Автор |
Съобщение |
speedfire
|
Заглавие: термостат Типо 2,0 16v Публикувано на: 29 Ное 2005, 22:36 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Окт 2005, 18:07 Мнения: 8 Местоположение: София
|
колеги Типото ми 2,0 16v,когато времето е по-студено в задръствания качва до 80 градуса,иначе когато е топло си държи 90-92 градуса,проблеми с парното нямам даже мога да твърдя че е много добро,та въпроса ми е нормално ли е това или трябва да се сменя термостата
|
|
|
|
|
abyser
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 02:20 |
|
Регистриран на: 01 Апр 2005, 16:13 Мнения: 100 Местоположение: София
|
От скромните ми познания за функцията на термостата и от беглата ми практика мисля, че нямаш нужда от смяна. Доколкото знам проблемите с термостата (грубо) са два:
1. Да се отваря твърдо рано, т.е. при ниска темп. на охл. течност, като частен (краен) случай е да е отворен нон-стоп;
2. Да се отваря твърдо късно, т.е. при много висока темп. на охл. течност, като частен (краен) случай е никога да не се отваря или - което на практика е същото - темп., при която се отваря, да е наистина мноооого висока - примерно 120-130.
При мен случая беше 1: лятото при градско само в задръствания чувах перката на радиатора, малко под 100-те градуса - доколкото мога да вярвам на термометъра. При извънградско темп. падаше под 60, перката никога не се включваше.
Откакто (горе-долу) стана зима, на извънградско стрелката падаше до мин., демек под 50. На градско само веднъж успях да чуя перката, съответно термометъра да покаже 95+. Ако не съм в задръстване виждах темп. макс. 60-65, оттам високи обороти, студ в купето и т.н. На мен не ми пречеше студа в купето, но това беше основния мотив пред жената за отделяне на средства от сем. бюджет (голям зор видях да обясня, че евентуално капиталовложение в термостат може да оправи 3 неща: [1] намаляване на оборотите - съответно увеличаване живота на двигателя, оттам [2] намаляване разхода на бензин и трето - [3] топло в колата, чак третото успя да наклони везните).
А и всички познати (включително продавачите от магазина на "Ал. Стамболийски" след като го платих и се мотах в магазина - от къде съм разбрал, ама той всяка година сменял и ефекта = 0, ама моя по каталог отварял рано - 83, гадняри, сякаш искаха да ми е кофти, че вече съм го платил ) ме убеждаваха, че надали имам проблеми. Да, ама не. Термостата беше глобално счупен и отворен постоянно.
След смяната на извънградско не ми пада под 70. На градско след 2-3 км. имам парно и стрелката почва да ходи към 60 и т.н.
Като чета твоите температури мисля, че са супер, особено за зимата. Ако си във 2-ри вариант, тогава предполагам че ще прегрее двигателя и ще изкипи охл. течност. Ако при загряла кола радиатора ти е топъл/горещ мисля, че няма за каква да се тревожиш. Доколкото съм чувал работната темп. на двигателя е около 90 градуса, така че всичко е ОК.
_________________ Lancia Dedra '96 1.8 LS (16V / 113 hp / 182А2000)
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 10:27 |
|
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 11:12 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
Колега и аз се мъча да реша проблема с термостата но доста различни мнения срешнах и никой не казва дали със смяна ще се реши този проблем със загряването!
На мен главно ми е за харченето на бензин дали ще се оправи (да спадне малко).
Дори ми казваха да си слагам вестници пред радиатора но ако термостата работи това няма да окаже влияние, а аз съм доста такива глупости.
Иначе на мен температурата не двигателя ми е точно като на снимката в градско условие. Само на супер задръствания ми качва малко над 80 ама е много рядко - почти невъзможно!
Иначе и на извън градско положението е подобно!
Иначе температурата на таблото е точно толкова колкото си показва - уредчето е вярно, мерил съм го!
А и имам въпрос - колко градуса трябва да бъде температурата на маслото по каталог! Защото на водата знам че трябва в загрял двигател да бъде около 90 (и за това питам този въпрос), ама на маслото нямам никаква представа?
Прикачени файлове: |
temp.jpg [ 37.28 KiB | Прегледано 5345 пъти ]
|
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
Paco_76
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 12:05 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2005, 15:21 Мнения: 1503 Местоположение: София
Кара: Lancia dedra HF turbo integrale
|
При каране в градски условия при загряла кола м/у 80-90градуса,а при бързо каране по магистрала 100-110.Качвала се е и повече,но при много бързо каране и при по-продължително време при мен е стигала 120 но пак е в рамките на нормалното.Затова не правя компромиси с маслото.
_________________ ИТАЛФЕСТ-2007 Драг с две шапки. Lancia Dedra HF turbo integrale Тоyota Rav 4
|
|
|
|
|
speedfire
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 19:35 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Окт 2005, 18:07 Мнения: 8 Местоположение: София
|
моя фиат в градски условия държи между 80-90 рядко качва до 100.По принцип не е добре да се качва много над 100.А за термостата днес в града си ми качва до 90 градуса включваси перката,като покарам малко пада.Сутринта обаче малко над 50-70 градуса маркуча от термостаата към радиатора беше започнал да се затопля.Вече незнам какво да правя стоя термостат
|
|
|
|
|
dimich
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 20:15 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2005, 22:57 Мнения: 112 Местоположение: Бургас
|
С какво масло караш и колко км си минал?
|
|
|
|
|
abyser
|
Заглавие: Публикувано на: 30 Ное 2005, 21:25 |
|
Регистриран на: 01 Апр 2005, 16:13 Мнения: 100 Местоположение: София
|
speedfire написа: Сутринта обаче малко над 50-70 градуса маркуча от термостаата към радиатора беше започнал да се затопля
На мен майстора ми каза, че за подобна "мануална" проба трябва да пипам другия маркуч на радиатора, който не е към термостата, този към термостата можел да се затопли и преди да се е отворил термостата. Може би затоплянето да идва от термопроводимостта на самия термостат, не знам, но майсторът беше категоричен.
При мен се пада долния маркуч и е по-неудобно да го достигна. Но майстора е пекан и не вярвам да си го е измислил за да ми е гадно.
_________________ Lancia Dedra '96 1.8 LS (16V / 113 hp / 182А2000)
|
|
|
|
|
duw
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 00:50 |
|
Регистриран на: 13 Май 2005, 07:56 Мнения: 385 Местоположение: Пловдив
|
Колега Abyser, ти си роден писател.
Преди месец и нещо смених термостата защото като захладня времето и не вдигаше над 60 градуса. Сега при извънградско температурата не пада под 75 градуса, а в града е 90. Досега не съм чул някой да каже, че извънградско стига 90 градуса, все пак колко е нормалната температура на извънградско.
|
|
|
|
|
pinko
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 01:23 |
|
Регистриран на: 06 Авг 2005, 19:07 Мнения: 539 Местоположение: София
|
duw написа: Колега Abyser, ти си роден писател. Преди месец и нещо смених термостата защото като захладня времето и не вдигаше над 60 градуса. Сега при извънградско температурата не пада под 75 градуса, а в града е 90. Досега не съм чул някой да каже, че извънградско стига 90 градуса, все пак колко е нормалната температура на извънградско.
На Дедрата си заковава 90 и си стои там, зимата най-много до 85 да падне извън града, в града е на 90-95.
Ако се пусне климатроника на HI може за кратко да падне до 80 гр, ама после се връща на 85-90
_________________ Volvo XC90 D5 '06
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99
|
|
|
|
|
a
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 02:09 |
|
Регистриран на: 21 Яну 2005, 16:58 Мнения: 238 Местоположение: София
|
duw написа: Колега Abyser, ти си роден писател. Преди месец и нещо смених термостата защото като захладня времето и не вдигаше над 60 градуса. Сега при извънградско температурата не пада под 75 градуса, а в града е 90. Досега не съм чул някой да каже, че извънградско стига 90 градуса, все пак колко е нормалната температура на извънградско.
при нормална работа на термостата не трябва да има разлика между градско и извънградско имам сеат ибиза който го купихме нов и при него стрелката винаги е на 90 +-5 а капата и при мен е 70 но в книзката пише че трябва да е по средата ако всичко е нормално т.е. 90
|
|
|
|
|
radimir
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 11:23 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 01 Юни 2005, 08:40 Мнения: 39 Местоположение: Силистра
|
И мойта Дедра на извънградско държи 75 градуса, смених термостата и пак е същото.
Явно това е нормално за колите с климатици, предпазват двигателя от прегряване.
_________________ radimir
|
|
|
|
|
griom
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 12:00 |
|
Регистриран на: 24 Юли 2005, 16:49 Мнения: 606 Местоположение: София
|
Аз също скоро смених термостат.След като вдигне 90, варира+ - 5, независимо градско или извън.Перката включва само при дългостоене в задръстване!Успех на всички!
_________________ LANCIA DELTA LS 1.8VVT 16V
|
|
|
|
|
speedfire
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Дек 2005, 21:03 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 10 Окт 2005, 18:07 Мнения: 8 Местоположение: София
|
Dimich маслото с което карам е Motul и съм изминал около 2000км,днес карах изънградско и температурата не падна под 80-85 градуса,а сутрин като загре е до към 50 горният маркуч започва да се затопля та abiser може ида е прав за това което му е казал майстора
|
|
|
|
|
dimich
|
Заглавие: Публикувано на: 02 Дек 2005, 11:17 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 08 Ное 2005, 22:57 Мнения: 112 Местоположение: Бургас
|
Колеги, проблемите с термостата са ясни. Ако има такива-сменяш и толкова. Аз карах лятото с дефектирал-не затваряше напълно, което ще рече, че достигах работната температура по-късно и то с известни колебания. След смяната, показанията си влязоха в граници-75-80't извън градско и до 90t градско в натоварен трафик. Казвам до 90 в зависимост и от стила на каране,което можеш да постигнеш и в извънградско каране, пак стилово, като ръчкаш скоростите я виш какви машини караме!? Друго, не случайно питах за маслото!? Може би трябва да отворим и такава тема, ако не е имало преди но понеже аз съм нов и незная. Та, коментирах с един много вещ по маслата колега и той ми каза- следвай предписанията с какво масло трябва да караш, на пазара са мноооого реномираните марки но истинските качествени са няколко. Паднеш ли на точното масло, няма температурни колебания, шумове...
Много зависи и от състоянието на двигателя и пак казвам стила на каране. Гледаш и нивото на масло. По негови наблюдения, в последствие и мои, след като ти падне под норм. граница и температурата реагира. А нивото на охл. течност? Не случайно производителите на масла непрекъснато търсят подобрения. То масла - летни, зимни, универсални, за спортно каране, за накъсан режим, примерно тръгни спри/градско/, за по-старички машини с присадки Re, на повече километри и още други там Успехи!
Иначе проблема с термостата сигурно си го решил. Поздрави на фсички!
|
|
|
|
|
RuNNeR
|
Заглавие: Публикувано на: 03 Дек 2005, 19:26 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 30 Окт 2005, 20:31 Мнения: 19 Местоположение: Русе
|
При мен също има такива показания.Отворих го и установих че е клеасъл.Раздвижих и сега е малко по добре.Термостата по принцип трябва да отваря при температура посочена на него тоава ще рече около 83-84 градуса за бензин и 88 за дизел.Тази температура трябва да е постоянна дори и надолу по наклони а за градско каране е нормално малко да се качи.
|
|
|
|
|
|