www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=38117
Страница 1 от 2

Автор:  ivoterziiski [ 17 Юни 2017, 19:17 ]
Заглавие:  Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Добър вечер колеги.Наскоро продадох автомобила си който бе алфа ромео 156 фейс.Днес отново се спрях на италиански автомобил Ланчия Тезис 2.4jtd 150 к.с,ръчна скоростна кутия.Разгледах из форума и разбрах,че това е може би най-добрия двигател,но имам и няколко по различни въпроса надявам се да помогнете.Голям проблем имах с шума в алфата,не се търпеше като вдигна скоростта до 120-130 и имаше гаден шум.Знам също че частите и са направени от по-нисък клас.Всичко в нея скърцаше.Та мисълта ми е има ли шум или някакви скърцания в Ланчия Тезис в самото купе докато си в движение?2рия ми въпрос е: Какво да преглеждам при покупката,тоест къде са им слабите места?Тази която на мен ми хареса е нов внос 2003г.Допълнително някой ако знае как е като поддръжка,разход на гориво и други работи които трябва да знам.Благодаря за обърнатото внимание!

Автор:  alekssina [ 18 Юни 2017, 23:16 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Ами... Знаеш, че макар и да струва 4000 лв, ремонтите са си като за кола която струва 20000-30000 лв :) А разхода на гориво на тоя мотор си е чудесен, според мен

Автор:  bulshi [ 19 Юни 2017, 19:40 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Освен по-горното комфорта на возене ще те впечетли сериозно - все пак си е лимузина

Автор:  Капа 205 конски сили [ 19 Юни 2017, 20:08 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Моите наблюдения са, че се оказаха добре направени и здрави коли, въпреки типичните детски италиански "болести" - окисляване на връзки, спойки, коледна елха понякога на дисплея, но не нещо, което да те остави на пътя в повечето случаи. И аз съм решил, когато се освободя от втория автомобил в семейството /защото три големи кораба ще ми дойдат в повече/, да си взема тесис /ако попадна на читав/. Наблюдавам модела от поне 8-9 години. Според мен ръчка, дизел, 150 коня, с работещи уреди и екстри и здраво окачване - няма как да сгрешиш cheers Аз лично бих се навил и на двойка турбо от сантименти по предишната ми капа punk Автоматикът е голям кеф в града, но си е тегав за поддръжка. Аз не бих рискувал.

Автор:  KoCMoHaBTa [ 20 Юни 2017, 01:06 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Каква поддръжка има автоматика, освен смяната на масло, или изпускам нещо?
Като изключим евентуален ремонт на клапани, който се прави веднъж, ако кутията не е добре след покупката, то до колкото съм наясно, за друга тегава поддръжка не се сещам.

Питам, понеже мисля да хвърлям тото с автоматик като му дойде времето.
Относно двигателя - има и 175 коня ръчка - основната разлика е, че е с 20 клапана, Multijet.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 20 Юни 2017, 08:47 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Моите впечатления за този японски автоматик, който, освен на тесис, се поставя на още поне 20 различни марки и модели, е , че не е направен за "вечно" ползване, както, примерно, някои от по-старите автоматици и полуавтоматици, а след 200-250 хил км е нормално да започне да рита. А започне ли да рита, правенето е доста сложна мисия с неясен край. Разбира се, ако при покупката на колата, си заделил едни 3-4 бона за правене на автоматик евентуално, драма няма. Всчко се сменя и се прави.

Автор:  alekssina [ 20 Юни 2017, 10:08 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

3000 лв. и си готов за поне 100000 км :)

Автор:  wrathchild_ [ 20 Юни 2017, 16:09 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Купето е добре шумоизолирано и е особено комфортно да се возиш в нея дори и при високи скорости. Ремонтите не са особено скъпи стига да не говорим за ремонт на окачване. Там става весело тъй като носачите са скъпи, амортисьорите също и няма Турски/Китайски/Марсиански заместители. Динамиката въпреки теглото на автомобила е приемлива стига да не си тръгнал на състезание. Мотора е здрав и разхода му е много добър за кола от този клас. Градско около 10л./100км извън града пада на около 6л/100км. Има разни дребни проблеми с електрониката които в 90% от случаите или се оправят самички или с контактен спрей.. АКо си тръгнал само с пари за покупка, регистрация и обслужване няма да ти се случат нещата. Аз лично като взимах моята я търсех да е читава и пак съм налял още около 2000лв за да я достегна. Мен лично адски много ме дразни, че вечно има по нещо дребно което се чупи или не е наред което май болест при почти всички Тезиси (като примерно лампата на десния фар на габарита която гори за 3-ти път за два месеца и разглабяш като луд за да я смениш) за това лека полека се замислям да я продавам, обаче аз съм по сприхав и не съм добър за пример. Иначе автомобила е много добър и приятен стига да имаш джобове да го поддържаш.

Автор:  Immortal [ 20 Юни 2017, 22:32 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

wrathchild_ написа:
Градско около 10л./100км извън града пада на около 6л/100км.

Това за ръчна кутия ли?
Щото за автоматик ми се струва като мечта :)
Моята на дълъг път не слиза под 7.5 (при най-икономичния режим на каране, с ръчно включена 5-та), а градско на Drive си лапа около 12.

Автор:  alekssina [ 20 Юни 2017, 22:40 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Ръчна да :)

Автор:  Димо Генчев [ 20 Юни 2017, 23:35 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Immortal написа:
wrathchild_ написа:
Градско около 10л./100км извън града пада на около 6л/100км.

Това за ръчна кутия ли?
Щото за автоматик ми се струва като мечта :)
Моята на дълъг път не слиза под 7.5 (при най-икономичния режим на каране, с ръчно включена 5-та), а градско на Drive си лапа около 12.


При мен средният разход беше 7.5. Извънградско до Бургас, магистрала, около 120 км/ч - 6.2, по колонка. Градско може би някъде около 9.
Разбира се, всеки има различен стил, маршрути и т.н., но за ориентация става :)

Автор:  KoCMoHaBTa [ 21 Юни 2017, 00:38 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

По каталог, ръчката я дават градско 9.8, извън 6.2, средно 7.5.
Автоматика - градско 12.1, извън 6.9, средно 8.8.

Като гледам, горе долу го докарвате.

Автор:  Капа 205 конски сили [ 21 Юни 2017, 01:06 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Не гори много за такава голяма кола. Дизелът гори горе-долу колкото капа jtd. Което за мен е доста приличен разход. Много ще гори големият бензинов двигател автоматик. Без газифициране, трудно някой с нормална заплата би могъл да го храни ежедневно. :lol:

Автор:  Александър Андонов [ 22 Юни 2017, 02:53 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Моята е 2.0 турбо 180 коня, ръчни скорости , в града си гори 11-12 , извънградско е слизала на 6.7 :) .Иначе имам същия проблем като колегата wrathchild_ , 3 пъти вече гори габарита и то само на десния фар :)

Автор:  Капа 205 конски сили [ 22 Юни 2017, 08:16 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

При колегите в алфа-форума бях мернал някъде, че това се получавало при по-евтините крушки. Няма логика да гори крушка, ако всичко е ОК. Пробвали ли сте с по-скъпите варианти? Ако само крушките са ви проблема, уверявам ви, нищо не е cheers

Автор:  alekssina [ 22 Юни 2017, 11:52 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Александър Андонов написа:
Моята е 2.0 турбо 180 коня, ръчни скорости , в града си гори 11-12 , извънградско е слизала на 6.7 :) .Иначе имам същия проблем като колегата wrathchild_ , 3 пъти вече гори габарита и то само на десния фар :)


185 коня е 2.0Т

А крушки си купувате от бензиностанция Лукоил, 4W а не 6W. Изпилваш едната пъпка и я вкарваш на мястото на другата. Струва 1 лев и не гори години.
Аз съм слагал и крушка от 16 лв., издържа 2 месеца

Автор:  viktorsterev [ 22 Юни 2017, 13:45 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Горят защото са халогенни и като си я купиш за толкова пари и я пазиш,а по складовете никои не го грее и я пипа където му е удобно.И да наи добрия вариант е с 4w ако не отчита грешка

Автор:  alekssina [ 22 Юни 2017, 17:10 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

viktorsterev написа:
Горят защото са халогенни и като си я купиш за толкова пари и я пазиш,а по складовете никои не го грее и я пипа където му е удобно.И да наи добрия вариант е с 4w ако не отчита грешка


Проблема не изобщо не е в стълкото на крушката и свързан с пипане. Гори си жичката отвътре без да се е метализирал и балона даже. С 4 W не отчита грешка

Автор:  wrathchild_ [ 27 Юни 2017, 15:35 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

Със всякакви крушки съм пробвал. И с евтини и със скъпи все си гори. Има нещо което не е ОК но не знам какво е и не ми се занимава да се опитвам да разбера, защото знам че няма как да разбера. Просто се примирявам с факта ,че трябва да се ровя половин час в подкалника. Мислех да си слагам диодни обаче ще стои малко грозновато и се отказах. Колкото до дразненето от постоянните проблеми, ето снощи си отворих жабката да взема един документ и повече не пожела да се затвори. Механизма работи но не иска да се затвори. Вечно има някакви такива дребни проблеми които успяват да ме изкарват извън нерви.

Автор:  Immortal [ 27 Юни 2017, 22:32 ]
Заглавие:  Re: Продадох старата кола и сега съм се спрял на Тезис

[quote="wrathchild_ Просто се примирявам с факта ,че трябва да се ровя половин час в подкалника. [/quote]
И това пък защо?!?
Фарът се вади с едно завъртане на съответната врътка. После сменяш каквото ти душа сака.
(освен ако не си залепил фара, по някаква причина?)

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/