Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 13:20 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Колега, как върти стартера, ако не е обслужван никога може и в него да е проблема. На две коли /не Ланча/, сме си блъскали главите, защо на бутане пали, а на стартер не. На едната стартера беше в много лошо състояние и при въртене претоварваше акумулатора и не оставаше ток за електрониката, след смяна на четки и втулки се оправи.
Другата имаше проблем със силовия кабел /прокъсан на 70%/ и пак не стигаше ток. При нас силовия кабел се разклонява само за алтернатора, та е малко вероятен, но провери всички връзки в кутията над акумулатора.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 13:57 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
:wink:

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 17:04 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
k76 написа:
Колега, как върти стартера, ако не е обслужван никога може и в него да е проблема. На две коли /не Ланча/, сме си блъскали главите, защо на бутане пали, а на стартер не. На едната стартера беше в много лошо състояние и при въртене претоварваше акумулатора и не оставаше ток за електрониката, след смяна на четки и втулки се оправи.
Другата имаше проблем със силовия кабел /прокъсан на 70%/ и пак не стигаше ток. При нас силовия кабел се разклонява само за алтернатора, та е малко вероятен, но провери всички връзки в кутията над акумулатора.

И аз се съмнявах в него преди около 10 дни го свалях и него и го носих
да го гледат момчето каза ,че това не може да е проблема отвори го погледна го
усмихна се и каза да си търся проблема на друго място
иначе върти много добре да му се незнае


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 17:18 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
В цялата история има нещо свързано с утечка и до ЕКУ-то на стига нужното напрежение.
Колега пробвай следното - вадиш кабела на дюза на първи цилиндър и въртиш, после на втори и т.н. Колата трябва да запали макар и на 4 цилиндъра ако проблема е в някой от кондензаторите. Това го установих есента като ходих да помагав на един закъсал колега от форума. При него единия кондензатор даваше по-ниско напрежение, но при тази проба запали. След това при поставяне на кабело обратно на дюзата двигателя заработваше на 5 цилиндъра, но глъхнеше и не можеше да се форсира. Човека трябваше да се прибира на другия ден и успя... рових но не можах да намеря темата - имаше ги и логовете.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 17:57 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30
Мнения: 434
Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
Въпросната тема е на milenskior !


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 18:28 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
D. Stanev написа:
В цялата история има нещо свързано с утечка и до ЕКУ-то на стига нужното напрежение.
Колега пробвай следното - вадиш кабела на дюза на първи цилиндър и въртиш, после на втори и т.н. Колата трябва да запали макар и на 4 цилиндъра ако проблема е в някой от кондензаторите. Това го установих есента като ходих да помагав на един закъсал колега от форума. При него единия кондензатор даваше по-ниско напрежение, но при тази проба запали. След това при поставяне на кабело обратно на дюзата двигателя заработваше на 5 цилиндъра, но глъхнеше и не можеше да се форсира. Човека трябваше да се прибира на другия ден и успя... рових но не можах да намеря темата - имаше ги и логовете.


Stanev ,
Има логика в това което го казваш ,кондензаторите са два единия е
за 1,3 и 5 цилиндър другия за 2 и 4-ти ,поне това установих аз
но това не ни помага с нищо днес обикалях по сервизите за компютри
и никой не се наема да го поправи става много сложно
дайте некви идеи да ми го оправат това предполагам няма да е скъпо
Stanev имаш ли схема за ECU -то?
Втора употреба колко пари е някой имали идея?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 19:20 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42
Мнения: 2870
Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
Това за пробата ти го казах от гледна точка да се установи дали е от кондензаторите. Иначе по спомен чентралинката варира м-у 120-150 лева. Провери първо тук из обявите във форума - има бая либри на части, ако не в събота като ходя по Дупница ще питам... То с твоето ходене по мъките това ще е най-удачното и бързо решение.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 13 Фев 2013, 19:23 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
vaskoss, недей с лошо :D ,не пипай по компа, щом пали на бутане или с помощен акумулатор, а след това сама, шанса да имаш хардуерен проблем в компа клони към нула. Мерил ли си след поне 12 часа покой колко волта е акумулатора, ако имаш възможност, при студен старт премери колко волта влизат в екуто, щом не пали, ще имаш достатъчно време с мултицет по време на стартер да видиш колко пада до входа на компа.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 10:23 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
k76 написа:
vaskoss, недей с лошо :D ,не пипай по компа, щом пали на бутане или с помощен акумулатор, а след това сама, шанса да имаш хардуерен проблем в компа клони към нула. Мерил ли си след поне 12 часа покой колко волта е акумулатора, ако имаш възможност, при студен старт премери колко волта влизат в екуто, щом не пали, ще имаш достатъчно време с мултицет по време на стартер да видиш колко пада до входа на компа.



Акумулатора го ползвам на другата кола "Opel corsa" и винаги е зареден
а по стари спомени мисля ,че съм го мерил по време на опит да запаля и ми даваше нещо
от сорта на 10,5 или 11,0v.
Не разбирам от електроника това ми е слабата час , проблема както беше описан е ,че
първия кондензатор не сработва сутрин а втория си бачка , според мен това е
обяснението на това ,че пали на бутане и веднага щом запали се зарежда и първия.
Държа да отбележа ,че когато опитвам да запаля ,акумулатора е винаги зареден.
Въпроса е дали тези два кондензатора се захранват като ползват едно захранване, или
са две отделни "два кръга-имам предвид" ако е така може единият да липсва?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 11:20 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Не вярвам, първо да запали на бутане, после да зареди кондензатора, как е запалила? По-скоро при бутане, не отнемаш ток за стартера и тока стига за останалите консуматори. Сигурно си чел темата за алтернатора, на пръв поглед, релето за подгрев на нафтата, няма нищо общо с паленето, но поради ниско напрежение не сработваше и правеше късо, колата ми припалваше и гаснеше веднага по 5-10 пъти, защото до някъде не е стигало нужното напрежение /докъде така и не разбрах, но след смяна на релерегулатор ми се оправи и паленето, а иначе акумулатора си имаше ток и не се нуждаеше от дозареждане/. Затова те питам колко волна влизат в екуто, да не пада до входа и затова да не се зарежда кондензатора при стартер, замери на контакт кой кабел е +, закачи мултицет, започни да въртиш на стартер и виж дали няма да падне напрежението критично.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 12:04 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
k76 написа:
Не вярвам, първо да запали на бутане, после да зареди кондензатора, как е запалила? По-скоро при бутане, не отнемаш ток за стартера и тока стига за останалите консуматори. Сигурно си чел темата за алтернатора, на пръв поглед, релето за подгрев на нафтата, няма нищо общо с паленето, но поради ниско напрежение не сработваше и правеше късо, колата ми припалваше и гаснеше веднага по 5-10 пъти, защото до някъде не е стигало нужното напрежение /докъде така и не разбрах, но след смяна на релерегулатор ми се оправи и паленето, а иначе акумулатора си имаше ток и не се нуждаеше от дозареждане/. Затова те питам колко волна влизат в екуто, да не пада до входа и затова да не се зарежда кондензатора при стартер, замери на контакт кой кабел е +, закачи мултицет, започни да въртиш на стартер и виж дали няма да падне напрежението критично.

Колега ,
Виждам ,че си от София защо не дойдеш да ти го демонстрирам на 15 мин. път си от мен!
Мислиш ли ,че ако колата си е на ред ще ви занимавам по цял ден с глупости?
"Това тук не е любовен чат"-нали?


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 12:22 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05
Мнения: 551
Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105
Fiat Croma 1,9 mjet
Lancia Delta 3 2,0 mjet
Мислех, че се опитвам да бъда полезен, не виждам връзката с любовен чат, ако не трябваше да си седя в къщи поради грипни проблеми, можеше и да мина, преди да прочета поста ти.
п.п. Ако не си получил подарък по случай празника, не го очаквай от мен!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 13:06 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
k76 написа:
Мислех, че се опитвам да бъда полезен, не виждам връзката с любовен чат, ако не трябваше да си седя в къщи поради грипни проблеми, можеше и да мина, преди да прочета поста ти.
п.п. Ако не си получил подарък по случай празника, не го очаквай от мен!

Колега, ако съм те обидил с нещо извинявам се публично bowdown "нищо лично"
Под фразата любовен чат имах предвид ,че имам проблем който за сега е неразрешим
а не ,че стоя по цял ден пред компа да ви дрънкам щуротии!
Пожелавам ти скорошно оздравяване.
П.С. Щях да забравя честит празник на теб и на всички съфорумци
него приемайте като обида та нали е Свети Валентин cheers cheers


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 14:28 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Аз съм човека на който Станев се притече на помощ.
При мен нещата стояха обаче по-съвсем друг начин.
На една от дюзите се беше протрил единия кабел, който е общ за 2 дюзи и беше допрял на маса.
Колата изгасна и светна чека.
На диагностика даваше проблем в единия кондензатор и показанията му бяха около 30 волта.
Колата палеше след разкачане на тази дюза и след като запали я включваш и не гаснеше, но работеше не на всички цилиндри.
Или по скоро не работеха 2 цилиндъра като хората, защото като и разкачах дюзите се променяше работата на двигателя.
Не е като да не работеше някой на цяло.
Така успях да се прибера до вкъщи(300 км) но колата трябваше да се държи между 1500 и 2000 оборота, защото или имаше големи вибрации или детонации.
В края на краищата се оказа че е изгорял един диод на шотки при силовите транзистори които управляват дюзите.
След замяната му се оправиха нещата и колата си пали и върви както преди.
Предполагам, че при теб проблема е друг, защото симптомите ти са различни, но все пак можеш да пробваш на първото палене да разкачаш една по една дюзите да видиш дали ще запали.
Що се отнася до ЕКУ-то цената е около 150 лв(поне аз за толкова го намерих по обяви най-евтино), но задължително трябва да го вземеш с ключ или поне чипа от ключа, че после иначе става сложно.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 14 Фев 2013, 15:11 
Offline
Чел списания
Чел списания

Регистриран на: 07 Яну 2013, 09:33
Мнения: 81
Местоположение: София
Кара: Lancia lybra 2,4 JTD 136 k
milenskior написа:
Аз съм човека на който Станев се притече на помощ.
При мен нещата стояха обаче по-съвсем друг начин.
На една от дюзите се беше протрил единия кабел, който е общ за 2 дюзи и беше допрял на маса.
Колата изгасна и светна чека.
На диагностика даваше проблем в единия кондензатор и показанията му бяха около 30 волта.
Колата палеше след разкачане на тази дюза и след като запали я включваш и не гаснеше, но работеше не на всички цилиндри.
Или по скоро не работеха 2 цилиндъра като хората, защото като и разкачах дюзите се променяше работата на двигателя.
Не е като да не работеше някой на цяло.
Така успях да се прибера до вкъщи(300 км) но колата трябваше да се държи между 1500 и 2000 оборота, защото или имаше големи вибрации или детонации.
В края на краищата се оказа че е изгорял един диод на шотки при силовите транзистори които управляват дюзите.
След замяната му се оправиха нещата и колата си пали и върви както преди.
Предполагам, че при теб проблема е друг, защото симптомите ти са различни, но все пак можеш да пробваш на първото палене да разкачаш една по една дюзите да видиш дали ще запали.
Що се отнася до ЕКУ-то цената е около 150 лв(поне аз за толкова го намерих по обяви най-евтино), но задължително трябва да го вземеш с ключ или поне чипа от ключа, че после иначе става сложно.

Благодаря ти колега,
Днес нямам възможност да опитвам каквото и да било
ще опитам утре ако нещо се случи ще ти пиша!


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2013, 09:22 
Offline
Професионалист
Професионалист

Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27
Мнения: 5333
Местоположение: София
Кара: Lancia
проблема не е нито в кондензаторите, нито в пада на напрежение към ЕКУ-то

ако има пад на напрежението колегата няма да може да направи картинките които са пуснати на страница 2-ра
за тарировка, кондензатора на ЕКУ на 1.9 ЖТД(там е само 1 за 4-те цилиндъра) веднага след гасене на колата е 1.8 волта


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2013, 13:00 
Offline
Виждал Lancia
Виждал Lancia

Регистриран на: 09 Дек 2012, 11:13
Мнения: 19
Местоположение: Варна, Бургас
Кара: Lancia Libra 1.9 JTD
vaskoss написа:
Акумулатора го ползвам на другата кола "Opel corsa" и винаги е зареден а по стари спомени мисля ,че съм го мерил по време на опит да запаля и ми даваше нещо от сорта на 10,5 или 11,0v.


vaskoss, не знам каква е корсата, но това че тя пали с този акумулатор изобщо не означава че и либрата ще запали. Проблемът е в стартовия ток, необходим за да се развърти двигателя до необходимите обороти. На моторчето на корсата може да му стигнат и 200 ампера, ама 2.4 литровия дизел си иска близо 500. Ако акумулаторът не може да ги осигури, нещата просто не се случват. Освен това напрежението на добре зареден акумулатор в кондиция по време на стартиране при ток не надвишаващ номиналния не би трябвало да пада чувствително под 12 волта. Хубаво е това измерване да се прави или със стрелкови уред, или най-добре с дигитален осцилоскоп с памет. Така се вижда най-добре какво точно се случва в процеса на стартиране. При обикновените цифрови мултиметри времето за установяване на показанието е съпоставимо с това на измервания процес, което означава че почти нищо не виждаш. Стрелката отскача доста по-бързо и поне визуално ти дава представа какво се случва. Естествено за прецизност изобщо не говорим. А за да ти е винаги в кондиция акумулатора напрежението при работещ двигател трябва да е в границите 14.2 -- 14.8V. При по-ниско не дозарежда, по-високото може да го разруши. За акумулатора толкова.

За кондензаторите:
Не съм отварял ECU на комънрейл и не знам какви кондензатори ползват (бензиновите нямат такъв :? ) но съдейки по честотата и индуктивността на дюзите необходимия капацитет би трябвало да е в порядъка единици микрофаради (около 2-5 примерно, възможно е и по-малко). Подобен капацитет е постижим в приемлив обем с повечето полимерни технологии, така че не вярвам да са използвали електролитни, които стареят и с времето сериозно влошават параметрите си, което пряко се отразява на надеждността. Ако това е така, просто изключваме кондензаторите като възможен причинител. Това обаче изобщо не означава, че повредата не може да е някъде около тях. В автомобила напрежение 72V няма и за да заредим кондензаторите до такава стойност е необходим DC/DC конвертор, в твоя случай най-вероятно два. За съжаление на твоята снимка такива не се виждат. Двата сини елемента колко крачета имат от другата страна на платката? Ако са само две, значи са кондензатори. Ако са примерно 6-8 много вероятно е да са специализирани модули, обединяващи кондензатор и DC/DC конвертор, защото са доста големички само за едно от двете. Възможно е поради стареене на елементите или влошаване състоянието на акумулатора (или и двете) по време на стартиране конверторите да не могат да "напомпят" кондензаторите до необходимото напрежение за времето между две впръсквания. Тук обаче без достатъчно познания и лабораторна апаратура не те съветвам да бърникаш.

Така че моят съвет е: след като елиминираш акумулатора като причина (достатъчно зарядно напрежение, стартов ток поне 20% по-висок от необходимия, вътрешно съпротивление в норма и т.н.) и проблемите продължават ако не разполагаш с квалифициран електронен сервиз (фирмите за компютри не биха могли да се справят, при тях всичко е като лего, вадиш сменяш и готово) си купи друго ECU. А ние ще се молим за теб :)

Желая ти скорошно "оздравяване" на колицата.

_________________
Lancia Libra SW 1.9 JTD/105 hp
Ex - FIAT Brava ELX 1.8/115 hp


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2013, 14:10 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 16 Мар 2008, 19:30
Мнения: 1261
Местоположение: София
Аз също съм за проба с чистак нов акумулатор. Моята либра не е дизел но преди месеци ми изтече 3 годишната гаранция на старата батерия - Bosch Silver Plus 54 Ah и си взех нов защото капацитета му падаше много бързо след зареждане. Според специалистите които гаранционно го обслужват акумулатора е като нов. Да ама не. На два пъти ми се наложи по спешност да го свалям за зареждане, щото нямаше палене. Разликата е че при мен изобщо отказваше да завърти стартера. Абсолютно по същия начин се раздели и зет ми със старата батерия на неговата либра. Също отказваше да завърти - таблото свети чековете си минават и т.н. Разбира се при нас колите са бензинови автоматици, а не дизел, ама човек знае ли как действа на електрониката леко намаления капацитет...
Също потенциален виновник може да е всяка букса и куплунг по веригата.
Предчуствам че ще се окаже някоя невероятна простотия ама вече и ECU - то го обсъждате.
Пожелавам и аз по скоро да запали и да сподели колегата къде е бил проблема, че темата възбуди голям интерес в раздела.

_________________
Comfortronic


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2013, 14:34 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33
Мнения: 1285
Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
И при мен го имаше 1:1 проблема с автоматика. Без перфектен акумулатор = яки дертове.

А за дизела:
- може ли петака да пали на 4 цилиндъра, с една откачена дюза? То ще набие грешка, ама дали ще запали?
- ако някоя дюза е с ниско съпротивление (не напълно окъсила), то Екуто ще има проблеми със захранването си. И ще се шашка.
Може и за това да не може да зареди кондензатора, пък като се разтрака и да се оправя.
Както и заради това DC/DC-то да не може да зареди като хората.

Утре след обяд може да погледна колата от любопитство :roll: Ще идвам в Сф ... :evil:

Колега, телефонче на лично? И дали събота след обяда е удобно?

_________________
Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс
Lybra SW 1.9 JTD 110кс
Punto 1.9D 60кс
Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Lancia Lybra 2.4 JTD няма палене!!!
 Мнение Публикувано на: 15 Фев 2013, 15:12 
Offline
Експерт
Експерт

Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04
Мнения: 521
Местоположение: Оряхово
Със сигурност петака пали на 4 цилиндъра с една откачена букса.
Мисля си че ще запали и на 3 цилиндъра, но не съм го пробвал.

_________________
Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 7 от 9 [ 169 мнения ] Отиди на страница Предишна  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов