Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Viva Lancia » Екскурзии




 Страница 1 от 1 [ 3 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Меденият ни месец: до Париж и обратно на ГАЗ :)
 Мнение Публикувано на: 26 Май 2016, 18:01 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 07 Мар 2015, 02:49
Мнения: 23
Кара: Lancia Kappa 2.0 96г
Здравейте, колеги!
На 04.05.2016г. беше сватбата ни и както следва трябваше да планираме меден месец, за цял месец пари нямаме, а и отпуск от работа също, затова планирах оптимални 10 дни. Планирайки пътуването прочетох доста остаряла и дори откровено невярна информация, затова реших да пиша малко по-подробна и пътна, и туристическа информация за посетените обекти. Колата ми е 20 годишна Капа на газ. Опитът ми с кола в чужбина се изчерпваше до Гърция, Сърбия и Македония. Смених маслото, филтрите и накладките на колата както и 2-3 текущи ремонта. Напълних резервоара с 100 октанов бензин догоре, понеже четох, че на места няма газ, а колата ми не върви много добре на бензин (това малко ме притесняваше) впоследствие се оказа пълна глупост. Всички резервации за хотели ги направих от тук през букинг.ком, а за навигация ползвах Sygic (кракната) и MapFactor Navigator (безплатна, но няма точни адреси, а трябват координати). Инсталирах си и едно приложение MyLPG където показва най-близките газ станции в съответната държава.

Ден 1: София- Загреб
Тръгнахме около 4:00АМ от София. Пътят до границата със Сърбия няма какво да го коментирам. На границата нямаше забавяния, само сърбите не можеша да повярват че жена ми си носи сватбената рокля и решиха все пак да я проверят :D .
До Ниш пътя не е лош, има красиви гледки покрай тунелите, но това което ме издразни е, че има на много места малоумни ограничения от по 40км/ч и то само заради изход от някоя нива. На места има новоизградена магистрала която засега е безплатна обаче не е отразена на картите на навигацията. След Ниш се качихме на магистралата на първия пункт си изтеглихме билет и продължихме. За магистралата няма какво да кажа освен че е дълга, права, скучна и доста ти се доспива. Много, много слаб трафик!!! Всички ама без изключение в Сърбия карат точно в ограниченията, това направо ме шашна- за 300 км никой не превиши 120- ума ми не го побира как са се дисциплинирали комшийте. Газ има навсякъде- малко по-скъпа е, плащах с карта за да не ме цакат с курса. Тол таксата до Белград е около 6 евро, а от белград до границата с Хърватска е около 2,50 евро.
На сърбо-хърватската граница вече имаше опашка, но минахме за около 20-30 минути, единствено ни питаха дали носим цигари (не пушим). Хърватската магистрала е в малко по-добро състояние от сръбската. Пак си изтеглихме билет и продължихме. Много малко трафик, ограничение от 130км/ч. Лошо впечатление направи, че за да окосят растителността м/у мантинелите бяха насочили движението в едната лента с ограничение 60км/ч в продължение буквално на 15км, че и полицаи с радар имаше. Хърватите вече карат по-бързичко- общо взето се кара както по нашите магистрали. Газ също има навсякъде цената е като при нас. На една бензиностанция реших да платя кеш в евро понеже на картата ми в чужбина има фиксирана такса от 0.50лв при плащане на пос-терминал: смятам си аз куна към евро и ми се получава че трябва да платя 14.95 евро- да ама в момента в който на касата ми вземат от ръката двайсетачката ми вика 18. Теглих му една майна на български и си поисках парите и дадох картата. Пазете се навсякъде където не е в евро го смятат както си искат!!!
Около 13:00 пристигнахме в Загреб където ни беше първата нощувка. Тол таксата беше 16 евро плюс едно евро затова че не плащам в куна. Хотелът ни беше на пеша разтояние от центъра. Разходихме се- чист град, не е най-интересното туристическо място... има хубави паркове и една огромна катедрала в центъра. Доста скъпо ми се виждаше всичко сравнено със София- може би двойно, че даже и тройно.

Ден 2: Загреб- Венеция- Верона
Сутринта към 9-10 тръгнахме от Загреб, тъй като беше събота, нямаше никакъв трафик. Тол таксата до границата със Словения е 1 евро за около 50км. На границята имаше огромна опашка и въпреки, че правят само паспортен контрол чакахме около 40минути. Словения са с винетки на границата има будки където ги продават. Най-малко е за 7 дни и струва 15 евро, залепя се горе в ляво и има камери които я проверяват на бившите пунктове за тол такси където трябва да намалиш до 40. Словения, дори само оглеждайки се около магистралата, е изключително красива. Някой път си мисля да си направим специална екскурзия до там. Газ има на всяка 2ра или 3та бензиностанция най-много да има 100км без газ-станция. За първи път трябваше да зареждам сам газ- сложих пистолета, цъкнах копчето, почна да зарежда и спря на 4 евро и повече не иска... после ми обясниха, че трябвало копчето да се натиска постоянно и ако го пуснеш преди да платиш не можеш да заредиш повече. Магистралите са доста по- натоварени като особеност мога да посоча, че въобще не се оглеждаткато се включват в магистралата- два три пъти набивах спирачки. Като цяло темпото е високо около 140-150 на ограничение 130.
След около час и половина влезнахме в Италия- граница няма. Първоначалната идея беше да не ползваме магистралите на Италия и Франция защото са много скъпи, а и да видим повече неща по пътя, но леко закъснявахме с графика и се качихме на магистралата към Венеция. Газ има на достатъчно места има и много табели които казват на колко км е следващата GPL станция. Платих около 13 евро за 140км магистрала и се озовах в градчето Местре. Там си намерих платен подземен паркинг, който се оказа само на 2-3 минути пеша от спирка на трамвая който ходи до Венеция. Голям зор беше докато я намерим тая спирка понеже никой не говори английски, дори и малко. Пътя с трамвай е около 20-30 минути и се озовахме във Венеция. Разходихме се няколко часа, возихме се на воден автобус, понеже се оказа доста по-голям град от колкото си мислех. С лодка от Сан Марко до спирката на трамвая беше около 40минути. Странното беше, че реално за турист, Венеция е доста по- евтина от Загреб...
Към 18:00 тръгнахме от паркинга и хванахме магистралата за Верона. Магистралите в Италия са натоварени, кара се с по-високо темпо от колкото тук, но шофьорите са доста по-толерантни и като цяло е спокойно. На изхода за Верона окончателно се отказах от магистрали с тол такси: иска ми машината 12.10 евро- пускам 20, връща ми 4 и ми вика: АРИВИДЕРЧИ! Колко псувни изяде не е истина :D . Настанихме се в хотела във Верона който се оказа доста далече от центъра и се разходихме по тъмно, опитахме хубава италианска домашна паста в добър ресторант, но пак лошо впечатление прави това, че менюто на английски е доста по-скъпо от италиянското... Този ден ми вървеше да ме лъжат :D .

Ден 3: Верона-Милано- Торино
Пак към 9-10 поехме на запад, но този път- без магистрали. Впечатление ми направи това, че реално извънградско шосе няма. Пътят влиза от село в село през 300-400 метра и минахме стотици кръгови кръстовища, в последствие разбрах, че това е масова практика в Италия и Франция- всяко кръстовище извън града да е кръгово. В Милано, тъй като беше затворен центъра (не разбрах защо) паркирах в паркинга на една много висока и красива бизнес сграда близо до жп гарата на града и от там с метро до центъра. На площад Дуомо има разни мургави хора които ти слагат малко натрошени макарони в ръката, свирват и те накацат 10-тина гълъба, снимаш се, и после ти искат пари, ама си заслужава. После ходихме и Сан Сиро пак с метрото и обратно към колата. Пак по малките междуградски пътища в Торино пристигнахме към 22:00 часа и не сме излизали от хотела. Особеност е, че в Италия е забранено сам да си сипваш газ, а тъй като повечето бензиностанции са само на самообслужване събота и неделя и особено през нощта, вечерта спрях на 3-4 бензиностанции но колонката за газ не работеше, все пак обаче газта ми стигна до торино и сутринта заредих. Като цяло в италия видях и газ на 40 цента и на 60- така че цената е много различна зависимост от мястото.

Ден 4: Торино- тунела Монт Блан- Тонон ле Бен

Сутринта се разходихме в квартала на Торино в който бяхме отседнали, за центъра нямаше време, снимах се с Ланчата пред мястото където е тръгнала точно преди 20 години :D. И поехме към алпите пак без магистрали. Времето за път по магистрала щеше да е двойно дори и тройно по-малко, но никога не бих променил избора си. Този планински път е най-красивият по който съм карал- поне 5-6 пъти спирах за снимки, минахме красиви селца, спирахме по магазини и тн.
Тунела под връх Монт Блан се явява граница м/у Италия и Франция и за мое учудване имаше митничари и проверяваха лични карти. Таксата за тунела е доста солена- 45 евро за 7 км тесен тунел. От другата страна на планината така се случи, че беше с 10 градуса по-топло въпреки че е северен склон с доста повече сняг, видяхме и за първи път ледници. Заредих на първата бензиностанция- Тотал- не стига че беше близо 80 цента цената, ама колата се побърка на тая газ първоначално въобще не искаше да обърна на газ, после все пак тръгна, но прекъсваше и нямаше въобще мощност. Със следващото заредане всичко се оправи- така че със сигурност беше от газта. Привечер се настанихме във френското градче Тонон ле Бен на брега на женевското езеро на 15 км от град Женева, на границата със Швеицария. Разгледахме града- красив, чист, подреден, скъп и мнооого скучен- никакъв живот.


Ден 5: Тонон ле бен- Женева- Оксер

В Швейцария има винетна система, но за жалост за коли се продават само годишни винетки на цена около 50-60 евро, поради тази причина за да стигнем до Женева без винетка ни обясниха, да минем по пътче което върви успоредно на брега на езерото. Там паркирахме на паркинг на около 100 метра от фонтана. Интересно беше че като вкарах българската дебитна карта във машината за паркинг цялото меню премина на български :) Прекарахме около 2 часа в парка около фонтана и на брега на езерото където се снихаме с лебеди големи колкото щрауси. Към 14:00 потеглихме пак по малки пътчета посока Париж с нощувка в Оксер. Пак минахме по много красив път който се изкачва в планината а Женева и езерото остават ниско долу. В хотела в оксер се настанихме късно вечерта. Французите се оказаха доста добри шофьори и на тези междуградски пътища въобще не зачитаха никакви ограничения. Газ има на доста по-малко места, но пак не видях някъде да няма газ за повече от 150км.

Ден 6: Оксер- Париж

Без да губим време сутринта директно тръгнахме към Париж, пак без платени пътища, разстоянието е малко, но последните 15км, в безплатна част на магистралата ни отнеха около 40-50 минути- не бях виждал 5 ленти плътно задръстване досега. Към обяд се настанихме в хотела който се намираше на вътршния околовръстен път, на 100 метра от метро станция. Задължително условие в Париж, поне според мен е хотела да има подземен паркинг, какъвто нашият имаше. Бързо оставихме багажа, взехме туристическа карта на града, купихме си дневна карта за метрото (7евро на човек) и започнахме да обикаляме туристическите обекти един по един: Айфеловата кула, Нотр Дам, Сакре кьор, Монматр, Мулен руж, Лувъра (където за граждани на евросъюза под 26 години е безплатно). С метрото се обикаля много лесно- до всяка точка на града има метростанция на около 5-10 минути пеш, стана ми странно че контрольорите в метрото бяха въоръжени....

Ден 7: Париж
Най-важният ден от екскурзията ни. Сбъдна се мечтата на съпругата ми да се снима с булчинската рокля пред Айфеловата кула! За целта: двамата облечени- аз с костюм, тя с роклята, се качихме в колата и прекосихме града около 8-9км до кулата. Задръстванията във вътрешността на града не са сериозни, да не кажа по-малки от софийските (може би заради метрото) но пешеходците са пълен ужас. Сфетофарите са с препоръчителен характер, особено за пешеходците- минават си когато и където си поискат, а колите- след като светне червено поне 10 секунди продължават да минават, а на тези които им свети зелено- чакат- и после обратното. Паркирах точно до градинката на айфеловата кула (Шампс де марс)- места си имаше, но се плаща само и единствено с карта, каквато не носех и се наложи да моля жената която проверява дали всички са платили, да плати с нейната карта, а аз да 'и дам пари. Поне, по мои впечатления французите са много усложливи и мили- говоря и за белите и за черните.
След фотосесията по обратния път покрай река Сена се прибрахме до хотела взехме, си карта за метрото и ходихме до Версай, където също се оказа, че е безплатно за нас. После се разходихме по Шампс Елисе, видяхме триумфалната арка, площад Конкорд с обелиска и Виенското колело. Накрая се качихме до върха на Айфеловата кула. До втория етаж може да се качиш за 5 евро по стълби или за 8 с асансьор (това с отстъпка за хора до 24- аз съм на 25, но мина номера- избрахме стълбите) а до върха има само асансьор за 6 евро. Гледката е уникална!!!

Ден 8: Париж-Мюнхен
Пак избрах Маршрут без такси, но този път голяма част от километрите бяха по скоростен път с ограничение 110км/ч, но беше доста натоварен с тирове. Доста често обаче пътя се свиваше на двулентов и влизаше в населени места и от 110 трябва да намаляш на 60 или 70, че и има и камери, два пъти ме щракваха с леко превишена скорост (втория път разбрах, че това е камера). Сега чакам от умрял писмо... ама да видим. В последните села на франция до река Рейн, които са с немски имена ме спря полиция или май бяха жандармерия и полиция. Ровиха нагло бахажа, гледа картички, магнитчета, билети, касови бележки, обяснява ми кои бонбони от покупките били хубави, кое вино-не.... Пита ме говоря ли френски- аз му викам не, той продължава на френски (нищо че аз долу-горе го владея езика, но предпочитам английски) накрая ми вика всичко е ОК, лек ден. По държание бяха едно към едно с родната полиция. Влезнахме в Германия и се качих на прослувутите им магистрали без ограничения, но беше петък и имаше адски много трафик. Задръстване 10 км после пътя се изчисти, тръгнах в лявата лента зад колона от до около 180-190 и ми се наложи да спирам до покой след няма и 2-3км и пак 10 км пълзене. Като цяло не ми хареса идеята да няма ограничения на скороста. Сто пъти натисках спирачки като се увлека до към 170 и някой реши да изпреварва със да речем 130, а от 120 в средната лента пък много трудно се изпреварва понеже зад тебе идват коли на по 160-170. Газта е по-евтина от Франция, има на достатъчно бензиностанции, а пистолетите са им смесени- имат и като нашите, и също така техни си. Аз си бях купил накрайник, но при първото зареждане не видях, че имат и пищов като нашите, успях да заредя около 5-6 литра и спрях понеже доста течеше тоя накрайник. На следващите бензиностанции си зареждах нормално. В Мюнхен стигнахме късно вечерта и даже последните километри давах доста газ, понеже в Германия хотел три звезди с над 100 стаи има рецепция която затваря до 23:00!?

Ден 9: Мюнхен- Виена
До обяд си отделихме време да разгледаме Мюнхен. Хотелът пак беше близо до метро- разходихме се до центъра, купихме си сувенири, хапнахме и тръгнахме към Виена. Австрия са с винетки, на една от последните бензиностанции в Германия си купих и винетка- около 9 евро за 10 дни. Преди да тръгна, видях че в Австрия има 20тина газ станции в цялата страна, може и да е така, ама точно на всеки 170-180 км имаше газ- пак като в Германия с два пистолета. Във Виена се настанихме около 16:00. Някаква грешка беше станала в хотела и ни дадоха на цената на стаята която сме резервирали окло 45 евро огромен мезонет на последния етаж на хотела. Имахме достатъчно време да разгледаме центъра- паркирах под операта и се разходихме до река Дунав.

Ден 10: Виена- Будапеща- Нови Сад- София

Това е денят с най-много изминати километри- над 1000, все по магистрали. В Унгария е електронна винетката- на последната бензинностанция в Австрия си продиктувах номера и платих 12-13 евро. По всички форуми които четох преди да заминем- пишеха, че по магистралите в Унгария газ няма- категорично не е вярно- на всяка втора бензиностанция има. Цената е във форинти и не съм я смятал- плащах с карта да не ме лъжат. В Будапеща паркирах в паркинга на един 5 звезден хотел на брега на Дунав, точно срещу крепостта и парламента, за да мога да платя с карта. Разходихме се набързо за по-малко от час, защото цената на паркиране беше около 10лв на час. Качихме се горе на крепостта- Будапеща е много красива- има какво да се види!
Магистралите в Унгария са в уникално състояние- нямат никакви забележки- най-добрите за цялото пътуване. Има много камери и полиция, и много малко коли превишават 130. Преминахме границата със Сърбия доста бързо и пак поехме по празната сръбска магистрала към Белград, но решихме да спрем да хапнем в Нови Сад, понеже щяхме да сме там към 21:00 и нямаше да успеем за Белград. Тол таксата 1 евро, газ навсякъде.
От Нови Сад за да се качим на магистралата трябваше да заобиколим доста и реших до Белград да карам по безплатния път- доста по-натоварен и пак всички карат точно в ограниченията, ама този път вече много ми се спеше да ги чакам и си карах както си знам :auto: После от Белград на магистралата- скука, скука.... към Ниш вече много ми се доспа и събудих жена ми да кара и малко поспах до нашата граница, където ме събуди за това, че била сбъркала и минала при тировете :D но никой нищо не каза ии така към 5 сутринта си бяхме вкъщи с доста спомени :)

Като заключение мога да похваля колата си, че се държа перфектно всичките тези около 6000км, среният разход беше около 11. Единствения проблем който направи беше, че при някое спиране по магистралата едното задно цилиндърче е задържало( аз не съм усетил) и е изтъркало накладките на едното задно колело чак до желязо и е надрало и диска, ама здраве да е само къде малко постръгваше последния ден- още не съм го оправил :D Тръгнах с пълен резервоар бензин и се върнах с пълен- навсякъде може да си карате спокойно на газ

Надявам се да съм бил полезен за планирането на някоя бъдеща екскурзия или пътуване по работа!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Меденият ни месец: до Париж и обратно на ГАЗ :)
 Мнение Публикувано на: 26 Май 2016, 20:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2005, 13:36
Мнения: 2804
Местоположение: Русе - 0898 477 656
Кара: KAPPA 2.0 VIS - ZLA83800002053545 - 838А6000268799
http://carendar.com/public.php?offset=5 ... ic=0&name=
БРАВО!

Прекрасно ....

Толкова пъти ходя в Париж, но че мога с Капата д апътувам до тъм - не ми е минавало през ума.

Колко средно на километър излезе пътуването - в газ и пари?

_________________
Изображение
Изображение
ЕХ - DEDRA 2.0 i.e. - 835A5.000 - 120hp - BRC - "СТАНКА НЕВЕРОЯТНА"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Меденият ни месец: до Париж и обратно на ГАЗ :)
 Мнение Публикувано на: 27 Май 2016, 14:52 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia
Аватар

Регистриран на: 07 Мар 2015, 02:49
Мнения: 23
Кара: Lancia Kappa 2.0 96г
i_v_ivanov написа:
БРАВО!

Прекрасно ....

Толкова пъти ходя в Париж, но че мога с Капата д апътувам до тъм - не ми е минавало през ума.

Колко средно на километър излезе пътуването - в газ и пари?

Благодаря за хубавите думи!
Аз ползвам сайт където си записвам зарежданията- така че мога да дам точни данни :)
4910км. (не 6 както съм писал, явно съм се объркал)
523 литра газ- 632лв
370лв пътни такси заедно с платено паркиране


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 3 мнения ] 




Начало форум » Viva Lancia » Екскурзии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов