Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 



Автор Съобщение
 Заглавие: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 20 Яну 2017, 09:40 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 09 Мар 2008, 20:02
Мнения: 126
Местоположение: Плевен
Здравейте колеги, от година имам Либра 1,9 JTD, до сега не съм имал абсолютно никакви проблеми с автомобила, нито от двигател, нито от друго естество. Разбира се, колата е обслужвана - хубаво масло, филтри и прочие. Нафта на черно не и е сипвано никога, зареждам само от Ромпетрол, Петрол или ОМВ ( не сипах от тях и сгреших ).

Двигатела не е бил шумен, не е чукал - направо мечта, с него за пръв път се качих на дизел и сега мисля, че няма да сляза от него.

Сега проблема - на 01, 01, 2017 пътувах от София в посока Ботевград, сипах 30 л нафта на бензиностанция Ивони, която е на м. Хемус преди отбивката за Ботевград. Колата си работеше нормално в топлото, аз не съм екстремен шофьор, рядко вдигам 120 дори и на магистрала, с тази нафта, на темпомат със 90 км от Ботевград до Враца разхода на бордкомпютър падна на 3,4 л/100 км . И всичко си беше така наред, докато не ни изненада снега и студа, та изненада ни снежко и аз си взех седмица отпуска, защото не можех да стигна до работа - следователно колата не ми е трябвала, акумулатора и е хубав, но на 4 тия ден викам, чакай да я запаля да поработи малко - да запаля, ама неще - подгрявах, въртях - не и не ! Ясно замръзнала нафтата - свалих акумулатора, заредих го, четох из форуми и сипах 1 л газ за горене на около половин резервоар, но колата така или иначе не ми трябваше и не съм я мъчил. Като се позатопли малко времето ( около - 2 градуса ) реших да я мъча, но само с подгряване не стана, та с 3 кофи вряла вода от бойлера и едно канче започнах да поливам нафтовия филтър и колата запали, но светеше червената лампа на двигателя и не искаше да се форсира над 3000 об, реших, че още не е размръзило до край нафата, и не и стига гориво или няма дебит. Угасих я и след 2-3 мин я запалих отново, запали си, нищо не светеше на таблото, не клопаше и така я карах през деня. На другия ден запали малко по трудно, по - трудно смисъл, че завъртя и се замисли преди да запали. Двигателя ми се чу по - шумен, ама викам от нафтата е, сгъстила се е и има повече парафин. На 12, 01, 2017 минах преглед, смених маслото и всички филтри. Двигателя пак си клопаше за вървене не съм забелязъл разлика, но при тези пътища така или иначе карам с 60 - 70 и тя рядко минава 2000 об. Мисля си ще изгоря тая нафта и ще сипя от ОМВ зимната им + някаква добавка и проблема с тракането ще се оправи, но уви ...

Онзи ден си тръгвам от работа и след около 7-8 км извънградско каране се чу леко клопване, все едно пада лед, но малко, колата след секунда, две угасна. Отбих в дясно, завъртях стартера - той върти все едно е миксер, бързо и тихо, въобще не се опитва да завърти двигателя или той не му прави никакво съпротивление. Извадих лаптопа, имам и кабел в багажника ( любител съм ) и ми показва грешка в синхронизиращ датчик. Беше тъмно - 19 ч. оставих я пред един приятел по - на блозо и вчера отивам да видя щетите.

Ето какво видях : свалих пластмасите гледам ангренажния ремък здрав ( не изронен ) ,но скъсан болта на шайбата на разпределителния вал, а главата му счупила магнитния датчик, който е на разпределителния вал - викам си добре, но, като свалих ремъка се оказа че е счупен зъба, който е на шайбата, за да зацепи с него във вала, което значи, че тя се върти свободно в оста на вала. Така шаба ще взема, скъсания болт ще го отвия, ще взема и датчика, ще сменя ролките, ремъците и водната помпа - не е особена философия, но въпроса ми е как да разбера дали е счупила и клапани ,ако може без да отварям главата де. Има ли защита от удряне на клапаните ?

Явно, като съм заливал с вода е влязла някак при ремъка и е замръзнала, може да е прехвърлил зъб, два и буталото да е чукнало клапана, защото иначе не виждам как ще се счупи този чоп ( зъб ) на зъбното колело, но дали като се е счупил той клапана се е вдигнал без да пострада ?

Извинявам се за дългото обяснение и благодаря за отговорите.

_________________
Grande Signora,Grande Alex-!!!http://vbox7.com/play:7fb013d0-Има неща,които не се купуват с пари.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 20 Яну 2017, 10:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Колега, много лошо стечение на обстоятелствата с натрупване на няколко неблагоприятни обстоятелства...
Двигателя и по-точно буталата не са конструирани с фаски с профила на клапана като някои бензинови мотори, т.е. нямат защита срещу удар с клапана понеже в самото бутало е горивната камера. При мен на три прескочили зъба на ремъка имаше отпечатък върху буталото, за щастие клапана дори не беше крив. Това, което можеш да направиш след монтажа на ролката и зацепването, е да свалиш капака на главата, да разкачиш дюзите и през болта на коляновия вал някой да върти, а ти гледаш и слушаш каква е ситуацията (най-добре ако намериш ендоскоп). При счупване със сигурност ще се чува характерен шум (стъргане, влачене или чаткане). Има вариант в който ще се наложи да свалиш главата (ако не установиш нищо при горе описаната процедура, но проблема остава), което не е толкова лошо - поне ще знаеш какво е състоянието на мотора - бутала, ризи и пр. Успех! ...и дано да е малкия дявол.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 20 Яну 2017, 10:44 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 09 Мар 2008, 20:02
Мнения: 126
Местоположение: Плевен
Благодаря за бързия отговор !
Аз съм средно технически грамотен и да си кажа чесно свалянето на главата малко ме притеснява, но като съм се хванал на хорото нямам друг избор. Иначе въобще не знам как ще пасна след това клапаните и цялата галимация.

_________________
Grande Signora,Grande Alex-!!!http://vbox7.com/play:7fb013d0-Има неща,които не се купуват с пари.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 23 Яну 2017, 10:57 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
има случаи на такъв мотор и без поражения
но има и такива на скъсан на 2 разпределителен вал
така, че нищо не ти пречи да пробваш с малкият дявол

другото което е лесно
свали капака на клапаните и измери луфтовете
ако някой клапан е крив то обикновено луфта между гърбицата и реглажният пул е много голям


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 29 Яну 2017, 16:45 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 09 Мар 2008, 20:02
Мнения: 126
Местоположение: Плевен
Така, днес разглобих малко и да се похваля или по - скоро оплача.

Свалих капака на клапаните и гледката е следната : на втори цилиндър левия клапан явно е ударил и е изкарал чашката явно по - нагоре в следствие на което вала направо я е помлял като е разбито и самото легло от долу. И разбира се навсякъде стружки. На първи и четвърти цилиндри десните клапани не са се вдигнали ( не знам защо ) и са надолу, надолу смисъл чашките им са под нивото на корпуса на главата с около 2 десети от милиметъра.

Тръгнах да свалям разпределителния вал, за да мога да отвия скъсания болт и, при разглобяването на хидравличната помпа ( мисля, че така се казва )в десния край на главата се оказа, че едното " ухо " на разпределителния вал е счупено - защо, за мен остава все още неразгадана дилема, тъй като не виждам какво напрежение има там .

Разбира се от тук следват следните глупави въпроси : Как и защо по дяволите се стигна до тук, за да може в бъдеще да се предотврати. Как се сваля пустата му глава, явно е доста разкачване - колектори, дюзи, кабели и прочие. Дали може да има и счупено бутало, което да обезсмисли май всичко.

И за финал, тъй като в този студ нямам намерение да правя тези сложни манипулации, а кола си трябва, та да попитам на Алфа Ромео 156 от 2004 год ( новата маска ) с двигател 1,9 JTD - 116 коня двигателя, като на Либрата ли е , та при една подобна покупка, ако се наложи да имам поне резервни помпи, дюзи, турбо, дебитомери и прочие.

Благодаря за отговорите.

_________________
Grande Signora,Grande Alex-!!!http://vbox7.com/play:7fb013d0-Има неща,които не се купуват с пари.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Ремонт на главата или ....
 Мнение Публикувано на: 29 Яну 2017, 19:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Колега, свали главата, виж какво е положението и направи тази, Алфата е по-лошия вариант ако либрока е изпънат. Има по-просто окачване от алфата... и ред други предимства. Виж какво е за смяна и вземай от морга нужните неща, поне такива мотори бол.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 1 [ 6 мнения ] 




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов