www.lancia-bg.com
http://www.lancia-bg.com/forum/

Степени на вентилатора в купето
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=25050
Страница 1 от 3

Автор:  novobranec [ 08 Яну 2011, 10:30 ]
Заглавие:  Степени на вентилатора в купето

Работи само на 4.Как е управлението на степените-с R или по друг начин?

Автор:  bvb09 [ 09 Яну 2011, 00:45 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

novobranec написа:
Работи само на 4.Как е управлението на степените-с R или по друг начин?

4та степен е вързана директно не ти работи потициометърчето на вентилатора намира се при самия вентилатор под жабката там където влиза буксата. Сменяш го и си 6+

Автор:  Delta [ 09 Яну 2011, 20:52 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Няма потенциометри.
Има резистори за степените и наистина са на самия вентилатор отдолу под жабката. Достъпа е лесен, откачи само мокета под жабката. Ориентирай се по кабелите и ще видиш блокчето с резисторите.
Проблемът идва от термозащитата. Представлява на вид като средномощен диод. Не може да го сбъркаш защото резисторите са големи керамични... а термозащитката е другият елемент!:) Просто го махни и запой парче жица вместо него. Успех!

П.С. Сега се усетих че става дума за новият модел Ypsilon ... Увлякох се покрай колегата!:)
Провери за това което писах, но важи са старият модел!:) Но пък симптомите са същите и вероятността да е на същият принцип е голяма...
Колега, посочвай друг път за каква кола става дума защото аз направих връзката от другата ти тема... По принцип не сме врачки!;)

Автор:  bvb09 [ 10 Яну 2011, 00:14 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Delta написа:
Няма потенциометри.
Има резистори за степените и наистина са на самия вентилатор отдолу под жабката. Достъпа е лесен, откачи само мокета под жабката. Ориентирай се по кабелите и ще видиш блокчето с резисторите.
Проблемът идва от термозащитата. Представлява на вид като средномощен диод. Не може да го сбъркаш защото резисторите са големи керамични... а термозащитката е другият елемент!:) Просто го махни и запой парче жица вместо него. Успех!

П.С. Сега се усетих че става дума за новият модел Ypsilon ... Увлякох се покрай колегата!:)
Провери за това което писах, но важи са старият модел!:) Но пък симптомите са същите и вероятността да е на същият принцип е голяма...
Колега, посочвай друг път за каква кола става дума защото аз направих връзката от другата ти тема... По принцип не сме врачки!;)

извинявам се наистина е резистор това нещо но проблема е от там.

Автор:  ram [ 11 Яну 2011, 13:53 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Това ли е въпросният резистор, то ли е за смяна? Извадих го, като махнах вентилатора под жабката и после развинтих това нещо с буксата му.

Прикачени файлове:
110120111110.jpg
110120111110.jpg [ 96.64 KiB | Прегледано 13443 пъти ]
110120111108.jpg
110120111108.jpg [ 237.42 KiB | Прегледано 13443 пъти ]

Автор:  anto [ 11 Яну 2011, 21:07 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

това е блокчето за степените на вентилатора, а защитата е запоена най отгоре, над това зеленото. ако е изгоряла , запояваш парче кабел, ако искаш търси нова по специализираните магазини.
аз скоро правих моя на дедрата, ама се разминах само с една изгоряла букса.

Автор:  sparco442 [ 12 Яну 2011, 15:26 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Благодаря на всички за помоща , италианката отново духа както трябва....

Автор:  ram [ 12 Яну 2011, 22:26 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Нека духа!! ;) Целия резистор ли смени или го даде на късо?

Автор:  mexicaneca [ 27 Мар 2011, 17:00 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Здравейте,
Имах същия проблем - вентилатора работеше само на 4.
Смених с нов резистора и горе-долу тръгна, ама сега не работи на 1, а на 2,3 и 4 работи.
Ако го включа на 1 не тръгва и след това като превключа на 2 - също не работи. Превключвам после на 3 или 4 и тръгва и като върна на 2 работи добре, ама на 1 пак спира.
Стори ми се, че ако го оставя по-дълго време на 1 и след това тръгне на 3 или 4, като че ли мирише на изгоряло в първия момент, но не правих много опити да не изгоря и този резистор.

Някой да има идея откъде може да е това - дали дава на късо някъде само на първа или може би нещо друго?

Благодаря на отзовалите се за идеите.

Автор:  Delta [ 29 Мар 2011, 10:52 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Закъси защитата на стария си резистор и върни него.

Автор:  anto [ 29 Мар 2011, 21:47 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

mexicaneca написа:
Здравейте,
Имах същия проблем - вентилатора работеше само на 4.
Смених с нов резистора и горе-долу тръгна, ама сега не работи на 1, а на 2,3 и 4 работи.
Ако го включа на 1 не тръгва и след това като превключа на 2 - също не работи. Превключвам после на 3 или 4 и тръгва и като върна на 2 работи добре, ама на 1 пак спира.
Стори ми се, че ако го оставя по-дълго време на 1 и след това тръгне на 3 или 4, като че ли мирише на изгоряло в първия момент, но не правих много опити да не изгоря и този резистор.

Някой да има идея откъде може да е това - дали дава на късо някъде само на първа или може би нещо друго?

Благодаря на отзовалите се за идеите.



нагорели ти са клемите на буксата.

Автор:  mexicaneca [ 10 Апр 2011, 16:33 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Опитах да стигна до ключа за степените на вентилатора, но неуспешно.
Трябва ли наистина да сваля цялото табло, за да стигна до ключа или има и по-лесен начин?

Автор:  ram [ 10 Апр 2011, 21:31 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Не! Наведи се под таблото откъм дясната седалка, там с 3 винтчета се развива първо вентилаторът, като се свали той зад него се вижда въпросният резистор от снимките по-горе, той се държи на 2 винтчета. Като го свалиш може да го окъсиш.

Автор:  fifo [ 11 Апр 2011, 22:09 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

мексиканеца май имаше предвид ключа за степените, който е на централната конзола, а не резистора.

ако е така - ключа се издърпва в посока към купето. зад него има един винт. другите два са скрити зад пепелника. ако паметта не ми изневерява - други няма. все пак погледни и ръководството.
поздрави

Автор:  mexicaneca [ 11 Апр 2011, 22:11 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Колега ram, благодаря за отговора, но аз това вече го направих - резистора е сменен. Колегата fifo е прав.
Не искам да го окъсявам, понеже ако има наистина проблем в ключа, ще прецакам цялата система.
Исках да стигна до ключа за степените, откъдето се превключва вентилатора и да проверя клемите му по съвет на колегата anto, разглобих средната конзола, ама не разбрах как да стигна до ключа - единственото, което ми дойде на акъла, беше да разглобявам цялото предно табло. Обаче не се навих - твърде сложно ми се видя.

Та ако някой има друга идея как се сваля/сменя този ключ - ще бъда благодарен.

Автор:  Delta [ 11 Апр 2011, 23:00 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Колега, подхода ти е много погрешен.
Не се прави така. Вземи един мултиметър и премери резистора здрав ли е първо.
Що се отнася до окъсяването на термичната защитата ... можеш ли да ми обясниш какъв проблем в ключа може да прецака цялата система.... а термичната защита да те спаси от това?:)
Термичната защита е сложена да пази от претоварване в следствие повреда в електромотора. За съжаление е еднократно действаща. Сети се че на 4-та степен въобще не минава веригата през защитата.
Според мен имаш пак проблем с резисторния блок но както и да е ...
Пак казвам мери не гадай.

Автор:  anto [ 12 Апр 2011, 23:01 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

aз да кажа на мексиканеца, че имах предвид клемите на буксата на резисторния блок, а не тези на врътката за степените на централната конзола.

Автор:  todorstz [ 31 Юли 2011, 22:53 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Аз имам подобен проблем, но с допълнителни симптоми - на 4 степен не ми работи вентилатора, и когато пусна копчето на климатика светодиода въобще не светва (Lancia Y 1.2 16V '98). Първоначално си помислих, че е някой бушон, но просвирих всички и си бяха наред. Утре ще проверя защитния диод дали и на мен не ми е заминал и ще пиша отново. Притеснен съм само, че при мен май проблема може да е някъде по компресора на климатика?

Автор:  todorstz [ 01 Авг 2011, 17:03 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Днес достигнах до този зеления блок, просвирих изводите на монтирания елемент отгоре-бяха на късо, въпреки това го шунтирах с един проводник(въпреки че няма особен смисъл), но ефект -никакъв! Именно затова махнах шунта и реших да сваля вентилатора, откачих го от буксата. След това закачих мултицета на буксата за вентилатора и дадох на контакт, изредих всички степени, а напрежението в буксата беше едва 1.72V ???-> съмнение в задаващия потенциометър на таблото, но него неуспях да сваля, че трябваше пепелници да махам нямах такава отвертка за винтовете...

Вентилатора незнаех какво да го правя затова само му свирнах + и - и "о чудо" има късо между + и - на куплунга на вентилатора, което супер много ме озадачи! Така ли трябва да бъде или вентилатора ми е заминал?

Та колеги какво ще ме посъветвате, ситуацията в тая жега е нетърпима без климатик, даже без вентилатор wallbash и междудругото и копчетата за климата и за затваряне на въздушния поток продължават да не светят, респективно да не работят... img177

Автор:  Delta [ 01 Авг 2011, 18:20 ]
Заглавие:  Re: Степени на вентилатора в купето

Колега, това че ти пищи уреда не значи късо! резисторите са нискоомни, съпротивлението на вентилатора също е много ниско , естествено че ще ти свири уреда!
Подай му захранване на вентилатора и ще видиш работи ли. Както и да е, смятам че проблема ти е към бушоните...

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 3 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/