Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » За нашите братя и сестри... » www.fiat-bg.org




 Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 07 Юли 2011, 16:44 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Здравейте колеги,
Баща ми има фиат пунто 1.9 JTD ЕLX, което отказва да запали категорично. Историята му е следната: Рано сутринта колата започна да гасне по време на движение, след което не искаше да запали докато не постои 5-10 мин на място. До тук тези признаци ме насочиха към датчика на запалването. Взехме веднага нов от АХМ ауто в Младост и го сменихме, но двигателя отказа категорично да запали. Тъй като не ми се искаше да я дърпам до сервиз си купих кабел за диагностика и поради липса на лаптоп пренесох десктопа в колата :). Грешката, която показа Фиатскан-а е:
" The RPM/TDC and Camshaft Position signals are out of sync. This may be caused by:
1)incorrect Crankshaft/Camshaft mechanical timing, improperly installed TDC or Camshaft sensor, or misaligned distributor (if used).
2) missing or corrupted signal from the Camshaft Pos. or RPM/TDC sensor. Check for proper signal from both sensors.
A) If either of the signals is bad check the sensor and the signal circuit to the ECU
B)If both signals appear normal, refer to the specific help page."
The fault is not detected now. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault."
Изчистих я и пак пробвах да запаля колата но излезна същата грешка. Реших, че новият датчик също може да е прецакан и го смених със стария (поне с него припалваше) но нищо не се случи. В форума на фиат намерих как се замерва датчика и според написаните там стойности датчика ми е ОК. Остава да намеря начин как да замеря фазовият датчик, но прочетох, че той трудно се прецаквал. Проверих дали идва гориво гориво, дори смених регулатора за налягане на горивото (взех го назаем от приятел) но пак ударих на камък.
Моля за съвет ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или ако някой знае как да замеря фазовият датчик, че отида ли в сервиз ще има да сменям части до второ пришествие

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 08 Юли 2011, 11:31 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Здравей,
Не съм сигурен, ама мисля, че или ти или баща ти ми звънна за диагностика, ама предвид разстоянието, където беше колата ми беше невъзможно да отида.

Та в твоя случай, както си написал, направи следното нещо:
1. Пусни да гледаш само един параметър на двигателя - обороти.
Повърти на стартер и виж дали оборотите ще се качат реално - 200-300 оборота.
Ако ти покаже, че имаш 200-300 оборота, то имаш проблем или в датчика на разпределителния вал, или в някоя от буксите между датчика и окабеляването (при двигателя) или към самото ЕКУ. Това е преди смяната му, защото е малко по-тегава работа.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 08 Юли 2011, 13:43 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Здравей BO,
аз ти бях писал на ЛС за диагностика на колата. Ще го пробвам това, което си ми написал. Започвам да си мисля дали и новият датчик на запалването не е прецакан, макар че при замерване ми показа 948 Ома, докато старият показа 1,2 КОма. За жалост в аутодата няма данни за датчиците на Фиат, а посочените за Либра със същият мотор незнам доколко са акатуални и за Фиат. Вчера почистих всички куплунги по двигателя, напръсках ги с контактен спрей но резултат никакъв :(. В момента чакам дали могат да ми намерят друг датчик, за който знам че работи.

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 08 Юли 2011, 21:29 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Колеги,
някой знае ли как се захранва датчика на запалването - през бушон или през реле минава? Макар че не виждам логика да минава през реле, а пък в аутодата го дават директно свързан към ЕКУ-то. Днес след замервания на въпросният датчик открих че му се губят +12В та си мислех за проба да му изтегля един кабел директно от акумулатора - за проба да видя дали ще запали колата.

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 08 Юли 2011, 22:13 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Чакай, чакай.
Кажи кой датчик от двата те интересува, защото и двата датчика не работят с 12в.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 08 Юли 2011, 23:07 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Този, който е на коляновият вал (crank/RPM sensor дето го водят). Другият (camshaft sensor) при замерване на куплунга при контакт ми показва 11.4В, както си е описано в аутодата-та.
Датчика на коляновият вал ми показва верига когато замервам извод 1 (-) към минус на акумулатора ( съответно към + ми дава 12В), но когато замервам извод 2 и 3 към минус ми показва 2.6В.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: RPM/TDC/Crankshaft sensor
Crankshaft sensor.jpg
Crankshaft sensor.jpg [ 117.33 KiB | Прегледано 14243 пъти ]

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 09 Юли 2011, 09:16 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
колега направи теста с оборотите, който ти е казал БО
иначе с подаване на ток и т.н. ще направиш повече поразии
датчиците работят с 5 волта
като трябва да бъдат захранени, от ЕКУ-то за да може то да следи референтни стойности

въпреки, че не ти изписва грешка погледни и налягането в рейла, при стартер
сега не помня на изуст, но под 150 бара мисля, няма да запали колата


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2011, 01:06 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
направих теста, но не ми показва никакви обороти в фиатскан-а (пробвах с 2 различни версии). Пробвах също така, че когато един от датчиците е разкачен грешката Р1302 не се появява. Грешката се появява единствено когато и двата датчика за свързани. Налягането днес го проверих от любопитсво и по спомен беше към 190 бара. Спирам се на варианта да намеря работещ втора употреба фазов датчик и така поне ще ми бъдат сменени и двата датчика - поне те да отпадната като проблем.
А днес ми се появиха доста странни грешки, които чак след повторно триене спряха да излизат, но може би те се дължат на това че вчера разкачах букси при бушоните до двигателя за да прозвънявам кабели,
Голям инат се оказа това фиатче :(.


Прикачени файлове:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 93.75 KiB | Прегледано 14230 пъти ]

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2011, 01:22 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
щом не ти дава никакви обороти за сега се насочи на там
имал съм случай и на развито от вибрации колело със зъбците на коляновият вал
провери и другото което ти каза БО, дали няма проблем по пиновете на буксата


по спомен на стартер трябва да отчете минимум 200 оборота за да запали


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 10 Юли 2011, 02:30 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Пфф, работата се задълбочава. Прозвъних кабелите от двата датчика до ЕКУ-то и всичко си изглежда наред.

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 11 Юли 2011, 01:59 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Искаш да кажеш, че разкачаш датчика на коляновия вал, въртиш и не се появява никаква греша?
Съответно и обратното - разкачаш на разпределителния, въртиш и пак не се появява грешка?
Имаш ли осцилоскоп?

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 11 Юли 2011, 11:49 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Да, това правя и не ми отчита грешка.
За съжаление нямам осцилоскоп. Поръчах си нов фазов датчик на разпределителния вал, така че и двата датчика (на разпределителния и на коляновия вал) ще ми бъдат нови пък каквото сабя покаже. Започвам да се съмнявам дали и ЕКУ-то не ми прави някакви мизерии.

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Punto 1.9 JTD проблем с запалването
 Мнение Публикувано на: 23 Юли 2011, 19:31 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 22 Мар 2007, 18:31
Мнения: 207
Местоположение: София & Лесново
Колеги,
сагата с фиатчето продължава. С нови датчици пак не ще да пали. Поне спря да ми излиза грешката за липса на синхронизация. Някои знае ли техник по електрическата уредба на италианските коли?

_________________
Lancia Dedra 1.6 i.e. набор '92 835А1.046 - ex
Lancia Lybra 2.4 JTD 135 h.p. 839A5.000


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] 




Начало форум » За нашите братя и сестри... » www.fiat-bg.org


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов