Автор |
Съобщение |
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 01 Авг 2011, 18:26 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
Вчера съм ги проверил всичките и са ок?
|
|
|
|
|
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 01 Авг 2011, 22:17 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
|
|
|
|
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 02 Авг 2011, 18:39 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
Така днес свалих вентилатора и резисторния блок(с мноого мъки...куплунга беше спекъл здраво, но контактния спрей оправи нещата). Вентилатора го захраних с един 12V акумулатор и се завъртя, с което направих заключение, че работи. Доста кофти комутация се получи при захранването му, дано не съм го изгорил с пробата. Премерих термозащитата - около 1-2 ома т.е. е ОК, премерих резисторите 0.35, 1 и 2.2 ома както в темата отгоре на фиат форума. Дотук добре. Дойде момента за проба на ключа на таблото, там нещо неуспях да го докарам? Експеримента ми се състоеше в следното: 1. Намерих си стабилна маса - болта на вратата от дясно 2. На контакт и последователно измерване за някакво напрежение по буксата на термозащитата, но там една хубава нула навсякъде. Вентилатора беше включен на степен 1. Почвам да си мисля че е някъде между ключа и куплунга зад таблото стр589/фиг.3 на ръководството и на снимката отдолу, но както се вижда от фиг.2 такава крива отвертка няма начин да си намеря Очаквам интересни предложения за спряване с проблема!
Прикачени файлове: |
tablo.JPG [ 87.04 KiB | Прегледано 10817 пъти ]
|
|
|
|
|
|
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 02 Авг 2011, 18:48 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
Някой знае ли как да проверя този блок за управление и къде се намира, защото не го видях до венитилотора?
Прикачени файлове: |
KLIMA.JPG [ 150 KiB | Прегледано 10815 пъти ]
|
|
|
|
|
|
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 15 Авг 2011, 17:54 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
Проблема се оказа в 2 изгорели крушки на врътките!!! Сменят се и всичко си тръгва! Въпросителната обаче остава, как така осветлението ще прецака функционалността на врътките?
|
|
|
|
|
fifo
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 15 Авг 2011, 19:13 |
|
Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11 Мнения: 940 Местоположение: София
|
по-вероятно ми се струва докато си бърникал да смениш крушките да си бутнал и някое кабелче със слаба връзка.
_________________ we all have wings, but some of us don't know why
fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
|
|
|
|
|
Borry
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 04 Фев 2012, 22:48 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 16 Мар 2010, 10:32 Мнения: 9 Местоположение: София-Перник, Перник-София
Кара: Lancia Y10 1.1 1995
|
Привет! Карам Y10 - старото моделче и на мен парното на 1 степен не ми работи, на 2 е добре, а на 3 духа много шумно и то повече студен въздух, отколкото топъл. Другия проблем ми е, че на страничните въздуховоди (при страничните стъкла) винаги при всякакви обстоятелства духа единствено и само студено. Някакви съвети и идеи? Имайте предвид, че си имате работа с блондинка, поради което моля за по-подробно обяснение. Много, много благодаря!
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 09 Фев 2012, 22:48 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
1 степен горе са я изкоментирали третата степен- мисля че е нормално да не духа 3 пъти по топло....просто има нещо объркано в охл. система или моя термостат не е наред Духалките /моите/-духат "единствено и само студено" само че едната може да се спира а другата есента я облепвам с тиксо и лятото го свалям. Джамовете се изпотяват но или ги бърша с парцала или ги пускам един пръст.
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 09 Фев 2012, 22:52 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: Джамовете се изпотяват но или ги бърша с парцала или ги пускам един пръст Кранче на парното?
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
lubo_Y10
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:13 |
|
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:45 Мнения: 715 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
Кара: Lancia-Y10 AGU Zavoli Голф 3 1.8
|
Не е от испаряване на антифриз а от дишането..../едно време в ябълките зад Овощарския институт на Жигулитата джамовете как сам ги изпотявал.../
_________________ Жигули-74г. под навеса
ЗАЗ 965 SKrap
Жигули-73
Опел капка-85 екс
Лада Самара SKrap
LANCIA Y10-93 1.1i mono
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 09 Фев 2012, 23:20 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: едно време в ябълките зад Овощарския институт на Жигулитата джамовете как сам ги изпотявал... лелеее
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 10 Фев 2012, 14:06 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Borry написа: Привет! Карам Y10 - старото моделче и на мен парното на 1 степен не ми работи, на 2 е добре, а на 3 духа много шумно и то повече студен въздух, отколкото топъл. Другия проблем ми е, че на страничните въздуховоди (при страничните стъкла) винаги при всякакви обстоятелства духа единствено и само студено. Някакви съвети и идеи? Имайте предвид, че си имате работа с блондинка, поради което моля за по-подробно обяснение. Много, много благодаря! На някой по-стари коли някой от въздуховодите са вързани директно без да минават през радиаторчето на парното. Навремето имахме Ситроен BX и при него беше така... Не помня вече дали средните или страничните духалки бяха така но единия чифт бяха директни!;) Та не знам как е при Y10 но има и такава вероятност. П.С. Сега видях че колегата с Y10 е потвърдил това!;) Можело значи и при италянките...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
fifo
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 03 Юни 2012, 10:01 |
|
Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11 Мнения: 940 Местоположение: София
|
Ето, че и аз съм в отбора на вентилаторите, които работят само на 4-та степен. То е ясно, че ще сменя резистора, но по-интересно е откъде дойде проблема.
Колата започна да събира вода. След дъжд, в завой се чува как водата минава от единия края до другия. Така веднъж експериментирах на прав участък с резки завивания в ляво и дясно, след което се появиха капки в каката на пасажера до шофьора. Вероятно отвор за отичане се е запушил, дори май някъде четох, че в подобни случаи вода се събира някъде около филтъра за климатика (точно над вентилатора за парното), но не успях да видя нито водата, нито къде е запушването.
Някой с някакви идеи?
_________________ we all have wings, but some of us don't know why
fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
|
|
|
|
|
fifo
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 03 Юни 2012, 13:42 |
|
Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11 Мнения: 940 Местоположение: София
|
още малко развитие по темата:
първо извадих резистора - твърде добре е защитен, за да стигне вода до него, но все още търся дупката за отичане на водата; термозащитата изглежда в добро здраве (не съм я мерил).
второ, проверих бушоните в ляво под волана - резултата изглеждаше сериозен. стопен бушон и стопено легло на бушона. За щастие имам резервна бушониера и я подмених. Всичко работи, с изключение на първите три степени на вентилатора.
направи ми впечатление, че стопения бушон е жълт (20 А), въпреки че точно той е за вентилатора и климатика и трябва да е зелен (30 А). Това обяснява донякъде причината за стопяването му, но не и причините, поради които три години не е нагарял така.
и накрая, за да работи климатика и вентилатора, трябва да е минавал ток през стопения бушон, т.е. пак се връщам на резистора.
Прикачени файлове: |
Image174.jpg [ 37.98 KiB | Прегледано 10728 пъти ]
|
Image173.jpg [ 54.13 KiB | Прегледано 10728 пъти ]
|
_________________ we all have wings, but some of us don't know why
fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
|
|
|
|
|
Gavro
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 03 Юни 2012, 18:45 |
|
|
Кандидат на HF науките |
|
|
Регистриран на: 13 Юли 2011, 17:47 Мнения: 900
Кара: Каква кола притежавате: Зелена!
|
Цитат: направи ми впечатление, че стопения бушон е жълт (20 А), въпреки че точно той е за вентилатора и климатика и трябва да е зелен (30 А). Това обяснява донякъде причината за стопяването му щ Бушона е за да гори, не да се стапя.
_________________ Не е ли изненадващо колко много неща, ако не ги кажеш веднага, след десет минути ти изглежда, че не си струва да бъдат казани.
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 03 Юни 2012, 21:24 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
Термозащитката на резистора... Външно няма как да я познаеш здрава ли е... закъси я и готово.
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
todorstz
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 03 Юни 2012, 22:44 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 16 Юни 2010, 19:25 Мнения: 60
Кара: Lancia Y 1.2 16V 1998
|
Има една тръбичка от която се оттича водата, попаднала при въздушния филтър. Опитай се да проследиш мястото където тази вода се оттича, мръсотията се събира в долната част на това маркуче. Ако ти се намокри въздушния филтър с тая вода, ще замирише на умряла риба в купето... Относно мистиката със степените на купето, пробвай начина по който при мен се оправиха нещата-смени си всички изгорели подсветки на бутоните и врътките... Успех!
|
|
|
|
|
Mury
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 05 Юни 2012, 21:55 |
|
Регистриран на: 16 Яну 2005, 20:04 Мнения: 413 Местоположение: София;кв.Бели брези
Кара: Lancia Ypsilon,Fiat Idea
|
_________________ Fiat Idea 05" 1.9 JTDm Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm Piaggio Liberty 05" 50 cc 2T
|
|
|
|
|
fifo
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 09 Юни 2012, 14:56 |
|
Регистриран на: 11 Май 2006, 21:11 Мнения: 940 Местоположение: София
|
проблемът е локализиран - термозащитата на резистора.
обаче не ми се иска да я окъсявам. имам приятел, който има необходимото оборудване, за да направи заварка, така че по-скоро ще се подмени.
възможно ли е при леко затегнал вентилатор да горят тези защити?
_________________ we all have wings, but some of us don't know why
fulvia s2 coupe, delta HFturbo, T25 d4d ex - 145 jr, Y 1.2, r 620 sdi, dedra 1.8, 126 p
|
|
|
|
|
Delta
|
Заглавие: Re: Степени на вентилатора в купето Публикувано на: 11 Юни 2012, 23:50 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 01 Окт 2004, 13:38 Мнения: 3637 Местоположение: Варна
|
fifo написа: проблемът е локализиран - термозащитата на резистора...
Пея си аз ама...
_________________ LANCIA - начин на мислене
|
|
|
|
|
|