъв в дълбочина.
Петната сигурно са от някакви отлагания, глазиране и хонинга вероятно не се вижда вече или се е поизносил.

_________________
Изображение
Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 11.5/1.9/191
YouTube
evo2 600 ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2008, 19:20 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 11 Окт 2008, 13:40
Мнения: 907
Местоположение: София
Кара: мерцедес
Успех и от мене

_________________
мерцедес!!!


http://www.sofiawars.com/register/146367/


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 05 Дек 2008, 22:24 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 10 Мар 2008, 02:26
Мнения: 564
Местоположение: София
Внимателно изчетох - това с шлайфането на блока ми се струва ужасно... Успех така или иначе...

_________________
Просто съм такъв - вечер ставам, сутрин лягам...


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Дек 2008, 11:10 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Значи блока на Асен е при мен, аз го меря и откривам какво всъщност е правено. Не съм съгласен с Ици че чугуна има еднакъв строеж в цялата си дълбочина. От стари майстори съм чувал, че заводски цилиндрите на готовия блок се обработват по някакъв начин, предполагам че е някакъв процес подобен на циментация или азотиране. Това всъщност обяснява факта защо един заводски блок издържа 400 000 км и тогава се износва, а след като се шлайфа на ремонт, свършва за 100-150 000 км, а да не говорим за втори ремонт-сегментите направо го ядат. При блока на Асен, след като е свален с 3 мм в диаметър, това е вече суров материал, той направо си е готов за ризи, но пък ни липсва това което е отнето на шлайф от челото на блока.
В момента си правя експерименти с азотиране на блок и колянов вал от една Алфа. За блока съм сигурен че ще стане ,но за коляновия вал съм леко притеснен да не се изкриви при азотирането - все пак си е топлинна обработка. Но това ще го видим следващата седмица.

Асене като идваш днес да мерим новия блок, звънни един тел преди това, че ще ходя да гледам една кола по някое време, и да не се разминем.

Лек и успешен


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Дек 2008, 16:46 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35
Мнения: 287
Местоположение: Русе
Аз на слухове предавани от старите майстори много не вярвам :wink:
По принцип се циментират само стомани, защото чугуна няма нужда от допълнително въглерод, а и не се подлага на закаляване, достатъчно си е крехък в целият си обем.
Азотиране не знам да се прави на чугун, примерно стоманен колянов вал - получава се голяма повърхностна твърдост, като се запазва еластичността на стоманата в дълбочина.
Ако ще азотираш нещо извън заводските условия на производителя, най вероятно е да се получат деформации, а още по-неприятни ще са микропукнатините.
Това намаляване на износоустойчивостта на цилиндрите, ако не е причинено от по-твърди сегменти или липса на хонинг, си мисля че може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка.

_________________
Изображение
Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 11.5/1.9/191
YouTube
evo2 600 ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 06 Дек 2008, 18:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Мар 2006, 11:41
Мнения: 1169
Бах м...у ,тука стана като лекция от Материалознание 1 и 2 8O

Иначе секта Успех punk

_________________
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Дек 2008, 00:46 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Значи все пак е възможно това с различния строеж в дълбочина - "може да е заради различната в дълбочина структура, която се получава при кристализирането на чугунената отливка." Иначе нямам обяснение за тези петна по цилиндрите на Асен - излеждат точно така, като че ли различни структури се преливат една в друга. И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори :wink:

Лека вечер


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Дек 2008, 19:35 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 03 Фев 2008, 19:45
Мнения: 9
Местоположение: Русе
offtopic Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана :wink:

_________________
Alfa Romeo 155 2.0TS 8V


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Дек 2008, 22:13 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35
Мнения: 287
Местоположение: Русе
chenkette написа:
offtopic Циментирали се само стомани...добре де как тогава си обясняваш, примерно циментацията на коляновият и разпределителните валове. Те случайно не са от стомана :wink:

Не ве дядкис :D :wink: Най-добрите валове са от кована стомана, примерно двулитровия к.в. :wink:
На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка, иначе някой чугуни може да се нитрират, но не се прави за да е евтинко.
Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал.
Има и стоманени разпр. валове, но те не са заводски, там може да се ползва циментация и нитриране.
Заводските са от чугун, който на повърхността си е от типа бял заради бързото охлаждане на отливката и е с много висока твърдост, а вътрешността се получава във вид на сив чугун.
А иначе циментацията е обогатяване на повърхностният слой на детайл от нисковъглеродна стомана с въглерод, за да може след това да се закали само повърхностно, а и да е по-евтино отколкото ако вала беше от високовъглеродна стомана.

VET написа:
И все пак хонинга при 1-ви и 2-ри ремонт изчезва учудващо бързо - някакво обяснение на това, извън легендите на старите майстори :wink:

ми мистерия някаква :lol: Сигурно ще е заради различната твърдост на отливката в дълбочина :roll:
Иначе батките казват че цилиндъра може да се разстърже до +2мм , като се съобразяват само със запазване на достатъчна якост.

_________________
Изображение
Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign 11.5/1.9/191
YouTube
evo2 600 ;)


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2008, 00:22 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 24 Авг 2008, 18:31
Мнения: 154
Местоположение: София
racer666, ще щракнеш ли някоя снимка на бутало в ГМТ?
Просто не вървам, че буталата са ходели до ръба на блока на този мотор :lol:
То по мои сметки излиза, че на ширина така да се каже са осакатили блока с цели 2 х 4,8mm=9,6mm, за да ходят до горе буталата

1) За инфо оригинално 1.5 боксер мотора е с обем 1490ccm:
Бутала 84mm; Ход 67,2mm и степен на сгъстяване 9,5:1 и то с недоход 4,8mm + бутала с вдлъбнати чела. Главите му са равни и горивната камера е изцяло формирана от недохода + вдлъбнатите бутала = на около 50ccm !

2) От инфото от темата, моторът свален от 33-ката има обем 1598ccm:
Бутала 87mm; Ход 67,2mm ; Буталата стигат до ръба на блока ; главите са равни и обемът на горивната камера е равна на обемът, който е отнет от буталата на снимките от предишните страници, за да бъдат те вдлъбнати :mrgreen:

Та кажете ми каква теоретична степен на сгъстяване да сложим на мотор "2)" ....Аз казвам 15:1, а Вие :?:

_________________
1996 FIAT Punto 75 ELX 176A8.000
1987 Lancia Delta 1600 G̶T̶ ̶i̶.̶e̶.̶ ̶1̶4̶9̶C̶2̶.̶0̶0̶0̶ HF Turbo


Последна промяна mitaka_cs на 08 Дек 2008, 00:35, променена общо 1 път

Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 08 Дек 2008, 00:27 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14
Мнения: 410
Местоположение: София
Тука май всички четем Гай Крофт :D " микро пукнатини при нитриране", "Като стана дума за к.валове, нитриране се прави само на кования стоманен двулитров вал".
"На малките кубатури са чугунени, защото не се гони якост там.И нямат грам никаква термо-химична повърхностна обработка" - Ици знаш ли колко му трябва на един суров вал да стопи лагерите - точно 5 минути. Или искаш да кажеш че 1,6 двигателя работи на по-ниски обороти и на доста по-ниска компресия :D . Пак Гай Крофт пише, че задължително се прави термо обработка на вала особено ако се шлайфа след втори ремонт. По дяволите, 4 вала стопих на Типото и мога със сигурност да кажа че коляновите валове на италиянките не носят ремонт. Скоро продадох едно Купе на Павката-pugsy и се усъмних че нещо вала не е наред, защото уреда за маслото нещо се колебаеше в различните обороти, отворих картера и отворих биелните лагери които се оказаха чисто нови, също и основните. Успокоен затворих картера и продадох колата. Точно след триста километра вала изтрещя - оказа се че биелните лагери са били 3-ти ремонт, най вероятно от дизел. Просто вала е бил вече в суровото и се стопи за нула време. Незнам дали чугуна се азотира/не ми и това специалността/, но в Фирма Йонитех предлагат азотиране на чугунени разпределителни и колянови валове, както и на цилиндрови ризи.

Но да се върнем на 33-ката на Асен, днес я премерихме и се оказа че вала е в перфектна кондиция, както и цилиндрите, а буталата имаха между една и две стотни износване. Така че едни новички сегменти и стандартни лагери и двигателчето става звяр - ехх спомени спомени с тези 33-ки, само педалите им да не бяха толкова близо един до друг :D

mitaka cs ще ти го щракна блока, ама ще е утре или вдруги ден, че нещо немога да смогна с времето.


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Дек 2008, 23:35 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Тази вечер реших да сглобя блока и почти успях, ама счупих единия маслен сегмент... и сега трябва да се купи ново комплектче за това бутало. Интересното е , че при всичко стандартно сегментите са с ключ 0.40мм всичките, ама явно това е виждането на Гьотце по въпроса.


Прикачени файлове:
S4030391.JPG
S4030391.JPG [ 440.09 KiB | Прегледано 12515 пъти ]
S4030390.JPG
S4030390.JPG [ 488.76 KiB | Прегледано 12526 пъти ]
S4030389.JPG
S4030389.JPG [ 525.23 KiB | Прегледано 12529 пъти ]
S4030388.JPG
S4030388.JPG [ 443.84 KiB | Прегледано 12505 пъти ]
S4030387.JPG
S4030387.JPG [ 517.22 KiB | Прегледано 12536 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 16 Дек 2008, 23:38 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Още снимки...


Прикачени файлове:
S4030395.JPG
S4030395.JPG [ 529.42 KiB | Прегледано 12511 пъти ]
S4030393.JPG
S4030393.JPG [ 515.91 KiB | Прегледано 12524 пъти ]
S4030392.JPG
S4030392.JPG [ 477.76 KiB | Прегледано 12518 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 17 Дек 2008, 02:42 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 18 Май 2007, 14:59
Мнения: 524
Местоположение: Перник Област
Здрасти рацере ,аз предлагам да си смениш ника на МАЙСТОР666 .
Aсене имам и една DELTA HF за ремонт като свьршиш с тая. :D

_________________
lancia dedra 2000 turbo


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 19 Дек 2008, 20:00 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Ааа!Неща да ми викат Майстор щот не ми знаят името.... :lol:


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 20 Дек 2008, 17:11 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Айде и последното бутало си е на мястото. Сега обаче чакам да дойдат семерингите за коляновия вал и нищо друго не мога да правя до тогава.


Прикачени файлове:
DMC_0006.JPG
DMC_0006.JPG [ 172.68 KiB | Прегледано 12469 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Дек 2008, 22:30 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33
Мнения: 3619
Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
Задния семеринг на коляновия вал се оказа ,че е с обратна посока на въртене и сега ще се издирва. A предния вече си е на мястото с няколко други джунджурийки около него.


Прикачени файлове:
DMC_0002.JPG
DMC_0002.JPG [ 190.98 KiB | Прегледано 12450 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 22 Дек 2008, 23:56 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 31 Яну 2007, 11:54
Мнения: 1375
Местоположение: София
Кара: Lancia k 20V
Адаш, боядисай моторетката после. Аз тькь ньпрьвих и веки път като отворя капака се кефа на чистичкото.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20v, Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25 Petrol


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 5 [ 87 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Ретро и реставрация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов