Автор |
Съобщение |
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 10:13 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Ок колеги отварям старата тема.От снимка 2 се вижда в какво състояние бяха.С много шкурка и препарати кухненски стигнах до това състояние.Някой ще ми каже ли от тук накъде да продължа за добиване на още повече блясък и евентуално махане на финните надрасквания.И ако някой знае как да ги "консервирам" после за да не се губи блясъка?
Прикачени файлове: |
S7300062.JPG [ 380.28 KiB | Прегледано 12953 пъти ]
|
S7300057.JPG [ 423.17 KiB | Прегледано 12932 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Leonardo
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 16:03 |
|
Регистриран на: 09 Юли 2008, 20:03 Мнения: 18 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Със шкурка на ръка не може да се получи ефект на полиране колкото и фина да е.
Давам ти няколко варианта:
1. Първото необходимо ти е едно кече за бормашина, евтините са по
5 лв. но ще ти свършат идеална работа - колкото и скъпите, които са от
20 лв. нагоре. После - пастата.търси по магазини за инструменти, в т.ч. стругарски, на някой пазар тип "битак", мисля имаше в практикер-пастите за металообработване
са най-подходящи.Може да помолиш и някой стругар да ти даде.
После, всеки уважаващ себе си
производител на автобои има и полир пасти - 3М, "Макс Майер","Дюпон", "Сикенс", "Глазурит"...значи където видиш техен магазин - влизаш и търсиш, но професионална.С тези обикновените ще се скапеш от търкане и нищо...
Повечето са на база силикони и не полират в действителност, а образуват
лъскав филм.От това според мен няма смисъл.Абразивните са за твоя случай.
Професионалните са предвидени за няколко етапа и са обикновено
3 различни по едрина на абразива.Най-подходяща ще ти е 1-вата, най-едрата, или 2-рата. Но да знаеш, че не са евтини. Около 20 кинта е
едната тубичка.Верно, ще ти остане доста...
2. По-лесния начин. Отиваш при един автобояджия, даваш му 5 кинта
и за няма и 5 минути ще ти я тръкне с Ротекс-а.Но може и да преебе сичко.
3."Направи си сам" - награбваш 2-3 листа шкурка, едрина от 1200 нагоре, по-фина е по-добре...Разпъваш я на нещо гладко, стъкло например.
Целта е да остържеш абразива.Става със стъкло, но е опасно.С макетен
нож е най-подходящо.Държиш го под ъгъл, ти ще откриеш подходящия,
и остъргваш лекичко абразива отгоре.Лекичко, за да не се къса листа.
Най-добре го дръж като шабър, с челната повърхност, а не с режещата.
Като се заглади ръбчето, чупиш сегментчето и продължаваш с новото.
Остърганото събираш, и го слагаш в малко!! количество нещо с плътна
консистенция - твърда грес или ...крем за крака например...
"Разбърквате до получаване на гладка консистенция :ghi: " и имаш
полирпаста !После- познатата схема с кечето и бормашината
п.с. И което и да избереш най-напред пробвай някъде по вътрешната страна на дйантата, за всеки случай
_________________ Веднъж Lancia. Винаги Lancia.
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 16:19 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Мерси за изчерпателния отговор колега.Начина с пръскането отпада.Не искам боядисани джанти.Мисля утре да взема една абразивна паста от тези за пастиране на коли.Някоя по нежничка такава и пускам дрелката в употреба,че досега ми изпадаха ръцете от търкане.... Една такова дет се вика няма сили си ударя А това което най ме притеснява накрая защитен слой как и с какво ?
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 21:25 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Dedra 2.0 написа: ...А това което най ме притеснява накрая защитен слой как и с какво ?
Безцветен лак. Вземи си хубав, а не тоя от 2 и пиисе.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
Leonardo
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 22:34 |
|
Регистриран на: 09 Юли 2008, 20:03 Мнения: 18 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
мхм, и аз съм на мнението на субарката, да не стане толкоз труд за нищо. Когато полиращ алуминия, отнемаш тънък слой от него и метала става мн. активен, т.е. замърсява се и косидира мн. бързо.Затова задължително ги лакирай, най -добре в безпрашно помещение и възможно по-скоро след като си ги полирал, да не се намърсят.Успех!
_________________ Веднъж Lancia. Винаги Lancia.
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Юли 2008, 22:59 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Мерси колеги.Утре мисля пак да го лъсна с пастичка за метал и после пръскам лака отгоре.Дано се запази а не се излющи.
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юли 2008, 14:32 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Взех си паста,взех си водни шкурки ама ме домързя много (почнах бирата преди работата) та направо пръснах с лака.Резултата ме задоволява напълно.Той дрънгулника е по надран от джантите Ето :
Прикачени файлове: |
S7300065.JPG [ 391.44 KiB | Прегледано 12972 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Leonardo
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юли 2008, 20:14 |
|
Регистриран на: 09 Юли 2008, 20:03 Мнения: 18 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
а пък аз толкова писане...
супер си ги издокарал, само емблемките нещо ми жълтеят на снимката:roll:
със здраве да си ги търкаляш на дедъра новите джанти!
_________________ Веднъж Lancia. Винаги Lancia.
|
|
|
|
|
Dedra 2.0
|
Заглавие: Публикувано на: 17 Юли 2008, 20:16 |
|
Регистриран на: 29 Юни 2005, 23:46 Мнения: 3097 Местоположение: Пловдив/София
Кара: Lancia
|
Колега това което си ми написал ми е от полза.Зимата няма да си имам друга работа и ще го направя.Сега нямам търпение да ги сложа просто Зимата като сложа зимните ще си играя в нас.
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Юни 2009, 19:06 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Да добява към тази старичка но актуална тема.
Снимка как действа препарата REMOVAL на Оргахим върху джантите. На водна основа е. Старият REMOVAL действаше малко по-бързо.
Намазване обилно с гелоподобната течност (вече в пласмасови опаковки около 5-6лв.) и изчаквате дооста дълго. Мисля, че температурата има ефект върху бързината.
Това което виждате на снимката и по точно това дето се е набръчкало на пипане е като силикон. Сваля се с обикновен парцал (на практика то въобще не се крепи никъде просто си седи мокро там на повърхността)
Правя упражнението за втори път и този препарат ми спасява часове дори дни работа)
1. Намазване предварително може и вечерта преди деня за работа направо както са на колата джантите (обилно дебел слой) (действие между 2 и 6 часа).
2. Сух парцал за да се избърше навсякъде (по 10мин на джанта)
3. Бормашина с телена четка на бързи обороти и без да се натиска. (по 10 мин на джанта) Нужна е там където корозията е проникнала е алуминия, или там където препарата не е успял да премахне напълно лака (боята).
4. Няма как да се мине без ръчен труд. Шкурка 180 (бялата) за недостъпните за телената четка места. На места си помагам с човъркане с нож ако вида джанта има нужда от това. по 30 мин на джанта и една бира.
5. Обезмасляване - аромата помага на ефекта на бирата.
6. Шприц кид (спрей - сив) покрива следите от абразивната обработка с четка и шкурка.
7. Минаване на водна шкурка 800 с поливане от надупчено шише с вода. Със скурката не повтаряйте много минава се леко навсякъде.
8. Спрей за джанти Dupli Colour - май така се пише ( произход Германия 8 лв.) - ако времето е топло пръскайте от близо така, че да намокри повърхността но без да разлива. Ако пръскате от далече, повърхността ще стане песъчлива без блясък. Ако времето е хладно може и по от далеч да се пръска (25-30см.)
9.По желание както направих. След като изсъхне боята (30мин.) се слага и лак отново на Dupli Colour (8лв.)
10. Поливане на резултата в приятна компания.
Аз лично съм доволен от резултата.
Ще сложа снимки когато ги снимам.
НЕ претендирам, че съм работил правилно просто пиша какво съм правил.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
kamikadze
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Юни 2009, 19:32 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2008, 18:29 Мнения: 418 Местоположение: Ямбол
|
колеги мойте джантички след като съм ги пръскал със спрей черен мат .. дали ще мога да ги лъсна така ... че много готино изглеждат
_________________ Ланчия Дедра 2.0ie - Злобна и Удобна
|
|
|
|
|
dragoHF
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Юни 2009, 21:09 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2007, 22:54 Мнения: 349 Местоположение: Ловеч
|
Ми да взема и аз да се изкажа.Миналата седмица правих на едно приятелче джантите,и станаха супер.Проблема беше в това че той искаше да постигне огледален ефект и процедурата стана малко трудоемка но крайния резултат е трепач.За целта пьрво се сваля боята с препарати ,шкурка ,телени четки,да не влизам в подрабности доста се изписа за това.След като е свалена боята джантите се минават с шкура N800 ако нямат язви по тях ако има минавате с по едра,докато всичко се нулира и тогава с финната.След това се вьорьжавате с една бормашина едно кече /продават се в магазините за боя/ и шлайф паста и тьркане му е майката пьрвоначално леко потьмнява но след малко тьркане се показва натуралния цвят на алуминия.След тьркането се измива хубаво с вода като изсьхне се минава с обезмаслител/не за двигатели ,пак се купува от магазин за боя/ след което се прьска с акрилен лак .мисля че 200гр.са достатьчни за 4/5 рьце,като се сложи разредител и втвьрдител ще стане кьм350/400гр.Оставяте да сьхнат до другия ден и на сутринта пак почвате с тьркането .Този пьт с шкура N2000 просто матирате лака,и пак с бормашината кичето и полир паста N3 полирате на бавни обороти без да натискате защото лака се нагрява и може де си сьсипете труда.Уверявам ви резултата е невероятен,джантите стоят като огледало,лошото е че не всеки има компресор и пистолет под рька.А колкото до готовите бои и лакове според мен ефекта е временен и след всяка зима трябва да се пребойдисват,а и с това безконтактно миене и с тия паруструйки. А ми това е.Успех.
Последна промяна dragoHF на 04 Юни 2009, 09:36, променена общо 1 път
|
|
|
|
|
blackfire
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 09:18 |
|
Регистриран на: 07 Май 2008, 21:23 Мнения: 205 Местоположение: София/Шумен
|
Колега, поздравления за успешната работа, и аз скоро замислям подобна инициатива с моите джантички, че ще е супер да им върна оригиналното състояние Бихме се зарадвали да пуснеш няколко снимки на джантите, за да им се порадваме и ние
_________________ Lancia Dedra 1.8 i.e. `91, 835A2.046
|
|
|
|
|
dragoHF
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 09:44 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2007, 22:54 Мнения: 349 Местоположение: Ловеч
|
Ами не сьм ги снимал,пьк едва вчера видях темата,ако знаех за нея щях да ги щракна.Но ще го накарам да ми прати снимки и ще ги кача
|
|
|
|
|
mozart
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 12:27 |
|
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:04 Мнения: 436 Местоположение: Монтана
|
И аз да се включа с един съвет. Когато купувате спрейовев (боя и лак) задължително да са на една основа. Или акрилна или ацетонова. Иначе се получава ефекта на юфката. Това към колегите които не го знаят.
_________________ От един друг форум:За пръв път виждам ентусиаст с дефорсе да скача на италианка. Трябва Алфата да е много зле..... LANCIA DELTA 1.8 16V 113hp
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 20:38 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Ей тва се получава с много търкане и леко полиране:
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Публикувано на: 04 Юни 2009, 20:44 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
На живо с жената и внучката:
Прикачени файлове: |
2009 059.jpg [ 1.17 MiB | Прегледано 12896 пъти ]
|
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Re: Боядисване на джанти? Публикувано на: 05 Ное 2012, 21:45 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Я да подновим отново тази тема. Този модел джанти вече за 3- път правя. Този път исках да е без боя и да заложа на полиран алуминий за вторият ми комплект който взех за през лятото гелообразното е РЕМОВАЛ на ОРГАХИМ който помогна за премахването на стария слой боя и лак. после с накрайника за бормашина и лепяща се шкурка 400 и после 800 това е след поредица шкурки 1000/1500/2000/2500/3000 ръчно. това е след кечето за полиране залепен върху същия накрайник + стара паста от социализма за полиране на домакински прибори като зелена бучка тебешир. не съм слагал лак отгоре, мисля ,да изчака мдо пролетта да видя дали ще потъмнее ако е така ще повтора само последната процедура и ще ги лакирам. Но четох за полирането на алуминия, че когато се направи както трябва няма нужда да се запечатва. Процедурата ми отнема по 1 ден на 1 джанда защото бяха в лошо състояние и имаха много шупли от корозия/сол/ камъчета и т.н. та трябаше да работя повече с едрата шкурка и бормашината. Вече са готови две от джантите а другите съм ги започнал. Живот и здраве напролет ще ги щракна монтирани на колата. Поздрави! п.п. мисля, че темата трябва да опиде в ПОЛЕЗНО, тъй като я издирвах подчти 30 минути.
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
kistbam
|
Заглавие: Re: Боядисване на джанти? Публикувано на: 31 Мар 2014, 20:19 |
|
Регистриран на: 16 Мар 2014, 20:39 Мнения: 3
Кара: Fiat Punto
|
Здравейте, колеги. Взех си и аз същите джанти и искам да ги обновя по същия начин като колегата "Delta1and2". Искам да попитам само едно. Отворите по външната част на джантите третирате ли ги с шкурки и след това евентуално боядисване??? Намазах джантите с Removal и попадна малко в отворите и бутна част от лака им, та сега се чудя така ли да ги оставя или да ги търкам и тях. И после евентуално да ги боядисвам ли? И с какво? Ако може малко съвети? Много ще съм благодарен.
|
|
|
|
|
Delta1and2
|
Заглавие: Re: Боядисване на джанти? Публикувано на: 31 Мар 2014, 20:47 |
|
Регистриран на: 29 Май 2007, 22:31 Мнения: 1009 Местоположение: Кюстендил / NRW
Кара: Lancia
|
Показаните джанти в предния ми пост, са полирани без да пипам вътрешните кантове/отвори. Понеже те са в друг по тъмен цвят и седи мисля по добре. Същият модел джанти но другият ми коплект съм правил изцяло като съм премахвал и покритието от вътрешните отвори. После с боя всичко наред. Пак става хубаво но и дизайна изглежда различен, някак джантата е по плътна подчи без отвори и зглежда по масивна. Ако ти се занимава можеш да пръскаш на двапъти с два цвята. Вътрешен по тъмен-графитен и челния нормален сребрист за джанти. Както и да ги направиш ефекта ще е положителен. Успех!
_________________ EX - Lancia Delta 2 1600 , Kappa 2.0 - 146 PD от 1991-ва до днес Delta 1.3LX+ Delta 1.6HF turbo - разглобена за части. от 2020-та до днес с Delta 3 1.8di - Platino
|
|
|
|
|
|