Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




 Страница 1 от 1 [ 11 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 22 Окт 2017, 17:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Аз по принцип с моя слух такива звуци не ловя, но няколко хора ми казаха, че свиря като оркестър. Високочестотно свирене от страната на ремъците. Предполагам пистов ремък. Преди 3 години е сменяно всичко по него, без демпферна шайба. Сега неин ред ли е? Доста мята между другото.

П.С. Сега проверих. Преди четири години са сменяни.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 22 Окт 2017, 18:19 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Възможно е, ако наистина всичко друго е сменяно.
Аз съм имал случаи да свири веднъж от обтегача и веднъж от демпферната шайбата.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 28 Окт 2017, 17:22 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 26 Апр 2014, 22:04
Мнения: 26
Кара: Lancia
За 60к км смених два пъти обтегач. Един Дайко, един Скф.
Сега пак е за смяна, както и паразитната и ремък.
Тъй че сваляй ремъка и гледай.

_________________
Lancia Lybra, 1.9 JTD 115


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 28 Окт 2017, 17:39 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Днес се заиграх. Първото, което веднага се вижда е една дълбока цепка на демпферната шайба. Пълзи от вън към центъра. Реших да сваля ремъка и изненада. Обтегача не помръдва. С повече сила го раздвижих. Луфтове в другите ролки няма (може би малко в шайбата на климатика). Но демпферната има в гумата. Начален стадий нн прецак. Но щурцето засега спря. Предполагам от раздвижването на обтегача.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 09:07 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 13 Май 2011, 18:41
Мнения: 317
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4 JTD 140 h.p. Executive 2001
да дам моите 20 стинки принос тук...

Обтегача е много кофти, два смених, втулката през която минава болта е от някакъв тъп метал който спира да лагерува, и се износва от едната страна. два обтегача сменях и двата скъпи, и двата имаха един и същи проблем.

Болта и втулката бяха запекли и се износили само от едната страна. След установяването на този "проблем" с новия обтегач на всяка или на две смени на масло (поне на 6 месеца) обтегача се сваля , избива се болта и се смазва обилно, за да не запече пак...

Болежка си ни е този обтегач, миналата седмица на приятел с либра, пак обтегача, беше запекъл пак този бол и амортисьора и той, и при опит да се раздвижи амортисьора се пръсна в единия си край...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 11:09 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
Според мен (теория) една от основните причини за прецакване на обтегача е грешен ремък.
Много често различните производители имат "заместващи" ремъци на оригиналния, но се разминават от няколко милиметра на дължина, която дължина се обира от пружината. Ако се вземе една идея по-къс от оригиналния ремък, то пружината се натяга почти до край и според мен това води до интензивно износване на механизма. Даже не рядко съм виждал обтегач, който не е обтегач, а си е опрял до краен предел.
Според мен ремъка трябва да може да се качи върху обтегача на ръка преди крайна натегната фаза. Да кажем да го прибереш на 80% и да успееш да наденеш ремъка.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 11:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42
Мнения: 1386
Местоположение: София
Кара: Lancia
Основната ти идея вероятно е правилна. Обаче няколкото милиметра не могат да са проблем, защото имаш ролка на ексцентрик и ако при натягането на ремъка, на някой му пукаше колко точно трябва да бъде стегнат и се правеше по книга- да, няколкото милиметра имат значение, обаче аз не съм видял някой /освен мен/ да натяга ремъка по правилния начин, а именно застопоряване на обтегача във фабричните дупки и така да се стегне ексцентричната ролка. И като не се направи това, то обтегача никога не работи в оптималния си обхват, ако е пренатегнат е ясно какво се случва, ако е много хлабав пък би удрял докрай и дрънчи.
Моя си е оригиналния на колата. Смених му втулките преди година и нещо, донякъде превантивно, имаха износване, но нямах проблеми, но така и така го свалях.... Наистина вътре се набиват боклуци и чат-пат е добре да се сваля и чисти.

_________________
LYBRA 2,4JTD 135HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 15:23 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Добре, а за 1.9 с климатик 6pk1866 ли е? По данни от каталог на дайко излиза този

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 15:28 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:17
Мнения: 4278
Местоположение: Пазарджик,Враца
Кара: Lancia
Деян написа:
Добре, а за 1.9 с климатик 6pk1866 ли е? По данни от каталог на дайко излиза този

Sent from my SM-G900V using Tapatalk


Твоя по рамата си е : BELT L=1835

_________________
Изображение
LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000 LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000 LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp Grande Punto 1.2 LPG
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=8463


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 15:29 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
pakumba написа:
Основната ти идея вероятно е правилна. Обаче няколкото милиметра не могат да са проблем, защото имаш ролка на ексцентрик и ако при натягането на ремъка, на някой му пукаше колко точно трябва да бъде стегнат и се правеше по книга- да, няколкото милиметра имат значение, обаче аз не съм видял някой /освен мен/ да натяга ремъка по правилния начин, а именно застопоряване на обтегача във фабричните дупки и така да се стегне ексцентричната ролка. И като не се направи това, то обтегача никога не работи в оптималния си обхват, ако е пренатегнат е ясно какво се случва, ако е много хлабав пък би удрял докрай и дрънчи.
Моя си е оригиналния на колата. Смених му втулките преди година и нещо, донякъде превантивно, имаха износване, но нямах проблеми, но така и така го свалях.... Наистина вътре се набиват боклуци и чат-пат е добре да се сваля и чисти.

Точно така. Ти го правиш правилно и за това нямаш проблеми. Но масово хората имат проблеми, които проблеми се допринасят (на теория) от ремъка.
Отделно, че на 1.9 няма ексцентрична ролка и там разчиташ единствено на точната дължина на ремъка.
Отделно при такива стари коли винаги има риска някой някога да е сменял да кажем ролката на алтернатора и/или компресора с "алтернатива", която не е била баш алтернатива, а да кажем диаметъра да е бил някакъв различен от "оригиналния". Уж всичко нагледно става ама не баш. И накрая пак обтегача го отнася. За това споделих според мен, че трябва да се гледа обтегача къде стои, когато му нанижеш ремъка.

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: В колата ми засвири щурчето
 Мнение Публикувано на: 01 Ное 2017, 15:32 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Моя грешка 1836 е.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 11 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов