Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » A112/Y10/Y/Ypsilon/Musa




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 01 Авг 2011, 18:26 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
Вчера съм ги проверил всичките и са ок?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 01 Авг 2011, 22:17 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3432 - тук е обяснено много добре. Ще пиша ако метода се окаже ефективен при мен beer


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 02 Авг 2011, 18:39 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
Така днес свалих вентилатора и резисторния блок(с мноого мъки...куплунга беше спекъл здраво, но контактния спрей оправи нещата). Вентилатора го захраних с един 12V акумулатор и се завъртя, с което направих заключение, че работи. Доста кофти комутация се получи при захранването му, дано не съм го изгорил с пробата. Премерих термозащитата - около 1-2 ома т.е. е ОК, премерих резисторите 0.35, 1 и 2.2 ома както в темата отгоре на фиат форума. Дотук добре. Дойде момента за проба на ключа на таблото, там нещо неуспях да го докарам? Експеримента ми се състоеше в следното:

1. Намерих си стабилна маса - болта на вратата от дясно :)
2. На контакт и последователно измерване за някакво напрежение по буксата на термозащитата, но там една хубава нула навсякъде. Вентилатора беше включен на степен 1. Почвам да си мисля че е някъде между ключа и куплунга зад таблото стр589/фиг.3 на ръководството и на снимката отдолу, но както се вижда от фиг.2 такава крива отвертка няма начин да си намеря :)

Очаквам интересни предложения за спряване с проблема!


Прикачени файлове:
tablo.JPG
tablo.JPG [ 87.04 KiB | Прегледано 10696 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 02 Авг 2011, 18:48 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
Някой знае ли как да проверя този блок за управление и къде се намира, защото не го видях до венитилотора?


Прикачени файлове:
KLIMA.JPG
KLIMA.JPG [ 150 KiB | Прегледано 10694 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 15 Авг 2011, 17:54 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
Проблема се оказа в 2 изгорели крушки на врътките!!! Сменят се и всичко си тръгва! Въпросителната обаче остава, как така осветлението ще прецака функционалността на врътките?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 15 Авг 2011, 19:13 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11
Мнения: 940
Местоположение: София
по-вероятно ми се струва докато си бърникал да смениш крушките да си бутнал и някое кабелче със слаба връзка.

_________________
we all have wings, but some of us don't know why

fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d
ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 04 Фев 2012, 22:48 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 16 Мар 2010, 10:32
Мнения: 9
Местоположение: София-Перник, Перник-София
Кара: Lancia Y10 1.1 1995
Привет!
Карам Y10 - старото моделче и на мен парното на 1 степен не ми работи, на 2 е добре, а на 3 духа много шумно и то повече студен въздух, отколкото топъл. Другия проблем ми е, че на страничните въздуховоди (при страничните стъкла) винаги при всякакви обстоятелства духа единствено и само студено. Някакви съвети и идеи?
Имайте предвид, че си имате работа с блондинка, поради което моля за по-подробно обяснение. :oops:
Много, много благодаря!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 22:48 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 715
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
1 степен горе са я изкоментирали третата степен- мисля че е нормално да не духа 3 пъти по топло....просто има нещо объркано в охл. система или моя термостат не е наред
Духалките /моите/-духат "единствено и само студено" само че едната може да се спира а другата есента я облепвам с тиксо и лятото го свалям. Джамовете се изпотяват но или ги бърша с парцала или ги пускам един пръст.

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 22:52 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47
Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
Цитат:
Джамовете се изпотяват но или ги бърша с парцала или ги пускам един пръст

Кранче на парното?

_________________
Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:13 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45
Мнения: 715
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
Не е от испаряване на антифриз а от дишането..../едно време в ябълките зад Овощарския институт на Жигулитата джамовете как сам ги изпотявал.../

_________________
Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:20 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47
Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
Цитат:
едно време в ябълките зад Овощарския институт на Жигулитата джамовете как сам ги изпотявал...

лелеее

_________________
Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 10 Фев 2012, 14:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Borry написа:
Привет!
Карам Y10 - старото моделче и на мен парното на 1 степен не ми работи, на 2 е добре, а на 3 духа много шумно и то повече студен въздух, отколкото топъл. Другия проблем ми е, че на страничните въздуховоди (при страничните стъкла) винаги при всякакви обстоятелства духа единствено и само студено. Някакви съвети и идеи?
Имайте предвид, че си имате работа с блондинка, поради което моля за по-подробно обяснение. :oops:
Много, много благодаря!


На някой по-стари коли някой от въздуховодите са вързани директно без да минават през радиаторчето на парното. Навремето имахме Ситроен BX и при него беше така... Не помня вече дали средните или страничните духалки бяха така но единия чифт бяха директни!;) Та не знам как е при Y10 но има и такава вероятност.

П.С. Сега видях че колегата с Y10 е потвърдил това!;) Можело значи и при италянките... :(

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2012, 10:01 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11
Мнения: 940
Местоположение: София
Ето, че и аз съм в отбора на вентилаторите, които работят само на 4-та степен. То е ясно, че ще сменя резистора, но по-интересно е откъде дойде проблема.

Колата започна да събира вода. След дъжд, в завой се чува как водата минава от единия края до другия. Така веднъж експериментирах на прав участък с резки завивания в ляво и дясно, след което се появиха капки в каката на пасажера до шофьора. Вероятно отвор за отичане се е запушил, дори май някъде четох, че в подобни случаи вода се събира някъде около филтъра за климатика (точно над вентилатора за парното), но не успях да видя нито водата, нито къде е запушването.

Някой с някакви идеи?

_________________
we all have wings, but some of us don't know why

fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d
ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2012, 13:42 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11
Мнения: 940
Местоположение: София
още малко развитие по темата:

първо извадих резистора - твърде добре е защитен, за да стигне вода до него, но все още търся дупката за отичане на водата; термозащитата изглежда в добро здраве (не съм я мерил).

второ, проверих бушоните в ляво под волана - резултата изглеждаше сериозен. стопен бушон и стопено легло на бушона. За щастие имам резервна бушониера и я подмених. Всичко работи, с изключение на първите три степени на вентилатора.

направи ми впечатление, че стопения бушон е жълт (20 А), въпреки че точно той е за вентилатора и климатика и трябва да е зелен (30 А). Това обяснява донякъде причината за стопяването му, но не и причините, поради които три години не е нагарял така.

и накрая, за да работи климатика и вентилатора, трябва да е минавал ток през стопения бушон, т.е. пак се връщам на резистора.


Прикачени файлове:
Image174.jpg
Image174.jpg [ 37.98 KiB | Прегледано 10607 пъти ]
Image173.jpg
Image173.jpg [ 54.13 KiB | Прегледано 10607 пъти ]

_________________
we all have wings, but some of us don't know why

fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d
ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2012, 18:45 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките

Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47
Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
Цитат:
направи ми впечатление, че стопения бушон е жълт (20 А), въпреки че точно той е за вентилатора и климатика и трябва да е зелен (30 А). Това обяснява донякъде причината за стопяването му
щ
Бушона е за да гори, не да се стапя.

_________________
Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2012, 21:24 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
Термозащитката на резистора... Външно няма как да я познаеш здрава ли е... закъси я и готово.

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 03 Юни 2012, 22:44 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25
Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
Има една тръбичка от която се оттича водата, попаднала при въздушния филтър. Опитай се да проследиш мястото където тази вода се оттича, мръсотията се събира в долната част на това маркуче. Ако ти се намокри въздушния филтър с тая вода, ще замирише на умряла риба в купето... Относно мистиката със степените на купето, пробвай начина по който при мен се оправиха нещата-смени си всички изгорели подсветки на бутоните и врътките... Успех!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 05 Юни 2012, 21:55 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 16 Яну 2005, 20:04
Мнения: 413
Местоположение: София;кв.Бели брези
Кара: Lancia Ypsilon,Fiat Idea
Стига бре хора,невъзможно е от това да е проблема,изгорели крушки........... 8O 8O 8O 8O 8O
Иначе аз ви съветвам да се насочите към самия потенциометър/врътката за степените/.Пунто 2 страда о такъв проблем........... :wink: :wink: :wink: :wink:

_________________
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50 cc 2T


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 09 Юни 2012, 14:56 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11
Мнения: 940
Местоположение: София
проблемът е локализиран - термозащитата на резистора.

обаче не ми се иска да я окъсявам. имам приятел, който има необходимото оборудване, за да направи заварка, така че по-скоро ще се подмени.

възможно ли е при леко затегнал вентилатор да горят тези защити?

_________________
we all have wings, but some of us don't know why

fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d
ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето
 Мнение Публикувано на: 11 Юни 2012, 23:50 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38
Мнения: 3637
Местоположение: Варна
fifo написа:
проблемът е локализиран - термозащитата на резистора...


Пея си аз ама... ;)

_________________
LANCIA - начин на мислене
Изображение


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 3 [ 45 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » A112/Y10/Y/Ypsilon/Musa


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов