www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=36164
Страница 1 от 3

Автор:  alekssina [ 10 Фев 2015, 00:15 ]
Заглавие:  Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Колеги, колко често сменяте тия обтегачи и ролки съответно, че на мен ми писна вече? :) Просто Не схващам как чисто нов обтегач с рокла и то такъв дето "си става" издържа цели 15-20 хил. км преди да се раздрънка?
Самата ролка съм я сменял към 3-4-5 пъти кога само нея, кога комплект. Другите външни ролки съм сменял 2-3-4-5 пъти вече и не знам колко точно, изгубил съм им края. Демпферната шайба на коляновия вал съм сменил 3 пъти, като последната е вече шампион - скоро ще удари 10 месеца и още не е за смяна. Вие как сте с външния тракт така да се каже?

Автор:  duronman [ 10 Фев 2015, 11:13 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Не е нормално да е така, с какви ги сменяш и каква е вероятността нещо да не е под правилен ъгъл или да има ненужно голямо усилие?

Автор:  milenskior [ 10 Фев 2015, 12:42 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Колега погледни си ролката на генератора.
Би трябвало да е тресчотна. Ако е блокирала трябва да я смениш. Ако пък е обикновена трябва да сложиш тресчотна(фрайлауфна)

Автор:  toshkov81 [ 10 Фев 2015, 17:22 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

същата работа и при мен само че 2.4 20клапана. сменена оптяжна ролка преди 12000 км и сега цвили та не се трае. а е ефтинка 250 лв. на ИНА.
демфера на динамото е изряден. направо ми писва да цвили. изкара точно 4 месеца

Автор:  emzo [ 10 Фев 2015, 20:43 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Слагайте ремъци с грапав гръб - от евтините - Хътчинсон или Фленнор в еврото, а мисля, че и континентал имаха грапав ремък.

Автор:  viktorsterev [ 10 Фев 2015, 20:51 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

emzo написа:
а мисля, че и континентал имаха грапав ремък.


Не всички размери има и гладки.
Каква ти е идеята :o

Автор:  Димо Генчев [ 10 Фев 2015, 23:10 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Почти съм сигурен, че е излишно, но да ви питам, гледали ли сте тези теми: viewtopic.php?f=37&t=27823 и viewtopic.php?f=36&t=27794?
Скоро се занимавах с моята и много ми помогнаха. Смених само ролката (60 лв), а втулката само смазах, защото не беше запекла. О-пръстените й също са си на място.
От цялата работа оставам с впечатлението, че е от изключителна важност цялата конструкция да няма никакво радиално отклонение, защото сещате се какво става. Демек - втулка, ролка (лагер), шайба да са в ред.

Автор:  hf hpe [ 10 Фев 2015, 23:46 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

конструктивно втулката във никакъв случай не трябва да се смазва

Автор:  alekssina [ 11 Фев 2015, 01:18 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

По мое впечатление тая втулка не се ли сваля, почиства и смазва през 3 месеца, задължително блокира в следващите три :)
И съм пробвал различни майстори, рзлични производители и какво ли не, но все тая... А наистина е важно да няма никакво отклонение настрани.
И само да вметна - имам един опел Астра от 96г, на който за първи път му смених оптяжната ролка на 280 хил км преди около 2-3 години. Имам наблюдение и от едно Ауди А6 3.0TDI На което обяжната ролка е отпред под радиатора, защото е с V двигател с надлъжно разположение. Няма нищо, което да я пази от водата набиваща се с 200 км/ч отпред през радиатора, а не съм чул някой да се оплаква. И си мисля - как е възможно да направят такъв добър двигател и да сложат такава смотана обтяжна ролка? Как може на 30000 км в сервиза да ми викат е ти колко искаш да кара тая ролка?? :) И възможно ли е всички, които са с тоя двигател, а предполагам и с 1.9 мотора, да имаме един и същи проблем и все да се завираме в под дясната гума да видим какъв е тоя странен шум, дето все се чува на студено, влажно или топло?
Дайте да измислим някаква схема с обтегач от друг автомобил, че поне 2 години да не се занимавам с тоя външен ремък!

Автор:  BO [ 11 Фев 2015, 10:11 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Не прави такъв генерален извод.
Лично впечатление на два автомобила.
1: Ланча - 4 години без никакъв проблем. След това новия собственик на колата може да сподели ако е имал проблем.
2: Алфа - за 7 години една смяна - на 7-мата година.

Просто трябва да си откриеш проблема, който имаш.

Автор:  duronman [ 11 Фев 2015, 10:37 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Да, и аз не съм чул някой да е имал проблем, или ако е имал е бил само веднъж. Подозирам, че има нещо друго, което я скапва или просто са кофти ролките, които продават нови.

Автор:  alekssina [ 11 Фев 2015, 17:20 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

На Либрата 1.6/16V не помня кога съм сменял нещо там

Автор:  mitaka_71 [ 11 Фев 2015, 17:34 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

alekssina написа:
На Либрата 1.6/16V не помня кога съм сменял нещо там


Е то там 2 паразитни ролки-нищо общо с тоз механизъм при вас.
В интерес на истината на Капата е същият обтяжен механизъм като при вас и от както съм е купил/7г-150К/ не е пипан изобщо/а и нищо друго по външният ремък/! А преди кога и що е правено-нищо чудно да е над 10г и все още си работи :D

Автор:  hf hpe [ 12 Фев 2015, 00:01 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

спри да я смазваш и проблемите ти ще се решат

Автор:  alekssina [ 12 Фев 2015, 07:51 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Мислиш ли? Втулките са си от "железо" и с разлика в диаметрите не-повече от 0.1мм - стои на влага и прах. Първата която изхвърлих се беше раздрънкала - не знам кой се е грижил за нея и как. Втората пък за сравнително кратко време така блокира, че при опита да се раздвижи, се строши. Третата смазахме обилно и издържа към цяла година - с грижа през 3 месеца сваляне, почистване и смазване. После четвърта чисто нова, с редовни грижи година и 2 месеца. И сега нови втулки от стругара от най-твърдия материал ;) и да видим... Фабрично си идва смазана. И как да не смазваш две метални части, които постоянно се движат помежду си??

Автор:  toshkov81 [ 12 Фев 2015, 10:08 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

е няма да я мажа през 3 месеца, та ако ще да е златна. еВал съм ти и оптегача. няма вариянт да е направен така. според мен са ментета частите. Моята от вчера спя да цвили. или ще се счупи съвсем скоро, или е разбраля че не ми се сменя в тоя студ и и е писнало да цвили. Като се предаде напълно, ще ги сменя пак всичките заедно с демфера на динамото и ремъка, и ако пак го направи тоя номер, ще и търся заместител. На пежо 406 2.0 HDI така му приспособих обтяжна ролка от ауди 1.9тди и изкара 30 000 и го продадохме с работеща ролка.
Но въпреки всичко си мисля че проблема е в менте части.

Автор:  Димо Генчев [ 12 Фев 2015, 21:34 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Някъде по темите четох за много странна причина - при натискане на съединителя целият колянов вал барабар с демпферната шайба се премествал няколко милиметра в осово направление поради износен лагер(и). Всичко е възможно.

Автор:  alekssina [ 12 Фев 2015, 22:36 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

Трябва всичко да се прегледа, това не е трудно да се види

Автор:  hf hpe [ 13 Фев 2015, 01:17 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

намери оригинален обтегач
избий му втулките и потърси в гугъл какво ти казват надписите по тях
след това ще разбереш за какво говоря

п.п новите механизми идват без смазка

Автор:  toshkov81 [ 13 Фев 2015, 14:08 ]
Заглавие:  Re: Обтегач за пистовия ремък на 2,4JTD/10V

ех от вчера си търся стария обтегач и май съм го изхвърлил. много ме е яд. тъкмо мислех да го разглобя. той беше запекъл и започваше да чатка като ак47. сигурно щеше да се опави със смяна на втулки.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/