Автор |
Съобщение |
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 06 Апр 2015, 09:56 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Смея да твърдя, че проблемът е решен. Оказа се банално прекъсване на проводници, а са се прокъсали, защото при смяната на единия апарат, респективно машинка, някой "майстор" ги е рязал и после наставял Колкото и старателно да ги беше запоил и обвил, при движението на окачването точно до спойките се бяха прокъснали, защото се образува слабо място, подложено на огъване. Силовите ги спасява това, че са по-дебели...
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 02 Фев 2018, 12:48 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Здравейте колеги, вчера светна и при мен EPB, лошото е че при диагностика с FiatEcuScan няма записани грешки а си свети на таблото. Ръчната работи коректно при изгасяне на ДВГ и отваряне на вратата се активира и при подаване на газ се деактивира, не работи бутона с който мога да я активирам и деактивирам аз... някой с насоки? Прегледах темата но в повечето случай не работи изобщо ръчната а моята работи за сега... Възможно ли е да е от акумулаторчето ?
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 02 Фев 2018, 13:27 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Сега замерих акумулаторчето, 12,4V, смятам че е изправно. Възможно ли е да свети заради износени накладки и дискове ?
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 03 Фев 2018, 18:48 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Да си продължа с монолога... Сега ми дойде на ум, че за аварийно освобождаване се използва бутона на централната конзола, сиреч исках да пробвам дали сработва бутона, е не се освободи аварийно което ме навежда на мисълта, че проблема е в бутона на централната конзола и когато я закачах с FiatEcuScan на "живи данни" имаше дали бутона е натиснат или не, винаги си стоеше на неактивен дори и да го натискам. Тези неща ме подтикват към варианта проба грешка и май ще си купя бутон от кола на части за да пробвам.
Някой има ли "pin out" на бутона или знае ли как мога да го тествам с мултицета ? Също би ми било полезно ако някой е разглобявал там да даде насоки как се сваля, да не изпочупя нещо.
Благодаря предварително!
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 03 Фев 2018, 19:19 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Аз не разбрах как точно си измерил акомулуторчето в калника отзад дясно? Свали го и го измери и го пробва с малка 12V крушка дали има душа да я запали?
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 03 Фев 2018, 20:06 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Разкачих му клемичките и го премерих, с крушка не съм тествал.
П.С: сега го пробвах с малка габсритна крушка и не я светна... на мултицета е 12.5...
Ако пробвам с батерия с малко по-голям Ah?
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 03 Фев 2018, 22:45 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Няма проблем.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 03 Фев 2018, 23:04 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Сложих нова батерия 2.3ah... промяна никаква... май оставам на варианта да пробвам с друг бутон, само трябва да огледам как става демонтажа..
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 04 Фев 2018, 23:58 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Свети в жълта лампа на таблото, но и на двете задни колела работят моторчетата за ръчната синхронно?
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 05 Фев 2018, 11:39 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Да, ръчната си работи напълно адекватно с изключение на това, че при натискане на бутона на централната конзола не се случва нищо
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 07 Фев 2018, 13:01 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Кой бутон? На централната конзола няма бутон за ръчната спирачка. Има на Модула за ръчната, който е в багажника в десния калник. Това че не реагира тоя бутон, не значи че трябва да се сменя. Випроса е и двете моторчета ли работят синхронно? И дали имаш достатъчно спирачна течност.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
koyche_v
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 07 Фев 2018, 15:21 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 08 Мар 2009, 12:55 Мнения: 22 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia Kappa 2.4tds Lancia Thesis 2.4jtd 10v
|
Сигурно за бутона дето е на подлакътника говори, той не работи явно.
_________________ Lancia Kappa 2.4tds Lancia Thesis 2.4jtd 10v
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 08 Фев 2018, 04:10 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Да точно за бутона пред подлакътника говоря, да двете моторчета работят синхронно, спирачната течност е на необходимото ниво.
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 08 Фев 2018, 04:43 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
И да попитам някой може ли да ми каже каква е функцията на двата тънки проводника на буксата на моторчетата на ръчната ? Дебелите проводници, предполагам + и - 12в, а тънките ?
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 08 Фев 2018, 11:57 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Чрез тях се получава информация за работата на моторчетата (вероятно хода), поне така мисля. Със сигурност трябва да са здрави! Иначе дава грешка. Прочети някъде по моите мнения, имах проблеми - беше наставяно... Проводникът е мноооооогожилен, с изключително тънки жички, за да е еластичен. НЕ го режи, наставяй, запоявай или каквото и да е друго - ще се скъса заради хода на окачването.
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 08 Фев 2018, 13:01 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Да, бях чел твойте мнения по темата, за сега съм махнал релето за да не се активира ръчната, че някъде да не остана закотвен, разрових се и из форума на vw моторчетата са идентични като принцип на работа, само че при тях кабелите са само 2, та затова ми стана интересно защо при нас са 4.
За сега май ще остана на варианта да покарам така докато се постопли времето и след това да сваля моторчетата за ревизия и да проверя проводниците, и без това забелязах, че съм за смяна на накладки и дискове отзад, и ако не се оправи с ревизия на моторчетата ще купя бутона да го сменя и него, при vw е доста често срещан проблем и бутона, получава се точно това което при мен, но така или иначе не е излишно да направя ревизия на моторчетата.
Това което изниква като въпрос е - дали ако някое моторче е скапано мога да го заменя с такова за vw или поне частите - редукторчето, ремъка, корпуса. Защото моторчета за vw има за по 30-40 долара в ebay а за нашите се продава само с целия апарат и цените започват от 300-350 долара. То така на пръв поглед само допълнителните два проводника е разликата в моторчетата, от където следва че директна подмяна няма да се получи, но поне частите ако могат да се ползват... някой пробвал ли е да рециклира тези моторчета ?
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 09 Фев 2018, 00:04 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Според мен няма как да ги рециклираш моторчетата. Но до сега напълно повредено не съм виждал. Понякога им се пука корпуса и започва да влиза вода вътре и когато е под 0 градуса замръзва и не можешш да освободиш ръчната. Може и да успееш да я освободиш, но да не направи достатъчно обороти или да не може да се затвори ръчната на едното от двете колела - тогава също свети малкото жълто Р. Даже и да е спукан корпуса, не е проблем. Разглобяваш, почистваш хубаво сглобяваш, пак почистваш и изолираш от влагата с подходящ силикон - кара без проблем години. Аз лично съм ремонтирал задни спирачни апарати 6 броя поне до момента. Ако много се хвърлиш да ги разглобяваш и да вадиш ремъка - губиш - чупиш го, сигурно е. Двата тънки проводника са от датчика, който показва колко оборота е направили моторчето, модула ги брои и ако в два последователни цикъла много му се разминават ги счита за механичен проблем и дава грешка, освен това по броя на импулсите знае горе-долу колко да стяга челюстите при задействане на спирачката - нали преди това модула е преброил импулсите когато е освободил спирачката. Ако има някое прекъснато кабелче, въпросният мотор ще се върти доста по-продължително от другия. Затова разпитвам дали се движат синхронно - горе долу за еднакъв период докато се активира или деактивира ръчната. Мисля, че няма Тезис на който задните спирачни апарати да не са за обслужване - пълно разглобяване, мега почистване и драскане - търкане на бутала и цилиндри с водна шкурка 2000. Почистване на всички окиси по акуминиевия корпус. Смяна на гумички и маншони. Но въпреки това мисля, че не би имало отношение към оная лампичка на таблото. Има вероятност да има някъде окислена букса, поради което да е прекъсната връзката между модула за ръчна спирачка и останалата част на автомобила. Затова не ти работи копчето за ръчната - модула на ръчната не знае с каква скорост се движи автомобила и затова не иска да я активира, за да не направиш катастрофа. По принцип ръчната не се активира над 15 км/ч. И затова да свети лампата за грешка. Втора употреба не са кой знае колко скъпи спирачните апарати с моторчетата барабар. Мисля, че към 80 лв им искат. Но даже и такъв задължително трябва да му обслужиш механиката с буталото и маншона, за да няма проблеми. И да кажа, че някои от накладките свирят при спиране, та по-добре от най-скъпите.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 09 Фев 2018, 00:20 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Благодаря за изчерпателния отговор, ще започна с задните апарати пък ако не се оправи явно ще трябва да търся проблем по буксите, прегледах буксите за които се споменава в тази тема но изглеждат наред ....
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 09 Фев 2018, 02:25 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
С подходящ сервизен софтуер може да се прочете грешката и без догадки да стане ясно къде е проблема.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
NoFeArr
|
Заглавие: Re: EPB проблем Публикувано на: 09 Фев 2018, 11:40 |
|
Регистриран на: 12 Окт 2010, 19:13 Мнения: 377 Местоположение: Пловдив
Кара: Alfa Romeo 147
|
Ами разполагам само с FiatEcuScan и Autocom.... с тях ме открих грешка в паркинг спирачката и в ABS...
_________________ раскрутка сайтов
|
|
|
|
|
|