Разглоби ли механизма за да видиш защо не иска да навива въжето?
Вероятно се е заклещило някъде. След известна употреба въжето започва да се разплита - стои като разплетено, не усукано -
и е възможно да се е закачило, в някоя част от механизма.
Втората употреба НЯМА гаранция колко сваляния качвания на гумата ще работи преди да се повреди.
Най-добре е ново - но въпрос на възможности
За начало свали и разглоби твоя механизъм, виж какъв му е проблема и прецени.
Демонтира се лесно дори не е необходимо да се вдига колата на крик.
Имай предвид, че като развиеш гайките отдолу и освободиш механизма, трябва отгоре - откъм багажника
внимателно да избуташ /ако трябва разклати ЛЕКО, завърти не помня точно как беше/ горната част на механизма /дето се вижда в багажника/.
Трябва да излезе през отвора в пода на багажника БЕЗ много усилие.
Ако зопочнеш отдолу да дърпаш силно може да счупиш част от пластамасата.
--------
За какво ти е "патерица"!!?
"Патерица" обикновено се ползва когато си заел мястото на резервната гума с газова бутилка и няма място в багажника.
Аз лично съм против патериците по-принцип, а за тежка кола като Федрата съвсем.
Нищо не й пречи да си носи нормална резервна гума. Предвидено е място под пода - не ти заема място в багажника!!?