Здравейте колеги, искам на кратко да ви разкажа за моето наскорошно пътуване до гр. Львов, Украйна.
Причините за екскурзийката са много, някои са от личен характер, но всичко общо взето стана спонтанно.
Крайна цел - гр. Львов, казват че е един от най красивите в Украйна, аз съм бил само там и определено ми хареса.
Маршрута - избрах най бързия според гугъл - София-Белград-Будапещ-Чоп-Львов.
Превозно средство - Капата на газ, аз и друго нямам. Тръгнах от София в около 8-9 часа сутринта, наложи се да се върна, защото забравих комплекта съединител, който миналата година купих от Митака от Враца, но така и отлагам смяната - лагера вие вече повече от 10к км - но на всеки случай нека е с мен, отделно инструменти, резервно ЕКУ, кабел за диагностика, свещи, бобина - куп неща които взимам на дълги дестинаций като застраховка - кой знае колко не тежат.
Та минах Калотина, 2 зареждания в Сърбия (газта им е 1.50лв, но за сметка на това, в Унгария е около 1.90 лв). На Еко бензиностанцийте имаше промоция - над 20л гориво и получаваш течност за чистачки и кафе гратис - събрах общо
. На влизане в Унгария ме питаха както обикновено за цигари и алкохол - имах само бутилка гроздова, но за повече от 1л глобата е 100 евро. Последва закупуване на 10 дневна винетка на дървен курс, но се ядваше. От там се отправих в Будапеща при приятел, където направихме едно биропиене в унгарската столица. На другия ден се отправих към Украйна, като въведох крайна цел Львов в Гармина - добре че спрях да проверя маршрута - щеше да ме прекара през Словакия - най малкото още 1 винетка. Оказа се, че не иска да ме прекара през Чоп (ГКПП) и за това послушах нокията, зададох цел Мукачево - пограничен украински град, от където трябваше да мина. Тръгнах, но пътя се разминаваше с картите - карах по нова унгарска магистрала. Като свърши трябваше да избирам ляво-дясно и двете към Украйна, избрах на дясно и така през едни села стигдах до някакво ГКПП (оказа се, че такива много) - хора имаше - украинци и унгарци - само аз бях някакъм съмнителен. Унгарците ме провериха и попълних бележка с номера на колата, километраж и колечеството гориво - газ и бензин -пишете колкото се може повече, че имате, но да е реалистично - гледат таблото. Оказва се,че на обратно мога да се върна с не повече от 10л гориво иначе глоба 150 евро - в Украйна е по-евтино. Пуснаха ме и после украинците - 3-ма митничаря ме провериха, гледаха номера на колата, багаж, питат за лекарства и разни други неща - НЕ НОСЕТЕ хладни оръжия - ножовете се контролират, особенно кофти е ако са скрити - принципно за да ги носите със себе си, трябва да ги регистрирате в тамошното МВД (МВР) - загуба на време. Така че за да не ви глобят или да се занимавате с глупости не носете такива атрибути в багажа. За около 20 минути минах, без проблеми и почерпки.
Влизане в Украйна - пътищата, особенно в забутаното село, през което минах се отличават от унгарските с много, но на мен ми приличаха на тези в дунавските села в БГ - трябва да се кара внимателно - има дупки, иначе са широки, по широки от наще и останалите. Пътя ставаше все по добър и вече в Мукачево беше хубав. Заредих газ на 1.10лв (бензина е под 2лв), плащането с карта работи и потеглих към Львов. Като цяло пътя е широк първокласен, с големи асфалтирани банкети + чакълирани такива. Движение има, шофиорите са по скоро толерантни и ти правят място при изпреварване, ограничение в населено място 60, извън 80, за 10 от горе не те закачат тяхните ДАI (КАТ). В селата има живот, тротуари и дървета са белосани, поддържано е, има и доста колоездачи. Пътя продължава в карпатите и става 4-лентен. Състояние много добро. Откриват се красиви пейзажи, има места за отдих, които също изгреждат поддържани. Мотели също има не малко. Някъде на високото се показа табела Львовска область и по пътя се появиха дупки - колеми и дъбоки, но с полегати склонове - явно слагат дебели слоеве асфалт и дупките са като кратери, а не точно дупки - някои се менават, други се заобикалят, но трябва да се внимава - аз поне по моите гуми не допусннах щети - най добре да карате зад някого. Лошият участък е около 10-15 км.но се кара със 40-60 средно.
И по добре карайте по табели - ннавигацията ме заби в някякво градче през индустриалната зона - 2 км дупки, а пътя от горе беше нормален.
Постовете на полицията са обозначени, камерите също, ако не нарушавате никой няма да ви спира заради номерата.
Впечатление: моята капа от 1996г беше една от най старите коли по пътя!
Пристигнах до хотела за оклоло 7 часа - 300км в Украйна и още толкова в Унгария. на около 60 км от Львов пътя става 4 лентов с отделни платна и аварийни ленти.
Настаняване и храна: Мотелчето беше на около 20 км от центъра, в село край пътя, тихо, прилично, с много добър ресторант - всичките ястия бяха отлични.
Львивското пиво също ми хареса, а сланината (сало) да не говорим - домашно приготвена, осолена, с чесън и по краищото с нещо като пипер и още нещо, без кожа - топи се в устата.
Въобще храната е силна
Градът - ще кача снимки за да видите, има много стари павирани улици, някой, по които има релси са опасни за капата (картера), старата част е пешеходна, въобще нищо общо с БГ. Явно хората си пазят. Кошчетата за боклук бяха в чугунени черупки със символа на града. Графити не видях, има много заведения, бирени трипове и др.
Паркиране: аз не съм имал проблеми, но има и достатъчно паркинги (платени) в центъра. Иначе може в някоя уличка. За опасността от кражби според мен се преекспонира - просто не си оставйте стойките на стъклото.
Пътуване не обратно - само по табели, точи път през Ужгород и КГПП Чоп. На границцата ме проверяваха - от къде си?- България, а за къде? - за България - я ела насам. Все пак бях единствения не местен.
В Унгария ме спряха да ми проверят светлините - бях забравил на габарити, а там цяла година, както и в Сърбия се кара на къси.
Ще добавя снимки в най скоро време)