Автор |
Съобщение |
parmapar
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 12 Май 2014, 13:41 |
|
Регистриран на: 02 Дек 2009, 09:47 Мнения: 751 Местоположение: Русе Lancia Lybra 1.9JTD SW 105 hp
Кара: 1.9 JTD SW 105 hp
|
Това е схемата на вентилаторите.Как работят?Те се управляват от компа на климатроника М10.Когато температурата на двигателя достигне до първа гранична стойност(точната стойност не съм я засичал) М10 получава сигнал от температурния датчик по пин 23 подава минус на J30.То включва и веригата се затваря по следния път: B99(FAN1)-J30(kl03-kl87)-N11-J29(kl3-kl4)-N12-C10.При това положение вентилаторите са свързани последователно и работят на ниска скорост , т.е. първа степен.Когато температурата на двигателя достигне втора гранична стойност М10 подава минус по пин45 на J29 и J31 .Тези релета включват и на вентилаторите се подава 12 в. и те започват на работят на втора степен т.е. въртят бързо.Ето и веригите : 1.За десния вентилатор В99(FAN1)-J30(kl30-kl87)-N11-J29(kl3-kl5)-C10 2.За левия вентилатор B99(FAN2)-J31(kl30-kl87)-N12-C10 От тук нататък може да се разсъждава по различните проблеми: 1.Вентилаторите въртят на ниска скорост ,а на висока само десния Причина-Контактите на кл3 и кл4 на реле J29 са залепнали Резултат-N12 работи нормално ,а на N11 е подаден плюс на двата края и естествено няма да се върти 2.Двата вентилатора въртят на висока скорост ,а на ниска върти само десния също на висока скорост Причина-Контактите на кл3 и кл5 на реле J29 са залепнали От тук нататък всеки може да проследи схемата и да направи анализ на своя проблем и да го отстрани.Като съвет е да се провери добре релето J29 дали работи правилно .Естествено всички бушони трябва да са здрави ,а също така трябва да се проверят и целостта на кабели и други подобни
Много се извинявам за грешката.!Нека модератора изтрие предишното мнение
Прикачени файлове: |
ventilator.PNG [ 47.89 KiB | Прегледано 3767 пъти ]
|
_________________ Lancia Lybra 1.9 JTD SW 105 hp
|
|
|
|
|
DZATARA
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 13 Май 2014, 13:01 |
|
Регистриран на: 19 Сеп 2008, 17:50 Мнения: 249 Местоположение: София
|
Пичове проблема е открит,както каза "chaveto"резистор нямам при Румен я закачихме на компа и там всичко беше наред точно на 97 градуса се включват перките,но на скритото меню в същото време показва 109 градуса и аз съм мислел,че това е втората скорост та се оказа,че датчика за температура в термостата дава грешни показания и лъже стрелката на арматурното табло и респективно задкормилното устройство а термостата е само на няколко месеца по дяволите.Благодаря на всички отзовали се колеги.
_________________ Lancia Libra-2.4jtd
"Човек НЕ ВИНАГИ трябва да чуе трясъка, за да разбере,че вратата е затръшната..."
Стивън Кинг
|
|
|
|
|
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 24 Май 2014, 16:41 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 469 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
Спешно трябва да разбера спешно къде се намира D1
|
|
|
|
|
KoCMoHaBTa
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 24 Май 2014, 20:06 |
|
Регистриран на: 13 Яну 2011, 02:31 Мнения: 469 Местоположение: Пловдив
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd 110 понита.
|
Днеска в какъв филм се вкарах, просто не е истина Ама за това ще разказвам на по чашка Хубавото в крайна сметка, че установих много интересни неща: 0. Всеизвестното на всички - когато си пуснете климатика - преките винаги въртят и трябва да въртят на първа степен. 1. Колата отчита поотделно грешка ако релета J30 или J31 дадат фира и не протича ток през бобината им. 2. Ако и двете релета са аут - колата не иска да запали и записва грешка за имобилайзер. 3. Първа степен на перките се активира посредством само и единствено реле J30, като това се случва или когато си пуснете климатика, или се вдигне определена температура на двигателя без климатик. 4. Втора степен на перките се активира посредством само и единствено чрез релета J31 и J29 едновременно, като това води до въртене само на дясната перка на високи обороти, когато ви е спрян климатика. 5. Ако ви е пуснат климатика и се активира втора степен, реално и трите релета са активирани, което води до въртене и на двете перки на бързи обороти. 6. Не е тествано, но вероятно има вариант, ECU-то да активира едновременно и трите релета без да ви работи климатика, което ще доведе отново до въртене на двете перки на високи обороти. Като за бонус се оказа, че 7.5А бушон не е един - имало бушони до филтъра на климатика, под решетката горе вдясно над акумулатора. Докато го разбера, си блъсках главата 4 часа.
|
|
|
|
|
ММ
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 05 Апр 2017, 20:50 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23 Мнения: 102 Местоположение: София
|
Моля за малко помощ става въпрос за 1.8 бензин. Според мен не ми се влючва първа степен на вентилатора - симптомите са: Вдига температурата над 90 градуса и след това пак я смъква до толков. По скритото меню на климатроника при 95- 98 градуса перката не се върти след около 100 се включва /не знам коя степен е това/ и пак пада до 95. Това което до тук съм направил: 1.Сменена капачка на казенчето 2. Почистени радиатори / и между тях с водоструйка и меглио/ 3. Почистени крачета на релетата в кутийката пред акумулатора/50А и 30А/ като червеното го смених с друго. 4. Почистено реле - пак червено в кутията до машинката за чистачките. Ефекта от тези процедури "0" Идеите ми се изчерпаха моля за такива
|
|
|
|
|
ММ
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 05 Апр 2017, 20:55 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23 Мнения: 102 Местоположение: София
|
Забравих да напиша, че е с една перка и реостат / него го смених с нов/ и ц нищо
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 06 Апр 2017, 08:21 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
На скрито меню като загасиш фаровете има ли разлика в показанията,примерно 5-10гр?
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
ММ
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 06 Апр 2017, 20:41 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23 Мнения: 102 Местоположение: София
|
Ами ми не - днес го гледах, но хо днес ди е хладно и не вдигна температурата. Предполагам че имаш в предвид лоша маса, но не мисля че е това. В събота ще махна релето пред акумулатора и ще пробвам с мостче ако не завърти перката ще търся да няма прекъснат кабел.
|
|
|
|
|
viktorsterev
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 06 Апр 2017, 20:48 |
|
Регистриран на: 10 Яну 2010, 20:43 Мнения: 1319 Местоположение: София Слатина
Кара: Lancia Lybra 2.4 SW ex Opel Corsa 1.3cdti multijet Lancia Delta 1.6 jtdm
|
Точно си ме разбрал.Имах случаи да стига и над 100гр и съответно до 3/4 от уреда,но на скритото меню като загася фаровете правеше корекция до 10гр
_________________ Lancia Delta 3 1.6mjet Lancia Lybra executive 2.4jtd 140+ 2001 Opel Corsa D 1.3 cdti 55kw 2012 ЕХ:Fiat Tipo 1.6IE ЕХ:Fiat Ritmo 105TC http://images.spritmonitor.de/77 4079_3.png"
|
|
|
|
|
pakumba
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 07 Апр 2017, 11:35 |
|
Регистриран на: 28 Апр 2005, 12:42 Мнения: 1386 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
Пусни една диагностика, там има тест на 1ва и втора степен на перките, защото мис е струва не е сигурно, че не ти работи първата степен. След това с мултицета ще си решиш проблема, очевидно до релето идва ток, щом има втора, мериш на изхода му към първа степен излиза ли, после до резистора, после след резистора и отива на самия мотор на вентилатора.
_________________ LYBRA 2,4JTD 135HP
|
|
|
|
|
ММ
|
Заглавие: Re: Проблем с първа степен на перката. Публикувано на: 08 Апр 2017, 20:00 |
|
|
Ентусиаст |
|
|
Регистриран на: 22 Юли 2005, 11:23 Мнения: 102 Местоположение: София
|
Ето какво направих днес- махнах релето проверих го на акумулатора и с мултицета - работи като се постави мост м/у 87- 30 вентилатора тръгва т.е след релето всичко е о.к. Май ще трябва да я закарам на дигностика за да се види какво се случва преди него т.е дали ECU то подава сигнал
|
|
|
|
|
|