Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!




 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Спукан картер
 Мнение Публикувано на: 21 Сеп 2010, 23:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Както се казва - "по-добре да не се налага", но все пак се надявам да ви е полезно.

Преди да започнете, трябва да си набавите:
Bison Epoxy Metal или друго подобно двукомпонентно лепило
Ацетон, както в моя случай керосин или друг силен разтворител/обезмаслител
Някакъв домашен обезмаслител от типа на Meglio
Памук
Шкурка 80 и 60

Първо изчистих района на удареното с Meglio и вода, при което видях че не е само дупката и около нея тръгват и пукнатини...
След това изчистих целия район, като използвах четка за зъби (според мен става доста добре с такава) докато не видяхлипса на пукнатини.
Изчаках за изсъхне, като през това време огледах хубаво дали няма и деруги щети (назад имаше ударено ребро, но не беше се пукнал там...
Минах първо с шкурка 80, докато не остана чист метал, след което с 60 "настъргах" във всички посоки, за да може да хване по-здраво лепилото.
С керосин напоен в памук забързах на 3 пъти (докато памука не остана чист след забърсване)

Самото лепило, което ползвах, ме изненада с доста кадърната си направа - между двете бутала трябваше да се отчупи една пластинка, която се оказа че е тапата, която се ползва след като се отвори... в комплекта имаше ваничка както и бъркалка (също хваната за корпуса на лепилото) които са за многократна употреба - въпреки че бях забравил да ги изчистя, след 12 часа лепилото се махна без почти никакви проблеми от тях. Имаше и малко парче шкурка 80, но според мен недостатъчно за моята цел.
Булалата се движат успоредно, така че няма как да сбърката съотношението а тапата е направена така, че няма как след ползване да я сложите на обратно и така да го запечатате като ги смесите неволно...
Може да се работи около час със него, което е повече от достатъчно, даже прекалено много :) Пише че трябва да се изчакат 5 минути да се активира, за това през цялото време го разбърквах във ваничката, за да се смеси добре.
В добавка ще кажа, че се мие много лесно с чиста вода, ако сте се намазали по ръцете (опита ми все пак беше в рамките на 20 мин след като се омацах)

В началото се опитах да вкарам вътре в дупката някакво количество от сместа, и след това "мацнах" тънък слой в целия район... Веднага след това забърках още толкова количество и донанесох навсякъде. Накрая нансесох малко количество със същата дебелина в страни, за да го ползвам като контролно дали се е втвърдило достатъчно.
Колата я бях вдигнал на трупчета под куките за теглене, така че на теория не трябваше да се събира масло в този ъгъл.
Това всичкото стана в следобедните часове за това я оставих както си е наклонена още 3-4 часа, след което я свалих на гумите й.
На следващия ден сутринта (около 16 часа след намазването) погледнах какво се е поличило и видях, че лепилото е хлътнало към дупката, но беше стегнало. На пипане се усещаше меко, но като натиснах с нокът не се отпечата. Нанесох нов слой където беше самата дупка, както и по краищара на вече стегнатия като го разширих така. Не шкурих или минах с отвертка преди да нанеса новия слой, защото ми се струваше, че ще хване чудесно към първия, понеже не се беше втвърдил на 100%
3 часа по-късно след като пипнах дали е постегнало (да беше такова, но като натиснах с нокът се отпечатваше) налях новото масло и запалих колата за около 5 мин... 30 мин по-късно направих кратка разходка по наклонен път (4км общо), за да загрее и като се прибрах на пипане новия слой беше станал отново мек... 6-7 часа по-късно беше стегнало зраво поех на път - 10-тина километра междуградки, 80км магистрала и 10 км градско каране - нямаше и капка (все пак малко след началото на магистралата спрях на една бензиностанция за оглед.

Вече минаха 3 дена след първия слой и при последното опипване беше станало на "камък" :)
Тия дни ще има още разходки с колата и ще споделя дали не са се появили проблеми...

Все пак мисля да го сменям с здрав, но идеята на темата ми е, как може да си приберете колата, ако не е близко до сервизи (както беше в моя случай) като всичко това излезна не повече от 16-18лв... Все пак си е риск де cheers


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Първи огледи
IMG_0516_size.jpg
IMG_0516_size.jpg [ 348.06 KiB | Прегледано 7207 пъти ]
Коментар на файл: За съжаление усранових, че има пукнатини и от страни
IMG_0524_size.jpg
IMG_0524_size.jpg [ 476.43 KiB | Прегледано 7207 пъти ]
Коментар на файл: След като е минато с шкурка 60
IMG_0554_size.jpg
IMG_0554_size.jpg [ 342.18 KiB | Прегледано 7207 пъти ]
Коментар на файл: След като приключих с първите два слоя. Вижда се и намазаното за проба
IMG_0559_size.jpg
IMG_0559_size.jpg [ 414.21 KiB | Прегледано 7207 пъти ]
Коментар на файл: На сутринта се виждаше лека вдлъбнатина където беше дупката
IMG_0565_size.jpg
IMG_0565_size.jpg [ 245.7 KiB | Прегледано 7207 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан картер
 Мнение Публикувано на: 22 Сеп 2010, 10:35 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46
Мнения: 3097
Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
Мдааам и аз така си оправях моя и е 6!

_________________
Vectra 1.4`90 - Х
Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х
Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х
Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х
Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X
Lancia Lybra 2.0 VIS`01


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан картер
 Мнение Публикувано на: 22 Сеп 2010, 21:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Да добавя трик, ако няма как да се източи маслото и сълзи от пукнатината... Бързо след забърсване с разтворителя мацнах пукнатината с каноколит който запечатва за секунди. Така спрях теча и след това обработих с маталпластика. Самият металпластик не можеше да го запечата, много бавно съхне и маслото го надигаше.
Другото което съм виждал е да се армира замазката с подходяща мрежеста тъкан. Лепил съм метален картер но при нов лек удар металпластика се пука... не е еластичен.

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан картер
 Мнение Публикувано на: 22 Сеп 2010, 22:54 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2007, 13:23
Мнения: 2764
Местоположение: София
Кара: Lancia Kappa 2.4jtd
Lancia Dedra 2.0 Integrale S.W.
Опитах да сложа мрежа, но поради това, че трябваше да обхваща 3-те страни се разкачаше... може би щеше да стане да я захвана с каноколит, но нито се сетих, нито можеше да набавя :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Спукан картер
 Мнение Публикувано на: 16 Юли 2012, 22:34 
Offline

Регистриран на: 16 Юли 2012, 22:26
Мнения: 2
Кара: Lancia kappa
аз моя картер го свалих и го залепих на аргон,монтажа и демонтажа бяха отвратителни но всичко стана идеално


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 5 мнения ] 




Начало форум » lancia-bg.com Форуми » Полезно!


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов