|
Loading
Страница 1 от 1 [ 12 мнения ]
Автор |
Съобщение |
Delta
|
Заглавие: Ремонт на брава (Ланча Капа) - задвижване и контакти Публикувано на: 05 Апр 2007, 21:46 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
1. Проблем с задвижването.
- вариант 1 е моторчето да е изгоряло и да иска подмяна с ново, мисля че от стандартна машинка за централно ще пасне.
- вариант 2 - моторчето работи но не достига сила - причината е в износени или зацапани четки и/или колектор. За целта се вади моторчето, откача се задното (бялото) капаче на което са и четките. Колектора се почиства с разтворител, ако се налага и с острие се изстъргва нагара от каналите между пластините на колектора. Пластините се почистват от нагара до чиста мед. Ако четките не са напълно износени сте готови, сглобявате и моторчето вече има сила да отключва и заключва!;)
2. Проблем с светване на плафоните и индикатори на таблото, както и проблеми с контрола на централното заключване.
Информация за положението на заключването (отключено/заключено) и положението на бравата (отворено/затворено) се подава от 3 микропревключватела (виж снимките). Ето схема на изводите на куплунзите и цветове на кабелите:
куплунг двойка куплунг петица
-------------------- -------------------------------------------------------
(1)черен (2)син (3)бял (4)син (5)жълт (6)зелен (7)розов
-------------------- -------------------------------------------------------
-изводите на моторчето са на (3) и (4)
-(7) е общия извод на трите микрети
-(1)/(2) - отключено/заключено - най-горната, бяла микрета
-(6) - отворено/затворено - черната мирета с метална пластина
-(5) - затворено/отворено - долната бяла микрета
По схемата с мултицет проверявате работят ли всички контакти преди разглобяването....
Проблемът се оказа в черната микрета с металната пластина... или по-точно в бялото пластмасово чопче което я избутва. При отваряне на бравата, силата на металната пластинка трябва да избута обратно пластмасовото чопче което в този момент е абсолютно свободно върху оста си. Оказа се че силата на пластината не достига... чопчето се движи трудно около оста си.
Чопът се вади като се стиснат с пинсета двете половини на оста и се издърпва. Почиства се всичко и с ножче или отертка се заоблят посочените ръбчета на оста... Смазва се всичко и се сглобява. Допълнително съвсем леко огънах и металната пластинка нагоре. Вече всичко цъка и щрака както си му е редът!;)
Следват снимките... Колажа от 3 снимки показва (от дясно на ляво) разликата между затворена, отворена (повредена) и отворена (добутана в нужното положение).
Ако не съм обяснил разбираемо питайте!;)
Прикачени файлове: |
Коментар на файл: виновникът
br9.jpg [ 124.01 KiB | Прегледано 13476 пъти ]
|
Коментар на файл: открйте разликата
br3.jpg [ 103.09 KiB | Прегледано 13457 пъти ]
|
Коментар на файл: без капак
br1.jpg [ 166.94 KiB | Прегледано 13465 пъти ]
|
Коментар на файл: разпробиване на нитовете
brava.jpg [ 97.79 KiB | Прегледано 13445 пъти ]
|
_________________ LANCIA - начин на мислене
Последна промяна Delta на 17 Ное 2007, 15:46, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 09:39 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
а на Дедра дали машинката е същата?
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
revit_fan
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 09:49 |
|
Регистриран на: 03 Юни 2005, 09:27 Мнения: 1066 Местоположение: София
Кара: Нек'вa Ланчa и Нек'ви Авдита!
|
EcoBoy написа: cheers
а на Дедра дали машинката е същата?
Много прилича на Дедровата. Моята шоферска се беше
прецакала точно така. Бях писал някъде преди време.
Това беличкото на ос което е, се беше счупило.
В момента е залепено с каноконлит и държи.
Бравата е капсулована и изглежда, че не подлежи на ремонт,
но ние сме царе - лекинко разпробиваш нитовете
Иначе проблема със заключване, индикация и аларма е много сериозен.
Все пак ако на някого се случи вечерно време, да откачи куплунга
и да си заключи колата, пък на сутринта - ремонт
_________________ ex. Lancia Dedra 1.8 8V SW - 1995 Lancia Lybra 1.8 16V SW - 2002 Audi Q5 3.0 V6 TDI - 2015 Audi Q5 Sport 40 2.0 TDI - 2019
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 09:55 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
на мен не ми работи само електриката - контакти, индикации са си ОК и си карам на децентрализирано като в старите времена
машинката я имам, ма пусто не ще сама да се смени очевидно е необходима човешка намеса
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
fifo
|
Заглавие: Публикувано на: 06 Апр 2007, 12:31 |
|
Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11 Мнения: 940 Местоположение: София
|
онази дето ти я дадох не става ли?
_________________ we all have wings, but some of us don't know why
fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Апр 2007, 09:27 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
fifo написа: онази дето ти я дадох не става ли?
както писах - сама не иска да се сменя - говорих й, убеждавах я - не ще
та събирам сили да го направя сам, ама все не остава време...
но може би сега през weekend-a най-накрая ще се захвана
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Апр 2007, 17:27 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
EcoBoy написа: fifo написа: онази дето ти я дадох не става ли? както писах - сама не иска да се сменя - говорих й, убеждавах я - не ще та събирам сили да го направя сам, ама все не остава време... но може би сега през weekend-a най-накрая ще се захвана
Аз утре сутрин след като закарам щерката на ясла засядам да разпарчетосам капата и да сложа тази от снимката горе, днес пристигна с куриер при мен, но тази вечер няма да ми стигне времето да я сменя май, ако е като на дедра, си е хамалогийка малко.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Последна промяна mariobg на 12 Апр 2007, 15:34, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
EcoBoy
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Апр 2007, 18:13 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 12:25 Мнения: 736 Местоположение: София
Кара: Škoda Octavia
|
mariobg написа: Аз утре сутрин след като закарам жерката на ясла засядам да разпарчетосам капата и да сложа тази от сминката горе, днес пристигна с куриер при мен, но тази вечер няма да ми стигне времето да я сменя май, ако е като на дедра, си е хамалогийка малко.
на какво да обърна внимание при демонтаж/монтаж? къде има кофти моменти? и въобще, много ли трябва да разглобявам? до 1/2 от колата не ме плаши
_________________ Път без препятствия обикновено не води до никъде!
Имах Lancia Dedra 1,6 LE S.W. 159B9.000
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 10 Апр 2007, 19:09 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Ами остава Марио да направи 2-ата част на ръководството!:-D
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Апр 2007, 12:38 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Днес смених бравата, добрата новина е, че всичко работи като часовник, и плафоните светнаха и централното е 6, Лошата новина е, че беше невъзможно да се направи ръководство със снимки, всичко става с напипване вътре във вратата, но добрата новина на лошата е, че според мен на каппа се сменя по-лесно отколкото на дедра, най-малкото защото не се разглабя външната брава, докато при дедра е по-лесно ако се разглоби май, не помня вече. Сега ще опиша процедурата стъпка по стъпка.
1. Сваля се декоративната лайсна на отварящия механизъм отвътре, много внимателно защото аз въпреки вниманието успях да счупя предния зъб. Значи на нивото на заключващия механизъм има два ламаринени държача, при мен най-лесно излезна първо горния, после долния, цялата лайсна се маха по-лесно като се държи опъната дръжката за отваряне.
2. Конзолата с бутоните за управление на прозорците и дръжка в случая на шофьорската врата се държи на два кръстати винта скрити под гумени декоративни тапи.
3. Маха се емблемката Ланча в средата на враата, отдолу е шестограм 5-ца. Откъм колоната има тапа, под нея кръстат винт. Отдолу има три кръстати винта, под светлоотразителя има винт, внимателно явно се чутяп захващащите механизми на светлоотразителя, моят беше залепен с каноколит (нямам думи). По-нагоре странично има още един кръстат винт странично на кората, има и един във въздуховода отдясно на вратата. Нужно е да се свали и горната пластмасова декоративна част на въздуховода до стълкото, държи се на два ябълковидни издатъка, единия в горния край на триъгълника, другия в долния десен, откъм колоната (моят единия беше счупен, залепено със силикон - пак нямам думи). Внимателно с тънка отвертка се натиска и излизат (предполагам се чупят, така че много внимателно). Така отдолу се сваля самия въздуховод, държи се на един кръстат винт. До тук би трябвало да сме махнали всички винтове, проверяваме с отвертка да не сме пропуснали накъде пъхната между врата и кората и обикаляме всички страни. Кората се вади нагоре, внимателно, заради това нагоре е нужно да се сваля въздуховода, ама...
4. Има шумоизолация, моята пак беше лепната със силикон (о, Боже - при дедрата си има едно такова лепкаво, което се разлепя внимателно). Откриват се две дупки през които се оперира, доста е тесничко, но определено по-широко от дедра.
5. Разкача се ябълковидното съединение на ключалката, съединението остава на бравата. Откача се стопера на заключващия механизъм отвътре и се вади рамото като се бута към външната дръжка. По-трудно е откачането на отварящия механизъм, откача се телчето от водача на вратата и го натиска надолу за да излезе то си има там процеп през които да излезе, като същевременно се дъпа пак навън към външната дръжка. Така вече сме откачили неханиката, остава да се разкачат двете букси от долния край на бравата, имат си разбира се зъбчета които се повдигат за да се извадят, внимателно да не потрошите пластмасовите зъбчета за заключване на буксите.
6. Остава да се развият 3-те болта (еврейска звезда) които държат самата брава, на 3-тия се държи бравата да не падне надолу. След което малко трудно се завърта самата брава по надлъжната си ос на 90 градуса обратно на часовниковата стрелка за да излезе (трудничко е но става с леко напъване) пуска се надолу и се вади от долната (по-голяма) дупка.
7. Следва ръководството на Делта и по обратния ред се сглабя.
п.с. Да не забравите да закачите ключалката, че кофти.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
blue_colour
|
Заглавие: Публикувано на: 28 Сеп 2007, 14:57 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 29 Авг 2007, 15:23 Мнения: 17 Местоположение: София
|
Благорадя Ви за описанитето как да се поправи. Много е подробно, което ми помогона при ремонта. При мен имаше проблем при едната задна врата и при предната до шофьора. Всичко направих както е описато по-горе, но нека и аз да споделя малко опит. Вместо да се разпробиват двата нита, може лесно и бързо да се разпоят с поялник. Едната ключалкя я разпробих, а другата с поялника. Леко избутвате разтопената пласмаса от нитовете и много лесно се отваря. Най-хубавото е, че след като се отстрани повредата отново с полялника може да върнете избутаната пласмаса отново, около нита и по този начи капсуловате ключалката.
А дали някой от Вас може да ми каже от къде мога да намеря такова двигателче, защото на едното за му се счупили четките и не можах да го поправя?
_________________ LANCIA KAPPA 2.4 JTD
|
|
|
|
|
mu6a4
|
Заглавие: Re: Ремонт на брава (Ланча Капа) - задвижване и контакти Публикувано на: 11 Май 2014, 18:28 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2013, 19:09 Мнения: 92
Кара: Lancia Kappa 2.0 20v V.I.S BMW 330ci e46
|
Изравям темата за да добавя update(със снимки) по проблема с "блокирала" брава във заключено/отключено положение. Причината беше в драматично износеното...направо унищожено моторче, по-точно колектора и четките. От не-разпрашената част от колектора бяха останали стърчащи пластинки, които заклинваха във пластинките за четките и от там моторчето не може да се върти напълно. Силата, която се предава по механизмът за заключване/отключване е недостатъчна за да преодолее "блокиралото" моторче. Резултатът е постоянно отключено/заключено положение на бравата. Виждате за какво става въпрос. *Моторчето е извадено от друга брава само за примерПредстои елегантно отваряне на бравата със подходящ инструмент. Отварянето на брава може да бъде кошмар, особено когато се прави за 1ви път. Инструментът е направен от тръбичка за антена и са нарязани зъбки накрая със дремелче. Продават се подобни накрайници направо за дремел, но нямах към момента. Освен 3те винтчета които се развиват от пластмасовия капак на бравата, има 1 зъб острани + особено занитване на капака, за което ни е необходим инструмента. Вижда се как на 2те места е разпробито около металния щифт. Отдолу има пластмасови втулки които стигат до края на щифта. Така че или трябва да се разпробива до края на втулките или да се подбере по голям диаметър за прорязване на отвори за да се запазят втулките. След махане на капака. На снимката моторчето вече е измъкнато, за целта се свалят някои метални части от механизма. Имайте в предвид пружината на единият от металните щифтове, при връщане на детайлите трябва да се върне на правилното място: Понеже нямам друго здраво моторче в момента, директно го отстраних: Бравата работи много свободно без моторче. Централното може да се управлява от тази брава, тъй като самите ключета в бравата са изправни. Ако се заключва/отключва от друга брава съответно няма да може да се управлява тази без моторчето. Същото важи и за копче на дистанционно за аларма примерно. В такъв случай моторчето трябва да се подмени.
|
|
|
|
|
|
Страница 1 от 1 [ 12 мнения ]
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|