Автор |
Съобщение |
Деян
|
Заглавие: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 09:47 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Колеги имам няколко шума от предно ляво колело, които ме побъркват. Първо на пълно навит на ляво волан при леко каране щрака от това колело. Звука е повтяращ се на всеки оборот. От Този звук набеждавам външно каре. Но при движение направо като съм на първа натискам по-силно газта. Колата е набира. В този момент отпускам или да сменя предавка или поради друга причина. От към ляво колело се чува един звук като ручене съпроводено с лекии вибрации в краката ми. Преди дни карах по път с доста зовой. Чувам при по-висока скорост отпред звук като от лагер от ляво. Звука намаля при десен завой и се усилва направо и на ляво. Звука е в ляво. А щях да забравя. По карето има петно от стара грес. Определено е литиева защото е сива и доста цапа. Но не намерих прокъсано по маншона.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
Petrov
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 09:58 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27 Мнения: 1055 Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
|
Ако е лагер и го чуваш в ляво, според мен трябва при десен завой да се усилва звука, защото тогава пада по-голямо натоварване върху лявото колело.
_________________ Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 10:07 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Объркан съм защото знам, че лагер не щрака. А карето може и да е компрометирано заради този скъсам маншон. Но каре вие ли?
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
ReDDoG
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 11:16 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 13 Май 2011, 18:41 Мнения: 317 Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4 JTD 140 h.p. Executive 2001
|
В момента имам много подобен проблем, карам с леко подаване на газ чува се един звук , като потропване от ляво, дам ли повечко газ изчезва ( все едно се наместват сачмите на крето). При тръгване се чува еднократно чукане, при завои ако давам яко газ се чува , ако не не се чува, ако ли пък правя завой на неутрална скорост ( по инерция ) пак се чува. Като цяло съм набедил доста убедително лявото каре. Дори в моловете с тея продължителни завои на ляво като се пусна по инерция чука, като съм на скорост не чак толкова ...
|
|
|
|
|
donnna
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 21:53 |
|
Регистриран на: 14 Сеп 2010, 13:22 Мнения: 1029 Местоположение: до плажа
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp Alfa romeo 147 1.9 jtdm 120hp
|
Да не ви плаша, ама ми звучи като вътрешно и външно каре в комбинация щото знам как звучи...
_________________ Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120hp 2006г. Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115hp + 2003г. Lancia Lybra SW 2.4 JTD, 134HP - Самолета! RIP - на части...
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:02 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
donnna написа: Да не ви плаша, ама ми звучи като вътрешно и външно каре в комбинация щото знам как звучи... ...баш - звучи като полуоска в комплект, което естествено не изключва и лагер. Наскоро ме тормозеше лагер, който освен виенето и простъргваше по завоите и най странното беше, че бях готов да се закълна, че е отпред, а се оказа отзад
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:07 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Колеги да задържим предположението за вътрешно каре.Външно е ясно, че щрака. А виенето и рученето ще ми се смеете ако кажа от какво предполагам, че е. Преди малко я прибрах в гаража и направих няколко теста въпреки, че е тъмно. Звука го има и на място при форсиране. Нещо между ручене и звънене. Тръгнах леко и тя се разхлопа на всяко камъче. Залашках я ляво-дясно с волана и пак лопа. Мисля си че е гърне/генерация. Някой тампон се е скъсал. Леко ритнах задното и звука е същия. Идва ми да се гръмна ако се окаже това.
П.П. Озад със сигурнот имам лагер за смяна - също ляв. Не ми се мисля за вътрешно каре.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:26 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Буквално според симптомите описани от теб-щракане-а може и стържене-виене-външно каре-виене -лагер на главина!Не намирам връзката с кюнците!Поне за лагера, вдигай всяко колело на крик и тествай-знаеш как!Не е изключено едното да е довело до другото-“лагер-каре“Има вероятност, разбития лагер-отзад-проблемното каре-отпред!
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:38 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Цитат: Но при движение направо като съм на първа натискам по-силно газта. Колата е набира. В този момент отпускам или да сменя предавка или поради друга причина. От към ляво колело се чува един звук като ручене съпроводено с лекии вибрации в краката ми. Ето това е връзката с кюнците. Мислих си, че е в колето защото го усещам под краката си. Но мислех, че е само в движение. Сега го чух и и усетих и на място. Пак в краката ми. Звука е като разпилени и возещи се монети из купето. Повече звънтене, отколкото ручене. И сега като се и разхлопа определено го отдавам на генерация.. А се замислях вече и за диференциал . П.П. Щракането си е отделно. Карето си е поело пътя.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 30 Ное 2013, 15:33 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Връщам се от канал. Не са кюнци. Задна лява биалетка И какво имаме сега като е загледаме. Каренце, заден лагер и задна биалетка. Усещам една тъпа болка в джоба
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
pr_00f
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 00:36 |
|
Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54 Мнения: 1795 Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
|
Абе не искам да съм от черните пророци, ама като четох и вдругата тема все ми се струва, че тая задна биалаетка не се е разбила до такова състояние сама.... да не се окаже че и тампоните на щангата и те са си дали отуска.
_________________ Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001 - Lybra - Alfa 147
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 11:48 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Нормално ли е в полуоската да има луфт като я мърдам по оста й?
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 12:53 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Та нали ако няма аксиален луфт, то би се отскубнала при завой или повдигане/пропадане на предницата спрямо колелата Разстоянието и ъгълът между дифа и главините се променя постоянно при движение. Именно заради това се поставят карета, като в едното задължително има аксиален ход! П.С. Има и случаи при които и двете карета са без аксиален ход, а валът между тях е на шлици (и сачми за намаляване на триенето). Аксиалната компенсация идва от промяна на дължината му. При нашите коли обаче, случаят е като по-горния. Нямаме "сачмени" шлици.
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 14:29 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
koceto_8 написа: Та нали ако няма аксиален луфт, то би се отскубнала при завой или повдигане/пропадане на предницата спрямо колелата Разстоянието и ъгълът между дифа и главините се променя постоянно при движение. Именно заради това се поставят карета, като в едното задължително има аксиален ход! П.С. Има и случаи при които и двете карета са без аксиален ход, а валът между тях е на шлици (и сачми за намаляване на триенето). Аксиалната компенсация идва от промяна на дължината му. При нашите коли обаче, случаят е като по-горния. Нямаме "сачмени" шлици. Много точно казано!Проблемите идват ,когато тоя луфт го няма!А за джоба-съжалявам,ама е неизбежно!Всички се печем на тоя огън!
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 15:20 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
Така е колега. Сравнявам с на брат ми колата която е на 80к реални километри и съм малко перфекционист. Карето другата седмица тръгва от Германия (SKF). Тукашните марки нещо не ме радват. Това ще е първо защото от него се оставя на сред път.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 01 Дек 2013, 23:21 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
А как е при 1.9 вътрешното каре? Разбирам,че драмата е по-малка. Но колко?
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 02 Дек 2013, 17:56 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
Деян написа: А как е при 1.9 вътрешното каре? Разбирам,че драмата е по-малка. Но колко?
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2 Няма никакъв проблем със смяната.Полуоската не свяля ,външното каре не сваля.Самото каре е с фланец , а не трипод и по принцип не се разбива лесно.Аз смених едно вътрешно каре от :"МНого акъл" ,но си го пазя и ако новото се разбие някога ще го монтирам отнов
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 02 Дек 2013, 20:38 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
И аз го усещам отвън. Завъртях пълен ляв. И при спряла кола и включена на първа хванах колелото така като е на земята колата. Тръгнах да я бутам напред назад завъртайки колелото. И се появи онова щрак-щрак. Естествено звука е точно зад гумата а, не по-навътре. Викам я да изключа от скорост и да направя същото. И познайте - тишина.
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 02 Дек 2013, 21:54 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
По-лесно и сигурно ще го хванеш ,като хванеш с ръка полуоската и се опитваш да я връцкаш напред-назад,т.е. по посока на движението и обратно!В същото време гледай дали има луфт, между самия прът и карето!Между полуоската и външното каре не трябва да има разминаване!При положение ,че колелото е стъпило на земята е неподвижно, като се опитваш да връткаш пръта не трябва да има цък-цък ,т.е.луфт-иначе карето или е "капут" или е тръгнало в зависимост от това ,колко е разминаването с полуоската !
|
|
|
|
|
Деян
|
Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина? Публикувано на: 02 Дек 2013, 22:12 |
|
Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43 Мнения: 1538 Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
valyo08 написа: По-лесно и сигурно ще го хванеш ,като хванеш с ръка полуоската и се опитваш да я връцкаш напред-назад,т.е. по посока на движението и обратно!В същото време гледай дали има луфт, между самия прът и карето!Между полуоската и външното каре не трябва да има разминаване!При положение ,че колелото е стъпило на земята е неподвижно, като се опитваш да връткаш пръта не трябва да има цък-цък ,т.е.луфт-иначе карето или е "капут" или е тръгнало в зависимост от това ,колко е разминаването с полуоската ! И това ще се пробва,но почивен ден на канал. Колега благодаря за винаги полезните съвети,които даваш. Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
|
|
|
|
|
|