Автор |
Съобщение |
Tornado
|
Заглавие: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 09 Май 2014, 13:45 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Ей така отказа докато ускорявах на 3 скорост и изведнъж загуби мощност.Не свети чека на таблото не пуши и никога не е пушила.Доколкото успях да огледам няма спукани турбопътища или отворен уестгейт. Възможно ли е просто да е затегнала?
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 09 Май 2014, 20:46 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Малкия дявол се оказа.Поради моята немърливост защото не съм сменял маслото и последния път като имах работа по охладителната система не съм обезвъздушил явно системата.Понеже тази турбина има охлаждане от охладителната течност и в комбинация със старо масло е затегнала.Раздвижих я през студената част и засега всичко е ОК.Като се опитвах да я раздвижа с ръка не ставаше ,единствено с камък на гайката и малката тресчотка се получи. Питам се с колко ли съм и съкратил живота с това си мое деяние?
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 10 Май 2014, 18:41 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Вече и с буустметър.Надува до 0,6 повече не иска ,а и не ми се правят опити да не стане беля отново.По ТТданни и дават 0,7.
|
|
|
|
|
subarkata
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 11 Май 2014, 08:34 |
|
Регистриран на: 12 Яну 2007, 11:09 Мнения: 2560 Местоположение: София
Кара: Lancia Dedra SW Integrale 16VT Piaggio mp3 250ie S203 OM612
|
Какъв е бустметъра? Ако е китайче разликата от 0.1 бар може да е от самия уред.
_________________ Non e una macchina, e un Integrale.Имало едно време Dedra TDS SW, Y10 GT, Kappa SW 16VT, Delta GT.i.e, Lybra SW Comfortronic, Musa 1,4 DFN
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 11 Май 2014, 11:52 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Разбира се ,че е китайче и много много не му вярвам.
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 12 Май 2014, 21:21 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
В крайна сметка се оказа ,че трябва да сменям радиатор на охладителната система.Губя течност в достатъчни количества и от там въздушна възглавница и спиране на охлаждането на турбото. Яд ме е ,че сменях тапите по радиатор ,а се оказа ,че на едната му страна почти всички тръбички протичат вече. За автомобил над 500000 км. няма начин да не се получи това.
|
|
|
|
|
x 1/9
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 21 Май 2014, 08:51 |
|
Регистриран на: 20 Окт 2005, 17:20 Мнения: 260 Местоположение: София
|
Tornado написа: В крайна сметка се оказа ,че трябва да сменям радиатор на охладителната система.Губя течност в достатъчни количества и от там въздушна възглавница и спиране на охлаждането на турбото. Яд ме е ,че сменях тапите по радиатор ,а се оказа ,че на едната му страна почти всички тръбички протичат вече. За автомобил над 500000 км. няма начин да не се получи това. какъв радиатор взе ? защото моя новия се оказа без пробка от долу.... не питай как с есменям антифриза сега. Отделно маркуча от термостата се оказа с по-голяма хлаабина и с еналожи да ми струговат една муфа. Между другото, ако на някого му се падне подобен проблем с мега извратените ни бързи връзка на радиаторите, мога да съдействам за подобни муфи. Правят ги едни пичове, дето по принцип се занимават с хидравлични маркучи и са наистина майстори!
_________________ lancia Zeta 2.0 turbo HL /чип-тунинг от TECNOTEMARACING, 16'джанти MELBER, EIBACH окачване , REMUS ауспух ех' FIAT Bertone X 1/9 - 1500 - 5 speed '82 June Lanchia Dedra 1600 i.e -пенсионирана
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 21 Май 2014, 20:37 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Най - евтиния радиатор ITN за 100 лв. Без пробка отдолу и с отвор за датчик където навих датчик от Лада. Пробка отдолу не ми трябва и проблем с връзките засега нямам.
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 24 Фев 2015, 19:35 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Преди 3 седмици охлюва отново спря ей така без никакви признаци. Ако ремонта не е възможен или не се намери средна част нова ще минавам на друго турбо най-вероятно от Субару импреза мисля ,че е ТД05 или някоя К03.
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 27 Фев 2015, 22:47 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Започна се.За утре остана полуоски ,генерация ,долния тампон и после го закачам на синджирите.Трудно ще е с двата болта на генерацията /най-вероятно/ ще се скъсат или ще се режат.От кулера се отцеди около 50 грама масло с примеси на жълта гняс която се появява от каране на газ и къси разстояния. Много букси много проводници и доста разглобяване падна днес.
Прикачени файлове: |
DSC_3107.JPG [ 457.89 KiB | Прегледано 8401 пъти ]
|
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 14 Мар 2015, 21:49 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Най-после чух гласа на мотора.Рециклиране на турбината в Турбофорс Русе. Пълна ревизия със смяна на всички гарнитури ,семеринги ,шлайф на глава и припасване на клапани. Смяна на течащ семеринг на рейката и много други дейности.Нови маншони на полуосите Дурафлекс.Смяна съяединител.Рециклиране на всички шарнирни накрайници. Като цена около 1500 лв. с маслата и филтрите. Ремонта си извърших сам и труд в цената няма.
Предстои: Смяна предни амортисьори и прашници. След това започвам задницата /пълен преглед/. Катализатор нямам и обмислям права генерация с тръба и колена.
|
|
|
|
|
Tornado
|
Заглавие: Re: Ланчия Зета 2000 турбото отказа. Публикувано на: 24 Май 2016, 20:21 |
|
Регистриран на: 05 Окт 2007, 09:54 Мнения: 248 Местоположение: Казанлък
|
Сдобих се със същия автомобил ,същия цвят ,регистрация ВТ което също е добре за мен.Започва прехвърляне на двигателя с трансмисията.
|
|
|
|
|
|