www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Закупуване на Тезис
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=38347
Страница 1 от 2

Автор:  stelyo [ 23 Ное 2017, 16:50 ]
Заглавие:  Закупуване на Тезис

Здравейте,

Нов съм във форума, но го следя от известно време ... и по-специално Тезис секцията.
Та наумил съм си да си взема такава каляска. В момента в който седнах в колата, си умрях от кеф колко е широка и удобна (висок човек съм и си ми трябва).
Тъй като не съм толкова навътре с модела, реших да си сбия всички въпроси на едно място.
(току-виж темата е станала интерсна и успеем да съберем всички отговори на едно място).

- подрръжка - всеки пише, че колата си гълта, като за висок клас немска лимузина - всичко х2 от стандартните цени за по-специфични части .. главно защото се намират трудно, или се поръчват директно от производителя.
За какви цени, на най-стандартните части, говорим ?
- аз конреткно, съм се спрял на 2.4 JTD ръчка, за който чух най-добри отзиви. Пък и разходът не е нещо непосилно.
- най-често срещани проблеми - от кое най-много трябва да се пазя при тази кола и какво може да ми изиграе лоша шега ?
- къде в София мога да намеря добри авто-техници, на които да имам доверие, че знаят какво правят ? (цитирам колеги от форума "за тях колата е като космически кораб")
- резервни части ?

Не знам какво е мнението Ви, но съм се спрял на тази от автокъща и не знам дали мога да им имам доверие - https://goo.gl/1RKLq4

Надявам се темата не е спам и можем да посъберем генерална информация за хората, които също търсят.

Поздрави,
Стелиян

Автор:  Капа 205 конски сили [ 23 Ное 2017, 22:37 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

И аз като теб колега се облизвам за тесис от поне 8-9 години. Тогава бяха още скъпи коли, вървяха по над 10-15 бона.
След много четене и обмяна на информация със собственици на тесиси стигнах до извода, че тази кола поне на този етап не е за мен: нито имам излишни пари за поддръжка, нито съм мъж от типа "направи си сам" да човъркам и разнищвам дребните повреди, които неизбежно се появяват в тесиса. Но, противно на първоначалните твърдения, е безспорно, че макар да има своите "детски болести", тесисът като цяло се оказа прилично надежден автомобил за годините, в които е правен. Но всичко е "според зависи", тоест според конкретния екземпляр, който ще купиш. При избора на кола винаги има момент на късмет.
Според мен, ако си поддържал ауди А6, БМВ 5-та серия или сааб 9-5 аеро, едва ли тесисът ще ти се стори кой знае колко скъп за поддръжка автомобил. Неудобството му е друго: по-скоро ще си остане завинаги леко екзотичен, тоест труден за обслужване и намиране на части.
При тесис, според мен, ако не е доказано на малък пробег, не бива да правиш следите неща:
-да купуваш автоматик;
-да е ремапнат;
-да тропа нещо уж дребно по ходовата част;
-да не му работи нещо по таблото - оправянето на такава "дреболия" отнема обикновено доста повече нерви и финанси от очакваното;

JTD e добър избор, ако не държиш да се надпреварваш по пътищата. Някои колеги твърдят, че 150-те коня понякога идват малко немощни за тежкото купе. Но това, май, е по-скоро въпрос на субективно усещане.

Автор:  alekssina [ 25 Ное 2017, 01:11 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Капа 205 конски сили написа:
И аз като теб колега се облизвам за тесис от поне 8-9 години. Тогава бяха още скъпи коли, вървяха по над 10-15 бона.
След много четене и обмяна на информация със собственици на тесиси стигнах до извода, че тази кола поне на този етап не е за мен: нито имам излишни пари за поддръжка, нито съм мъж от типа "направи си сам" да човъркам и разнищвам дребните повреди, които неизбежно се появяват в тесиса. Но, противно на първоначалните твърдения, е безспорно, че макар да има своите "детски болести", тесисът като цяло се оказа прилично надежден автомобил за годините, в които е правен. Но всичко е "според зависи", тоест според конкретния екземпляр, който ще купиш. При избора на кола винаги има момент на късмет.
Според мен, ако си поддържал ауди А6, БМВ 5-та серия или сааб 9-5 аеро, едва ли тесисът ще ти се стори кой знае колко скъп за поддръжка автомобил. Неудобството му е друго: по-скоро ще си остане завинаги леко екзотичен, тоест труден за обслужване и намиране на части.
При тесис, според мен, ако не е доказано на малък пробег, не бива да правиш следите неща:
-да купуваш автоматик;
-да е ремапнат;
-да тропа нещо уж дребно по ходовата част;
-да не му работи нещо по таблото - оправянето на такава "дреболия" отнема обикновено доста повече нерви и финанси от очакваното;

JTD e добър избор, ако не държиш да се надпреварваш по пътищата. Някои колеги твърдят, че 150-те коня понякога идват малко немощни за тежкото купе. Но това, май, е по-скоро въпрос на субективно усещане.



1. Никакви туниги според мен!
2. Автоматик само ако си подготвен някакси вътрешно за леки драми
3. Няма Тезис, който да не тропа :))))
4. Ако не свети някаква грешка, има нещо съмнително и не се доверявай ;))) все пак не се гасят чак толкова трудно грешките по таблото
5. Вървежа не е само субективно усешане - има разлика между различните екземпляри 150 коня - личен опит и естествно за всяко нещо си има причина, без да е задължително някакъв дефект

Автор:  stelyo [ 25 Ное 2017, 11:57 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Честно казано, не съм почитател на гонките и не умирам за големите кончета, но е хубаво да знам, че ги имам при изпреварвания. Предпочитам возията - @alekssina, какво имаш предвид под тропания ? Тампони, носачи ?

За автоматик съм леко скиптичен, понеже ще ми изяде джоба, ако се сбъгяса. А и предпочитам ръчка.

За електрониката съм наясно, че винаги ще има нещо :D ... все пак си вземам италианка, напук че е такъв висок клас. Има ли най-често срещани проблеми с ел-а, или каквото табло покаже ?
Говорейки за това - има ли налични актуални схеми за колата (каквито и да е) ?

Също четох, че има варианти за преработка на различни части от други автомобили - носачи от Опел например. Ако все пак не се намират, къде другаде може да се търси ? Доста често срещах акаунта @mitaka71, но не съм наясно с какво точно се занимава човека и дали мога да го разпитвам за глупости :D

Разпитвам всичко това, понеже знам че колата е капризна и искам да съм подготвен за всичко, преди да отида и шляпна парите на масата.

Автор:  alekssina [ 25 Ное 2017, 12:06 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

14 носача с по 2-3-4 точки за закрепване, тампони на амортисьорите, 4 биелетки и 4 тампопна на стаб щангите, накрайници външни и вътрешни, амортисьори, лагери, кормилна рейка.. ей такива неща се разтропват понякога. Може и да съм пропуснал нещо...

Автор:  Капа 205 конски сили [ 14 Фев 2018, 22:36 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Някой хвърлял ли е око на това бижу?

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11517990331459140&slink=65lugb

Плюсовете: един от последните произведени тесиси, специално издание, интересен салон, прилични конски сили за дизел

Минуси: автоматик, евентуални вихрови клапи /не знам дали в тази модификация ги има/

Автор:  nicks1 [ 15 Фев 2018, 10:24 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Този Тезис няма как да е 2009 г. Съдейки по надписа между вратите е "Аниверсаре" и е 2006 г, което не е зле, разбира се.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 15 Фев 2018, 12:34 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

nicks1 написа:
Този Тезис няма как да е 2009 г. Съдейки по надписа между вратите е "Аниверсаре" и е 2006 г, което не е зле, разбира се.


Теоретично е възможно 2009 г да са го продали на първи собственик, а да е произведен за 100-годишнината.

Автор:  wrathchild_ [ 15 Фев 2018, 17:05 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Аз ако започна да пиша ще те отчаям, тъй като моята май излезе най-проблемната от всички съфорумни. Ще се опитам и аз да сбия информацията която мога да ти дам на кратко от опит:
1. Както каза Алексина няма такава която да не тропа. Моята в момента има за смяна два тампона на стабилизираща щанга и имам чувството, че някое желязо ще влезе в купето, а ако искаш да не ти тропа трябва да се разделиш със четирицифрена сума, която започва със 2-ка отпред. Другия вариант е рециклиране но трудно се намират хора, които да направят окачването качествено. За амортисьорите не искам и да споменавам какви цени са. Втора ръка се намират евтино но не се знае в какво състояние ще ти ги продадат ако се наложи да сменяш - хубавото е ,че са издръжливи на нашите пътища.
2. Поне моята си има постоянни дребни проблеми със електрониката но като им свикнеш е лесно. В 90% от случаите нещата се оправят с контактен спрей и малко разглобяване.
3. Мое мнение - 2.4 150hp ръчката е малко мудна поне за мен но ако вземеш НЕ я чипосвай. На мен чипа ми стъпи 2000лв в последващи ремонти и вече съм твърд противник на това.
4. Колата е много приятна за каране и тъй като аз съм над 1.90 и над 100кг. в класа си е май най-комфортната и широка за размерите ми. Покарах доста други сходни тъй като обмислям да я продавам и съм останал с това впечатление и май само това ме разубеждава в момента (пък и си я обичам).
5. Поне на мен ми е малко ниска отпред. Като пример - На последния технически преглед не можах да я вкарам на канала, защото опря в ограничителните тръби на което и собственика на пункта се учуди.
Ако я намериш читава ще си откараш, а и разхода на гориво е много добър. Градско съм успявал да я сваля на 10л/100км (трудно но може) Извън града ми гори около и малко под 7.

cheers

Автор:  alekssina [ 15 Фев 2018, 20:43 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Естествено, че е 2006г :) Пише го навсякъде
Хубава кола, но знаеш - 3000 лв за обслужване на скорости, 1000 още за двигател и дребни неща, малко още за регистрация. Значи към 12-13000 лв общо. И след половин - една година още 1000-2000.. Но ме кафи, признавам

Автор:  Капа 205 конски сили [ 15 Фев 2018, 22:47 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

По принцип каквато и кола човек да си вземе, все ще е на загуба. Въпросът само е дали може да си я позволи. И мен тази много ме кефи. Признавам.
Но това е кола за гараж.За лъскавина и душевен гъдел. Не е за всеки ден. cheers Бих си я купил.

Автор:  totkominchev [ 16 Фев 2018, 11:17 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

A какво мислите за тази?
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=663f91
На снимки изглежда доста добре..

Автор:  Капа 205 конски сили [ 16 Фев 2018, 11:55 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

От тази сливенска автокъща - никога! Поне аз веднъж направих грешката да купя от там, и няма да повторя. :lol:

Някой колега беше писал за конкретната кола, че всичко е ОК, с изключение на автоматика - ритал...Поне това ми е споменът.

Автор:  alekssina [ 16 Фев 2018, 13:02 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Добре изглежда. Автоматика - ясно си е преди да го тестваш :)

Автор:  stelyo [ 21 Фев 2018, 13:07 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

wrathchild_ написа:
Аз ако започна да пиша ще те отчаям, тъй като моята май излезе най-проблемната от всички съфорумни. Ще се опитам и аз да сбия информацията която мога да ти дам на кратко от опит:
1. Както каза Алексина няма такава която да не тропа. Моята в момента има за смяна два тампона на стабилизираща щанга и имам чувството, че някое желязо ще влезе в купето, а ако искаш да не ти тропа трябва да се разделиш със четирицифрена сума, която започва със 2-ка отпред. Другия вариант е рециклиране но трудно се намират хора, които да направят окачването качествено. За амортисьорите не искам и да споменавам какви цени са. Втора ръка се намират евтино но не се знае в какво състояние ще ти ги продадат ако се наложи да сменяш - хубавото е ,че са издръжливи на нашите пътища.
2. Поне моята си има постоянни дребни проблеми със електрониката но като им свикнеш е лесно. В 90% от случаите нещата се оправят с контактен спрей и малко разглобяване.
3. Мое мнение - 2.4 150hp ръчката е малко мудна поне за мен но ако вземеш НЕ я чипосвай. На мен чипа ми стъпи 2000лв в последващи ремонти и вече съм твърд противник на това.
4. Колата е много приятна за каране и тъй като аз съм над 1.90 и над 100кг. в класа си е май най-комфортната и широка за размерите ми. Покарах доста други сходни тъй като обмислям да я продавам и съм останал с това впечатление и май само това ме разубеждава в момента (пък и си я обичам).
5. Поне на мен ми е малко ниска отпред. Като пример - На последния технически преглед не можах да я вкарам на канала, защото опря в ограничителните тръби на което и собственика на пункта се учуди.
Ако я намериш читава ще си откараш, а и разхода на гориво е много добър. Градско съм успявал да я сваля на 10л/100км (трудно но може) Извън града ми гори около и малко под 7.

cheers


От 3 месеца вече съм собственик и мога да кажа, че съм изключително доволен от колата. Ще отговоря на точките както следва:
1. В момента колата е с втора ръка предни амортисьори, с които не съм имал проблеми. За да не дърпам дявола за опашката, няма да навлизам в подробности, но за сега всичко е ОК.
2. Електрониката е абсолютен ужас .. поне за мен (претенциозен съм и искам абсолютно всичко да й работи). Току-що започна да ми писка парктроника и не работи ни отпред, ни отзад. И честно казано, бих искал помощ от някой, който е наясно с електрониката по колата - къде, какво и как да се разглоби така, че да може да се сглоби после. :D
3. Мапване в никакъв случай. 150 са малко, понеже е адски тежка. Аз съм с 175 и съм много доволен от това, че когато са ми нужни вършат работата.
4. Аз също съм много висок (2.07) и ми е адски удобна. Взех я с идеята да ми е комфортно, понеже пътувам доста. Също като теб супер много я обичам, и не бих я заменил с нищо по-ниско от Merc Е class.
5. Ниска е да, и се пати, ако влезеш на някой легнал полицай с по-висока скорост удряш предпазната кора/гума на предната броня.

В заключение:
За мен колата е нещо изключително рядко и готино. Супер удобна и комфортна. Достатъчно мощна и практична. Двигателя е здрав и няма ядове ако се поддържа. Не е за всеки и определено трябва да имаш търпение и нерви, когато започнеш да я ремонтираш.

Автор:  alekssina [ 21 Фев 2018, 13:31 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Е как удряш предната броня? Удара е в скобата под генерациата по средата на колата :)
Проблема на парктроника е в кабелите под предната броня най-често. За целта трябва да се демонтира напълно.
150 коня си е ок според мен - 10.1 sec до 100 км и въртящ момент от 1700 оборота си е супер.
За сревнението с Е класата - "Тате, ти тая кола ли ме водиш да гледаме? Я погледни каква кола имаме!"" :) Да не говорим че Ланчата е по-широка и отпред и отзад.

Автор:  Dilyan [ 21 Фев 2018, 15:12 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

На Дедрата също удрям предната броня или нещо под нея,ако съм с по-голяма скорост.Не знам защо се получава така.Представям си Тезиса как ще е.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 21 Фев 2018, 22:16 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

alekssina написа:
Е как удряш предната броня? Удара е в скобата под генерациата по средата на колата :)
Проблема на парктроника е в кабелите под предната броня най-често. За целта трябва да се демонтира напълно.
150 коня си е ок според мен - 10.1 sec до 100 км и въртящ момент от 1700 оборота си е супер.
За сревнението с Е класата - "Тате, ти тая кола ли ме водиш да гледаме? Я погледни каква кола имаме!"" :) Да не говорим че Ланчата е по-широка и отпред и отзад.


А, бе, зависи. Има е-класа и е-класа. Някоя над 250 коня със сигурност ще бяга повече от тесиса. Но не е в това въпросът. Въпросът е, че тесисът е кола за ценители.

Вижте какъв мернах в Пловдив - май е брониран, на някое дипломатическо представителство.

Прикачени файлове:
thesis.jpg
thesis.jpg [ 44.03 KiB | Прегледано 7868 пъти ]

Автор:  subarkata [ 22 Фев 2018, 10:16 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

Не е брониран, най-обикновен 2000 турбо с ръчни скорости. Това е служебната кола на италианския посланник.

Автор:  wrathchild_ [ 22 Фев 2018, 12:54 ]
Заглавие:  Re: Закупуване на Тезис

alekssina написа:
Е как удряш предната броня? Удара е в скобата под генерациата по средата на колата :)
Проблема на парктроника е в кабелите под предната броня най-често. За целта трябва да се демонтира напълно.
150 коня си е ок според мен - 10.1 sec до 100 км и въртящ момент от 1700 оборота си е супер.
За сревнението с Е класата - "Тате, ти тая кола ли ме водиш да гледаме? Я погледни каква кола имаме!"" :) Да не говорим че Ланчата е по-широка и отпред и отзад.



Аз също на няколко пъти удрям предна броня на слизане от легнал полицай и то с много ниска скорост, защото в момента в който предните гуми започнат да слизат задните се качват на неравността и предницата се забива в пътя. Единия път особено беше толкова силно че бяха сигурен, че съм изкъртил нещо отдолу. За радост минах само със спукване на бронята. Иначе за ГТП-то ми подпряха болтовете на носачите.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/