Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 09:47 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Колеги имам няколко шума от предно ляво колело, които ме побъркват. Първо на пълно навит на ляво волан при леко каране щрака от това колело. Звука е повтяращ се на всеки оборот. От Този звук набеждавам външно каре. Но при движение направо като съм на първа натискам по-силно газта. Колата е набира. В този момент отпускам или да сменя предавка или поради друга причина. От към ляво колело се чува един звук като ручене съпроводено с лекии вибрации в краката ми. Преди дни карах по път с доста зовой. Чувам при по-висока скорост отпред звук като от лагер от ляво. Звука намаля при десен завой и се усилва направо и на ляво. Звука е в ляво. А щях да забравя. По карето има петно от стара грес. Определено е литиева защото е сива и доста цапа. Но не намерих прокъсано по маншона.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 09:58 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист

Регистриран на: 05 Авг 2007, 20:27
Мнения: 1055
Местоположение: Варна
Кара: Жигули EVOlution
Ако е лагер и го чуваш в ляво, според мен трябва при десен завой да се усилва звука, защото тогава пада по-голямо натоварване върху лявото колело.

_________________
Предлагам на всички тук да изчакваме първо експерта - chaveto да се изказва и чак след това всички ние невежи!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 10:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Объркан съм защото знам, че лагер не щрака. А карето може и да е компрометирано заради този скъсам маншон. Но каре вие ли?

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 11:16 
Offline
Специалист
Специалист

Регистриран на: 13 Май 2011, 18:41
Мнения: 317
Местоположение: София
Кара: Lancia Lybra 2.4 JTD 140 h.p. Executive 2001
В момента имам много подобен проблем, карам с леко подаване на газ чува се един звук , като потропване от ляво, дам ли повечко газ изчезва ( все едно се наместват сачмите на крето). При тръгване се чува еднократно чукане, при завои ако давам яко газ се чува , ако не не се чува, ако ли пък правя завой на неутрална скорост ( по инерция ) пак се чува. Като цяло съм набедил доста убедително лявото каре. Дори в моловете с тея продължителни завои на ляво като се пусна по инерция чука, като съм на скорост не чак толкова ...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 21:53 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 14 Сеп 2010, 13:22
Мнения: 1029
Местоположение: до плажа
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 115 hp
Alfa romeo 147 1.9 jtdm 120hp
Да не ви плаша, ама ми звучи като вътрешно и външно каре в комбинация wallbash щото знам как звучи...

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 jtdm 120hp 2006г.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115hp + 2003г.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD, 134HP - Самолета! RIP - на части...


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:02 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
donnna написа:
Да не ви плаша, ама ми звучи като вътрешно и външно каре в комбинация wallbash щото знам как звучи...

...баш - звучи като полуоска в комплект, което естествено не изключва и лагер. Наскоро ме тормозеше лагер, който освен виенето и простъргваше по завоите и най странното беше, че бях готов да се закълна, че е отпред, а се оказа отзад :?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:07 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Колеги да задържим предположението за вътрешно каре.Външно е ясно, че щрака. А виенето и рученето ще ми се смеете ако кажа от какво предполагам, че е. Преди малко я прибрах в гаража и направих няколко теста въпреки, че е тъмно. Звука го има и на място при форсиране. Нещо между ручене и звънене. Тръгнах леко и тя се разхлопа на всяко камъче. Залашках я ляво-дясно с волана и пак лопа. Мисля си че е гърне/генерация. Някой тампон се е скъсал. Леко ритнах задното и звука е същия. Идва ми да се гръмна ако се окаже това.

П.П. Озад със сигурнот имам лагер за смяна - също ляв. Не ми се мисля за вътрешно каре.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:26 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30
Мнения: 434
Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
Буквално според симптомите описани от теб-щракане-а може и стържене-виене-външно каре-виене -лагер на главина!Не намирам връзката с кюнците!Поне за лагера, вдигай всяко колело на крик и тествай-знаеш как!Не е изключено едното да е довело до другото-“лагер-каре“Има вероятност, разбития лагер-отзад-проблемното каре-отпред! cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 28 Ное 2013, 22:38 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Цитат:
Но при движение направо като съм на първа натискам по-силно газта. Колата е набира. В този момент отпускам или да сменя предавка или поради друга причина. От към ляво колело се чува един звук като ручене съпроводено с лекии вибрации в краката ми.


Ето това е връзката с кюнците. Мислих си, че е в колето защото го усещам под краката си. Но мислех, че е само в движение. Сега го чух и и усетих и на място. Пак в краката ми. Звука е като разпилени и возещи се монети из купето. Повече звънтене, отколкото ручене. И сега като се и разхлопа определено го отдавам на генерация.. А се замислях вече и за диференциал .

П.П. Щракането си е отделно. Карето си е поело пътя.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 30 Ное 2013, 15:33 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Връщам се от канал. Не са кюнци. Задна лява биалетка :)

И какво имаме сега като е загледаме. Каренце, заден лагер и задна биалетка. Усещам една тъпа болка в джоба :)

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 00:36 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 23 Ное 2005, 10:54
Мнения: 1795
Местоположение: София 06 Подуяне
Кара: Lancia Lybra 2.4 jtd
Абе не искам да съм от черните пророци, ама като четох и вдругата тема все ми се струва, че тая задна биалаетка не се е разбила до такова състояние сама.... да не се окаже че и тампоните на щангата и те са си дали отуска.

_________________
Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

Изображение - Lybra
Изображение - Alfa 147


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 11:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Нормално ли е в полуоската да има луфт като я мърдам по оста й?

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 12:53 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
Та нали ако няма аксиален луфт, то би се отскубнала при завой или повдигане/пропадане на предницата спрямо колелата :wink:
Разстоянието и ъгълът между дифа и главините се променя постоянно при движение. Именно заради това се поставят карета, като в едното задължително има аксиален ход!

П.С. Има и случаи при които и двете карета са без аксиален ход, а валът между тях е на шлици (и сачми за намаляване на триенето). Аксиалната компенсация идва от промяна на дължината му. При нашите коли обаче, случаят е като по-горния. Нямаме "сачмени" шлици.

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 14:29 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30
Мнения: 434
Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
koceto_8 написа:
Та нали ако няма аксиален луфт, то би се отскубнала при завой или повдигане/пропадане на предницата спрямо колелата :wink:
Разстоянието и ъгълът между дифа и главините се променя постоянно при движение. Именно заради това се поставят карета, като в едното задължително има аксиален ход!

П.С. Има и случаи при които и двете карета са без аксиален ход, а валът между тях е на шлици (и сачми за намаляване на триенето). Аксиалната компенсация идва от промяна на дължината му. При нашите коли обаче, случаят е като по-горния. Нямаме "сачмени" шлици.

Много точно казано!Проблемите идват ,когато тоя луфт го няма!А за джоба-съжалявам,ама е неизбежно!Всички се печем на тоя огън! cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 15:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Така е колега. Сравнявам с на брат ми колата която е на 80к реални километри и съм малко перфекционист. Карето другата седмица тръгва от Германия (SKF). Тукашните марки нещо не ме радват. Това ще е първо защото от него се оставя на сред път.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 01 Дек 2013, 23:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
А как е при 1.9 вътрешното каре? Разбирам,че драмата е по-малка. Но колко?

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 02 Дек 2013, 17:56 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47
Мнения: 751
Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
Деян написа:
А как е при 1.9 вътрешното каре? Разбирам,че драмата е по-малка. Но колко?

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2


Няма никакъв проблем със смяната.Полуоската не свяля ,външното каре не сваля.Самото каре е с фланец , а не трипод
и по принцип не се разбива лесно.Аз смених едно вътрешно каре от :"МНого акъл" ,но си го пазя и ако новото се разбие някога ще го монтирам отнов

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 02 Дек 2013, 20:38 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
И аз го усещам отвън. Завъртях пълен ляв. И при спряла кола и включена на първа хванах колелото така като е на земята колата. Тръгнах да я бутам напред назад завъртайки колелото. И се появи онова щрак-щрак. Естествено звука е точно зад гумата а, не по-навътре. Викам я да изключа от скорост и да направя същото. И познайте - тишина.

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 02 Дек 2013, 21:54 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30
Мнения: 434
Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
По-лесно и сигурно ще го хванеш ,като хванеш с ръка полуоската и се опитваш да я връцкаш напред-назад,т.е. по посока на движението и обратно!В същото време гледай дали има луфт, между самия прът и карето!Между полуоската и външното каре не трябва да има разминаване!При положение ,че колелото е стъпило на земята е неподвижно, като се опитваш да връткаш пръта не трябва да има цък-цък ,т.е.луфт-иначе карето или е "капут" или е тръгнало в зависимост от това ,колко е разминаването с полуоската ! cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Каре, полуоска или лагер на главина?
 Мнение Публикувано на: 02 Дек 2013, 22:12 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2011, 10:43
Мнения: 1538
Местоположение: Ихтиман/София
Кара: Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
valyo08 написа:
По-лесно и сигурно ще го хванеш ,като хванеш с ръка полуоската и се опитваш да я връцкаш напред-назад,т.е. по посока на движението и обратно!В същото време гледай дали има луфт, между самия прът и карето!Между полуоската и външното каре не трябва да има разминаване!При положение ,че колелото е стъпило на земята е неподвижно, като се опитваш да връткаш пръта не трябва да има цък-цък ,т.е.луфт-иначе карето или е "капут" или е тръгнало в зависимост от това ,колко е разминаването с полуоската ! cheers


И това ще се пробва,но почивен ден на канал. Колега благодаря за винаги полезните съвети,които даваш.

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW LX - италианската S класа

Изображение

VW Golf VII 1.6TDI 110HP Lounge
Изображение


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 1 от 2 [ 40 мнения ] Отиди на страница 1, 2  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов