Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 02 Май 2018, 22:30 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
От известно време 5-6-7 месеца колата я усещам много мудна в ниските обороти.Усеща се известен ритник на 2200 оборота който трае 1 секунда и после пак и е голям зор.Все едно няма никакво турбо.Смених на своя глава дебитомер и клапанчето което отваря геометрията и маркучите към и от него.ЕГР е запушен само механично, няма катализатор и е само с права тръба колата.Мисля си да изчистя интеркулера, но всъщност въобще не знам от къде да започна търсене на проблема.На диагностиките няма никакви грешки и навсякъде ми казват че стойности на турбо и дюзите са наред.Масло не пипа въобще.Разход 10/100 градско лятото.Зимата е 14.Колата въобще не пуши (АМА ГРАМ НЕ ПУШИ) което според някои майстори е признак за неправилно зацепен ангренаж.
Бихте ли ми дали някакви насоки от къде да започна търсене на проблема.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2018, 08:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13
Мнения: 5736
Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
Много общо е всичко, но за да видиш какво се случва е правилно да се направи запис на живи данни в движение, да се види колко надува турбото при какви условия и т.н. Ако си от София мога да помогна с направата на лог-а. А от него вече като се види какво се случва ще се търси и къде е проблема.
п.с. Разходите са ти ужасни, аз до преди твоя пост твърдях че моята е най-голямата ламя, но ти ме биеш с много. Аз тази зима нямам повече от 8.8, дори точно сега последния резервоар ми е 7.78. Абсолютния максимум, който някога съм удрял е 12, но това беше на 1 час работа и само 3.2 км на ден. В най-лютите зими повче от 9,3 не съм виждал. Трябва да видим и какво гориво се иска и какво получава звяра. Какво отчита дебиЛомерът и т.н. punk

_________________
Изображение
Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Изображение
Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97
Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94
Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
Изображение
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2018, 21:27 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
Лошото е, че съм далечко.От Добрич, а тук никой не му се занимава с колата ми.Пробват я някакви майстори дето карат разни бараки и ми казват, че вървяла и да не пипам докато не се счупи и че попринцип 2.4 жтд бил харчлив мотор.Днес беше при майстор който го водят по разбирач и ми откри че помпата изпускала нафта ама било само като е студена колата и било лека мъгла и не било проблем ....
Прикачих снимки от мои тестове с екускан.Тези стойности са при работа на място.Стойностите на дебитомера са със същата процентна разлика и в движение Desired intake винаги е по малко от Intake Дори и след новия дебитомер.


Прикачени файлове:
Optimized-IMG_20180314_135900.jpg
Optimized-IMG_20180314_135900.jpg [ 377.39 KiB | Прегледано 7226 пъти ]
Optimized-IMG_20180314_135841.jpg
Optimized-IMG_20180314_135841.jpg [ 696.48 KiB | Прегледано 7226 пъти ]
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 03 Май 2018, 21:43 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
Да бе харчове,питаи тези с 2.5 tdi то.Това на каква температура е че държи 860 обороти

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 00:37 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
първо палене


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 08:58 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Колега, вържи я, подкарай я и задай бууст прешър и дизайърд бууст прешър и гледай колко надува турбото и колко иска ЕКУ-то.
Махни алуминиевата пластина (капак) върху изпускателния колектор и огледай за пукнатини, също огледай тръбичките на рециркулацията към ЕГР-а, както и топлообменника. Провери също хода на актуатора на турбината. Провери вакуумите.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 09:51 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
За тези дето ти обясняват че бил харчлив мотора -за 10 години -140к км само от мен със 5.6 /100 среден разход.
Поне 120к км колата е била чипосана и то доста.


А относно диагностиката - ето ти малко инстукции

http://www.fiatforum.bg/showthread.php? ... %D1%81-MES

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 10:25 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 13 Май 2011, 18:41
Мнения: 317
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4 JTD 140 h.p. Executive 2001
Знам че във Варна имаше човек от Алфа ромео форума който ги прави и е читав. Иначе в Добрич съм ползвал един майстор, доста съм доволен от него, като не е било нужно да правим диагностика и тн., но като цяло отношението и знанията бяха доста на добро ниво. Ако трябва мога да дама адрес да минеш да го провериш и него дали може да ти помогне.

ПС: за харченето, харчи според тежестта на десния крак. Моята се върти около 10 градско в София през зимата, и през лятото може би е около 8.5-10 зависи как я карам. В повечето случаи се кара смесено ( кротко и доста рязко :lol: )


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 11:06 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42
Мнения: 1386
Местоположение: София
Кара: Lancia
Замъкни се някак до Варна, Аутотех1 сервиза. Макар че в темата има малко жокери, ако смяташ, че можеш да се справиш сам...

_________________
LYBRA 2,4JTD 135HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 11:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
Ейй добре че напомни за Пининфарина.

Ето ти контактите на колегата http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=72699

Изобщо не го мисли ами му звънни директно и се разберете за час.
Супер коректен и ще ти свърши работа гарантирано !

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 19:15 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
Благодаря за напомнянката.Бензиновата 156 в Аутотех я сервизирах.
Опитах се да направя лог файл.Прикачен е по долу


Прикачени файлове:
диаг.rar [5.25 KiB]
284 пъти
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 04 Май 2018, 23:00 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 05 Фев 2007, 13:41
Мнения: 371
Местоположение: Добрич-Град
Кара: Lancia Dedra 1.9 TDS SW Lancia Lybra 1.8 16v LPG Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v mjet
При кой майстор ходи?При Гълабин или Стоян ходил ли си?

_________________
Lancia Dedra 1,9TDS 91 Lancia Dedra 1,9 TDS SW-96 Lancia Lybra 1.8 16v VVT LPG


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 05 Май 2018, 09:12 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
Гълабин мислех че само с газови се занимава, а Стоян с това грубо отношение малко не ми се влиза при него


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 05 Май 2018, 11:54 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 05 Фев 2007, 13:41
Мнения: 371
Местоположение: Добрич-Град
Кара: Lancia Dedra 1.9 TDS SW Lancia Lybra 1.8 16v LPG Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v mjet
Гълабин също е фен на италианките,член е на форума ,има програми.Стоян за отношението му си много прав,но е един от малкото в града, който разбира доста от нашите коли.Обади се да погледнем заедно, може и да помогна,а се имам и с двамата.

_________________
Lancia Dedra 1,9TDS 91 Lancia Dedra 1,9 TDS SW-96 Lancia Lybra 1.8 16v VVT LPG


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 05 Май 2018, 17:11 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
D. Stanev написа:
Колега, вържи я, подкарай я и задай бууст прешър и дизайърд бууст прешър и гледай колко надува турбото и колко иска ЕКУ-то.
Махни алуминиевата пластина (капак) върху изпускателния колектор и огледай за пукнатини, също огледай тръбичките на рециркулацията към ЕГР-а, както и топлообменника. Провери също хода на актуатора на турбината. Провери вакуумите.

Всичко проверено и е здраво. От 8 сутринта я бърникам. Всичко изглежда наред


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 08 Май 2018, 10:31 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Колега, сигурен ли си за дебитомера? Гледам ти стойностите от данните, които си дал и там стига до 4,21 V, трябва да е до 4,7 V.
Данните за буста са малко странни - първоначално не достига, после идва в излишък, т.е. турбото работи мудно... което означава, че трябва да се чува едно гадно виене (най-ясно чуващо се при превключване на предавките). Като писах за проверка на актуатора, имах предвид с вакуум помпа - откачаш маркуча от клапана и го закачаш на вакуум помпата и гледаш дали щока прави пълен ход (поне 3 см.). Това е от изключителна важност да знаеш на къде да се насочиш, понеже ако не прави пълен ход, значи имаш проблем с управлението на ВНТ-то, което може да е следствие от задръстване (отлагания по стените, които не позволяват на лопатките да се отварят и затварят в пълен обем). Независимо, че ти дава, макар и на по-късен етап повече от исканото, по данните трудно мога да се ориентирам, но не надува както трябва (понеже не си дал оборотите). Лога е добре да съдържа освен двата вида буст (искан и даван) и оборотите. Ако си сигурен, че дебитомера е нов (и изряден, и правилния), както и, че актуатора работи на 100%, колата НЕ ПУШИ (?!) следва да се насочиш към нехарактерни звуци (почти съм сигурен, че издиша от някъде). Затова ако си проверил вакуумните линии, провери и въздушната част от филтърната кутия до турбото и след това чак до колектора. Провери и кулера. Общо взето по твоето описание и предвид липсата на пушек, както и обстоятелството, че не е станало изведнъж, всички следи водят към дебитомера, който умира бавно. Когато рязко сдаде, записва грешка. Възможно е мудната работа на турбината да се дължи и на не съвсем коректна работа на бустерния клапан, като буталцето му не прави пълен ход (някъде из темите съм писал как се отваря и почиства). Не пишеш дали си правил проба с откачен дебитомер как се държи колата - има ли разлика. Друго важно нещо е да си припомниш, преди момента в който си установил невървежа, какво е правено по колата (нещо да е сменяно, някой да е правил нещо)... може случайно да се окаже, че имаш забравен парцал в кулъра. Не е зле в крайна сметка, преди да направиш всичките проверки и тестове, да разкачиш акумулатора поне за час за да се елиминират адаптациите и тогава да тестваш. Ако имаш подозрения за зацапано турбо, не е зле да я продухаш малко - 150-200 км. магистрално каране с яко газ вършат чудеса :mrgreen:
П.С. Повечето проблеми на Либра са от недостатъчно каране и... недостатъчно ръчкане!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 08 Май 2018, 17:55 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
D. Stanev написа:
Колега, сигурен ли си за дебитомера? Гледам ти стойностите от данните, които си дал и там стига до 4,21 V, трябва да е до 4,7 V.
Данните за буста са малко странни - първоначално не достига, после идва в излишък, т.е. турбото работи мудно... което означава, че трябва да се чува едно гадно виене (най-ясно чуващо се при превключване на предавките). Като писах за проверка на актуатора, имах предвид с вакуум помпа - откачаш маркуча от клапана и го закачаш на вакуум помпата и гледаш дали щока прави пълен ход (поне 3 см.). Това е от изключителна важност да знаеш на къде да се насочиш, понеже ако не прави пълен ход, значи имаш проблем с управлението на ВНТ-то, което може да е следствие от задръстване (отлагания по стените, които не позволяват на лопатките да се отварят и затварят в пълен обем). Независимо, че ти дава, макар и на по-късен етап повече от исканото, по данните трудно мога да се ориентирам, но не надува както трябва (понеже не си дал оборотите). Лога е добре да съдържа освен двата вида буст (искан и даван) и оборотите. Ако си сигурен, че дебитомера е нов (и изряден, и правилния), както и, че актуатора работи на 100%, колата НЕ ПУШИ (?!) следва да се насочиш към нехарактерни звуци (почти съм сигурен, че издиша от някъде). Затова ако си проверил вакуумните линии, провери и въздушната част от филтърната кутия до турбото и след това чак до колектора. Провери и кулера. Общо взето по твоето описание и предвид липсата на пушек, както и обстоятелството, че не е станало изведнъж, всички следи водят към дебитомера, който умира бавно. Когато рязко сдаде, записва грешка. Възможно е мудната работа на турбината да се дължи и на не съвсем коректна работа на бустерния клапан, като буталцето му не прави пълен ход (някъде из темите съм писал как се отваря и почиства). Не пишеш дали си правил проба с откачен дебитомер как се държи колата - има ли разлика. Друго важно нещо е да си припомниш, преди момента в който си установил невървежа, какво е правено по колата (нещо да е сменяно, някой да е правил нещо)... може случайно да се окаже, че имаш забравен парцал в кулъра. Не е зле в крайна сметка, преди да направиш всичките проверки и тестове, да разкачиш акумулатора поне за час за да се елиминират адаптациите и тогава да тестваш. Ако имаш подозрения за зацапано турбо, не е зле да я продухаш малко - 150-200 км. магистрално каране с яко газ вършат чудеса :mrgreen:
П.С. Повечето проблеми на Либра са от недостатъчно каране и... недостатъчно ръчкане!

Дебитомера е нов, но дали е правилния не знам.Казаха ми, че нашия на либрите ставал за много коли и ми дадоха някакъв който и за Киа ставал и за още кусур марки.(Ако можете да ми дадете някакъв номер да знам дали е правилния ще съм благодарен.)

Виене на турбото се чува.Не е натрапчиво, но е ясно отчетливо както каза ти при смяна на скорости.

Дебитомера го разкачах стария да пробвам.Нямаше ефекта както го описват повечето да полудее колата, НО определено имаше осезаема разлика.Новия не съм го разкачал да проверя.

Ремонтите които съм правил скоро са смяната на ангренажния ремък и ролките и алтернатора, но не в едно и също време.Най осезателно сякаш се спъна колата след ангренажа.

Единственото което ми откриват за сега като проблем е помпата която изпуска нафта. до толкова, че не капе а само омазнява двигателния отсек.
Неделя ще пътувам и няма как да я оставя някъде, но понеделник пак ще я водя на доктор.
Колата я купих с лек удар отпред в шофьорската страна под фара.Бронята пред кулера беше счупена и кулера е мазен целия отвън.

П.С Така като си гледам писанията и отговорите ви май проблема ми е комплексен от няколко неща.
Може би в понеделник ще се опитам да извадя и да видя кулера.Ако е пукнат дали подлежи на заварка ?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 08 Май 2018, 18:44 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 08 Юли 2016, 20:40
Мнения: 67
Кара: LYBRA 2.4 JTD
LYBRA 2.0 154
ALFA 166 2.5 Sportronic
Прикачих лог файл с обороти и скорост за турбо и дебитомер.
Може едно на 300 паления да е ,НО го има това палене в което колата е друга.Върви като стрела, върти гуми на втора от старт даже.Не мога да я позная и после пак 2 месаца умрял кон.


Прикачени файлове:
diag 2.rar [9.98 KiB]
283 пъти
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 08 Май 2018, 20:15 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
На мен лично Intake air quantity ми се струва много ниско в сравнение с исканото в първият лог

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: 2.4 JTD 150 hp много мудна
 Мнение Публикувано на: 09 Май 2018, 09:58 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
От последните логове става ясно, че турбото е О.К., макар да не реагира точно навреме, това с ангренажа ме наведе на размисъл - един зъб разлика в закъснение обяснява никаквия пушек, но пък е странно, че има случаи в които колата върви. Когато имаме леко закъснение, автомобила е в "еко" режим, т.е. има предостатъчно време да изгори цялата порция гориво и затова не пуши. Сега си мисля за катализатора - махнат ли е? Ако е там и е задръстен, също може да "спъне" колата.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 22 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов