www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

EPB проблем
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=35147
Страница 2 от 3

Автор:  Димо Генчев [ 06 Апр 2015, 09:56 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Смея да твърдя, че проблемът е решен. Оказа се банално прекъсване на проводници, а са се прокъсали, защото при смяната на единия апарат, респективно машинка, някой "майстор" ги е рязал и после наставял :evil: :evil: :evil: Колкото и старателно да ги беше запоил и обвил, при движението на окачването точно до спойките се бяха прокъснали, защото се образува слабо място, подложено на огъване. Силовите ги спасява това, че са по-дебели...

Автор:  NoFeArr [ 02 Фев 2018, 12:48 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Здравейте колеги, вчера светна и при мен EPB, лошото е че при диагностика с FiatEcuScan няма записани грешки а си свети на таблото. Ръчната работи коректно при изгасяне на ДВГ и отваряне на вратата се активира и при подаване на газ се деактивира, не работи бутона с който мога да я активирам и деактивирам аз... някой с насоки?
Прегледах темата но в повечето случай не работи изобщо ръчната а моята работи за сега...
Възможно ли е да е от акумулаторчето ?

Автор:  NoFeArr [ 02 Фев 2018, 13:27 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Сега замерих акумулаторчето, 12,4V, смятам че е изправно.
Възможно ли е да свети заради износени накладки и дискове ?

Автор:  NoFeArr [ 03 Фев 2018, 18:48 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Да си продължа с монолога...
Сега ми дойде на ум, че за аварийно освобождаване се използва бутона на централната конзола, сиреч исках да пробвам дали сработва бутона, е не се освободи аварийно което ме навежда на мисълта, че проблема е в бутона на централната конзола и когато я закачах с FiatEcuScan на "живи данни" имаше дали бутона е натиснат или не, винаги си стоеше на неактивен дори и да го натискам. Тези неща ме подтикват към варианта проба грешка и май ще си купя бутон от кола на части за да пробвам.

Някой има ли "pin out" на бутона или знае ли как мога да го тествам с мултицета ?
Също би ми било полезно ако някой е разглобявал там да даде насоки как се сваля, да не изпочупя нещо.

Благодаря предварително!

Автор:  alekssina [ 03 Фев 2018, 19:19 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Аз не разбрах как точно си измерил акомулуторчето в калника отзад дясно? Свали го и го измери и го пробва с малка 12V крушка дали има душа да я запали?

Автор:  NoFeArr [ 03 Фев 2018, 20:06 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Разкачих му клемичките и го премерих, с крушка не съм тествал.

П.С: сега го пробвах с малка габсритна крушка и не я светна... на мултицета е 12.5...

Ако пробвам с батерия с малко по-голям Ah?

Автор:  alekssina [ 03 Фев 2018, 22:45 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Няма проблем.

Автор:  NoFeArr [ 03 Фев 2018, 23:04 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Сложих нова батерия 2.3ah... промяна никаква... май оставам на варианта да пробвам с друг бутон, само трябва да огледам как става демонтажа..

Автор:  alekssina [ 04 Фев 2018, 23:58 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Свети в жълта лампа на таблото, но и на двете задни колела работят моторчетата за ръчната синхронно?

Автор:  NoFeArr [ 05 Фев 2018, 11:39 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Да, ръчната си работи напълно адекватно с изключение на това, че при натискане на бутона на централната конзола не се случва нищо

Автор:  alekssina [ 07 Фев 2018, 13:01 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Кой бутон? На централната конзола няма бутон за ръчната спирачка. Има на Модула за ръчната, който е в багажника в десния калник. Това че не реагира тоя бутон, не значи че трябва да се сменя. Випроса е и двете моторчета ли работят синхронно? И дали имаш достатъчно спирачна течност.

Автор:  koyche_v [ 07 Фев 2018, 15:21 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Сигурно за бутона дето е на подлакътника говори, той не работи явно.

Автор:  NoFeArr [ 08 Фев 2018, 04:10 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Да точно за бутона пред подлакътника говоря, да двете моторчета работят синхронно, спирачната течност е на необходимото ниво.

Автор:  NoFeArr [ 08 Фев 2018, 04:43 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

И да попитам някой може ли да ми каже каква е функцията на двата тънки проводника на буксата на моторчетата на ръчната ? Дебелите проводници, предполагам + и - 12в, а тънките ?

Автор:  Димо Генчев [ 08 Фев 2018, 11:57 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Чрез тях се получава информация за работата на моторчетата (вероятно хода), поне така мисля.
Със сигурност трябва да са здрави! Иначе дава грешка.
Прочети някъде по моите мнения, имах проблеми - беше наставяно... Проводникът е мноооооогожилен, с изключително тънки жички, за да е еластичен.
НЕ го режи, наставяй, запоявай или каквото и да е друго - ще се скъса заради хода на окачването.

Автор:  NoFeArr [ 08 Фев 2018, 13:01 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Да, бях чел твойте мнения по темата, за сега съм махнал релето за да не се активира ръчната, че някъде да не остана закотвен, разрових се и из форума на vw моторчетата са идентични като принцип на работа, само че при тях кабелите са само 2, та затова ми стана интересно защо при нас са 4.

За сега май ще остана на варианта да покарам така докато се постопли времето и след това да сваля моторчетата за ревизия и да проверя проводниците, и без това забелязах, че съм за смяна на накладки и дискове отзад, и ако не се оправи с ревизия на моторчетата ще купя бутона да го сменя и него, при vw е доста често срещан проблем и бутона, получава се точно това което при мен, но така или иначе не е излишно да направя ревизия на моторчетата.

Това което изниква като въпрос е - дали ако някое моторче е скапано мога да го заменя с такова за vw или поне частите - редукторчето, ремъка, корпуса. Защото моторчета за vw има за по 30-40 долара в ebay а за нашите се продава само с целия апарат и цените започват от 300-350 долара. То така на пръв поглед само допълнителните два проводника е разликата в моторчетата, от където следва че директна подмяна няма да се получи, но поне частите ако могат да се ползват... някой пробвал ли е да рециклира тези моторчета ?

Автор:  alekssina [ 09 Фев 2018, 00:04 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Според мен няма как да ги рециклираш моторчетата. Но до сега напълно повредено не съм виждал. Понякога им се пука корпуса и започва да влиза вода вътре и когато е под 0 градуса замръзва и не можешш да освободиш ръчната. Може и да успееш да я освободиш, но да не направи достатъчно обороти или да не може да се затвори ръчната на едното от двете колела - тогава също свети малкото жълто Р.
Даже и да е спукан корпуса, не е проблем. Разглобяваш, почистваш хубаво сглобяваш, пак почистваш и изолираш от влагата с подходящ силикон - кара без проблем години. Аз лично съм ремонтирал задни спирачни апарати 6 броя поне до момента. Ако много се хвърлиш да ги разглобяваш и да вадиш ремъка - губиш - чупиш го, сигурно е. Двата тънки проводника са от датчика, който показва колко оборота е направили моторчето, модула ги брои и ако в два последователни цикъла много му се разминават ги счита за механичен проблем и дава грешка, освен това по броя на импулсите знае горе-долу колко да стяга челюстите при задействане на спирачката - нали преди това модула е преброил импулсите когато е освободил спирачката. Ако има някое прекъснато кабелче, въпросният мотор ще се върти доста по-продължително от другия. Затова разпитвам дали се движат синхронно - горе долу за еднакъв период докато се активира или деактивира ръчната.

Мисля, че няма Тезис на който задните спирачни апарати да не са за обслужване - пълно разглобяване, мега почистване и драскане - търкане на бутала и цилиндри с водна шкурка 2000. Почистване на всички окиси по акуминиевия корпус. Смяна на гумички и маншони. Но въпреки това мисля, че не би имало отношение към оная лампичка на таблото. Има вероятност да има някъде окислена букса, поради което да е прекъсната връзката между модула за ръчна спирачка и останалата част на автомобила. Затова не ти работи копчето за ръчната - модула на ръчната не знае с каква скорост се движи автомобила и затова не иска да я активира, за да не направиш катастрофа. По принцип ръчната не се активира над 15 км/ч. И затова да свети лампата за грешка.
Втора употреба не са кой знае колко скъпи спирачните апарати с моторчетата барабар. Мисля, че към 80 лв им искат. Но даже и такъв задължително трябва да му обслужиш механиката с буталото и маншона, за да няма проблеми. И да кажа, че някои от накладките свирят при спиране, та по-добре от най-скъпите.

Автор:  NoFeArr [ 09 Фев 2018, 00:20 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Благодаря за изчерпателния отговор, ще започна с задните апарати пък ако не се оправи явно ще трябва да търся проблем по буксите, прегледах буксите за които се споменава в тази тема но изглеждат наред ....

Автор:  alekssina [ 09 Фев 2018, 02:25 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

С подходящ сервизен софтуер може да се прочете грешката и без догадки да стане ясно къде е проблема.

Автор:  NoFeArr [ 09 Фев 2018, 11:40 ]
Заглавие:  Re: EPB проблем

Ами разполагам само с FiatEcuScan и Autocom.... с тях ме открих грешка в паркинг спирачката и в ABS...

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/