Автор |
Съобщение |
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 13 Мар 2013, 08:38 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Да няма цедка.Аз обаче съм почти сигурен че освен регулатора,грешка прави и датчика за температурата.Моето мнение е че трябва да започна със смяна на датчика, преди да се занимавам с регулатора.Докато беше студено колата на празен ход менеше оборотите. Сега е по топло и няма този ефект.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 13 Май 2013, 19:06 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Колеги, реших да измеря стойностите на датчика за налягането на горивото с мултицет.Мерих при топъл двигател на 80 градуса. На обхват – 200к. получих следните стойности: пин1 към пин2 в двете посоки 00,9к. пин2 към пин3 -0, обратно 164к прин1 към пин3 – 0, обратно161к Някой би ли премерил своят датчик за да сравним стойностите? Мисля че моят датчик прави проблеми и е за смяна.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 13 Май 2013, 19:55 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Личен опит нямам достатъчно, защото отскоро се боря, но четох и из английските форуми и тук мнения- често проблема идва от помпата за ВН. Обяснявам какво съм разбрал- в лога показва, че иска да кажем 1350 мбар налягане при пълна газ на да кажем 2800 оборота, действителното налягане е да кажем 1200. Регулатора отваря много- примерно от 40 на 70%, действителното налягане се вдига, подминава 1350, регулатора започва да затваря, но докато затвори действителното налягане отива на 1500 и датчика на рейла гаси колата. Също и разлика над 100-150 мбара пак гаси колата. Оттук насетне има 2 положения- регулатора е муден- проба с друг; втория вариант е помпата да не може да вдига налягането- така се налага регулатора да остава много отворен и при понижаване на исканото налягане не успява толкова бързо да затвори. Аз лично ще пробвам с друг регулатор, след това свалям помпата за ВН и сменям помпените елементи. Така или иначе един ден ще й дойде реда и на нея. А защо не качвате логове, дайте малко логове да видим какво се случва.
п.с. забравих- проблема го прави основно топла, защото като е жега нафтата изтънява още повече и при тръгнала помпа съвсем не успява да прави налягането.
Такива неща съм чел.Скоро ще имам и личен опит.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 13 Май 2013, 20:31 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
При мен проблема ми го правеше също при загрял мотор, но след смяна на регулатора се оправи. Няма как според мен при положение, че компа гаси мотора заради високото налягане да търсиш причината в износена помпа. Щом вдига повече от исканото значи помпата си е наред.Търсиш проблема в регулатора. Между другото работи точно наобратното. Като отвори разтоварва налягането. Дефакто свързва изхода на помпата с входа и. Само че не знам дали е нормално отворен или нормално затворен клапана на регулатора. Също така не мога да си обясня защо при студен мотор няма проблем. Според мен не е от нафтата а по скоро като се нагрее регулатора започва да не работи коректно.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 13 Май 2013, 21:03 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Регулатора нормално е затворен. При мен проблемо го има само и единствено при топъл мотор. Пък и на колко градуса се стопля нафтата че тази игла на регулатора да се променя? Затова съм склонен да вярвам че този датчик бърка. Зимата колата менеше ниските обороти, сега няма проблем.И при мен екоскана ми пише високо налягане.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 11:53 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 13:17 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Определено не си се справил с логовете. Направи лог на който да има само 3 параметъра. Обороти, искано налягане на горивото и действително налягане на горивото. Правиш го на 3 предавка от 1700-1800 оборота с педал на газта до ламарината и записваш до към 4000-4500 оборота без да отпускаш газта(разбира се ако стигне до толкова , защото може и да изгасне на около 3100 оборота както правеше при мен). Ако изгасне не забравяй да запишеш лога преди да изключиш контакта.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 13:31 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
milenskior написа: Определено не си се справил с логовете. Направи лог на който да има само 3 параметъра. Обороти, искано налягане на горивото и действително налягане на горивото. Правиш го на 3 предавка от 1700-1800 оборота с педал на газта до ламарината и записваш до към 4000-4500 оборота без да отпускаш газта(разбира се ако стигне до толкова , защото може и да изгасне на около 3100 оборота както правеше при мен). Ако изгасне не забравяй да запишеш лога преди да изключиш контакта. + на колко е отворен регулатора
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 16:44 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
За мен няма смисъл от това нещо. Компа не знае всъщност колко е отворен регулатора. Това е сигнала който той му подава, а дефакто дали го изпълнява коректно няма как да знае, защото няма обратна връзка. За това по-добре без него да става по-бързо опресняването.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 16:58 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 20:52 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Хм на моята кола никога не съм виждал 100% сигнал към регулатора, но пък съм с 2,4. От лога излиза че компа гаси заради ниско налягане а не заради високо. Подобен проблем има и колегата Вальо, но при него се получава само с тунинг файл. С орито няма проблем. Ти с ори ли си или с моднат софт?
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 21:06 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
От логовете на моята кола забелязвам, а и не само на моята де, че регулатора стигне ли да отваря на 100% то в следващия момент колата бива изгасена. На празен ход е нормално регулатора да седи на 14-16%, моя повече от 60% при нормална работа /ако не се стигне до гасене/ не отваря.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 18 Май 2013, 23:31 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
milenskior написа: Хм на моята кола никога не съм виждал 100% сигнал към регулатора, но пък съм с 2,4. От лога излиза че компа гаси заради ниско налягане а не заради високо. Подобен проблем има и колегата Вальо, но при него се получава само с тунинг файл. С орито няма проблем. Ти с ори ли си или с моднат софт? Би трябвало дае оригиналният,ако в Италия не са правили нещо.Но тя в началото нямаше тези проблеми!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 19 Май 2013, 09:05 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Моя съвет е да пробваш с друг регулатор за който се знае, че работи. Тогава ще се разбере със сигурност дали в него е проблема. Далечко си ми иначе аз имам в гаража няколко бройки и можехме да пробваме.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 19 Май 2013, 11:42 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 19 Май 2013, 13:21 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
dolls написа: И аз съжалявам! Ето от тази сутрин малко по добри! Прикачени файлове: 4.rar Абе я пробвай ти с един регулатор
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
milenskior
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 19 Май 2013, 14:13 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2008, 14:04 Мнения: 521 Местоположение: Оряхово
|
Тук вече компа е огасил мотора заради високо налягане. И аз съм за друг регулатор.
_________________ Lybra 2,4 JTD 2000 г. седан.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 19 Май 2013, 21:16 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Благодаря Ви! Този отговор по ми харесва от ремонта на помпата,макар че и това неминуемо ще се случи. Лошото е че в Габрово няма кой да го направи,ремонта на помпата.
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 20 Май 2013, 10:31 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
dolls написа: Благодаря Ви! Този отговор по ми харесва от ремонта на помпата,макар че и това неминуемо ще се случи. Лошото е че в Габрово няма кой да го направи,ремонта на помпата. Факт е, че ремонта на помпата е най-евтиния вариант. Не му се плаши толкова.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Почистване на регулатора на ГНП-то Публикувано на: 20 Май 2013, 20:34 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
Аз не се плаша от ремонта на помпата, ако се хвана в ръце полека и аз ще си го направя. Плаши ме това че няма да намеря да кажем правилният ремонтен комплект за помпата. А ако отида на сервиз, няма в града сервиз който да ти направи качествен ремонт на италянски автомобил.Всички правят на нески и то по старите марки. С тях и аз се справям добре. Това ми е притеснението. Ако знам някой който ги поправя 120 лв. са добра цена и няма да се почуда да си закарам колата за ремонт на ГНП - то. Много ти благодаря за бързите отговори!!!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
|