www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Имобилайзер или ...
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=38562
Страница 1 от 1

Автор:  delpi4a [ 30 Апр 2018, 16:14 ]
Заглавие:  Имобилайзер или ...

Здравейте съфорумници, от изневиделица днес дойде този проблем с моята принцеса. Днес я карах из града, заведох я на автомивка и разходих се до село и малко преди да я угася ми светна за 2-3 сек червената лампа с нарисуван двигател. След като лампата изгасна карах около 5-6 мин, колкото да стигна до вкъщи - въпросният индикатор повече не светна. Изгасих я пред нас и нарочно опитах да запаля, но уви - не иска. Стартера върти, но не пали. Имам кабел ЕЛМ, закачих я на лаптопа и единствената грешка, която ми даде е U1600 - имобилайзер, но тази грешка си светеше и последния път, когато я закачвах, а не съм имал проблеми. Проверих всички предпазители - здрави и няма стопени. След всеки опит за палене ми излиза все тази грешка U1600 - високо ниво от датчика. Реших да откача акумулатора и ми направи впечатление, че минусовия кабел на акумулатора е много топъл - чевения плюсов е студен. Акумулатора върти без проблем почти нов 100 A/h.
Възможно ли е да е лош контакт на някой бушон - в книжката така и не намерих кой е за имобилайзера. Има ли реле, което да е сдало багажа и кое е.
За съжаление имам само един ключ. Как евентуално може да се изключи тоз имобилайзер. Направи ми впечатление, че както съм на контакт, като изчистя грешката и се опитам да запаля - приклопва за 2-3 сек и гасне, а както казах грешката пак се появява
Благодаря за отговорите предварително.

Автор:  alekssina [ 03 Май 2018, 21:02 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

Де да знаеш кое се е прецакало, я ключа я двигателния компютър, я четеца на контактния ключ

Автор:  delpi4a [ 03 Май 2018, 21:42 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

Ами смело мога да кажа, че не е имобилайзер. Днес имах време и разглобих корите под волана, видях гривната на имобилайзера и нарочно и откачих буксата, след това вкарах ключа и дадох на контакт, при което се появи кола с катинар на таблото, а а стартера въобще и не се опитва да завърти. Така,че явно проблема е другаде, но къде .... Чудя се дали на бензиностанцията не са ми сипали бензин вместо нафта, но това, което източих от филтъра не мирише не бензин - не е мътно, няма видими отклонения от нормална нафта. Това, което четох в книжката ме хвъля към ламбда сонда. Някой има ли представа, къде е и колко са ?

Автор:  alekssina [ 06 Май 2018, 18:40 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

Ламбда сондата и да я няма двигателя пали

Автор:  hf hpe [ 07 Май 2018, 00:09 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

оставам впечатление, че става въпрос за дизел
иначе така с поглед в небето прилича на не работещ фазов датчик

иначе за начало една диагностика с обороти и налягане в рейката биха показателни

Автор:  delpi4a [ 08 Май 2018, 11:52 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

Да, за дизел става на въпрос - 2,4 10 клапановия мотор. Смених датчика на коляновия вал ( този, който е под стартера ) , защото имах такъв от Либра. Фазовия трябва да е този на разпределителния вал - не съм го пипал, защото ми изглежда твърде трудоемка задача - трябва ли да се отцепи ремъка, за да се смени ? Мерих го с мултицета, дава същото съпротивление, като този на Либрата. Но на диагностика си ми дава грешка U 1600 , което трябва да е имобилайзер. Работата отива към ключар - проблема е, че няма как да му закарам колата явно :D на живи данни при вървене на стартер ми дава налягане в рейката 340 бара, при 260 оборота, 10,05 V на акумулатора. Но ми направи впечатление, че впръскването на дозите стои на 0. Това ме навежда на мисълта, че до тях не стига ток.

Автор:  hf hpe [ 08 Май 2018, 23:05 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

тази грешка седи активна при всяко подаване на контакт?
340 бара и 260 оборота е почти достатъчно да запали
за да изключиш налягане в рейката пробвай да запалиш с откачен датчик за налягане в рейката
въпреки грешката ЕКУ-то приема 400 бара налягане и наблюдавай отварянето на дюзите

за да изключиш фазов датчик има 2 начина
единият е с диод (трябва да потърсиш из форума коментирано е на кои пинове да се закачиш)
другият вариант е да пробваш палене с теглене(ако не си автомат)
над едни определени обороти двигателят работи и без сигнал от фазов датчик

Автор:  delpi4a [ 20 Май 2018, 08:34 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

След три дни при ключара - проблема с имобилайзера е разрешен. Смних и датчик на колянов вал и фазов датчик на разпределителен вал и колата запали :D Майстора с фазовия датчик каза, че не е била зацепена правилно с два зъба ( не съм сигурен дали е възможно това без да удари клапани ). Вчера, като я взех от сервиза ми показа един амортисьор явно грешка в шок системата ( или както се казва ) предполагам, че не са закачили или са скъсали някой кабел, като са сваляли колелото, та днес ще го сваля да видя.

Автор:  delpi4a [ 20 Май 2018, 20:17 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

Лошо. Днес свалих всички букси по окачването и ги напръсках с контактен спрей. Скъсани кабели няма. Смених и двата кондензатора в модула за управление, който е в краката на пасажера, понеже имаше влага в кутията. Но иконата с жълтия амортисьор продължава да си свети.

Автор:  hf hpe [ 20 Май 2018, 21:10 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

най-добре да се направи една диагностика за да видиш защо свети
така има вероятност да си хабиш парите и времето до безкрай

Автор:  delpi4a [ 20 Май 2018, 22:30 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

За диагностика имам кабел ELM 327. имам е петте преходника с различните цветове, както и KKL кабел с ключето за различните пинове. С регистрирана версия на Multiecuscan съм. Но, къде точно трябва да вляза, за да видя от къде е грешката. Благодаря :)

Така, значи разрових се в програмата - на други - suspension control sachs CDC - при свързване пише ,че иска пин 13 или адаптер 4 .
Давам му пин 13 с ККL кабела и мисли, около минута, след, което изписва, че не може да се свърже с модула - но ми направи впечатление, че докато кабела е сложен - грешка не излиза, но се появява веднага, като извадя кабела от буксата, след това го слагам - давам на контакт и грешката изчезва .

Автор:  delpi4a [ 21 Май 2018, 05:20 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

В крайна сметка, успях да се свържа с централата чрезElM 327 и лилав преходник. Грешката, която изписа е С 1021 - акселерометър на предно дясно колело - грешката е регистрирана поради висок ниво на сигнала от датчика.
Кой е този датчик - като свалиш колелото, този, който е хванат на амортисьора ли - черна кутийка приблизително 5 на 5 сантиметра - на нея няма букса. Или е някой датчик, който е вътре в амортисьорс и кабела му излиза от горе от болта.
Благодаря.

Автор:  hf hpe [ 21 Май 2018, 09:19 ]
Заглавие:  Re: Имобилайзер или ...

да това е датчика за ускорение на амортесьора
буксата е някъде горе при двата носача

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/