Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 19:05 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Вероятно този въпрос си задават бая собственици на любимата Либра. Логичният отговор изглежда Делта ІІІ, но... нещо хич ги няма по нашия пазар, а малкото дето ги има са само с 1.6 варианта (за дизела говоря, че бензинките не ме вълнуват). Напоследък се замислям за... СААБ... особено за 1.9 туинтурбото, но предполагам, че и с 1.9 150 к.с. няма да е зле (особено фейслифтовата 9-3-ка 2007-2010). Какво мислите вие? Накъде сте насочили поглед?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 19:45 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
Аз лично много се кефя на Алфа 159 особено комбито,но още ми миришат краката :lol:

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 20:46 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
1,6 e слаб.

1,9 150 е ок, но още като го купуваш да си знаеш - пеперуди в колектора, егр и ДПФ.

За туин турбалан нямам впечатления и едва ли ще имам достъп до такова :(


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 21:57 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Започнал съм проучване на СААБ-а. Въпреки оскъдната информация, отзивите са добри. Всъщност това е Опел (но с добро антикорозионно покритие), в опаковка на СААБ, с двигател на Фиат... НАЙС img189
В техния форум не се оплакват особено, като изключим прословутите пеперудки... но най-ме кефят питанията на мерклии - "чух, че двигателя е италиански... да го избягвам ли?", а отговора е "двигателя е чук, всъщност е най-добрия дизел вграждан в СААБ" :lol: Приятно ме изненадва и факта, че цените за части са по-евтини отколкото аз очаквах. Специално варианта с 1.9 150 коня бил малко муден до към 1800 оборота (не, че не се знае как да му се помогне), а 180 Коньовата версия е наречена "достоен" представител на марката (имат предвид, че ако се избира дизел това е машината, с оглед на това, че в гамата им фигурират бая бензинови турбо варианта).
Притеснителна е рейката - с електроусилване и автоматика (прословутия Айсин), но той не стои пред мен като вариант. Проучването на модела продължава...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 22:15 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2010, 13:22
Мнения: 1029
Местоположение: до плажа
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp
Alfa romeo 147 1.9 jtdm 120hp
Аз с моята не смятам да се разделям в близките 5-6 години, надявам се чувствата да са взаимни :lol: :mrgreen:

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120hp 2006г.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115hp + 2003г.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD, 134HP - Самолета! RIP - на части...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 22:39 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 23 Ное 2011, 21:56
Мнения: 172
Местоположение: Близо до Пловдив
Кара: Караше Lancia Libra SW 1.9 jtd 85 kW
Сега - Хюндай Соната NF 2.0 CRDI 103kW
donnna написа:
Аз с моята не смятам да се разделям в близките 5-6 години, надявам се чувствата да са взаимни :lol: :mrgreen:

И аз не смятах да се разделям, но след катастрофата нямах избор. Сега карам Хюндай Соната 2.0 дизел 140 к.с. но все още не мога да дам отзиви.

_________________
Вече не искам да ги стигам "американците"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 10 Дек 2014, 23:32 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23
Мнения: 102
Местоположение: София
Смятам да си карам поне още 5-6 години след това новата
Thema като тази до тогава ще са на други пари
(е дано не свърши петрола до тогава)
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=89f5vx


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 11 Дек 2014, 21:40 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 29 Юли 2007, 10:38
Мнения: 1487
Местоположение: София, The Camp
Кара: Octavia 2016 2.0 tdi DSG
За мен вариантите са няколко:

Делта 3 - 1.9 битурбо или 2.0 дизел
Алфа 159 - 1.9 150 коня, но не съм много сигурен, че с това смотано предно окачване само ядове ще имам сигурно
Сааб 9-3 1.9 150 коня
БМВ 3-та серия 325д или 330д или 325 бензин+ГИ

Колкото и да харесвам италианките обаче, БМВ-то май по ще ми допадне.
Но няма да сменям кола скоро. Либрата за 7 години и половина не се строши, ще изкара още 2-3 години преди сам да я закарам до Надин.

_________________
2016 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Combi
2015 Peugeot Vivacity 0.05 2V
2005 Mercedes-Benz C180 Kompressor Sportcoupe LPG
1997 Citroen Berlingo 1.8 LPG
Ex: W211, 147, 159 SW, Delta GT, Dedra, Lybra SW, C2, Vectra


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 11 Дек 2014, 22:27 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
За съжаление, другите автомобили с моторизация от Фиат (мултиджет) не са кой знае колко много и предимно са с 1.3 и 1.9 - освен СААБ са Сузуки, Опел, Кадилак и някои китайски творения, които няма смисъл да се спрягат. От изброените най-атрактивни поне за мен са СААБ-а и Кадилака понеже и двете са седани и относително прилично изглеждащи. Но Кадилака е произведен само в 7200 брой и то пак в завода на СААБ, като не е по-атрактивен от оригинала.
Ровейки за моторизацията на Фиат и техните кооп изпълнения установих, че 1.6 и 2.0 мултиджетите НЕ СА френските ХДИ-та а са си оригиналдъ фиатски, като даже ги дават на GM за ребранд и употреба в техните возила в Европа известни като CDTI. В перспектива 1.6 замества 1.9, а 2.0 - 2.4... за съжаление. На всичкото отгоре 2.4 литровия петак навремето е ребрандиран и в този си вид се внедрява дори до днес във Волво под индекса D5... ама Волвото нещо ми грознее и въобще не го обмислям като вариант. Та 1.6 и 2.0 мултиджет напоследък придобиват доста широк прием в редица автомобили, предимно корейски и всички GM-ски марки. Няма смисъл да коментирам, че Крайслер и всички автомобили с тази марка ползват фиатски дизели. Особено след придобиването на ВМ Мотори, се очертава Фиат да стане един от основните доставчици на дизелови агрегати. Най-радващото е, че вече се работи по нов 4.0 литров V8 мултиджет, макар и на първо време само за нуждите на Мазерати punk


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 11 Дек 2014, 23:14 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28
Мнения: 2509
Местоположение: София
D5 на Волво не е Фиат двигател и нямат нищо общо с "ребрандиране".

_________________
OM642 Изображение
1NZ−FXE Изображение;
Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 12:30 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
BO написа:
D5 на Волво не е Фиат двигател и нямат нищо общо с "ребрандиране".

Да, всъщност въобще нямат нищо общо, грешката е изцяло моя, понеже навремето 2.4-ката като база се ползва от Дура Торк, но специално за Д5 на Волво направих по-детайлна справка, няма нищо общо с Форд, независимо, че се появява след придобиването от Форд. Този мотор си е разработка на Волво и е алуминиев с 20V с начало на пуск 2001-ва.
Когато си говорим за двигатели трябва инфото да е пределно точно, понеже някои заблуди могат да бъдат мултиплицирани и да се приемат за истина. Ако ВО не беше вметнал това, вероятно аз нямаше да си направя труда да проверя по-детайлно и освен, че щях да съм си в заблуда, можеше да подведа и други потребители.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 13:21 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Добре, като цяло в кои марки/производители на автомобили се вграждат фиатски дизелови двигатели?

Освен GM и SAAB, други?

Иначе точа зъби по делта 1.9 TwinTurbo, като според мен, до 2-3 години ще са на достъпни цени. Количеството вероятно ще нарастне, но винаги го има и варианта в който можеш да си внесеш.
Психологическата граница при мен е до 8-10к


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 14:00 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: 21 Яну 2006, 02:54
Мнения: 158
Местоположение: Костинброд
Добър въпрос и аз съм се чудел :)
Фиат браво или делта 3 като цена май ще са за мен.
Иначе ланча тема е добро автомобилче - само е смотано ,че дизела не получи 8те скорости.
Ама ако са такива цените може да си вземеш 3.6 бензина и на газ :Д
Или крайслер 300ц

_________________
Lybra 2.4jtd 06.2002 intensa


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 22:03 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2007, 11:31
Мнения: 832
Местоположение: Русе
Кара: Лабрадор 2,4 JTD 140 ++
На ме лично ми се ще да пробвам някой немец, ей така от спортна злоба.
Да видя какво толкова ги хвалят Мечо Пух.

Комби може би.

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=89ynss

_________________
Lybra 2,4 JTD, 2002, 140HP++, ASR, 6 air,ABS,BOSE
Mapped by BO.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 22:19 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Юли 2008, 11:56
Мнения: 2632
Местоположение: Стара Загора
Кара: ше хубава Lybra Berlina 1.8 LX bifuel :)
nasty написа:
Добър въпрос и аз съм се чудел :)
Фиат браво или делта 3 като цена май ще са за мен.


Oт Либра на Браво2 ще е кофти тръпка.
Бравото си е стило в нова черупка, същата возия като стило, която е по-зле сравнена с либрата.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 22:46 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2010, 13:22
Мнения: 1029
Местоположение: до плажа
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp
Alfa romeo 147 1.9 jtdm 120hp
Станев, на този въпрос най-добре може да ти отговори emzo - 147, след това вече не го знам какво кара, или ВО - БМВ - общи взето на кой каквото му харесва...

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120hp 2006г.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115hp + 2003г.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD, 134HP - Самолета! RIP - на части...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 22:58 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
на критериите на Либрата
евтина като придобиване, евтина за поддръжка и голяма хамбар отговаря само
Фиат Крома
минус е единствено, че няма лимузина, ако някой не харесва аграрните коли


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 12 Дек 2014, 23:14 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Сега, все пак не трябва да е съвсем грозна (колата наследник на Либра), немски варел няма да е (икономически нецелесъобразен), няма да е изчанчен дизел с Денсо, Сименс и пр. гадости като горивна система, не трябва да изглежда като опел отвътре... Пък алфаджиите ще ме прощават, ама 159 е прекалено разходоемка и с не устройващо ме окачване...
Предполагам, че повечето от вас имат близки до моите критерии, като външността не е определяща, но е в състояние да ме откаже ако е прекалено гротескна, иначе - приемлива поддръжка, добра динамика, надеждност, приемлив разход на гориво, удобна, семейна кола. Неща като остатъчна стойност, престиж, гъзария и пр. глупости не ме вълнуват (иначе досега да съм изял дървото с някое хауди :lol:).


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 14 Дек 2014, 00:25 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 18 Сеп 2008, 20:00
Мнения: 60
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd SW EXECUTIVE
И аз съм си задавал този въпрос, като вероятни фаворити за момента са следните:
1. Ланча Делта III 1.9 TwinTurbo или 2.0 Mjtd (по-скоро първия)
2. Алфа 159 комби 2.0 или 2.4 , (някак си не вярвам, че 1.9 150 к.с. ще върви колкото Либрата 2.4 150 к.с.)
3. Мазда 6 след 2009-та 2.2 165 или 185 к.с.
Но каквото и да бъде, най-много ще ми липсва звука на 2.4 след 3000 об/мин., невероятен е... go>>
Ще видим като му дойде времето, поне още 2 годинки :D

_________________
LANCIA LYBRA 2.4 jtd SW EXECUTIVE


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Накъде след Либра?
 Мнение Публикувано на: 14 Дек 2014, 13:23 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 17 Сеп 2011, 10:42
Мнения: 401
Кара: Lancia
Станев, въпроса е много сериозен! Аз от две години го мисля и съм изчел доста неща! Например прословутия двигател D-5, за който BO много добре знае, че не е фиатски не е и на Волво! Прочетете жалбите за големия му разход. Оказва се, че при закупуването на Волво от Форд старото двигателче от Транзит, с променена глава, замества небезизвестния D-5. Яко а! А пък що люде са се излъгали по това "D-5"... По едно време е бил от Ауди, ама по едно време! Това е информация от извора (т.е. Форд) и нямам намерение повече нищо да казвам, сещате се защо! Пак от извора - в никакъв случай не си купувайте скъп Форд, например Ягуар! Волво са си запазили в доста голяма степен независимоста в областа на безопасноста, например цялата производствена линия на XC90 е била преоборудвана с нови свредла, защото страничните греди са от бор-стомана, за да се покрият желаните от конструкторите нива на безопасност. Вижте цената след 2006 на XC70 - може и наистина да е качествен! Това е вариант, но скъп. Иначе, ако си говорим за Форд, то Мондео след 2008 е супер кола за парите си! Семейния S-max също е супер. И май са по-здрави от доста по-скъпи аналози. Лошото е, че мондеото е ниско. Много ниски са - 12 см и БМВ-тата - 3-та и 5-та серии и по този начин почти неизползваеми у наше село. Ако не ти пречи супер мега твърдото возене, то X-3 май ще е най-добрия избор, а и няма Ланчиа дето да върви колкото него :( :( :(
Мерцедес С класа след 2003 е много примамлива и апетитна хапка, но без да лъжа и си измислям е супер тясна кола - когато седна страничната греда, на която е колана, ме притиска супер яко в рамото. Пълен смях, но за компактни люде е перфектен избор и задължително автоматик! Ама той се развалял - смяната на демпферен маховик е почти на цената на сериозен ремонт на АСК, като при това този раход се прави почти винаги, а ремонта на АСК изобщо не е задължителен, ако си отваряш очите и ушите и всичко при покупката!
Субару Аутбек също е възможен избор, но не съм сядал в него и незнам дали ще ми е тясна! Иначе съм чувал, че фаровете били скъпички, даже по-скъпи от комплект амортисьори нивомати за Либра, ама само съм чувал...
Мазда 6 - ами на 3 години, купена от бившия представител на марката, който станал представител на друга марка и се сдобил съответно с такава кола, при това гаражна е ...с ръжда. Мерси! Имал съм Опел вече...
Ауди А6 Олроуд хваща окото, обаче имам познат манияк на тема Ауди и не между другото може би най-добрия майстор на марката в региона - при нужда мога да осигуря връзка с човека. Кара само Ауди и е върл фен, но самия той казва - "Бегай!", че поддръжката е Ужаст! Човека е от малкото майстори преминали изпит пред комисия за автомеханик и е манияк на тема двигатели, помпи и компресори. Пак според него ВАГ нямат двулитров дизел, т.е. не става! Между другото харесва италианските дизели, но не харесва изобщо нашите автомобили, ама никак. Чак притеснително ми става като го слушам :D Това като шега, но поддръжката на Олроуд не е шега!
Аз лично искам Сув-че паркетник, че да слизам от високо и да не се плаша от трапове, сняг, наводнения и бордюри. Засега клоня към XC90, за XC70 не смея да мисля.
Хюндай Санта Фе автомат също е вариант, нооо скъп. Хубава кола е!
Нисаните не се газират - тънки шийки на клапаните и проблемни легла, но след около 2 бона за ремонт после си го караш спокойно. Проблема е в 2-та бона и качеството на ремонта.
Засега оставам с либрока и съм супер доволен от нея, с изключение, че има части които вече не се произвеждат.
159-ката е много ниска, но за сметка на това с много дълго междуосие - и тя не е за нас. Делта 3 е много готина кола, с много ограничен избор откъм двигатели, защото не се купува.
Хубаво е да си споделяме такива размисли, защото както казах в началото е много трудно!

ПП Сетих се за Мицубиши Грандис - не лош вариант за семейна кола.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 20 [ 392 мнения ] Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов