Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Истории




 Страница 1 от 1 [ 3 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Кратка история за Винченцо Ланча
 Мнение Публикувано на: 17 Юни 2009, 20:24 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2009, 00:34
Мнения: 164
Местоположение: Добрич/София
Кара: Ford
Винченцо Ланча - 24 август 1881 - 15 февруари 1937

Знаменитият автомобилист и съосновател на FIAT граф Карло Бискарето ди Руфиа, е отбелязъл в записките си: "Изпитвайки нов автомобил Винченцо Ланча или ще го докара до съвършенство или просто ще го счупи..." И наистина години наред Ланча усъвършенства, изпраща в нищото и прави страхотни автомобили, такива, каквито прави Lancia и днес.

Син на богат промишленик Винченцо от малък се увлича от механиката, работи в работилница на FIAT. Способен и прилежен той прави впечатление на самия Джани Аниели, предложил му да стане изпитател на нови автомобили. Първият си автомобил Ланча конструира през 1906 г. В периода 1900 - 1910 г. е най-известният автомобилен състезател в Италия. Стартира в 40 състезания, печели 18 от тях. Като конструктор се отличава с нестандартно мислене, придава огромно значение на устойчивостта на автомобилите на пътя. моделът му Lambda изпреварва с няколко десетилетия времето си.

Преди 96 години, на 27 ноември 1906 г. известният състезател Винченцо Ланча, заедно с партньора си Клаудио Фоджолини основава в Торино Fabrica Automobili Lancia. Заемат се енергично с работата и дори пожарът от следващата година не им попречва на 23 септември 1907 г. да изкарат първата си кола - Lancia 18-24 HP. Малка след това Винченцо, посъветван от по-големия си брат, започва да нарича колите си с буквите от гръцката азбука и първата му кола получава естествено името Lancia Alfa.

Колата е необикновенна за времето си - снабдена е с четирицилиндров двигател с ходов обем 2543 куб.см, имал максимална мощност от 28 к.с. и развивал изключително високите за времето си 1800 оборота в минута. Отзад се монтирал щампован стоманен мост, който тежал два пъти по-малко от разпространените тогава, а и по-късно лeти мостове. Въртящият момент се предавал с вал, а не с масово използваната тогава за автомобилите верига.

С този първи автомобил Винченцо не успял веднага да постигне целта си по създаването на автомобил принадлежащ към висшия клас автомобили. Но още през 1908 г. на базата му прави промени и показва сериозно променен автомобил - Lancia Dialfa. Колата била сред първите в света снабдени с шестцилиндров двигател.

През 1913 г. се появява голямата Lancia Theta. Този автомобил е първият в Европа на който серийно се монтира електро осветление /при другите марки за тази екстра се е доплащало/. Двигателят е четирицилиндров, но с ходов обем 4940 куб.см и максимална мощност 70 к.с. при 2200/мин. той позволявал на автомобила да достига максимална скорост от 120 км/ч. Колата показало толкова висока надеждност и здравина, че автомобилен историк пише по неин адрес: "Само професионален убиец на автомобили е в състояние да я счупи!"

По време на Първата световна война италианското правителство обявява фирмата за военно предприятие и вместо разкошни автомобили от вратата му започват да излизат бронирани машини. Това е и времето, когато се разработват осем и дванадесетцилиндрови двигатели, време през което компанията се разраства и по територия до 60 декара.

Златната ера в историята на марката настъпва през 1921 г. с появата на модела Lambda - първият в света автомобил със самоносеща каросерия. С този автомобил са свързани две интересни истории. Първата е за създаването на независимото окачване. Винченцо пътувал с майка си към бащината къща във Фобело. На една бабуна колата чупи преден ресор и едва не катастрофирали. Това накарало собственика да поиска спешно конструирането на независимо окачване. Инженер Батисто Фалкето предложил на патрона си цели 14 варианта, от които Винчецо Ланча избрал най-добрия - с вертикални амортисьорни стойки.

Втората история e свързана с изобретяването на самоносещата каросерия. Винченцо стигнал до идеята, когато пътувал на кораб, заинтересувал се от конструкцията на корпуса му и стигнал до извода, че подобна схема може да се използва и при автомобилите. По тази идея била направена Lancia Lambda - каросерията представлява пространствена ферма от щампован стоманен лист, на която се закрепвали външните панели. Двигателят - V-образен на 13 градуса, 4-цилиндров, имал алуминиев блок и при ходов обем от 2120 куб.см имал максимална мощност от 50 к.с.

През октомври 1922 г. колата дебютира блестящо на автосалона в Париж, а производството й продължава чак до 1931 г. Направени са около 13 000 автомобила от девет модификации, през 1928 г. състезателният й вариант заема трето място в прочутото рали "Mille Miglia". Във варианта Dilambda колата се произвежда до 1938 г., но с осемцилиндров двигател.

И следващата поред в моделната линия - Lancia Astura има много интересна особеност - специален механизъм съединява двигателя и рамата. Окачването на V-образния, 8-цилиндров двигател, така добре изолирало купето от вибрациите на мотора, че по думи на съвремениците било невъзможно да се каже, кога двигателят работи и кога не.

Заедно с топ-модела се правели и малко по-"народни" автомобили - Lancia Artena /V4, 1924 куб.см/ и Lancia Augusta със самоносеща каросерия и хидравлични спирачки Lockheed.

Последният автомобил, направен с участието на маестро Ланча, е Lancia Aprilia. В дневника на Винченцо, който умира на 15 февруари 1937 г. има запис от 1934 г. за проекта, който трябва да има: "Малка маса и аеродинамичен стил..." Колата е направена със сътрудничеството на аеродинамичната лаборатория на Висшето техническо училище в Торино и има уникалния за времето си коефициент на аеродинамично съпротивление 0,47 при среден за другите марки 0,60.

На седалката на последната слязла от конвейера на 22 октомври 1949 г. Aprilia неизвестна работническа ръка оставила записка:" Драга Aprilia, напускайки ме, приеми скромния ми поклон. Ти си велико произведение на велик отдавна напуснал ни човек. Създателите ти чакат и се надяват, че новата ти сестра ще ни донесе не по-малко слава..."

"Новата сестра" носи името Lancia Aurelia и е рожба на конструктора Виторио Яно, създател на автомобили за Alfa Romeo през 30-е години. Яно използва за колата V-образен, 6-цилиндров двигател, за който по това време се смята, че е невъзможно да бъде балансиран. Двигателят е алуминиев, има ходов обем 1754 куб.см и има максимална мощност от 56 к.с. при 4000/мин. Купето на автомобила с отварящи се в различни посоки врати и без централна стойка било дело на ателието Pininfarina. Колата дебютира 1950 г. на автосалона в Торино.

През 1957 г. с дебют в женевския автосалон идва поредната красавица - Lancia Flaminia, която вдигала 160 км/ч. Автомобилът се прави цели 13 години - до 1970 г., когато Lancia преминава в концерна FIAT. За да започне нова история, връх на която през 80-е години е Delta с шестте си поредни световни рали-титлли, а днес е Lancia Thesis. Автомобилът върнал след десетилетия марката към първоизвора й - към престижния автомобилен сектор. Колата е едновременна еманация на традициите на ретростила и изцяло новия и характерен за третото хилядолетие стилен автоезик. Еманация на стила наложен от маестро Ланча - съвършенство или нищо!

Благодарение на Автопрес 2001

_________________
[img]http://talantix.com/images/projects/13203564651.png[/img]


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 18 Юни 2009, 01:00 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Разчуствах се. Колите ни били с богта история :)

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие:
 Мнение Публикувано на: 07 Юли 2009, 22:14 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 25 Авг 2008, 21:40
Мнения: 265
Местоположение: Велико търново
Кара: Lancia delta 2.0 16v
вече мога да кажа че съм горд че карам ланчия :D :D

_________________
LANCIA DELTA2 1.8 103-113 HP
LANCIA DEDRA 1,6-90 HP
LANCIA DEDRA 1,6-75 HP
RENAULT ESPACE 2,2
LANCIA DEDRA 1,8 90 HP-НОВА


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 3 мнения ] 




Начало форум » Viva Lancia » Истории


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов