Автор |
Съобщение |
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 30 Апр 2015, 16:50 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Аз мога да споделя, но вероятно няма да останете доволни, защото съм карал по бързата процедура, а именно: - модулът е монтиран под капака, а не в купето, каквито са изискванията на момчето, което го прави. Доводи - спестявам гърбенето по разглобяването на корите на волана, после все не пасват. Също така избягвам прокарването на проводници през торпедото, едно съмнително удоволствие. А кое е лошото - най-много да се повреди, а за 40 лв. предпочитам да не си троша пластмасите. На Либрата работеше отвън прекрасно и продължава, доколкото знам. - вместо сложни схеми с безброй релета и диоди, просто го вързах на дългите и готово. Нищо не връща, дори не свети синята лампа на таблото (за дълги). - въпреки, че се заричах, отказах се от диоди, защото според мен нищо няма да й навреди на намотката малко напрежение, най-обикновен електромагнит. Модулът от своя страна управлява до 150 W, та и на него нищо няма да му стане. - Беше страшен вятър та си признавам, че така и не разбрах кой е проводникът за габарити, та вързах "сигналния" (черен) кабел на късите. Не виждам разлика дали ще се гаси от габарити или от къси - все тая. Относно монтажа: Захранване хванах директно от кутийката, където се наставя кабелът от акумулатора към алтернатора, просто с още една гайка. ЧЕРВЕН. Контакт намерих на един от краката на неизползвано реле в кутията под капака - ОРАНЖЕВ. Маса директно на една гайка на на ботуша, там има и друга, дебела. ЧЕРЕН. "Сигналният" ЧЕРЕН кабел вързах към късите директно на снопа преди фара, а именно към сив с розова ивица кабел. Самото захранване на "дневните", ЖЪЛТ/ЗЕЛЕН, свързах директно към дългите, а именно към зелен с черна ивица кабел (също така на буксата преди фара). Всички тези неща не е лошо да се проверят все пак, защото може и да съм ги забравил от снощи Използвах левия фар, просто там ми бяха по-удобни захранванията. Дългите се оказаха свързани, така че няма нужда да се прави нищо по другия фар. Лично аз използвах този продукт http://smartdrl.com/ Доказал се е на много коли, но това си е мое мнение. Нямам снимки, но както казах, такъв един монтаж едва ли може да се нарече професионален. Важното е, че ми върши работа.
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 30 Апр 2015, 22:48 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Чак сега си откривам една грешка - масата не е черният кабел, а СИН То си е ясно де, но все пак... Моля за извинение.
|
|
|
|
|
toshkov81
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 01 Май 2015, 07:37 |
|
Регистриран на: 05 Апр 2014, 09:57 Мнения: 144 Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia thesis 2.4 20v Fiat Barchetta 1.8
|
а чуваш ли бобинката на ксенона да щрака, като запалят дългите.
_________________ АВТО ЕЛЕКТРО СЕРВИЗ 0898364628
Lancia Thesis 2.4JTD 20V 175hp Manual Fiat Barchetta 1.8 16V 136hp Ex Audi A6 C5 1.9 146Hp
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 01 Май 2015, 09:39 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Там е работата, че наистина чувам някакво "жужене", НЕ е щракане, продължителността му е свързана с периода на светване/гаснене. Прилича на шум от моторче, но това би означавало, че и само дългите пак активират регулирането. Много е просто да се провери, само трябва някой да дебне дали се върти рефлектора в този момент. Другият вариант е паля и търча към фаровете, но просто не съм имал време. А като се замисля, бобинката май няма как да щрака, защото й се подава постепенно увеличаващо се напрежение. Също така е възможно това бръмчане да е предизвикано от нея, ама чак пък толкова силно... При възможност ще проверя.
Всичко това би се оправило чрез развързване с диоди, мисля. А най-вероятно изобщо не пречи.
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 07 Май 2015, 22:13 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Малко развитие. Бръмчането все пак е било от бобинките, по-точно от задвижваните от тях пластини, които при постепенно подаваното напрежение вибрират ужасно. Няма как да се избяга от диодите, ако разбира се не искаме да губим дългите от ксенона (пластинката). Иначе е най-лесно да се отреже единия бял кабел, този, който отива към бобинката (някой май го беше направил). Днес си играх и направих единия фар, защото се стъмни. До другия ще трябва да се прекарва отделен проводник, защото сега естествено диодът го е изолирал. Налага се проводникът от DRL да се завре вътре във фара, а за по-лесно аз го прокарах през капачето за смяна на крушки - не се напъва никак (стига да не е много дебел).
Сътворих някаква схема, откъм художествена стойност е ужас, но мисля, че се разбира. Отляво е заводската схема, а дясно - вече преработената. Цветовете са реалните.
Прикачени файлове: |
DRL Diod.jpg [ 38.94 KiB | Прегледано 7716 пъти ]
|
|
|
|
|
|
slimi
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 07 Май 2015, 23:28 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 19 Юли 2014, 11:44 Мнения: 108 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Бръмна ми главата Явно не съм дорасъл за тънките части на ел инсталациите. Май ще ходя на 40-50 лв при някой майстор. Но съм впечетлен от ентусиазма и различните подходи
_________________ Отслабвам с Мейзитанг
|
|
|
|
|
toshkov81
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 08 Май 2015, 08:42 |
|
Регистриран на: 05 Апр 2014, 09:57 Мнения: 144 Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia thesis 2.4 20v Fiat Barchetta 1.8
|
_________________ АВТО ЕЛЕКТРО СЕРВИЗ 0898364628
Lancia Thesis 2.4JTD 20V 175hp Manual Fiat Barchetta 1.8 16V 136hp Ex Audi A6 C5 1.9 146Hp
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 08 Май 2015, 08:54 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 08 Май 2015, 13:54 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Слагайте на фаровете за мъгла!
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
wrathchild_
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 27 Сеп 2015, 08:51 |
|
Регистриран на: 04 Апр 2010, 17:14 Мнения: 291 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Lybra 2.4jtd Lancia Thesis 2.4jtd
|
alekssina написа: Слагайте на фаровете за мъгла! Аз мисля че на фаровете за мъгла ще е най-лесно да се направи. Аз си мисля че на дългите не е добра идея, защото много неприятно светят дори и денем.Не ми е приятно да ми идва насреща някой който си е пригодил дългите за дневни светлини били и те на 20-30% Да не говорим че излишно се амортизира рефлектора. Ако КАТ се правят на чукнати винаги може да им се обясни как стоят нещата и да им се покаже принципа на действие, пък знае ли човек може да са и благодарни за идеята, а и аз до момента не съм имал проблем със тях ,че карам на фарове за мъгла денем. Доста други хора също виждам че карат така, че може би са спрели да се заяждат. Единствения проблем е, че още не мога да измисля подходящ източник на 12V и достатъчно свободно време за да ги направя.
_________________ Lancia Lybra 2.4jtd Lanncia Thesis 2.4jtd
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 27 Сеп 2015, 19:01 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Аз съм свързал кабелите в таблото с предпазителите отпред под капака. Успях да намеря всички необходими кабели там и не съм рязал никой кабел.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
wrathchild_
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 27 Сеп 2015, 21:47 |
|
Регистриран на: 04 Апр 2010, 17:14 Мнения: 291 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Lybra 2.4jtd Lancia Thesis 2.4jtd
|
аз мисля да ползвам две релета: едното за пуск и стоп на фаровете за мъгла като дневни светлини и едно за да взема ток директно от акумулатора и да ползвам някой източник който подава захранване при контакт само за да подаде сигнал и да отвори веригата и да ползвам за захранване допълителен кабел за фаровете за мъгла за да може да се поеме натоварването безпроблемно. По таблото не искам да пипам. Искам дневните светлини да са автономни и ако ми се наложи да си ползвам фаровете за мъгла ако ми потрябват. Мисля че няма да има проблем по този начин. малко неразбиеаемо го написах но май се подразбира какво имам предвид
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
_________________ Lancia Lybra 2.4jtd Lanncia Thesis 2.4jtd
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 27 Сеп 2015, 22:49 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Ако не искаш да намаляваш силата им, защо просто не ги захраниш от "тънката" жица на алтернатора, през реле, естествено. Чиста работа - ще работят само когато двигателят работи. Мой приятел го направи на много коли на баш късите, но какво му пречи да е на "халогенките"
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 27 Сеп 2015, 23:59 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Трябва си DRL модул. Струва 20-30 лв и работи супер добре, без никакви релета и други добавки. Само го прикачаш на подходящите кабели. Така когато не са ти пуснати други светлини, тези които си определил за дневни, ти светят на 30-40-50% а когато пуснеш някаква светлина, се изключват. Свързването на тоя модул не повлиява на работата фабричната инсталация. Освен това повечето модули светват чак след като колата запали - след като напрежението на акумулатора надмине 13,8-13,9V. Освен това има функция за 30 секундно светене след гасене на автомобила.
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
toshkov81
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 28 Окт 2015, 13:08 |
|
Регистриран на: 05 Апр 2014, 09:57 Мнения: 144 Местоположение: Пазарджик
Кара: Lancia thesis 2.4 20v Fiat Barchetta 1.8
|
да се включа и аз. Писна ми да ми горят ксенони и набързо сложих едни лед грозотиики от долу в решетката. много са силни и се виждат и в слънце. също така вече мога да си използвам автоматичната функция на фаровете. Но не затова пиша. Най-лесно ми беше да ги вържа директно при контакт, и връзването го осъществих на едно главно реле в бушонния блок при двигателя. Това което се получи и ме изненада много приятно е че релето остава включено точно 30 секунди след като изгасиш контакта. без значение дали ще заключиш колата или не. така че без да искам ги вързах така че сега ледчетата светят 30 секунди след спиране. ако някой търси такова решение, вече знае от каде може да фване + при контакт и забавяне 30 секунди след това. на релето мисля че пишеше main ignition.
_________________ АВТО ЕЛЕКТРО СЕРВИЗ 0898364628
Lancia Thesis 2.4JTD 20V 175hp Manual Fiat Barchetta 1.8 16V 136hp Ex Audi A6 C5 1.9 146Hp
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 15 Май 2016, 21:07 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
alekssina написа: Слагайте на фаровете за мъгла! Все още ли нямаш проблеми с Г(К)АТ за това изпълнение,че и мен нещо ме блазни това испънение
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
wrathchild_
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 16 Май 2016, 13:46 |
|
Регистриран на: 04 Апр 2010, 17:14 Мнения: 291 Местоположение: Плевен
Кара: Lancia Lybra 2.4jtd Lancia Thesis 2.4jtd
|
Дойде момента да правя прочутото изпълнение за което съм писал по горе. Реших обаче да не правя волни съчинения със релета и т.н. а да си купя модул който да свържа към фаровете за мъгла. Да обаче гледам тези двата модела: http://olx.bg/ad/drl-moduli-dvukanalni-IDQS7f.htmlhttp://www.xcarlink.bg/DRL-Modul-za-Avtomatichni-Dnevni-Svetlini-HIDBG-01Да ви призная като ги гледам как са направени обаче не ми вдъхват доверие и са ми леко "Китайски". Реших с помощта на колега, който чува тези неща да измислим схема по която да се направят дневните светлини и стигнахме до там ,че за да стане като хората и да е истинко, трябва да се прави някаква схема която далеч не прилича ни най малко на това малко невзрачно "Нещо" което продават поне по това което виждам аз. Питането ми е: 1. Някой ползва ли някой от тези двата продукта или поне чувал ли е дали вършат работа 2. Някой отварял ли е такова чудо за да види какви компоненти има ако може да се взаимства идеята. Аз от такива сложни неща въобще не разбирам така, че малко помощ няма да ми е излишна. Предварително благодаря.
_________________ Lancia Lybra 2.4jtd Lanncia Thesis 2.4jtd
|
|
|
|
|
Димо Генчев
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 16 Май 2016, 20:57 |
|
Регистриран на: 02 Май 2012, 14:40 Мнения: 320 Местоположение: София, Младост 3
Кара: Lancia Thema 3.0 CRD 2012 г.
|
Не знам за тези, но пак ще кажа, че моят модул е много добър. Само дето е 40 лв. Не знам дали беше в тази тема, бях давал линк. Прави ги някакъв човек в Благоевград, доколкото знам.
|
|
|
|
|
alekssina
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 16 Май 2016, 22:24 |
|
Регистриран на: 07 Юли 2009, 16:46 Мнения: 1006 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
viktorsterev написа: alekssina написа: Слагайте на фаровете за мъгла! Все още ли нямаш проблеми с Г(К)АТ за това изпълнение,че и мен нещо ме блазни това испънение Нито веднъж до момента не е ставал въпрос за тези светлини с никой от КАТ, т. е. никакви проблеми
_________________ Lancia Thesis 2.4 JTD '02г Lancia Thesis 2.0 T '03г
|
|
|
|
|
BaDaZzz
|
Заглавие: Re: Дневни светлини Публикувано на: 17 Май 2016, 23:47 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2007, 00:51 Мнения: 479 Местоположение: София
|
Четох по темата, ама май не видях никой да е споменал следното... Жуженето на бобината за пластината на късите идва от това, че от DRL към светлините идват импулси, а не плавно повишаващо се напрежение. В зависимост от това, колко ярко трябва да светят се определя какво да е съотношението време на импулс към време на пауза. Именно тези импулси карат пластините да "бръмчат". Мисля, че можеше да се реши проблема, като от импулсите се направи постоянно напрежение с бобина и кондензатор, но не съм много сигурен
_________________ BMW 530D '09 Lancia Phedra 2.2 JTD (HDI) '06 Lancia Thesis 2.4 JTD '04 Lancia Kappa 2.0 20V 145HP '96
|
|
|
|
|
|