Меко казано "странно" ще ти стане като смениш динамиката на Каппа-та с дизел
Не съм сигурен, че правилото "дизел се купува зимата" важи за съвременните комън рейл-и. ХДИ ако е изправен си пали почти като бензин независимо от сезона и обратното - ако има проблем/и и в топло време няма да запали. Нещо повече - има случаи в които ХДИ си пали нормално студено а като загрее пали трудно - с много въртене.
Съединителя не е демпферен. Маховика е демпферен. Оскъпяването идва от това че сменяш, не само съединител който сам по себе сравнително не е скъп предвид класа на автомобила, а от това че със съединителя сменяш и маховика.
Може да се сложи и "твърд" маховик, но макар и по малко от демпферния и той пари струва.
Колегата е прав за двата ключа и турбината. Втори ключ се поръчва от производителя, "обучава" се ....време, разправии и пари. Мойто турбо свири като на четириосен Актрос
но това е друга тема.
Като цяло ХДИ е здрав дизел. Лошото е че колите които се внасят през последните години са от Италия и никак, ама никак не са поддържани и е трудно да попаднеш на читава кола, дори да е на малък пробег. Въпрос на късмет.