Автор |
Съобщение |
dolls
|
Заглавие: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 15:16 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
След дълго търсене и четене се захванах с отрениране на въпроса. Трудно стигнах до него,извадих го,продухах на компресора и отново монтаж. След проба, същата работа: на 3000 оборота при пълна мощност колата угасва.Ако не и подаваш пълна газ не прекъсва и стига до 5000 оборота. При диагностика дава следната грешка: Р0191 Fuel rail Pressure Прикачени файлове:
DSC00227.JPG [ 21.75 KiB | Прегледано 13095 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC00228.JPG [ 84.46 KiB | Прегледано 13095 пъти ]
Прикачени файлове:
DSC00231.JPG [ 119.06 KiB | Прегледано 13095 пъти ]
Навсякъде се пише за цедка на оста на регулатора,а аз нея открих! Как да проверя регулатора дали работи? И дали е от него? Моля някой ако знае нещо или предполага какво може да се направи да пише
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
koceto_8
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 15:34 |
|
Регистриран на: 03 Ное 2010, 16:33 Мнения: 1285 Местоположение: Пловдив
Кара: Lybra Emblema 2.4
|
Пусни "параметри" с Екускана и гледай налягането. Ще се ориентираш... Дали има дебит на гориво, колкото си иска колата в даден режим ? fuel quantity май беше ... mg/i. Би трябвало да е доста голямо когато гасне. Да речем по-голямо от при 5000 оборота с плавно подаване на газ. При мен се е случвало подобно нещо... на багер . На кратко - мизерията идваше от стесняване (полу-запушване) на горивопровода още преди помпата. А в движение не гасне ли още преди 3000 оборота, когато я сръчкаш ?
_________________ Lancia Lybra 5.20, V.I.S., Автоматик, Метанов инжекцион, 154кс Lybra SW 1.9 JTD 110кс Punto 1.9D 60кс Lybra SW 2,4JTD 150кс... 2 броя
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 17:22 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
koceto_8 написа: А в движение не гасне ли още преди 3000 оборота, когато я сръчкаш ?
Като я сръчкам само гасне точно на 3000 и то на 100% подадена газ, на 80% него прави! И само когато съм я сръчкал!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 17:34 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Аз имам 100процента идентичен проблем със същите грешки ,но само като я чипосам ,опитвах с пет различни чипа и едно и също ,сега съм ги махнал и всичко е наред,а какво ли не правих ,регулатор ,датчик и прочие,само с помпата не съм се разправял,но много ми дотегна и за сега се отказах!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 17:43 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 17:54 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Отзад на рейла,като тръгнеш,от регулатора ,по рейла и ще го видиш , малко е заврян кучето в аспуха, но като го намериш не се сваля трудно,една букса и ключ 27и готово!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:00 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
valyo08 написа: Отзад на рейла,като тръгнеш,от регулатора ,по рейла и ще го видиш , малко е заврян кучето в аспуха, но като го намериш не се сваля трудно,една букса и ключ 27и готово! Аз днес не видях талкова голям шестостен на датчик. Може ли някоя снимка.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:08 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Извинявай,но сега се сещам ,че съм слагал за проба от дж т д на алфа ,който е същия ,само че е за ключ 19!Така че виж твоя да не е с малкия размер?
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:27 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
Относно регулатора,биват два вида, едните са с нано цедка,а другите в случая като твоя са без!Всеобщото мнение на колегите за този проблем, е че той е виновен, само че аз съм го сменял преди 2000км с нов и не бих дал още толкова пари ,само заради спортната злоба, макар че много ме тормози,тази неизправност !Сега временно съм вдигнал ръце,докато си почина малко и не измисля нещо!Информативно, дадох 320лв за чичо Бош,а много колеги казват ,че това не е критерий и може да не съм го уцелил на късмет!Ега ти скъпото нацелване!!!
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:39 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Колеги и аз съм със същия проблем. На около 3100 оборота при пълна газ светва чека и гасне. При логовете установих,че в момента на изгасването налягането в рейла е доста над исканото. Първият път беше 1450 бара, а втория 1500 бара. Над 3000 оборота компа иска 1350 бара. За мен проблема е в регулатора, защото явно не успява да отреагира достатъчно бързо, но с другия който имам положението е доста по зле и сега чакам да ми пратят един два от Италия за проба, че нещо не ми се дават толкова пари за нов. Иначе не знам как може да се провери дали работи регулатор, но определено ако се скапе тотално колата няма да запали. Щом колата пали той работи, но явно с времето от постоянното движение на иглата се износва я легло я нещо друго и той започва да работи по-мудно и затова не успява да разтовари налягането при пълна газ. При мен докато колата е студена няма проблем, но като се покара да позагрее започва да гасне. Ако подмина 3000 оборота с по-малко газ после върви и с пълна газ без проблеми. Абе голяма мистерия е тоя регулатор. В него няма нищо особено освен една бобина и игла, която пропуска гориво от високото в ниското налягане на помпата. Предполагам,че се управлява със шим и иглата постоянно се движи затова се износва механично. Може и да греша някъде, но това е моята теория.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:44 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
valyo08 написа: Относно регулатора,биват два вида, едните са с нано цедка,а другите в случая като твоя са без!Всеобщото мнение на колегите за този проблем, е че той е виновен, само че аз съм го сменял преди 2000км с нов и не бих дал още толкова пари ,само заради спортната злоба, макар че много ме тормози,тази неизправност !Сега временно съм вдигнал ръце,докато си почина малко и не измисля нещо!Информативно, дадох 320лв за чичо Бош,а много колеги казват ,че това не е критерий и може да не съм го уцелил на късмет!Ега ти скъпото нацелване!!! Мисля си че и при теб ще излезе регулатора. Ако искаш може да направим и на твойта едни живи данни да видим какви налягания ще държи в рейла и на колко процента ще е клапана. Може би след чипа колата се развърта по-бързо и регулатора не съомява да държи налягането в нормите и затова гасне. При мен със сигурност също не е от датчика, защото и с другия е същото положение,а с другия регулатор не иска да държи тихи и не съм правил въобще проби да я карам.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:55 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 18:58 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
valyo08 написа: Съгласен,само кажи кога? Когато искаш. През седмицата след 5 часа, а събота и неделя по всяко време. Само звънни предварително.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
valyo08
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 19:05 |
|
Регистриран на: 13 Апр 2009, 21:30 Мнения: 434 Местоположение: Козлодуй
Кара: Ланчия Либра 1,9 jtd 110 к.с.
|
О кей,ти отново ме запали!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 19:55 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
milenskior написа: При мен докато колата е студена няма проблем, но като се покара да позагрее започва да гасне. Ако подмина 3000 оборота с по-малко газ после върви и с пълна газ без проблеми. Така се представя и моята каляска, 1 към 1 !! Регулатора в нормално полужение трябва иглата да е затворила централният отвор.Пробвах днеска с въздух и от там не минаваше въздух,значи затваря. Но когато почне да отваря дали заяжда от износването на иглата немога да кажа.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 14 Окт 2012, 20:53 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Ако не затваря иглата няма да може да държи налягане в ниските и най-вероятно или ще играят оборотите или няма да пали. Моят също затваря плътно като го надувах, но не работи като трябва. По скоро се износва мястото където се движи стеблото на иглата от колкото самата игла.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 17 Окт 2012, 07:59 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 17 Окт 2012, 11:26 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Ако питаш за твоя, то той не е износен според мен, а не работи коректно, както при мен. Регулатора не успява да свали налягането достатъчно бързо, тъй че едва ли ще имаш проблем зимата с палене и вървене.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 17 Окт 2012, 21:16 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Защо като е студена колата той работи,работи вятър оборотите на празен ход мърдат!Но при изстрелване няма угасване на 3000 оборота. Според мен той не се топли толкова че да се разширява.Възможно ли е някой температурен датчик свързан с горивната система да лъжи?
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
Zarini
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 12 Мар 2013, 15:49 |
|
Регистриран на: 01 Окт 2008, 01:20 Мнения: 254 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra, Fiat Croma
|
dolls написа: Навсякъде се пише за цедка на оста на регулатора,а аз нея открих! Как да проверя регулатора дали работи? И дали е от него? Моля някой ако знае нещо или предполага какво може да се направи да пише Само за протокола, понеже и аз се боря в момента с една ГНП и регулатора й - снимката показва, че твоят регулатор няма филтър/цедка, има и такива варианти
_________________ Fiat Croma 1.9 Multijet Lancia Lybra 1,8 ГИ BRC, убита от серсем на пътя Alfa Romeo 147 JTD 115кс+
|
|
|
|
|
|