Използването на LPG при бензиновите двигатели и дизел за дизелови двигатели за превозните средства са обгърнати в много митове. Уверете се, че те са верни.
От една страна, ние сме доволни от ниските цени на алтернативните горива. Но от друга страна - основното предимство е нисък разход на гориво.
Но всичко това е теория. На практика, за да се спасим трябва да приемем силните и слабите страни на горивата. Ако сте сред водачи, които вече имат стереотипи за двете алтернативи то вижте нашата оценка и се убедете във евентуално грешните ви мнения.
Diesel може да бъде толкова тих колкото и бензинов двигател - ФАКТДизеловият двигател може да е толкова тих както и бензин за единица обем. Това се потвърждава от нашите измервания. Разликите в субективно усещане е резултат на работата на специфичния звук на дизела, което само изглежда, че е по-силен.
Diesel е по-издръжлив, отколкото бензиновите двигатели - МИТНад средното ниво за издръжливост се открояват, за съжаление, само по-старите дизелови двигатели, които са работили на по-малко натоварване при ниски обороти на двигателя. Съвременните разработки са деликатни, сложни и, за съжаление, капризни по характер - впръскване, заради което ремонтът се оказва изключително скъп.
Съвременните бензинови двигатели с мощност от около 1,2 л обем с 50 до 60 к.с. вероятно да работи без особени проблеми на по-голямо разстояние от модерен дизелов двигател със същата мощност.
Дизел трудно стартира в студа - МИТWinter Boot проблеми имат оборудвани само с непряко впръскване на горивото, или тези, които вече са силно износени. От времето когато технологията с високо налягане и директно впръскване, дизеловите двигатели запалват толкова лесно, както през зимата и през лятото.
Разбира се, проблемът с утаяването на парафиновото масло при температури под минус 20 градуса по Целзий остава. Но има силно ефективните начини за предотвратяването на желирането на дизеловото гориво - например като гориво нагреватели или специални добавки към горивото.
Дизел е евтин за експлоатация - МИТИзключително нисък разход на гориво на съвременните дизелови двигатели в момента не е в състояние да компенсира високите разходи за поддръжка. Повечето проблеми се появяват в системите за впръскване, турбо и съединителните системи. Във всеки случай, ние разчитаме на разходите за ремонти в хиляди лв.
Специализираната диагностика както и резервните части са много скъпи. Някои от компонентите (за някои модели на турбокомпресори, някои елементи от системите за впръскване, по-специално на японски дизелови двигатели) са налични само в специализирани доставчици - монополисти.
Дизел е с голям обхват (пробег) - ФАКТЕдин от първите дизели осигурили покритие на над 1000 км с едно зареждане на резервоара е с 1,9 TDI двигател в Audi 80 B4. Това се дължи на нисък разход на гориво при постоянна скорост от 90 км / ч и с висок капацитет на резервоара.
Съвременните VW Passat 1.6 TDI CR има резервоар за гориво 70 л, а при постоянна скорост от 90 км / ч консумира по-малко от 5 л/100 км. Това дава теоретични гама от 1400 km!
LPG изгаря клапаните - МИТLPG температурата на горене е по-висока от бензина, но ако инсталацията е добре регулирана, и водача не шофираме твърде бързо - средната температура на изгаряне все още е под допустимата определена температура граница на производителя на двигателя.
Вентилите изгарят също и в резултат на лошата регулация на инсталацията. Заслужава да се отбележи, че клапаните доста лесно да "изгорят" в бензинови турбо двигатели.
Използването%20на%20пропан-бутан%20ще%20скъси%20живота%20на%20шумозаглушителната%20система%20-%20ФАКТТова е вярно. По време на горене на пропан-бутан се формира много повече въглеводороди от горенето на бензин. Вода кондензира в изпускателната система, което ускорява корозията.
Ако използвате масови бензинови автомобили, разходите за ремонти няма да бъдат големи. В случай на луксозни автомобили, разходите за ремонт на корозирала изпускателната система са големи и сред първите.
На газ ще "стреля" - МИТ"Стрелят" неправилно коригирано смесване в системите. Новите модели инжекционни системи за пропан-бутан са намалили риска от детониране на газ на практика към нула.
Интересното е, че системите за впръскване може да имат проблеми и вина дори от запалителната система - запалване, изхабени кабели, износени свещи и т.н. В критични ситуации, автоматично превключване на бензин за да върнете мощността.
Кола на газ не за навсякъде - паркинг - ФАКТИма подземни паркинги, в които мениджърите забраняват паркирането на автомобили с пропан-бутан. Това е резултат от типа вентилация. Когато паркирани коли, задвижвани от пропан-бутан, вентилацията трябва да е "механична", контролирана от неприемливо ниво на концентрация, детектори за газ пропан-бутан. "
Подобни ограничения се прилагат и за ферибот пунктове.
Управлението на пропан-бутан е винаги по-лошо - МИТПубликувано в "Motor" (26/2010) тест показа, че бензинови автомобили с правилна настройка на LPG
дават същата производителност като кола без инсталация (изпитания с ускорение до 100 км / ч, които показаха влошаване на времето на ускорение на 0.3 до 1 секунда Измерванията са взети на Дино стенд преди и след инсталацията на газова инсталация) значителна разлика в ущърб на колата с пропан-бутан ще се усети, когато инсталицията е объркана.
Текстът автор: Y. Ambrozik
Текстът е от седмичния Motor
Превод на Български - admin -
http://www.osogovo-racing.net/forum