|
Loading
Автор |
Съобщение |
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 10:46 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
Здравейте колеги. Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава). Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
boykanov
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 13:29 |
|
Регистриран на: 27 Авг 2011, 17:40 Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia - лична
|
На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение : http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-modelsпосъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ... Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце
_________________ SW 2400 JTD CF2 LX (MARCATURA MOT. 839A5.000))14.02.2001
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 14:18 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!!
|
|
|
|
|
harati
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 17:01 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 28 Юли 2009, 10:14 Мнения: 621 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra SW 2,4 jtd
|
boykanov написа: На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение : http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-modelsпосъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ... Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините. Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини...
_________________ Lancia Lybra 2.4 jtd
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 17:34 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
simq написа: Здравейте колеги. Позволявам си да се намеся, защото преди да си взема акумулатора, изчетох един куп статии, мнения (както на потребители, така и на специалисти), и чак след покупката научих нещо доста важно, а то може би щеше да обърне избора ми. Колегата pakumba пише, че няма да се зарежда добре, предполагам има предвид, че ще се зарежда по-бавно. Според писанията това е недостатъка на по-големия акумулатор, но пък това се компенсира от по-големия капацитет (демек по-трудно се изтощава). Колега Smile по-големия стартов ток не е гаранция за по-дълък живот или по-малко проблеми при палене. Даже напротив. По-големия стартов ток се осигурява от повече на брой, но по-тънки плочи, които пък доста по-лесно се разрушават в последствие (особено при занемарена поддръжка). Виж си препоръките на колата, и при един същи капацитет на акумулатори, моя съвет е да вземеш с по-ниския стартов ток, стига да покрива изискванията на колата. Не забравяй също, че за гаранцията на АБ има условия - изправна ел. система и капацитет, съобразен с препоръките на производителите на колата и АБ, иначе гаранцията отпада. Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор, ако имаш вече такъв- ок, но тепърва да си купувам и да купя по-голям... няма смисъл. Преди 2-3 месеца си взех ФИАММ, италиянски, 74 а/ч, да ти кажа върти си като змей, независимо, че колата седи по 1 седмица без да се кара- качвам се и паля на -21 след седмица /понякога и 2/ престой, пускам си всичко без да се притеснявам за него и грижа няма. Не си давай парите за по-голям, ненужно е.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
boykanov
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:16 |
|
Регистриран на: 27 Авг 2011, 17:40 Мнения: 115 Местоположение: Бургас
Кара: Lancia - лична
|
harati написа: boykanov написа: На 'дядото' печката(Астра 1.7) имаше нужда от нов акумулатор и се обадих във фирмата от която купуваме акумулатори за автопарка (работя в голям логистичен холдинг) да ми предложат добро и изгодно решение : http://ennexy.bg/akumulatori/ennexy-energy-modelsпосъбрах мнения от шофьорите ни и всички бяха категорични - "без забележки" ... Възползвах се от над 20% отстъпка ... а най-важното - 'дядото' не ме оставя на сухо - ракийка и винце Добри цени обаждат (без отстъпката, за която говориш) и щом казваш, че ги ползвате в логистиката за машините. Само не ги виждам какво са като производство и къде имат магазини... Мисля, че са чешки, но не съм сигурен... долу е сайта на дистрибутора им БГ : http://www.cario.bg/
_________________ SW 2400 JTD CF2 LX (MARCATURA MOT. 839A5.000))14.02.2001
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:24 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете!
|
|
|
|
|
harati
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 20:41 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 28 Юли 2009, 10:14 Мнения: 621 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra SW 2,4 jtd
|
D. Stanev написа: Ами тоя акумулатор е с 20 лева по-евтин от Магнети Марели... не бих го предпочел само щото е с 20 лева по-евтин. Вие никва вяра в италианското нямате бре, я се засрамете! Хахаха Станев, брат, моята 'убавица като я взех беше с някакъв 'талянски акумулатор. Така си дойде! Италянски е, от Италия И още е с него при условие, че го бях нулирал веднъж Вече стават 3 години и не е мръднал (дай да не му се кълна много, че може да не ще след малко да врътне)!
_________________ Lancia Lybra 2.4 jtd
|
|
|
|
|
tyson
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:13 |
|
Регистриран на: 31 Окт 2007, 11:31 Мнения: 832 Местоположение: Русе
Кара: Лабрадор 2,4 JTD 140 ++
|
Цитат: D. Stanev Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: Пет Фев 03, 2012 1:18 pm Кара: Lancia Lybra SW Колкото пъти някой пита за акумулатор, толкова пъти отговарям - Магнети Марели!!!
Защото не си карал EXIDE PREMIUM.
_________________ Lybra 2,4 JTD, 2002, 140HP++, ASR, 6 air,ABS,BOSE Mapped by BO.
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:39 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
tyson написа: Защото не си карал EXIDE PREMIUM. Ами не съм... щото залагам само на Магнети Марели
|
|
|
|
|
pres
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 21:58 |
|
Регистриран на: 21 Окт 2008, 21:21 Мнения: 149 Местоположение: София
|
и аз сам само за магнет марели на ланчията е още оригиналния с дата на производство 2003 това по мои сметки е 9 години на минусовите температури в софия пали без проблем да чукам на дарво де
_________________ алфа ромео 146ti fiat fiorino -товарното муле -в историята рено еспеис -работния ван -в историята ланча либра intenza 150+++ опел зафира 2.2
|
|
|
|
|
msex10mini
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 03 Фев 2012, 22:53 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 03 Окт 2011, 09:39 Мнения: 292
Кара: Lancia
|
Аз откакто минах на бензинови автомобили акумулатор не съм купувал, само чакам някои да си изхварли АКУ-то от дизела, взимам го и карам с него докато сменя колата. 7 автомобила съм сменил и досега от джамбазин не съм попадал на читав акумолатор. На първата зима е заминал. И винаги съм вадил късмет че съм си намирал читави втора употреба без пари.
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 04 Фев 2012, 11:36 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Едни от най добрите са exide!Не мисля че има марка с която да не съм карал но от това съм много доволен!И още нещо за информация на либра 1,9 с много малка маневра се монтира и с десен и с ляв плюс това за които не знаят разбира се!!!
|
|
|
|
|
simq
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 06 Фев 2012, 12:44 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Окт 2010, 14:49 Мнения: 428 Местоположение: Кърджали
Кара: Lancia Delta 2
|
pakumba написа: Да, това съм имал предвид, вероятно ще го караш разреден редовно и никога зареден на 100%. Аз лично не виждам смисъл да се слага по-голям от нужния акумулатор... Ама и аз съм направил едно изразяване Напълно те подкрепям в мнението, колега. То това за капацитета го спазих, а по-късно разбрах за по-големия стартов ток и тънките плочи. И може би, като минава по 100-200 км. без да спира, чак тогава ще го зарежда. И аз от 2-3 мес. съм с нов 60 амп., тъпо и упорито (за добро или зло) спазвам препоръки, като имам написани. Колега D. Stanev, нали и пустия Фиамм е `талянски, ма ако требе, пак ще се засрамя, де . Пък и преди известно време прочетох, че вече има и "оригинални" китайски Магнети.
_________________ Lancia Delta 2, 1995, 1.6, 75к.с.(55kW), Bosch Mono motronic MA1.7
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 15:18 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
А някой може ли да обясни с какво по-големият капацитет на акумулатора ще окаже негативно влияние върху автомобила (или върху себе си, т.е. да се самоповреди) ? Това, че не може да се зареди при кратко каране ... не е вярно. Акумулатора не трябва ли да си дозареди толкова колкото е "изсмукано" от него. Или ако си консумирал 1 ампер-час за запалване, то трябва да се възстанови пак 1 ампер-час. Какво значение има дали Капацитета на акумулатора е 55 или 100 ампер-часа ? Освен, че първия кляка след 20 неуспешни опита за палене, а втория след 35+ опита... Моля да ми обясни някой къде ми куца логиката. ... или да спя спокойно, че това с недозареждането е плод на фантазия...
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 16:25 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Производителите на автомобили залагат минималните изисквания към акумулаторите, т.е. може да се сложи по-голям, но по-малък не е препоръчително. На БМВ-то се оказа, че съм с по-малък и ефекта е, че го уморява много бързо и освен това при ниски обороти при потегляне фаровете ми приклякват, а с по-голям от предписаното не съм имал проблеми. Общо взето на Коцето логиката е правилна. При по-големия акумулатор единствено времето за зареждане е по-дълго, но това няма значение при положение, че акумулатора е монтиран на автомобила и се кара. Ако е клекнал и се сложи на колата, тогава за кратко време на градско каране може и да се зареди както трябва. Иначе динамото си генерира ток и при работа на място и в градски цикъл, проблемът идва в това, че зимата към акумулатора изискванията са повишени, а поради студа възможностите му са ограничени. В един руски сайт ( http://cxem.net/ но не знам точно къде беше) имаше готини схеми за зарядни за акумулатори с десулфатизиращ ефект, където беше подробно описано какво се случва с АБ зимата и лятото и съответно на какво се дължи "умирането" му.
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 17:29 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
A, да. По спомен, оловните акумулатори препоръчваха да се зареждат с ток около 10% от капацитета им. Т.е. 100Ач -> 10А заряден ток. 55 Ач -> 5-6А заряден ток. Това, когато са свалени от автомобила. Иначе казано, Акумулатора се зарежда за 10 часа. Без значение какъв му е капацитета. Стига зарядното да подържа достатъчно голям ток за по-големите акумулатори. П.С. Продадох си ГОЛФ-а със 100Ач акумулатор, купуван преди 5 години! 1.6 дизел. Просто имаше място за такъв, а аз не обичам зимата да ме дърпат за да запаля. Всички теории препоръчващи 60 Ач акумулатори (за 20+ годишни дизели 1600 кубика) ги оставям на любителите на бутането при -20 градуса.
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
k76
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 18:19 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05 Мнения: 551 Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105 Fiat Croma 1,9 mjet Lancia Delta 3 2,0 mjet
|
Коцето е прав ,ампеража колкото е повече толкова по добре ,производителя препоръчва минималния нужен за автомобила. Дори да сложите 180 ач. няма проблем ,колата ще си дръпне ,примерно 50 ,значи ще зареди 50 . Друго ,нашите алтернатори са доста по мощни от на някои по-стари товарни автомобили ,които палеха със 180. И още ,не знам на москвич 12-ка ,колко е бил алтернатора ,но нашата кола се движеше с 60ач. в двигателния отсек и 180ач. в багажника ,паралелно ,защо ли?- кризата с тока някои си я спомнят ,имахме втора инсталация за освеление от гаража.
|
|
|
|
|
jorojoji
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 18:20 |
|
Регистриран на: 31 Окт 2007, 20:27 Мнения: 650 Местоположение: София
|
Коце, на Голфа е 60 Ач, 6та година и досега никога не имал проблеми с паленето, дори и под -20. Държа да отбележа че е Варта. Аз си купих преди 2 месеца Берга 60 Ач и някак по-различно пали Либрата в сравнение със стария, който също беше Варта на незнайни години, поне аз три зими изкарах преди да умре от раз.
_________________ Lancia Lybra 2.0 SW R.I.P. Lancia Lybra 2.4 SW същата, ама на нафта!
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Съвет за акумулатор Публикувано на: 09 Фев 2012, 19:48 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
При 500А стартов ток (по-голяма консумация е практически невъзможна), и при положение, че стартера работи цели 2 секунди с толкова излиза, че сме изсмукали 1000Ампер-секунди. (баси, измислих нова мерна единица ) При заряд с около 10А ще ни трябват грубо 1000/10=100 секунди за възстановяване. Сега може да се продължи с теориите как краткия 10 минутен курс е недостатъчен за зареждане на Акумулатора... Друга бира е, че колата има консумация и като е загасена. Особено утечките. НО!!! Карането 10 минути през няколко дни държи акумулатора в по-добро положение, от колкото ако колата просто си седи 20 дена пред блока.
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|