Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 10:46 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
Здравейте колеги.
Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава).
Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 13:29 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 27 Авг 2011, 17:40
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Кара: Lancia - лична
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk

_________________
SW 2400 JTD CF2 LX (MARCATURA MOT. 839A5.000))14.02.2001


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 14:18 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!! punk


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 17:01 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 28 Юли 2009, 10:14
Мнения: 621
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra SW 2,4 jtd
boykanov написа:
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk


Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините.
Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини...

_________________
Lancia Lybra 2.4 jtd
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 17:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42
Мнения: 1386
Местоположение: София
Кара: Lancia
simq написа:
Здравейте колеги.
Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава).
Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада.


Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор, ако имаш вече такъв- ок, но тепърва да си купувам и да купя по-голям... няма смисъл. Преди 2-3 месеца си взех ФИАММ, италиянски, 74 а/ч, да ти кажа върти си като змей, независимо, че колата седи по 1 седмица без да се кара- качвам се и паля на -21 след седмица /понякога и 2/ престой, пускам си всичко без да се притеснявам за него и грижа няма. Не си давай парите за по-голям, ненужно е.

_________________
LYBRA 2,4JTD 135HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:16 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 27 Авг 2011, 17:40
Мнения: 115
Местоположение: Бургас
Кара: Lancia - лична
harati написа:
boykanov написа:
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение :

http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-models

посъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ...
Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце drunk


Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините.
Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини...


Мисля, че са чешки, но не съм сигурен... долу е сайта на дистрибутора им БГ :

http://www.cario.bg/

_________________
SW 2400 JTD CF2 LX (MARCATURA MOT. 839A5.000))14.02.2001


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете! 8)


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:41 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 28 Юли 2009, 10:14
Мнения: 621
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra SW 2,4 jtd
D. Stanev написа:
Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете! 8)


Хахаха
Станев, брат, моята 'убавица като я взех беше с някакъв 'талянски акумулатор. Така си дойде! Италянски е, от Италия :D И още е с него при условие, че го бях нулирал веднъж img187 Вече стават 3 години и не е мръднал (дай да не му се кълна много, че може да не ще след малко да врътне)!

_________________
Lancia Lybra 2.4 jtd
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:13 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2007, 11:31
Мнения: 832
Местоположение: Русе
Кара: Лабрадор 2,4 JTD 140 ++
Цитат:
D. Stanev Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: Пет Фев 03, 2012 1:18 pm


Кара: Lancia Lybra SW
Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!!



Защото не си карал EXIDE PREMIUM.

_________________
Lybra 2,4 JTD, 2002, 140HP++, ASR, 6 air,ABS,BOSE
Mapped by BO.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
tyson написа:
Защото не си карал EXIDE PREMIUM.

Ами не съм... щото залагам само на Магнети Марели :lol:


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:58 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 21:21
Мнения: 149
Местоположение: София
и аз сам само за магнет марели на ланчията е още оригиналния с дата на производство 2003 това по мои сметки е 9 години на минусовите температури в софия пали без проблем да чукам на дарво де img181

_________________
алфа ромео 146ti
fiat fiorino -товарното муле -в историята
рено еспеис -работния ван -в историята
ланча либра intenza 150+++
опел зафира 2.2


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 03 Фев 2012, 22:53 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39
Мнения: 292
Кара: Lancia
Аз откакто минах на бензинови автомобили акумулатор не съм купувал, само чакам някои да си изхварли АКУ-то от дизела, взимам го и карам с него докато сменя колата. 7 автомобила съм сменил и досега от джамбазин не съм попадал на читав акумолатор. На първата зима е заминал. И винаги съм вадил късмет че съм си намирал читави втора употреба без пари.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 04 Фев 2012, 11:36 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30
Мнения: 434
Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
Едни от най добрите са exide!Не мисля че има марка с която да не съм карал но от това съм много доволен!И още нещо за информация на либра 1,9 с много малка маневра се монтира и с десен и с ляв плюс това за които не знаят разбира се!!!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 06 Фев 2012, 12:44 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49
Мнения: 428
Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
pakumba написа:
Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор...

Ама и аз съм направил едно изразяване :oops:
Напълно те подкрепям в мнението, колега. То това за капацитета го спазих, а по-късно разбрах за по-големия стартов ток и тънките плочи. И може би, като минава по 100-200 км. без да спира, чак тогава ще го зарежда.
И аз от 2-3 мес. съм с нов 60 амп., тъпо и упорито (за добро или зло) спазвам препоръки, като имам написани.
Колега D. Stanev, нали и пустия Фиамм е `талянски, ма ако требе, пак ще се засрамя, де :lol: . Пък и преди известно време прочетох, че вече има и "оригинални" китайски Магнети.

_________________
Изображение
Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 15:18 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
А някой може ли да обясни с какво по-големият капацитет на акумулатора ще окаже негативно влияние върху автомобила (или върху себе си, т.е. да се самоповреди) ?

Това, че не може да се зареди при кратко каране ... не е вярно.

Акумулатора не трябва ли да си дозареди толкова колкото е "изсмукано" от него. Или ако си консумирал 1 ампер-час за запалване, то трябва да се възстанови пак 1 ампер-час. Какво значение има дали Капацитета на акумулатора е 55 или 100 ампер-часа ? Освен, че първия кляка след 20 неуспешни опита за палене, а втория след 35+ опита...

Моля да ми обясни някой къде ми куца логиката.
... или да спя спокойно, че това с недозареждането е плод на фантазия... :1poke000:

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 16:25 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Производителите на автомобили залагат минималните изисквания към акумулаторите, т.е. може да се сложи по-голям, но по-малък не е препоръчително. На БМВ-то се оказа, че съм с по-малък и ефекта е, че го уморява много бързо и освен това при ниски обороти при потегляне фаровете ми приклякват, а с по-голям от предписаното не съм имал проблеми. Общо взето на Коцето логиката е правилна. При по-големия акумулатор единствено времето за зареждане е по-дълго, но това няма значение при положение, че акумулатора е монтиран на автомобила и се кара. Ако е клекнал и се сложи на колата, тогава за кратко време на градско каране може и да се зареди както трябва. Иначе динамото си генерира ток и при работа на място и в градски цикъл, проблемът идва в това, че зимата към акумулатора изискванията са повишени, а поради студа възможностите му са ограничени.
В един руски сайт (http://cxem.net/ но не знам точно къде беше) имаше готини схеми за зарядни за акумулатори с десулфатизиращ ефект, където беше подробно описано какво се случва с АБ зимата и лятото и съответно на какво се дължи "умирането" му.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 17:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
A, да.
По спомен, оловните акумулатори препоръчваха да се зареждат с ток около 10% от капацитета им.
Т.е. 100Ач -> 10А заряден ток.
55 Ач -> 5-6А заряден ток.
Това, когато са свалени от автомобила. Иначе казано, Акумулатора се зарежда за 10 часа. Без значение какъв му е капацитета. Стига зарядното да подържа достатъчно голям ток за по-големите акумулатори.

П.С. Продадох си ГОЛФ-а със 100Ач акумулатор, купуван преди 5 години! 1.6 дизел. Просто имаше място за такъв, а аз не обичам зимата да ме дърпат за да запаля. Всички теории препоръчващи 60 Ач акумулатори (за 20+ годишни дизели 1600 кубика) ги оставям на любителите на бутането при -20 градуса.
cheers

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 18:19 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Коцето е прав ,ампеража колкото е повече толкова по добре ,производителя препоръчва минималния нужен за автомобила. Дори да сложите 180 ач. няма проблем ,колата ще си дръпне ,примерно 50 ,значи ще зареди 50 .
Друго ,нашите алтернатори са доста по мощни от на някои по-стари товарни автомобили ,които палеха със 180.
И още ,не знам на москвич 12-ка ,колко е бил алтернатора ,но нашата кола се движеше с 60ач. в двигателния отсек и 180ач. в багажника ,паралелно ,защо ли?- кризата с тока някои си я спомнят ,имахме втора инсталация за освеление от гаража.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 18:20 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2007, 20:27
Мнения: 650
Местоположение: София
Коце, на Голфа е 60 Ач, 6та година и досега никога не имал проблеми с паленето, дори и под -20. Държа да отбележа че е Варта. Аз си купих преди 2 месеца Берга 60 Ач и някак по-различно пали Либрата в сравнение със стария, който също беше Варта на незнайни години, поне аз три зими изкарах преди да умре от раз.

_________________
Lancia Lybra 2.0 SW R.I.P.
Lancia Lybra 2.4 SW същата, ама на нафта!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Съвет за акумулатор
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 19:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
При 500А стартов ток (по-голяма консумация е практически невъзможна), и при положение, че стартера работи цели 2 секунди с толкова излиза, че сме изсмукали 1000Ампер-секунди. (баси, измислих нова мерна единица :lol: )
При заряд с около 10А ще ни трябват грубо 1000/10=100 секунди за възстановяване. Сега може да се продължи с теориите как краткия 10 минутен курс е недостатъчен за зареждане на Акумулатора...

Друга бира е, че колата има консумация и като е загасена. Особено утечките.

НО!!!

Карането 10 минути през няколко дни държи акумулатора в по-добро положение, от колкото ако колата просто си седи 20 дена пред блока.

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 5 [ 93 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов