Автор |
Съобщение |
chaveto
|
Заглавие: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 26 Сеп 2009, 08:18 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:01, променена общо 8 пъти
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Сеп 2009, 14:26 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
Със сигурност не е лесно. Трябва да махнеш тунела, държи се на 4 винта до седалките, после таблото от лоста до ICS-а...
Потърси схема в DTE.
_________________
|
|
|
|
|
Kamensky
|
Заглавие: Може и без тунела Публикувано на: 26 Сеп 2009, 19:56 |
|
Регистриран на: 01 Апр 2008, 15:56 Мнения: 351 Местоположение: Разград
|
На мен ми прокапваше и успях да сменя уплътнителните пръстени, без да изваждам радиаторчето по следния начин:
Разглобява се само откъм пасажерското място - махат се мокетчетата, които обличат тунела. Има малко 3-ъгълно парче, на което е вентилационната решетка. Точно тази решетка показва къде всъщност е радиаторчето. Май че махах и една кора точно под жабката. След като се свалят тези мокети, достъпът до парното е осигурен. Е, работи се легнал по гръб в условията на всеобща теснотия, но съм сменял радиаторче на парно на вече 4 коли, на Либрата ми беше най - лесно. Явно вече съм натрупал опит
Оригиналните О - пръстени пропускаха, защото бяха като разложени. Размерът им е 16 х 2 мм ( d= 16 mm, D= 20 mm ) - би трябвало да ги има навсякъде.
При този начин радиаторчето не може да се извади - то си остава в пластмасовия корпус, просто щуцерите му " стърчат " отвън и има възможност да се работи по тях. Ако разбира се течът е от щуцерите, а не от самото радиаторче ...
За човек, който сам си човърка колата операцията няма да представлява трудност!
_________________ LYBRA SW 2,4 JTD 839A5.000 2000 Nero Paganini
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Окт 2009, 20:03 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:01, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Окт 2009, 21:00 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:01, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Публикувано на: 20 Окт 2009, 21:54 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
chaveto написа: ... Радиатора си го поръчах от една фирма за 120лв и доставка една седмица, радиатора е италиански. На други места ми обявяваха цени от 200лв нагоре за някакви испански и т.н.
Важното е че си го намерил на цена,която ти се струва нормална и те устройва,но не очаквай че това което са ти казали-да е истина....такива филми нема
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Окт 2009, 06:43 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:01, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 21 Окт 2009, 20:48 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
mitaka_71 написа: chaveto написа: ... Радиатора си го поръчах от една фирма за 120лв и доставка една седмица, радиатора е италиански. ...такива филми нема
Митак, и аз се чудя какво да обяснявам някой приятел като ми каже "Абе я ми предложи някой лаптоп от твоята фирма, амо само да не е китайски"... Доста хора си мислят, че лаптопите ги правят в центъра на Токио
_________________
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Публикувано на: 22 Окт 2009, 09:58 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
chaveto написа: Радиатора е свален и си чакам новият За да се свали радиатора си е мъка и човек трябва да има няколко свободни часа и търпение. Сваля се жабката и кората под нея, след това тунела +всички въздуховоди които са под него, преминаваме към пепелник, управление климатроник, бутон аварийни, духалки на таблото, кора под волана. Като свалим тези неща можем да пристъпим към махането на часта от таблото на която са разположени по горните неща, развиваме и сваляме Има една пластмаса на която излизат отворите за въздуховодите под седалките, маха се тя и се развиват винтовете на капака който е под самия радиатор. С три болта се развива някаква планка от тръба която държи таблото и пречи да излезе самият радиатор и още една пластмаса която също затапва радиатора от към тръбите. След като сме свалили всичките тези неща и сме разхлабили някоя друга пластамаса откачаме тръбите на радиатора и вече може да се пристъпи към неговото вадене. Ваденето става настрани и надолу, с едната ръка вадим радиатора а с другата натискаме леко пластмасата която е под него за да се поотвори и да излезе по диагонал. На мен ми отне около 2ч като обмислях варианти как да го изкарам без да разглобявам, но накрая се оказа, че трябва да се махне всичко за да излезе. Другата седмица трябва да дойде новият радиатор и се надявам парното да е супер. Старият радиатор има 25бр тръбички от които само 2бр бяха отпушени и парното беше прилично при 0*С смяната се наложи единствено заради това, че под 1300об/м няма топло, това значи, че в София щях да си студувам а и не се знаеше като станат отрицателни температурите дали все още щеше да продължава да духа прилично и в обороти. Радиатора си го поръчах от една фирма за 120лв и доставка една седмица, радиатора е италиански. На други места ми обявяваха цени от 200лв нагоре за някакви испански и т.н.
Виждам, че си свалил всичко необходимо. Ако не ти прави трудност снимай малко повече по общите неща и някой в малко по-детайлни. Може и да направим добра тема-упътване със смяна на въпросния радиатор.
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Публикувано на: 24 Окт 2009, 21:18 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Изтрито
Последна промяна chaveto на 12 Дек 2011, 21:01, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
jamesdavidso
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Окт 2009, 18:40 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:30 Мнения: 1322 Местоположение: София
|
Браво, колега! Това ще е полезно.
_________________
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 26 Окт 2009, 19:16 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Преместено в полезно!
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 27 Окт 2010, 20:08 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
Питам в настоящия момент какви са цените на радиатора за парното и от къде може да се закупи на изгодна цена (телефон адрес и т.н.)Благодаря
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 17 Юли 2012, 18:51 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Някой разполага ли със снимков материал ?
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 17 Юли 2012, 21:03 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
emzo написа: Някой разполага ли със снимков материал ? Това съм свалил едно време .Дано ти свърши работа http://dox.bg/files/dw?a=384ffccfaa
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 17 Юли 2012, 21:08 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 17 Юли 2012, 21:11 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 22 Сеп 2012, 12:03 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Мога ли да карам без ICS и климатроник ?
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 03 Окт 2012, 00:48 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Без ИЦС не знам, но със сигурност няма проблеми да се кара със свален модул на климатроника.
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
emzo
|
Заглавие: Re: Сваляне радиатор за парно на Либра Публикувано на: 20 Окт 2012, 09:26 |
|
Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56 Мнения: 2632 Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
|
Захващам се след малко с тази процедура, ако мога ще снимам, че сам ще съм. Дано да тече от въпросните О пръстени и да не се налага да го вадя.
|
|
|
|
|
|