Автор |
Съобщение |
оги
|
Заглавие: Проблем с паленето на бензин при Темпра 1.6 Публикувано на: 31 Окт 2004, 22:52 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
Здравейте на всички! Имам Tempra 1.6 cat моноинжекцион с газова уредба (пропан-бутан). Когато е студено имам проблем с паленето на бензин, но дори и да запаля не ми подържа обороти на празен ход-гасне.На газ паля, но трудно когато е студено - според мен това е нормално. Ако има някои каква може да е причината - моля пишете.
Благодаря предварително!
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Палене Публикувано на: 01 Ное 2004, 02:59 |
|
|
Сещам се за няколко възможни неща. Датчик за температура на охлаждащата течност, моторче за празния ход и бензинова помпа (понижено налягане). Ако искаш може да се уговорим за някой weekend и да я погледна. Май се очертава традиция Събота или Неделя да има нещо като "парков ден" в Люлин
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Публикувано на: 01 Ное 2004, 23:29 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
Здравеите!Съмнявам се да е моторчето за празен ход защото когато стигна температура над 70 градуса спокойно си подържа 900 оборота на празен ход.Горивната помпа е сменена в началото на годината и когато дам на контакт без да паля я чувам,че работи.Много се чудя за този датчик за тепературата(синия).Премерих съпротивлението му на студен ДВГ и то беше 2,160 килоома,примерих го при около 80 градуса и съпротивлението му беше 0,5 килоома.Проблема е в това,че няма от каде да взема стойност колко трябва да е това съпротивление.На работа има един механик който е работил в FIAT и то ми твърди,че трябва да е 4 килоома при 20 градуса.Незнам дали този датчик е проблема
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Датчик Публикувано на: 02 Ное 2004, 18:57 |
|
|
Стойностите които си измерил ми звучат точно като в нормата. Тя е 10к при -40 градуса. При 20 е около 2-3к и при горещ двигател е под 500 ома.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: а може да е супер просто... Публикувано на: 02 Ное 2004, 20:27 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
А баналното откачане на акумулатора за 20-ина минути направи ли?:)
Ако нямаш емулатор на ламбда сондата нормално е ЕЦУ-то да ти трупа грешки и това се усеща в началото като нестабилен празен ход...
Пробвай това, после ще се пънем с по сериозни неща!:)
... и недей да караш на газ след забърсването на паметта ами си пробвай бензина първо!:)
|
|
|
|
|
Косьо
|
Заглавие: Към Оги Публикувано на: 04 Ное 2004, 22:03 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 04 Ное 2004, 21:56 Мнения: 56 Местоположение: Стара Загора
|
Би ли подсказал, дали случайно имаш EGR система! Имам теоретически и практически опит, че при наличие на такава система, проблемите приличат на изложените от теб!
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2004, 01:36 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
Каква е тази EGR система?
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: EGR Публикувано на: 05 Ное 2004, 02:37 |
|
|
Аз имам EGR и живо се интресувам от възможни проблеми свързани с EGR.
|
|
|
|
|
Косьо
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2004, 09:05 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 04 Ное 2004, 21:56 Мнения: 56 Местоположение: Стара Загора
|
За да не обяснявам подробно ето нещо вече написано http://enc.auto.vl.ru/3031/
Тук е разгледан случай, при който заради тази система моторът работи перфектно и изведнъж започва с проблемите.
Другите варианти на дефекти по ситемата са свързани точно с трудно палене, често невъзможност за изфорсиране след запалването- особено, ако моторът е бил топъл и е изключен за 10-20 минути. Това го няма при газ, защото тя е отделна система и е независима /в повечето случаи/ от CPU-то управляващо бензиновата система.
Аз изолирвах тази ситема за да се убедя, че вибрациите ми при около 130км/ч не е от нея, защото моята е от най-сложните- не е с вакуумно управление.
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2004, 11:45 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
оги написа: Здравеите!Съмнявам се да е моторчето за празен ход защото когато стигна температура над 70 градуса спокойно си подържа 900 оборота на празен ход.Горивната помпа е сменена в началото на годината и когато дам на контакт без да паля я чувам,че работи.Много се чудя за този датчик за тепературата(синия).Премерих съпротивлението му на студен ДВГ и то беше 2,160 килоома,примерих го при около 80 градуса и съпротивлението му беше 0,5 килоома.Проблема е в това,че няма от каде да взема стойност колко трябва да е това съпротивление.На работа има един механик който е работил в FIAT и то ми твърди,че трябва да е 4 килоома при 20 градуса.Незнам дали този датчик е проблема
напротив най-вероятната причина ти е моторчето за празен ход
на студено целта му е да отвори повече дроселовата клапа от там ЕКУ-то подава и съответното по-голямо количество бензин и да повиши оборотите до необходимите, а когато то не успее да я отвори мотора гасне
на този модел инжекцион степ моторчето действа така все едно ти си натиснал педала на газ-та съвсем леко
когато двигателят вече е загрял до нормалната си работна температура ЕКУ-то може да поддържа празният ход нормален и без да е отворена допълнително дроселовата клапа, и поради тази причина си работи нормално при загрятл двигател
както каза Митко може и да е от температурният датчик, който не подава вярна информация че на мотора му е студенко, но по вероятно е да е степ моторчето
най-лесният начин да провериш е като откачиш куплунга на датчика, в такъв случай ЕКУ-то ще отчете стойности за най-студено и ако моторчето е в час то ще повиши оборотите, ако не ги повиши проблема е в него или кабелни връзки до него
|
|
|
|
|
Косьо
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2004, 14:44 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 04 Ное 2004, 21:56 Мнения: 56 Местоположение: Стара Загора
|
Искам да попитам hf hpe моторчетата за празен ход на моноинжекционите дроселовата клапа ли регулират или въздуха, защото за пълните инжекциони съм сигурен, че регулират въздуха- просто са поставени на един байпас на дроселовата клапа и регулират допълнително подаван въздух!
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Моторче за празния ход Публикувано на: 05 Ное 2004, 17:33 |
|
|
Много зависи какъв е инжекциона. При Bosch моторчето просто движи дроселната клапа, докато при пълната инжекция и при GM се управлява допълнителното подаване на въздух.
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 05 Ное 2004, 21:53 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
при моноинжекционите на бош които се вграждат в темпрата моторчето регулира оборотите като бута дроселовата клапа и съответно гориво
при многоточковите инжекциони които са на минети-марели се регулират чрез подаване на повече въздух и гориво
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Публикувано на: 07 Ное 2004, 00:23 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Публикувано на: 12 Ное 2004, 00:32 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
Май не се е оправило нищо
|
|
|
|
|
Гост
|
Заглавие: Проблем Публикувано на: 12 Ное 2004, 10:31 |
|
|
Хайде да измериш и дебита на бензиновата помпа. Много ми е интересно колко е. При мен беше така миналата зима. Помпата шумеше и колата не влизаше в час докато не я форсирам няколко пъти. Палеше и веднага след това гасне.
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Ное 2004, 21:54 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
Здравейте!Излючих кулонга на сензора за температурата (при 60 градуса)както ме посъветва hf hpe и оборотите на двигателя не се повишиха а напротив малко паднаха.Нормално ли е това?
При 90 градуса го направих същото и нямаше разлика в оборотите.
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Публикувано на: 16 Ное 2004, 22:01 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
да нормално е значи степмоторчето ти работи и ЕКУ-то отчита някакви температури но какви точно ???
|
|
|
|
|
оги
|
Заглавие: Re: Проблем Публикувано на: 17 Ное 2004, 00:25 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 31 Окт 2004, 22:44 Мнения: 9 Местоположение: София
|
sineok написа: Хайде да измериш и дебита на бензиновата помпа. Много ми е интересно колко е. При мен беше така миналата зима. Помпата шумеше и колата не влизаше в час докато не я форсирам няколко пъти. Палеше и веднага след това гасне.
Моята Tempra много трудно пали парвоначално-след като я форсирам до около 3000min-1 тя си подържа обороти на празен ход
|
|
|
|
|
vanzi
|
Заглавие: ПОМОЩ Публикувано на: 07 Мар 2006, 21:39 |
|
Регистриран на: 07 Мар 2006, 21:29 Мнения: 1 Местоположение: Мездра
|
МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ МИ ФИАТА МИ ГОРИ ВОДА КЪДЕ НАЙ ИЗГОДНО МОГА ДА ШЛАЙФАМ ГЛАВАТА И МИ Е НУЖЕН РАДИАТОР ЗА ТЕМПРАТА НЯКОЙ АКО ЗНАЕ КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ НАМЕРИ НА СНОСНИ ЦЕНИ МОЛЯ ДА МИ КАЖЕ
_________________ Kupi si Fiat da si nameri6 qd !!!
|
|
|
|
|
|