www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Аумулатор или утечка?
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=36270
Страница 1 от 2

Автор:  Димо Генчев [ 10 Мар 2015, 12:19 ]
Заглавие:  Аумулатор или утечка?

Колеги, вече два пъти ми се случва за по-малко от едно денонощие акумулаторът да се изтощава напълно, като предишния ден работи отлично. НЕ съм забравял никакви консуматори, освен ELM OBD-то може ли да го източи така?
Първия път беше преди десетина дена, заредих акумулатора, държеше се адекватно по време на зареждането и след слагането му установих, че колата не зарежда. Остава мистерия защо не е показвала на таблото. Нейсе, смених целия алтернатор с рециклиран и зареждането беше вече наред. За по-сигурно измерих напрежението не само отзад на акумулатора, но и отпред при една "кутийка", където се наставя плюсовия кабел - разлика нямаше.
Дотук добре, но снощи изненада - пак няма никой вкъщи. Единствената разлика е, че ELM-ът не беше разкачен.
Възникват следните въпроси:
1. Ако допуснем, че акумулаторът е пътник и си е заминал изведнъж, как тогава дни наред работи добре? Възможно ли е все пак да е довиждане?
2. Възможно ли е ELM-чето да е виновно за втория път (ако се приеме, че първия път е бил алтернаторът)?
Знам, че може да се измери всичко, но наистина нямам време, пък и да дадете някой съвет :)

Смятам да облазя и двата кабела от багажника до отпред за лоши връзки, някой ако го е правил, помагайте.

Автор:  toshkov81 [ 10 Мар 2015, 15:56 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

не би трябвало Елм-а да е проблем. Моя седеше с месеци, преди да го забравя в една кола. Ако пада за една нощ може или акумулатора да е пътник или да имаш голяма отечка. Лесно се мери отечка, само трябва да симулираш затворен багажник и врати и да заключиш. трябва да имаш в предвид че новите коли им трябва време за да заспят модулите, затова чакай поне 20 минути, ако има консумация. незнам как е при Тезиса, но БМВ чак след 15 минути почват да гасят модулите един по един, като последните гаснат даже след 30 минути. Затова са се с големи акумулатори.

Автор:  alekssina [ 10 Мар 2015, 19:34 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

При BMW е 16 мин, при Тезиса е 4 мин времето за заспиване. Не е задължително да я заключваш, пак заспива. Може от много неща да е, може и да не го хванеш с измерване, защото да се появява само понякога...

Автор:  duronman [ 10 Мар 2015, 21:08 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

При мен имаше такъв проблем и беше от прибирането на огледалата. Не винаги се прибираха на 100% и това беше свалило акумулатора. Не е задължително при теб да е от това, но помисли дали се е случвало когато си затварял огледалата към купето.

Автор:  Димо Генчев [ 10 Мар 2015, 21:22 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Благодаря на всички, това с изчакването не го бях взел предвид!
За съжаление (или за радост) никога не съм прибирал огледалата. Май само един път за проба, но беше отдавна. Все пак е идея.
Сега свалих акумулатора, ще го заредя хубаво, ще го монтирам и ще опитам да измеря консумацията.
Разбира се, бих купил нов акумулатор, но ако причината не е в него и го скапя ще е тъпо.

Автор:  Димо Генчев [ 11 Мар 2015, 23:38 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Информация от днешното измерване.
Първата минута - около 2.8 А. На третата минута - 0.8 А. След около 4 минути - 0.04 А, т.е., нищожна консумация.
Остава вариантът да е акумулаторът, но той след цяла нощ зареждане работи прекрасно. И по-лошият вариант - проблемът (утечката) да се появява когато си поиска.
Така или иначе, взел съм един друг акумулатор за back up, ако пак ме изненада, па ще я наблюдавам.

Автор:  alekssina [ 11 Мар 2015, 23:56 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

От моя опит - карай пък ще ако пак се разреди, ще даваме съвети :)

Автор:  Димо Генчев [ 26 Апр 2015, 12:21 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Е, давайте съвети, пак се разреди...
Тоя път обаче паднал не паднал се захванах да меря и ако не бъркам нещо, то има постоянна консумация от 0.37 А, като от време на време пада на 0.26 и така, нещо като цикъл, но повечето време е 0.37. Подчертавам, Ампери, не милиампери.
След последователно изключване на всички бушони установих, че се влияе само от прекъсването на големия номер 1 непосредствено върху акумулатора. Обаче както прочетох, той бил общ за всички в "dashboard fusebox 1". Аз виждам само една "фюсбокс" под таблото, а там нали ги вадех всичките wallbash Да няма и други някъде под таблото???

Прикачени файлове:
Fuse 1 70 A.jpg
Fuse 1 70 A.jpg [ 38.24 KiB | Прегледано 6686 пъти ]

Автор:  alekssina [ 26 Апр 2015, 21:35 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Отпред под капака не си ли проверил купията с предпазителите?

Автор:  Димо Генчев [ 26 Апр 2015, 22:39 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

И под капака, и в задния калник, навсякъде, където знам. Нищо.

Сещам се, че когато заключвах колата използвах комфорт функцията, защото беше отворен шофьорският прозорец, може пък там да се крие мистерията...

Автор:  alekssina [ 27 Апр 2015, 09:13 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Всичко минава през предпазител, даже и модула за прозорците и вратите. Той поне е лесно да бъде разкачен физически, сваля се без да се разглобява вратата

Автор:  Димо Генчев [ 27 Апр 2015, 09:32 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Точно това е, че всичко минава, но докато ги разкачвах един по един нищо не се променяше. Само от големия отзад.
Как по-точно го сваляш този модул и къде е? За без да разглобяваш се сещам само за блока с бутоните за стъклата, ако не бъркам.
Сваля ли го, заминава на топлия въздух img181 img181 img181

Автор:  alekssina [ 27 Апр 2015, 20:38 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Да, това е модула. Сваля се с един винт например, трябва да дръпнеш кората на дръжката на вратата за да го свалиш. Ама не бързай с въздуха, отвори да видиш дали няма някаква корозия, че то там понякога си влиза вода.

Автор:  Димо Генчев [ 27 Апр 2015, 22:20 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Още утре ще го огледам!
Вода влиза, аз много внимавам, ама колко е внимавал Дон Жабарио, не се знае... Така на един Орел Вектра бяха посипали кафе в блока за огледалата и айде довиждане, ама отведнъж. А на моето Стило пък не работеха 3 от 4 стъкла и като разглобих там намерих жабурняк.
Лошото е, че това си остават предположения, ама не пречи да се огледа.

Автор:  Димо Генчев [ 28 Апр 2015, 22:40 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

И така, поредния "подарък за татко" беше наличието на много яко окисляване на крачетата 3-4 чипа и още толкова дискретни елемента. А как влиза вода там, си остава загадка, защото е така затворено, че уж никак да не влиза!
Това как въобще е работело, не знам, между крачетата направо си беше зелено и сигурно от време на време е правело верига.
Почистих го хубаво, но за да се каже дали от тук е идвал проблемът с утечката трябва да минат поне два месеца - толкова беше последният интервал.
Имам и снимка, защото е "красота", но не съм в София и тук интернетът е тегав.

Автор:  Димо Генчев [ 17 Юли 2015, 10:14 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Минаха почти три месеца и смея да се похваля, че съм победил проблема. А дано!
Големи благодарности на alekssina за идеята! Не е лошо който има мерак да си погледне профилактично там, защото чувството да бързаш сутрин и да не можеш даже да я отключиш е дооооста тъпо. А работата е половин час с костюм :)

Автор:  algiil [ 16 Авг 2019, 20:48 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Здравейте колеги, последните няколко дни се боря с падащия акумулатор и стигнах до следния сценарий:
1. Мерене на утечка, докато съм заключен вътре в колата - 2.6 ампера. Чаках ли чаках - 15 мин. Ама ми свърши кислорода и реших да не продължавам :D
2. Размених акумулаторите на двете ми коли (за да видя дали проблема е в акумулаторите), откачих бушона 70 А (както колегата каза), нещата се оправиха, вързах го, продължи с консумацията. Но след 4 мин - Хоп - 0.04A. И двете коли на следващия ден показаха над 12V (даже моя го намерих 12.44 - точно както го оставих вечерта) и запалиха от раз
3. Реших че всичко е наред и върнах ги по местата и пак стигнахме до точка 1....Сутринта акумулатора беше 5 волта докато е вързан - 9 в откачено състояние. Заредих го за 27 часа - 13.1V. Но, консумацията - 2.65 А.

Огледалата в единия случай бяха прибрани, но след като прочетох мненията тук, при следващия сценарии ги отворих и не съм ги пипал. Проверих и модула със бутоните за прозорците - ми освен че беше като туко-що изработен от завода... Консумацията не спадна (всичко се прави докато съм вътре в колата, на затворена и закл. кола (и гледам мултицета през ски багажника img181 )).
Като идея ми казаха, че най-вероятно имало времево реле, което след 4 мин неактивност спира консумацията на модулите. Можело съответно да не сработва винаги като хората и нещата да си смучат до век и веков. Не знам колко е вярно и къде може да се намира въпросното нещо - всичко приемам като идеи :D
Бих бил благодарен, ако дадете някоя друга насока - какво и къде да откачам и има ли такова реле cheers

Автор:  alekssina [ 19 Авг 2019, 14:08 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Всичките бравички на вратите ли ти работят коректно? Модул, който може да се повреди има и в дясната врата

Автор:  algiil [ 20 Авг 2019, 11:29 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

Задна дясна от както съм я купил, чат пат не работи. Някой път отваря, друг път не. Може ли от там да идва проблема?
Ще проверя и другия модул, но по спомени преди не ми изглеждаше развален img181

Автор:  alekssina [ 30 Авг 2019, 09:42 ]
Заглавие:  Re: Аумулатор или утечка?

На мен проблема ми беше точно в модула на дясната врата, без да изглежда развален. След смяна се оправиха нещата

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/