Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 15 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -бързо
 Мнение Публикувано на: 04 Юли 2012, 22:51 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Здравейте, представям кратко и ясно описание на свалянето на моторчето на климатроника на Kappa без да е необходимо да се демонтират тръби или други компоненти.

Започваме с развиване на няколкото рапидки на пластмасовата кора под чистачките. Не е нужно да демонтирате чистачките махате само тези които са от към страната на пасажера.
Повдигате и подпирате с пръчка, отвертка или друго.
Вече имате видимост до кутията където се намира вентилатора.
Изключете буксите.
Развийте посочените винтове:
Изображение

Развийте болтовете (10мм)
Изображение
ако не можете този дето е най-дълбоко, то оставете го за по късен етап.

Открехвате капака на кутията. ще ви се струва, че е доста стегнато но това е нормално това е заради дълбокия кант и фиксиращите пинове.
Подпъхнете отвертка. Започвайте да пръплъзвате в двете посоки за да отваряте повече пролуката подпъхвайте все по-големи подпори до 2-3 см. Вътре ще видите перката. Обърнете внимание, че в горната част на този капак се опира в два болта (означени с жълто на снимката)
Изображение които излизат от ламарианта на купето. С придърпванекъм вас измъкнете капака така ,че да не опира във тези болтове. И леко трябва да отместите тръбите на фреона с не повече от 1см което е съвсем леко усилие. Ще бъде трудно защото отзад има едно винтче на капака до което нямате достъп и то ще държи до докато не се отскубне ушенцето му. Това е жертва която после няма да навреди на кутията или работата на вентилатора. Сега развийте трите винтчета който дърчат модулчето отляво което движи клапата за рециркулация.
След сваляне на капака ще получите това: Вижда се перката на вентилатора.
Изображение
Ако не сте свалили болтчето 10мм което е най-ниско в дясно сега е момента достъпа е по свободен. аз го развих с обикновенно гаечно ключе на малки стъки по 15 градуса, но ако имах дълго рамо за глухо ключе или тресчотка щях да спестя 20 минути.
Сега долната чат на кутията е свободна и може да я завърите с дупето нагоре.
Изображение
развивате 3-те винтчета който са разположени на 120 градуса около основата на вентилатора.
Изображение
махате 4-те шплента -тези назъбени от вътрепната страна шайби с помоща на обикновенна право отвертка и изваждате моторчето.
Изображение
може да не махате перката, но ако се наложи тя се държи на 4 малки винтчета от горната страна.
Внимавайте защото перката е с доста остри ръбове и може да се порежете.
Изображение

Изображение Изображение

пазете всички винтчета и внимавайте да не попадната в магнита на ел.моторчето или другаде.
Изображение

ако изпуснете някое винтче или болтче или интрумент в легена под голямата кутия и не можете да достигнете до него използвайте магнит залемен с тиксо на върха на дълга отвертка и така ще си ги придърпате.



върху платката от долната част на моторчето ще забележите няколко милилетра прах и буклуци
изчистете за да видите дали всичко е наред с запоените елементи и дали няма нещо нагоряло
Изображение

Аз се бях отчаял и си мислех да купувам друго моторче втора употреба, но реших да позачиста навсъкъде и под платката и най важното е че забелязах нагоряла букса на дебелия плюсов кабел. Измъкнах вскички букси (обувки) и ги зачистих с шкурка до блъясък. Върнах ги обратно и вързах моторчето за проба към колата (голямата букса) и дадох на контакт, задествах вентилатора от таблото и вентилатора тръгна. Доста е мощен и трябва някой да го държи защото направо усуква ръцете и трябва да се стиска.
Изображение

Това е наистина щастлив момент. надявам се и при вас да е толкова елементарна повредата.
Напръсках със спрей за смазване около оста на моторчето и пристъпвам към сглабянето. И контактен спрей който имах под ръка в самите букси на моторчето и голямата обща букса на кабела
Изображение

Изчистете листата и боклуците в кутията и под нея:
Изображение Изображение

Всичко по обратния ред, като не забравяйте да махнете избушеното малко винтче на гърба на капака. то няма да ви трябва повече а по скоро ще ви пречи да прихлупнете капака върху кутията.
Сглобяването е по нервно и по уморително но не се отчаивайте за 20-30 минути ще сте сглобили основното. Всичко е въпрос на въртене на елементите и болки в кръста.


Успех на всички, и приемете предизвикателството да опитате да се справите сами.
От опита на форума е ясно, че голяма част от случайте с проблем във вентилатора то проблема е в контактите на буксите или спойките които може да бъдат леко презапоени с по силен поялник. Ако това не помогне занесете го на радио-телевизионен сервиз да го премерят и да установят къде е проблема. Ако и те не могат да го поправят тогава вземето втора употреба например тук от форума за да сте сигурни че работи.
Ако се наложи да пробвате по автоморгите оставете голямата букса извън капака под чистачките удобно за да връзвате пробно към моторчето което сте решили да закупите.

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 13 Юли 2012, 19:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Да докладвам и аз!
Днес успях да го извадя, гадното моторче! Отне ми 1,5- 2 часа и много псуване!
Онова гадно винче от задната страна се държа до последно и не искаше да се отчупи ухото му! Лист ножовка ще е полезен но нямах под ръка!
Отворих отзад "новото" 2-ра употреба моторче за ревизия и вътре беше абсолютна гнус! На места лака от платката беше се повредил от окиси които са давали утечка между съседни писти... което обясни и оплакванията на стария собственик че му нагаряло леглото на бушона при включването му на високи обороти.
Определено няма да мине без рециклиране.
И както каза колегата - всичко е едно въртене на елементи като тетрис! Мотора с перката сглобен не може да се извади, разглабя се и така част по част!;)
И мъка ми е че каза че сглабянето е по-гадно!:) До тук беше прав, дано с това бърка обаче!;)
Аз определено мисля че ще ми останат винтчета!;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 16 Юли 2012, 18:43 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Продължавам с ремонта. Днес отворих изгорелият мотор и като видях вътре какво е, продължих с "новият". Ето снимка какво има вътре след толкова години работа:

За протокола, имах 2 изгорели транзистора. Купих 4 нови, които ще подменя превантивно на "новият" мотор. Всъщност, тъй като платката на изгорелият е в по-добро състояние, ще ползвам нея. Тя поне нямаше нарушен лак и окислени пътечки.
Утре сглабям и надявам се да успея да го монтирам в колата, че не се трае в тези жеги!!!

П.С. Транзисторите са същите както и при Лагуна: IRFP044N .


Прикачени файлове:
DSC00064.JPG
DSC00064.JPG [ 777.66 KiB | Прегледано 6182 пъти ]

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 17 Юли 2012, 20:03 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Всичко е сглобено и работи!;)
Гърча си е гърч, пак 2 часа отидоха... 3 пъти почти го сглабях и разглабях.... или изтървеш нещо отдолу и с магнита не се вади или забравиш последователността за някой детайл... забавление!
Сега ще гледам пак схемите но май вентилатора смуче въздух директно и после го прекарва през филтъра, което е тъпотия, явно за това имаше доста боклуци в него.
С умиление си спомнях за Либрата където тази операция беше 5-10 минути!

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 30 Юни 2013, 22:19 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Е тази година пак го свалих, но този път смених транзисторите.
НЕ е толкова трудно бяха ми нужни 20 минути за сваляне на вентилатора, и 2 часа за смяна на транзисторите.
има подобна тема в форума на Рено http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=65825.0
Купих транзисторите на цена от 3,50лв., но в магазина имаха само 3 броя IRFP044N и аз взех един IRFP064N.
Разпробих 4 нитчета на платката и започнах рзлепването на транзисторите.
Понеже нямах помпичка за да издърпвам калая използвах стар метод който беше идеален за този случай. Вземате един многожичен меден проводник 4квадрата и го зачиствате 3см от изолацията. Натискате го с поялника в колофона да поеме малко и след това върху голямата спойка на транзистора. Нагрявате и калая преминава от спойката в медния многожичен проводник. Режете тези 3см вече запълнени медни жички и зачиствате още 3см и процедурата се повтаря. за 20 минути се почиства идеално без да остава нищо по платката. Поялника е хубаво да бъде поне 100Вата.
След като свалих платката имах достъп до бубината. Премерих крайщата на намотките. Описание за посоката на намотаване има в посочения линк от Рено форума.
Сглобих всичко и за голям майтап се оказа, че причината не била във вентилатора, а в нагорял бушон в таблото под волана означен с звездичка. 30А. Беше стопил част от пластмасата около него. Е най-вероятно вентилатора си ми е работил нормално изгубих цял ден, но пък сега съм спокоен, че съм с нови транзистори.

Поздрави на всички който четат тази тема и им пожелавам кураж с оправянето на проблема. Не е сложно.

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 19 Юли 2016, 22:12 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Да се отчета и аз!;) Миналата седмица и на мен ми се наложи пак да правя упражнението!;)
Този път не беше изгорял вентилатора, а започна да спира и да тръгва понякога. Прегледах бушоните - ОК.
Понеже не ми се занимаваше, направо купих "нов" вентилатор набързо...
Разглобяването и сглобяването този път стана за 2 часа!;)
Оказа се нагоряла обувка на плюсовият кабел към платката на мотора.
Смених кабела с този от "новия" мотор, но си оставих моя мотор, на който са му сменени транзисторите.
На тези години, по-добрият вариант е да се запоят кабелите направо към клемите на платката. За съжаление нямах време да се занимавам...

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 19 Юли 2016, 23:39 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Ехаа Пламка, хубаво е, че караш още Капата.
След интервенцията в началото на темата не съм имал проблеми но преди седмица вентилатора спря.
Оказа се елементарно. Буксата към вентилатора. Просто размърдах и всичко потегли. Разбира се после леко понатегнах клемите в буксата.

Изображение
тази букса с жълтото.
Ако не е тя ще да е релето в блока с бушоните.
Явно, че тече голям ток за да се стига до подобни ситуации.
Поздрави!

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 26 Сеп 2016, 19:52 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Ами дано да е от нея!;) Но според мен е както и при мен от клемите към платката на вентилатора:
Изображение
ето снимката която си си постнал по-горе!;)
Аз препоръчвам да се запоят направо кабелите на платката...

Иначе Капата е яка работа! :) От истинските автомобили!

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2019, 10:51 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Яну 2010, 16:01
Мнения: 29
Местоположение: София
Здравейте колеги.
Имам питане относно вентилатора на КАПА 2.4 JTD.
Някой знае ли каква е мощността му и колко ампера е нормално да консумира когато е включен?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2019, 18:12 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Здравейте. Ако става въпрос за горепосоченият вентилатор на климатроника то може да се ориентираме от неговият предпазител който е 30 ампера. Разбира се амперажът ще е различен в зависимост от това на коя степен е вентилаторът. Дори ще има минимално значение от това дали клапата за рециркулация е отворена или не е.
Да приемем, че вентилаторът е 200 вата на пълна мощност. Това ще доближи границата от 24-26 ампера които пък се покриват от 30 амперовият предпазител.Всички вентилатори на всички модели Капа са еднакви.
Успех!

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 11 Юли 2019, 14:35 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Яну 2010, 16:01
Мнения: 29
Местоположение: София
Благодаря за отговора колега!
Питам, защото след като ми изгоря въпросният вентилатор имам проблем.
Смених го със същия -втора употреба- и от тогава ми стапя бушона и дори и бушонното табло.
Смених бушонното табло, като си мислех, че е имало лош контакт но и второто се стопи. Интересното е че бушона не прекъсва , а се разтапя пласмасовата обвивка и леглото около клемата на бушонното табло. Премерих тока при максимални обороти с ампер клещи - 29-30 ампера. Напрежението пада от 14V на 12,5V. На границата на бушона и той не прекъсва, но грее много и топи всичко около него.
Това се получи след смяната на вентилатора-предполагам, че първия като е окъсил някъде има проблем който увеличава товара, но не мога да го открия! Поверил съм всички връзки, пусках отделен + и отделен - , но няма разлика. Затова питам някой дали знае колко е нормалния товар или колко е мощността му по принцип. Например при Лагуната бушона е 40А , но не смятам че това ще реши проблема, след като досега си е бил 30А и не е имало проблем с бушона. Просто зациклих и не знам какво друго да търся.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 11 Юли 2019, 17:09 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Измереното се припокрива с моето предположение, че е около 200 вата при 14 волта това са 28 ампера. Все тая, това не е важно. Проблемът все си го има.
Защо не изкараш външен предпазител както тези за големите усилватели. Така ще си предпазиш таблото с бушоните.... и дали ще му сложиш 30 или 40 ампера все тая. Важното е да работи. А ако има късо вярвай, че предпазителят ще изгори защото токът ще е доста по голям. В този момент надали имаш късо защото мисля както писах по горе всичко в измерванията е правилно.
А да и не на последно място, залагай на качествени предпазители, защото някой от китайските са като нагреватели. Кофти материал който ,много загрява. Виждал съм дори 5 ампера които стопява всичката пластмаса отстрани по таблото, а токът през него е в норми до около 4 ампера.
Успех!

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 12 Юли 2019, 16:01 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Яну 2010, 16:01
Мнения: 29
Местоположение: София
Днес измерих вентилатора на една алфа 166 2,4 jtd. Абсолютно същият е. Големината на тока на максимални обороти е 20А, а пада на напрежението е около 0,3V. Закачих на неговата букса моя вентилатор и там консумацията беше 33А, което е с 13А повече. Значи проблема е в моя вентилатор. Остава да го открия. Ако имаш някакви идеи ще съм благодарен! Веселбата продължава.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 13 Юли 2019, 15:05 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31
Мнения: 942
Местоположение: Кюстендил
Мдаа, разликата не е малка. По горе разбрах, че имаш и стар вентилатор. Така като гледам се справяш с нещата и вярвам, че ще съумееш да погледнеш вентилатора по отблизо т.е. разглобен и ако има нужда комбинирай нещо от старият вентилатор. По мое мнение бобината е мощна и надали може да изгори и ако има проблем може да идва от някой управляващ елемент на платката.

_________________
Изображение
Delta 1.3LX -Red lover, Delta 1.6HF turbo - all parts, Kappa 2.0 - 146 power drive LPG Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Смяна /ремонт на вентилатора на климатроника на Kappa -б
 Мнение Публикувано на: 31 Юли 2019, 17:53 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 15 Яну 2010, 16:01
Мнения: 29
Местоположение: София
Благодаря на колегата Delta1and2 за отзивчивостта. Сглобих вентилатора и му пуснах плюс от акумулатора през реле и сложих 50А бушон, защото тръгнах за морето. Оказа се, че пада на напрежението е голям защото го меря на самия вентилатор. Като го премеря на акумулатора е около 0,10 - 0,15А, което всъщност не е проблем. Просто му пуснах отделен кабел с по-голям бушон, който да поема по-големия товар и така работи - просто черпи по-голям ток. Сега вече на спокойствие ще мисля какво да правя другия вентилатор. Може и така да го оставя, че ми писна да го разглобявам.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 15 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов