Автор |
Съобщение |
D. Stanev
|
Заглавие: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 14:24 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Колеги, не знам дали ви прави впечатление, но окачването на Либра е доста "меко". Вероятно с презумпцията за меко возене. На мен това определено не ми харесва. Дайте мнения, препоръки, съвети как да променя това. Имам предвид амортисьори, пружини и евентуално оптимален размер на гумите. Към момента положението е отчайващо, колата се накланя по завоите и понякога чувам гумите да квичат. За повече яснота за какво става въпрос прикачвам едно видео от катерене на прохода Предел: http://www.youtube.com/watch?v=ODWKoZLqWpAАко наблюдавате ароматизатора, ще видите за какво отклонение става въпрос. В случая той играе ролята на отвес и от него се вижда, че колата направо "залита". От друга страна ме притеснява слагането на газови амортисьори, поради опасения да не се разхлопат пластмасите по купето, както се случи с Дедра-та като сложих такива. Ще съм ви благодарен да споделите идеи, особено ако някой е правил някакви промени в тази насока.
|
|
|
|
|
Kane
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 15:20 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2011, 14:06 Мнения: 21
|
Да не дълбаем физиката излишно, но ми се струва че ароматизатора, както и тялото на пилота :о) в либрата не могат да ни служат за отвес. По скоро са в положение да балансират между ускорението силата на тежестта и инерционната сила, и вероятно още наколко. Иначе би излязло че повечето завои ги взимаш на две гуми :о) Тва в кръга на шегата .
Иначе и аз съм забелязал вече - окачването на Либра клони към меко. Според мен с едни газови амортисьори и едни спортни пружини може да се тунингова окачването. Вероятно ще трябва дасе настроят и малко по различни ъгли на сходимост, наклон на амортисьора, и вероятно даже леко отваряне на окачването. Може да се добави и една щанга между двата амортисьора ...
Но според мен колата ще загуби от чара си. За мен това е красива и комфортна кола с леко ретро излъчване на предницата. Харесвам си я такава :о)
|
|
|
|
|
mariobg
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 16:01 |
|
Регистриран на: 26 Сеп 2004, 20:13 Мнения: 5736 Местоположение: София
Кара: Lybra SW 2.4 JTD Executive
|
Станев, а ДЕТЕТО? Него в лагерната количка ли ще го возиш? Опомни се! Това сериозно го казвам, освен ако не си замислил друга Либра за семейството, а тази за ръчка.
_________________ Lancia Lybra SW Executive, 2.4JTD, 150 hp, 841C000 '03 Lancia Kappa Coupe, 2.0t 16v, 205 hp, 838A4000 '97 Lancia Kappa, 2.0, 145 hp, 838A1000 '95 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 159B9000 '94 Lancia Dedra, 1.6, 90 hp, 835A1000 '91
|
|
|
|
|
max2daybg
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 16:30 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2008, 23:57 Мнения: 406 Местоположение: Sachsen, Deutschland
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd
|
Ти сега си с гуми 195/65/15 - минаваш на 205/55/16 и си ти. Аз с дедрата минах от 185/60/14 на 195/50/15 и имам осезаемо подобрение. Пък като знам как караш по предела ... направо трябва да те спрат от движение като те видят пътните полицаи. То така мекото окачване ти действа като електронен ограничител на скороста - да те е шубе да влизаш в завоите с висока скорост
_________________ Lybra 1.9 jtd и тя много гори! Карам на Stanev Либрата - 1.9 jtd - много гори ... (открадната) Lancia Dedra 1,8 V.V.T SW. Натокано комби на газ - много върви... EX VW Lupo на жената колата замина за една либра ЕХ Fiat Uno 1.4 с клима[/color]
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 17:18 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
mariobg написа: Станев, а ДЕТЕТО? Него в лагерната количка ли ще го возиш? Опомни се! Това сериозно го казвам, освен ако не си замислил друга Либра за семейството, а тази за ръчка. Даже имам стикер "Бебе в колата", но наистина е гадно, когато колата има ресурс, да те спира окачването. Бъди сигурен, че когато съм с децата в колата съм кротък. Сега съм се наканил другата седмица да ида да проверя амортисьорите на какво дередже са и ако са за смяна (така или иначе) направо да взема нещо по-твърдо, което да е подходящо. Това ми беше целта на питането. Карал съм и други Либри, но и там ситуацията е същата. Иначе колата си е О.К. и все още и се кефя и ако я сменя, ще е само за друга Либра... по-яка
|
|
|
|
|
www_
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 17:30 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25 Мнения: 2036 Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
[quote=" ще е само за друга Либра... по-яка [/quote] Тая не се продава А другата е в Шефа
_________________ Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 17:33 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
www_ написа: [quote=" ще е само за друга Либра... по-яка Тая не се продава А другата е в Шефа[/quote] Добре де, дай само да я моднем лекичко и да я видим какво може на предел
|
|
|
|
|
chuchulin
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 17:55 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 13 Окт 2007, 11:47 Мнения: 255 Местоположение: Добрич-Град
|
Преди известно време задададох същия въпрос. Аз също съм недоволен от стабилноста на колата.
|
|
|
|
|
k76
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 18:39 |
|
|
Експерт |
|
|
Регистриран на: 13 Дек 2008, 23:05 Мнения: 551 Местоположение: София кв. Бенковски
Кара: Lancia Lybra 1,9 jtd 105 Fiat Croma 1,9 mjet Lancia Delta 3 2,0 mjet
|
Моето мнение е , че трябва да си запазиш комфортното окачане. Защо? Защото , Бат Бойко са като опаше България с магистрали ,ехееее къде ти Предела ,къде завои? Сега сериозно ,аз сложих отпред газово-маслени двойно действащи на Монро ,определено колата е по стабилна ,но комфорта не е както беше. Миналата седмица ходих към Пампорово ,както съм казвал ,карам със зимни гуми ,но колата беше доста добре ,даже един колега с Капа /ако е от форума и чете, да се намеси/ да опише ,как го застигах в завоите и накрая " ЕВАЛА" отби и ми направи път.
|
|
|
|
|
hf hpe
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 21:18 |
|
|
Професионалист |
|
|
Регистриран на: 28 Сеп 2004, 22:27 Мнения: 5333 Местоположение: София
Кара: Lancia
|
като най евтино минаваш на стабилизиращи щанги от 156 разликата ще ти хареса и определено не ти трябва повече
|
|
|
|
|
ntwoh
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 22:14 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 27 Яну 2008, 16:47 Мнения: 25 Местоположение: София
|
Колеги, много се учудвам на тези твърдения, че Либрата вози меко. Спомням си, че първото ми впечатление беше , че колата вози доста твърдо. Като база за сравнение имах с предишният си автомобил Голф 2. Май само карт и каруца возят по твърдо от Голфа . Та в този ред на мисли, смятам че колите ви имат проблем- я със стабилизиращите щанги, я с нещо друго:(
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 22:17 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Едно уточнение - карам с щанга от Алфа (22 мм) и пауърфлекс тампони.
|
|
|
|
|
dolls
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 02 Юни 2011, 22:24 |
|
Регистриран на: 29 Юли 2010, 11:39 Мнения: 945 Местоположение: Габрово
Кара: Lancia lybra 1.9 jtd sw - 105 кс.
|
ntwoh написа: Колеги, много се учудвам на тези твърдения, че Либрата вози меко. Спомням си, че първото ми впечатление беше , че колата вози доста твърдо. Като база за сравнение имах с предишният си автомобил Голф 2. Май само карт и каруца возят по твърдо от Голфа . Та в този ред на мисли, смятам че колите ви имат проблем- я със стабилизиращите щанги, я с нещо друго:( Изминах 8 000 КМ Без биалети и колата возише меко като лодка, но реших да си оправя тампоните на торсионата щанга и сега вози твърдо като каруца. При първото сваляне за нещо предните гуми, ще махна биалетките и торсионата щанга!
_________________ http://trolza.snimka.bg/automobiles/lybra.530858www.avtostil.infoДа караш разумно, това не значи бавно! Не е необходимо да пречиш на пътя и да създаваш изнервени шофьори!
|
|
|
|
|
richi
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 01:07 |
|
Регистриран на: 05 Ное 2006, 03:04 Мнения: 1086 Местоположение: София
Кара: Lancia ZETA 2.0 JTD 2001г.
|
Ще бъда малко краен къде на шега,къде с реалноста. Първо за мен тази кола има нужда от подмяна на задкормилното устройство.Второ за ароматизатора ако му се сложи още 20см. връзка ще се удря в тавана дори и на обороти да се кара.Трето /поднасянето/ на шофера по завоите си е до стил на каране.Четвърто,изкачването на Предела на една скорос без смяна /поне от това което се вижда от клипа/ си е нещо съвсем нормално каране,е ако колата е с една скорос само е друг въпрос.Нищо лично,Либрата за времето си е създадена като един комфортен автомобил и ако търсиш нещо друго си вземи втора кола без да споменавам марки и модели.
_________________ Lancia Dedra 1.6 90hp,SW,159В90,95г
LYBRA 2.0 20V COMFORTRONIC 154hp 182B70000 2000g. +GAZ
|
|
|
|
|
RPWWD
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 01:35 |
|
|
Специалист |
|
|
Регистриран на: 29 Мар 2009, 18:02 Мнения: 233 Местоположение: София
|
От видяното в клипа, наистина имаш нужда от друго окачване или кола, щото заради лодкоподобното поведение на Либрата забелязах, че на няколко пъти отсичаш ляв завой без видимост и е хубаво, че нямаше кола насреща в тези моменти В алфата няма нужда да се държиш с две ръце за волана за да не се изхлузиш странично от седалката, ма кво ти обяснявам ти си карал и това трябва да ти е ясно
_________________ Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD 2003 ех - Lancia Dedra 1,6 ie 1990
|
|
|
|
|
tyson
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 07:39 |
|
Регистриран на: 31 Окт 2007, 11:31 Мнения: 832 Местоположение: Русе
Кара: Лабрадор 2,4 JTD 140 ++
|
Колега, 4,5 г. карах спортно окачване (Пружини и амортисьори Билщайн) + фланци на 4-те колела. След като седнах в Лабрадора, не искам пак да се връщам към тръскането. Вярно, че беше по-стабилен Фиата, но за нищо не света не бих се върнал пак на него Амортисьорите ти как са? Задните?
_________________ Lybra 2,4 JTD, 2002, 140HP++, ASR, 6 air,ABS,BOSE Mapped by BO.
|
|
|
|
|
D. Stanev
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 09:30 |
|
Регистриран на: 18 Юли 2009, 18:42 Мнения: 2870 Местоположение: Благоевград
Кара: Срам ме е да кажа... някакъв немски варел...
|
Да, другият много дразнещ елемент в Либра са седалките - никаква лумбална опора, особено за краката. Седиш като на пейка и в завоите верно се литкаш по малко. Относно сеченето на завоите - ами ако не ги сека тогава хептен ще се накланя. А пък ако искам да не се накланя трябва да карам на ІV-та вместо на пета, т.е. вместо с 90-100 да карам с 60-70 (при същите обороти и разход). Другата седмица съм си записал час за проверка на амортисьорите и ако се окажат за смяна се чудя дали да не сложа газови, това е цялата дилема. Че ще се стабилизира е ясно, но се опасявам да не стане хептен твърда возията и да се разхлопа таблото.
|
|
|
|
|
www_
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 10:05 |
|
Регистриран на: 01 Дек 2004, 19:25 Мнения: 2036 Местоположение: София
Кара: Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)-вярната Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
Станев, не съм съгласен за седалките . След малко ще се кача на служебната Зафира и ще ми се преплаче. По неудобна от тази не съм виждал
_________________ Lancha Dedra 1.8VVT 136k.c 97г - ( бившата) Lancia Lybra 2.4JTD 150k.c Intensa ( 2003)- вярнатa Lancia Delta III twin turbo 190к.с (2009) - палавата
|
|
|
|
|
max2daybg
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 10:12 |
|
Регистриран на: 25 Апр 2008, 23:57 Мнения: 406 Местоположение: Sachsen, Deutschland
Кара: Lancia Lybra 1.9 jtd
|
www_ написа: Станев, не съм съгласен за седалките . След малко ще се кача на служебната Зафира и ще ми се преплаче. По неудобна от тази не съм виждал Той така си говори щото си няма подлакътник . Не можахте да му намерите един ей... . Пък и 4 години като свикна със седалките на дедъра - сега му е кофти
_________________ Lybra 1.9 jtd и тя много гори! Карам на Stanev Либрата - 1.9 jtd - много гори ... (открадната) Lancia Dedra 1,8 V.V.T SW. Натокано комби на газ - много върви... EX VW Lupo на жената колата замина за една либра ЕХ Fiat Uno 1.4 с клима[/color]
|
|
|
|
|
Kane
|
Заглавие: Re: Окачването на Либра Публикувано на: 03 Юни 2011, 11:09 |
|
|
Виждал Lancia |
|
|
Регистриран на: 14 Апр 2011, 14:06 Мнения: 21
|
Ами, опасенията за разхлопване на таблото може и да са основателни, но докато не се обади някой който е правил подобно втвърдяване на окачването - няма как да разберем ... Освен ако не сложиш глава в торбата - тогава самият ти ще ни разкажеш :о)
а дали ще стане прекалено твърдо возенето - това си е съвсем субективно, на един му твърдо, на друг му е меко ...
|
|
|
|
|
|