Автор |
Съобщение |
duronman
|
Заглавие: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 22 Май 2012, 18:57 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
Здравейте колеги, за да си отърся главата малко от земетръсните теми, ще пусна една тема за проблем, които ме мъчи от 2 дни.
Прва степен на перката не се включва при 93 и повече градуса (гледно по скритото меню на климатика).
Първата ми реакция беше реле - смених го но без промяна. Смених днес и термодатчикът на термостата - поредните 30 изгубени лева и счупих стария датчик. При включване на климатика перката се пуска, което навежда мисълта за пробем на друго място. Някакви идеи и предложения ?!? Моята теза е, че не стига сигнал до релето, но само за температурата, защото както казах климатикът го пуска успешно. (има някакви постоянни 10 волта на входа му, но защо...)
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
jorojoji
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 22 Май 2012, 19:45 |
|
Регистриран на: 31 Окт 2007, 20:27 Мнения: 650 Местоположение: София
|
На моята тръгва на 95-96. Втората беше от 100 нагоре, ама не помня колко точно.
_________________ Lancia Lybra 2.0 SW R.I.P. Lancia Lybra 2.4 SW същата, ама на нафта!
|
|
|
|
|
duronman
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 22 Май 2012, 19:49 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
Да, пак не тръгва. Различни са нещата от преди да работи ОК, сега пускам клима, за да я пусне и да не грее, трябва да намеря проблемът, че за сега съм просто 40лв назад
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 22 Май 2012, 21:17 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
duronman
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 23 Май 2012, 01:23 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
Лошото е, че няма от какво да се е прекъснал, защото прекъсна спонтанно, но утре ще ровя, че днес беше емоционален и недоспал ден...
Благодаря за схемата !
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
valki
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 23 Май 2012, 16:48 |
|
|
Чел списания |
|
|
Регистриран на: 11 Юни 2009, 14:36 Мнения: 78 Местоположение: Плевен
|
Предполагам, че може да имаш като при мен разминаване на показанието на температурата от скритото меню на климатроника, което е еднакво със стрелката на таблото и стойността, която ЕКУ то на колата взима. Перките на вентилатора се управляват от ЕКУ то на колата, а то обработва отделно от таблото информацията на датчика за температура. Трябва да се логнеш с Фиатекускан и там ще видиш реалната температура, която отчита ЕКУ. Отделно имаш възможност да тестваш перките на 1 или 2 степен с команди. При мен на климатроника и на стрелка се вдигат 110 ?! градуса, а перката още не е включила ( грешни показания и различни от тези на компа). Отначало много се притеснявах да не "сваря боба" , но още не съм открил как да си реша проблема - той е в таблото.
_________________ Lybra 1.9 jtd 105+30 от мен
|
|
|
|
|
duronman
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 23 Май 2012, 20:00 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
Проблемът оправен - контакторите на релето... банално, но трудно откриваемо. А за температурата естествено гледах от скритото меню на климатроника.
Благодаря за идеите колеги.
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
pvelikovi
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 23 Май 2012, 20:14 |
|
Регистриран на: 22 Дек 2010, 00:45 Мнения: 109 Местоположение: русе
|
duronman написа: Проблемът оправен - контакторите на релето... банално, но трудно откриваемо. А за температурата естествено гледах от скритото меню на климатроника.
Благодаря за идеите колеги. Колега къде се намира това реле,че имам същия проблем.
_________________ Lancia - Lybra - 1.9 JTD (115 Hp)
|
|
|
|
|
duronman
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 23 Май 2012, 21:09 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 06 Юли 2008, 23:35 Мнения: 1149 Местоположение: София
Кара: Lancia Thesis 3.0 V6
|
При моята са точно пред акумулатора в една кутийка с една рапидка отгоре - 2 релета. Червеното е за първа степен.
_________________ Lancia Thesis 3.0 V6 - за сега много доволен EX: Alfa 166 2.5 V6 Автоматик EX: Lybra 5.20 155hp ComforTronic - прекрасна кола EX: Kappa 5.20 147hp - любимката ми, но уви беше вече "баба"
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 10 Май 2014, 14:56 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
Имам същия проблем,първа степен не работи включва само втора при 109 градуса,проверих всичко което е дадено по темата почистих и контакторите на релето,понеже при мен и двете са червени извадих и двете явно едното е за ICS защото се нулира както и километража,но пак не работи първа степен,споменаха ми нещо за резистор но незнам къде се намира,ако има някой с такъв решен проблем ще съм благодарен да сподели.
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 10 Май 2014, 15:50 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
40 аперов предпазител в кутията на акумулатора мисля беше 3-тият отляво на дясно. Бира знаеш къде да донесеш!
Sent from my G9 using Tapatalk
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 10 Май 2014, 18:36 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
Не е мамка му проверих ги всички здрави са,но бирата си остава в сила
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
chaveto
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 09:56 |
|
|
Маниак Ланчист |
|
|
Регистриран на: 07 Юни 2009, 23:10 Мнения: 1229
|
Колата не е ли с две перки? Ако е с две перки нямаш резистор ами на първа степен двете перки работят последователно или поне при доста автомобили е такова изпълнението. Контактори в релето няма има контакти, контактор е съвсем друго нещо.
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 10:33 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
Благодаря за забележките,колегата по-нагоре така е писал "контактори" аз не съм на ясно затова преписах,но все пак не очаквам забележки а помощ и да с две перки е автомобила.
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
BO
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 12:55 |
|
Регистриран на: 25 Сеп 2005, 19:28 Мнения: 2509 Местоположение: София
|
Когато върти втора степен, въртят ли и двете перки или само едната. Ама да си сигурен в отговора, който ще дадеш, без предположения.
_________________ OM642 1NZ−FXE ; Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда Искаш нещо от мен? Няма проблем! - Искам само да знаеш, че върша нещата БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО...но имаш право да си избереш само две от трите опции! Обади ми се когато си готов с избора си!
|
|
|
|
|
parmapar
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 12:56 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
Да изясним ситуацията : 1.Колата е с две перки 2.На бавна скорост не върти нито една перка. 3.На бърза скорост колко перки въртят една или две ? Прегледай и почисти контактите на релето ,което се намира на радиатора отгоре.То включва вентилаторите да работят последователно или паралелно
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 18:51 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
С две перки е когато включат втората скорост работят и двете също така при пуснат климатик също работят и двете непрекъснато,проверил съм релетата пред акумулатора бушоните над акумулатора както каза Марио и релето което е отгоре на радиатора,незнам какво точно отговаря за първата скорос на перките.
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 19:35 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
може и да е прекъснат кабел между релето и ЕКУ-то провал ли си с екускан да ги активираш? ако да чува ли се шракането на релета?
|
|
|
|
|
chenka
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 22:09 |
|
Регистриран на: 02 Ное 2005, 13:04 Мнения: 794 Местоположение: София, Лом
Кара: Citroen C5 III '11 2.0 HDI 163 HP
|
На първа степен работят двете перки. На втора- само една (лявата).
_________________ Kappa '96 2.4TDS-ex Lybra '03 2.4 JTD 150 HP-ex
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 11 Май 2014, 22:50 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
Е в такъв случай не ми е ясно какво става,както Станев в една тема е писал на 97 включва първа на 107 или 109 втора.Принципно на мен ми направи впечатление защото стрелката ми се покачи между 130 и 90 на тази реска и затова помислих,че има нещо нередно затова и проверих до 109 градуса нищо не се случва и на 109-110 градуса се включват перките и двете охлажда до 99 градуса и спират.
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
|