|
Loading
Автор |
Съобщение |
subarkata
|
Заглавие: Как да си турбинираме атмосферката (Dedra SW integrale 16VT) Публикувано на: 14 Юни 2009, 13:34 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
В следващите редове ще се опитам да обясня горе долу, какво е нужно за да сложите турбо на атмосферният 2000 16V мотор. От какво ще имате нужда - На първо място пари и желание... огромно желание. Парите според зависи дали сте ерген или имате приятелка/жена, при първото положение се минава по-тънко, тъй като не трябва да поднасяте подаръци за да замажете положението . Около 3500 лв. е обаче минимума, максимум няма. Та значи купили сте си кола, на която искате да сложите турбо. За нагледен пример ще ползвам една зелена на цвят Дедра 2000 16V Интеграле. Следващата ви стъпка е да си намерите кола - донор за необходимите части. В дадения пример донора е червено на цвят Фиат Купе 2000 16VТ. Ако не вземете цяла кола, частите, които ще са ви необходими са: ЕКУ, инсталацията с кабелите, детонационен датчик, фазов датчик, двете бобини, двата комутатора, МАП сензора, буталата, изпускателния и всмукателния вал, изпускателния колектор с турбото и дайунпайпа, соленоида за гейта на турбото, разтоварващият клапан на турбото (блоу-офа), бензиновата помпа, бензиновата рейка с дюзите, дясната лапа на мотора, масленият радиатор, интеркулера, перките за радиатора, както и всички възможни тръби и маркучета в двигателният отсек. Следва разглобяване на колата. Поради факта, че колата от примера е 4Х4 са свалени преден мост, раздатка и скорости, тъй като свалянето на мотора без тяхното сваляне е практически невъзможен. На колите с предно предаване това няма да е необходимо. Свалете старата инсталация и сложете новата, заедно с компютъра. Удобен момент ще е да смените съединителя. Сложете нещо качествено, тъй като ще се очаква по-голяма мощност в последствие. Премерете вала и цилиндрите. Ако е нужно дайте на шлайф вала и минете на хонинг блока. В даденият пример всичко е в нормите, така че се ползват стандартни основни и биелни лагери и стандартен размер сегменти. Използвате докато блока е извън коша и сменяте лапата на мотора, както и монтирате масленият радиатор заедно със стойката. Събирате блока ползвайки вала и биелите от атмосферния мотор и го мятате в коша. Качвате скоростите със смененият съединител, раздатката полуоските и магарето. В даденият пример беше взета цялата обурудвана глава от колата-донор и предварително бяха позагладени и напаснати всмукателните и изпускателните портове. Главата я пращате на шлайф и напасване на клапаните. Слагате турбо валовете и взимате необходимите пулове, за да не тракат после клапаните. В случая не е ползван оригиналният всмукателен колектор, за сметка на такъв от Капа 2000 16VТ, затова са е наложило изрязването на местата на които се е захващал оригиналният колектор, които ще пречат на дюзите при ползването на колектора от Капата. След като сглобите главата я качвате на мотора. Вземете си хубава гарнитура за турбо автомобил. Ако не знаете колко цикъла завиване - развиване са изкарали старите болтове на главата сменете ги с нови. Сложете всмукателният и изпускателният колектор. В даденият пример е било необходимо да се намери място на бобините и гнездото с плюсовете поради ползването на неоригиналния всмукателен колектор. Също така е било необходимо ползването на рейката от Капата, тъй като тази от Купето е опирала в главата (Няма да е нужно при оригиналния колектор). Наложило се е да бъде направено и жило на газта по-поръчка, тъй като старото е късо. Нареждате тръбите и вакумите и монтирате оригиналният кулер. При колата от примера е ползван неоригинален ( афтърмаркет по народному ) интеркулер. За да не се налага прекомерно рязане на оригиналната броня и с цел запазване оригиналн вид на колата отвън, се е наложило отрязването на част от предната греда и монтирането на стойка за кулера. Наредени са турбо пътищата. Използваният високотехнологичен шнур за поддръжка на филтъра е временно явление. Слагате и предната броня, като и правите съвсем леки модификации за да побере кулера. Сменяте бензиновата помпа. Сменяте оригиналната перка с двойната (по-тънка) от Купето, палите колата с помощта на електротехник, който да ви върже несъвпадащите неща от двете инсталации. Отивате в сервиз, за да ви настроят фазовия датчик и да ви направят диагностика. Честито, вече имате турбо автомобил! Съвети: Сложете си уред за налягането на турбото и такъв за налягането на маслото. Ако имате финансова възможност сложете и АФР метър със широколентова ламбда сонда. Карайте първите 1500 - 2000 километра по-полека, все пак разработвате двигателя. Голфовете ще трябва да почакат... Слагайте хубави скоби на турбо пътищата и стягайте добре за да не плюе колата маркучите като надуе здраво Приятно каране! P.S Запазвам си правото да редактирам, защото съм сигурен, че съм пропуснал нещо.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
Последна промяна subarkata на 14 Юни 2009, 18:42, променена общо 3 пъти
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 14:07 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
Охлюв те е налазил май. Съби, да разбираме,че си я взел от настройки и си се возиш с таз вълчица в овча кожа.В сряда идем да се возим и да карам. Евала баце .
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
sacrum
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 15:20 |
|
Регистриран на: 29 Ное 2007, 21:05 Мнения: 1247 Местоположение: Русе
|
Браво бе чичка, подкара ли я вече, ей народе слушайте кво ви казва Съби и четете внимателно кво пише, че да не разглобявате после кат мене маторя и да се чудите туй що тъй и онуй що тъй, поздрави...
п.с. Едно кръгче ше има ли за мене
_________________ Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
|
|
|
|
|
Mupo
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 19:55 |
|
Регистриран на: 10 Май 2007, 12:01 Мнения: 711 Местоположение: the entire fucking universe
|
Е той е минал вече по тоя път ... правиш тва правиш онова . Изглежада все едно - отиди до магазина и си вземи един хляб . Да го слушате и умната.
п.п. Какъв е тоя чалгаджийски вестник на който е легнала главата. Да го изрежеш А и защо си ползвал Каповия колектор не разбрах ... място ли няма
_________________ http://hopenhagen.org/
Q: "So why did you buy it?"
A: "Because it's a Maserati"
|
|
|
|
|
idm
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 21:17 |
|
Регистриран на: 24 Юли 2006, 13:10 Мнения: 758 Местоположение: Русе
Кара: Киа
|
Mupo написа: А и защо си ползвал Каповия колектор не разбрах ... място ли няма
1. БРАВО Съби за много добре написаната и изчерпателно направена тема!
2. По непотвърдени данни от МИ6,КГБ и ФБР Каповския колектор е с най- ДОБРО " ПЪЛНЕНЕ "
|
|
|
|
|
mitaka_71
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 22:24 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17 Мнения: 4278 Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
|
idm написа: ... 1. БРАВО Съби за много добре написаната и изчерпателно направена тема! 2. По непотвърдени данни от МИ6,КГБ и ФБР Каповския колектор е с най- ДОБРО " ПЪЛНЕНЕ "
Абе ще разберете вие че от Капата по-Убаво нема
Иначе евала Баце за темата-сигурен съм че ще прекършиш в зародиш всяка тема от рода: "как да си сложа турбо за 250лв"
_________________ LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 14 Юни 2009, 23:08 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Направо убива всекви детски мечти Браво сега като гледам каква мръсна работа е дори и не си мисля за такова нещо.Евала на ентусиастите.
_________________ Vectra 1.4`90 - Х Lancia Dedra 2.0ie `91 - Х Lancia Dedra 1.8ie `93 - Х Lancia Kappa 2.0 VIS `97 - Х Lancia Kappa 2.4 TDS`97 -X Lancia Lybra 2.0 VIS`01
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2009, 09:59 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
На мой въпрос, бате Съби отговаря "Абе ти от едно рязане ли се притесняваш?!!" :-D
Това е човека просто!;)
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 15 Юни 2009, 21:08 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Онова хубавото Ипсилон"-че, дето е до под кривата круша,ще ти лежи на съвеста. Вземи него турбинирай.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2009, 11:43 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Абе, само аз ли си мисля че мястот она тая тема е в "Полезно!!!". Съби, човече, нямаш равен, но ти си го знаеш де.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
racer666
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юни 2009, 16:29 |
|
Регистриран на: 27 Сеп 2004, 22:33 Мнения: 3619 Местоположение: София
Кара: Lancia Ypsilon 1.2 16v 2006 , Jeep Grand Cherokee 4.7 '99
|
Аз пък си мисля, че мястото на темата е в раздела "Наръчник на младия инвеститор", ама щом викаш Пулезну.......
|
|
|
|
|
VET
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Юни 2009, 10:06 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14 Мнения: 410 Местоположение: София
|
Абе Асене, прав си, ама какво по кръчми ли да стоим. Плюс това като я подкараш след интервенцията, кефа е страшен. Е вярно че след две седмици ми омръзва и започват да ми идват други идеи, ама това е друг въпрос.
Така че, БРАВО Съби. Искрено ти завиждам че имаш само две коли, пък аз 20 морги и една няма като хората завършена. Като се пенсионирам тогава ще ги правя.
Един въпрос, как я запали. Имам компютър от турбо Купе, който ще слагам на типото, но като го сложа този компютър на Турбо купето и не иска да запали. Пали си само с неговия. Та се чудя как аджеба ще го запаля това Типо като го сглобя един ден .
Ако има някакъв чалъм сподели ако може.
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Юни 2009, 11:28 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Стоиле, компютъра да няма код? Щом пали с един турбо компютър а с друг не иска би трябвало това да е... Иначи при преправянето на инсталацията от атмосферката за да пасне на турбо компа беше нужно да се свържат някакви жици, обаче така и не ги запомних кои бяха. Ici, бат`Еньо или Киро (Pirlo) могат да ти помогнат ако и при теб такъв е случая.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
VET
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Юни 2009, 12:07 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 05 Юли 2006, 16:14 Мнения: 410 Местоположение: София
|
Здрасти пак, ами възможно е и код да има. Няма ли лек за това? Значи към тях ще се обръщам като му дойде времето.
Мерси за бързия отговор.
Лек и успешен ден
|
|
|
|
|
ici
|
Заглавие: Публикувано на: 18 Юни 2009, 17:17 |
|
Регистриран на: 06 Фев 2006, 03:35 Мнения: 287 Местоположение: Русе
|
VET написа: Здрасти пак, ами възможно е и код да има. Няма ли лек за това?
слагаш му чип който е за ЕКУ без код и тръгва
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Re: Как да си турбинираме атмосферката Публикувано на: 29 Авг 2009, 22:50 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
subarkata написа: Следва разглобяване на колата. Поради факта, че колата от примера е 4Х4 са свалени преден мост, раздатка и скорости, тъй като свалянето на мотора без тяхното сваляне е практически невъзможен. На колите с предно предаване това няма да е необходимо.
Значи ли това, че както ми се налага сваляне на мотора скоро (2000 8v) мога да го направя без да свалям скотостната кутия? Малко ми се струва mission impossible Бях видял в една морга една темпра със свален мотор и скоростната кутия си беше на мястото и. (беше изкаран само твърдия вал на дясната полуоска) и бая се чудих как са го направили като знам колко място има м/у десния рог и балансните валове.
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2009, 17:38 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Става. Откача се полуоската, връзва се мотора за лебедка и се откача тампона на мотора. Когато се откачи мотора ще слезне леко надолу, така гредата няма да пречи и ще може да се измъкне от скоростите.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
joro66
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Авг 2009, 21:02 |
|
Регистриран на: 17 Авг 2008, 21:38 Мнения: 533 Местоположение: Бургас
Кара: Две каруци с Лампреди двигатели
|
Мерси за отговора. А като се издърпва нагоре лапата на тампона не пречи ли или се завърта самия мотор по диагонал и тогава се измъква?
_________________ Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 16VT Marea wikend 2.0 8VT 200+ HP
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2009, 09:15 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Накланя се леко и излиза.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
syscop
|
Заглавие: Публикувано на: 31 Авг 2009, 09:39 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 23 Юли 2005, 20:53 Мнения: 270 Местоположение: Велико Търново
Кара: AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2000 16V '93
|
Тоя двигател със stock карантиите дали ще издържи нещо скомно - 30 до 50 к.с. повече като колата си остане подходяща за ежедневно каране ? Върти ми се из главата някаква малка турбинка . Евентуално какво трябва да се пипа освен колектор и разреждане ?
_________________ AR 166 2.0 TS '98 Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
|
|
|
|
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|