Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Ланчия Зета 2.0Т. Имал съм няколко турбо бензин коли и затова реших и ван да си взема. Имам няколко въпроса:
1: На какво налягане работи турбината ? Искам изкуствено да надуя системата (boostleak test) за да видя да не пропуска някъде , все пак е кола на почти 20 години.
2. Виждам че турбо двигателя е с по ниска степен на сгъстяване от атмосферката, а буталата и биелите различни ли са ? Или просто са разредили атмосферния двигател и са му лепнали 2.0Т
?
3. Колата е уникално запазена, проверих турбината за луфт , минимален в границите на дупостимото без да пипа масло или антифриз. Бих искал да я чипна , гледам дават че стават почти 190 коня. Това някой пробвал ли го е ? На какво налягане ще работи турбото тогава ? След ден два ще си взема бустметър защото имам чустово че клапата за разтоварване на турбината нещо не е много наред. Колата влиза в буст след това леко спира и после пак тръгва. Имам чуството че клапата не затваря хубаво но то ще си покаже на бустметъра само трябва да знам на какво налягане работи турбото по принцип. Няма много картерни изпарения , но взе пак трябва да ги изчистя , къде се събират като цяло ?
4. Имам един бутон до волана в ляво с една антена като сигнал с няколко чертички , за какво е той? Изпочетох половината нет и нищо не открих.
Благодаря предварително