Регистрация    Влез    Форум    Търсене    Въпроси/Отговори
Loading

Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra




Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 12 Май 2014, 13:41 
Offline
Кандидат на HF науките
Кандидат на HF науките
Аватар

Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47
Мнения: 751
Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
Това е схемата на вентилаторите.Как работят?Те се управляват от компа на климатроника М10.Когато температурата на двигателя достигне до първа гранична стойност(точната стойност не съм я засичал) М10 получава сигнал от температурния датчик по пин 23 подава минус на J30.То включва и веригата се затваря по следния път: B99(FAN1)-J30(kl03-kl87)-N11-J29(kl3-kl4)-N12-C10.При това положение вентилаторите са свързани последователно и работят на ниска скорост , т.е. първа степен.Когато температурата на двигателя достигне втора гранична стойност М10 подава минус по пин45 на J29 и J31 .Тези релета включват и на вентилаторите се подава 12 в. и те започват на работят на втора степен т.е. въртят бързо.Ето и веригите :
1.За десния вентилатор В99(FAN1)-J30(kl30-kl87)-N11-J29(kl3-kl5)-C10
2.За левия вентилатор B99(FAN2)-J31(kl30-kl87)-N12-C10
От тук нататък може да се разсъждава по различните проблеми:
1.Вентилаторите въртят на ниска скорост ,а на висока само десния
Причина-Контактите на кл3 и кл4 на реле J29 са залепнали
Резултат-N12 работи нормално ,а на N11 е подаден плюс на двата края и естествено няма да се върти
2.Двата вентилатора въртят на висока скорост ,а на ниска върти само десния също на висока скорост
Причина-Контактите на кл3 и кл5 на реле J29 са залепнали
От тук нататък всеки може да проследи схемата и да направи анализ на своя проблем и да го отстрани.Като съвет е да се провери добре релето J29 дали работи правилно .Естествено всички бушони трябва да са здрави ,а също така трябва да се проверят и целостта на кабели и други подобни

Много се извинявам за грешката.!Нека модератора изтрие предишното мнение


Прикачени файлове:
ventilator.PNG
ventilator.PNG [ 47.89 KiB | Прегледано 3768 пъти ]

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 13 Май 2014, 13:01 
Offline
Специалист
Специалист
Аватар

Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50
Мнения: 249
Местоположение: София
Пичове проблема е открит,както каза "chaveto"резистор нямам при Румен я закачихме на компа и там всичко беше наред точно на 97 градуса се включват перките,но на скритото меню в същото време показва 109 градуса и аз съм мислел,че това е втората скорост та се оказа,че датчика за температура в термостата дава грешни показания и лъже стрелката на арматурното табло и респективно задкормилното устройство :lol: а термостата е само на няколко месеца по дяволите.Благодаря на всички отзовали се колеги.

_________________
Lancia Libra-2.4jtd

"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка,
за да разбере,че вратата е затръшната..."

Стивън Кинг


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 24 Май 2014, 16:41 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Спешно трябва да разбера спешно къде се намира D1


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 24 Май 2014, 20:06 
Offline
Експерт
Експерт
Аватар

Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31
Мнения: 469
Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
Днеска в какъв филм се вкарах, просто не е истина 8O

Ама за това ще разказвам на по чашка img182

Хубавото в крайна сметка, че установих много интересни неща:
0. Всеизвестното на всички - когато си пуснете климатика - преките винаги въртят и трябва да въртят на първа степен.
1. Колата отчита поотделно грешка ако релета J30 или J31 дадат фира и не протича ток през бобината им.
2. Ако и двете релета са аут - колата не иска да запали и записва грешка за имобилайзер.
3. Първа степен на перките се активира посредством само и единствено реле J30, като това се случва или когато си пуснете климатика, или се вдигне определена температура на двигателя без климатик.
4. Втора степен на перките се активира посредством само и единствено чрез релета J31 и J29 едновременно, като това води до въртене само на дясната перка на високи обороти, когато ви е спрян климатика.
5. Ако ви е пуснат климатика и се активира втора степен, реално и трите релета са активирани, което води до въртене и на двете перки на бързи обороти.
6. Не е тествано, но вероятно има вариант, ECU-то да активира едновременно и трите релета без да ви работи климатика, което ще доведе отново до въртене на двете перки на високи обороти.

Като за бонус се оказа, че 7.5А бушон не е един - имало бушони до филтъра на климатика, под решетката горе вдясно над акумулатора.
Докато го разбера, си блъсках главата 4 часа.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 05 Апр 2017, 20:50 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23
Мнения: 102
Местоположение: София
Моля за малко помощ става въпрос за 1.8 бензин. Според мен не ми се влючва първа степен на вентилатора - симптомите са:
Вдига температурата над 90 градуса и след това пак я смъква до толков. По скритото меню на климатроника при 95- 98 градуса перката не се върти след около 100 се включва /не знам коя степен е това/ и пак пада до 95.
Това което до тук съм направил:
1.Сменена капачка на казенчето
2. Почистени радиатори / и между тях с водоструйка и меглио/
3. Почистени крачета на релетата в кутийката пред акумулатора/50А и 30А/ като червеното го смених с друго.
4. Почистено реле - пак червено в кутията до машинката за чистачките.
Ефекта от тези процедури "0"
Идеите ми се изчерпаха моля за такива


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 05 Апр 2017, 20:55 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23
Мнения: 102
Местоположение: София
Забравих да напиша, че е с една перка и реостат / него го смених с нов/ и ц нищо


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2017, 08:21 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
На скрито меню като загасиш фаровете има ли разлика в показанията,примерно 5-10гр?

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2017, 20:41 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23
Мнения: 102
Местоположение: София
Ами ми не - днес го гледах, но хо днес ди е хладно и не вдигна температурата. Предполагам че имаш в предвид лоша маса, но не мисля че е това. В събота ще махна релето пред акумулатора и ще пробвам с мостче ако не завърти перката ще търся да няма прекъснат кабел.


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 06 Апр 2017, 20:48 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43
Мнения: 1319
Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex
Opel Corsa 1.3cdti multijet
Lancia Delta 1.6 jtdm
Точно си ме разбрал.Имах случаи да стига и над 100гр и съответно до 3/4 от уреда,но на скритото меню като загася фаровете правеше корекция до 10гр

_________________
Lancia Delta 3 1.6mjet
Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001
Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012
ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE
ЕХ:Fiat Ritmo 105TC

http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 07 Апр 2017, 11:35 
Offline
Маниак Ланчист
Маниак Ланчист
Аватар

Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42
Мнения: 1386
Местоположение: София
Кара: Lancia
Пусни една диагностика, там има тест на 1ва и втора степен на перките, защото мис е струва не е сигурно, че не ти работи първата степен. След това с мултицета ще си решиш проблема, очевидно до релето идва ток, щом има втора, мериш на изхода му към първа степен излиза ли, после до резистора, после след резистора и отива на самия мотор на вентилатора.

_________________
LYBRA 2,4JTD 135HP


Върнете се в началото 
 Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката.
 Мнение Публикувано на: 08 Апр 2017, 20:00 
Offline
Ентусиаст
Ентусиаст

Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23
Мнения: 102
Местоположение: София
Ето какво направих днес- махнах релето проверих го на акумулатора и с мултицета - работи като се постави мост м/у 87- 30 вентилатора тръгва т.е след релето всичко е о.к. Май ще трябва да я закарам на дигностика за да се види какво се случва преди него т.е дали ECU то подава сигнал


Върнете се в началото 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
 Страница 2 от 2 [ 31 мнения ] Отиди на страница Предишна  1, 2




Начало форум » Ремонти, подобрения и проблеми » Lybra


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов